Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

W Darmstadt się na izolowaniu i ogrzewaniu nie znają, to sklep z certyfikatami. Nie da się sterować mała mocą, po co zawraca Pan Sobie głowę?

Mało to takich co wolą certyfikat od małego rachunku?

Nawet są tacy, co wydadzą 100 000 więcej by dostać 50 000 zwrotu, nawet kosztem gorszego komfortu i większych opłat.

Na tym to polega. Taki lep jak telefon za 1zł , zbiornik na LPG za 1 zł. Sprzedawca energii dopłaci, byś mniej od niego kupował... Gdyby nie było idiotów padł, by rynek reklamowy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

 

Każdy producent paneli fotowoltanicznych wie że ich sprawność przy wzroście temperatury maleje , tylko jeden pan TB nie wiedział i zmontował system chłodzenia z blachy i rurki - i jak wydajność wzrosła 100% czy może 200% ??? PS wypróbuj ciekły azot - dopiero będziesz miał wzrost efektywności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Darmstadt się na izolowaniu i ogrzewaniu nie znają, to sklep z certyfikatami. Nie da się sterować mała mocą, po co zawraca Pan Sobie głowę?

Mało to takich co wolą certyfikat od małego rachunku?

Nawet są tacy, co wydadzą 100 000 więcej by dostać 50 000 zwrotu, nawet kosztem gorszego komfortu i większych opłat.

Na tym to polega. Taki lep jak telefon za 1zł , zbiornik na LPG za 1 zł. Sprzedawca energii dopłaci, byś mniej od niego kupował... Gdyby nie było idiotów padł, by rynek reklamowy itp.

 

Tylko Pan się zna na izolowaniu - wprawdzie nikt na Świecie ( a na pewno na Forum ) nie widział ani jednego z pana domów pasywnych których Pan przez 25 lat wybudował w Polsce tysiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak, kolejny teoretyk od siedmiu boleści...

 

 

 

Dla domu 100m2:

- 6W/m2 - 14,4kWh/doba,

- 8W/m2 - 19,2kWh/doba,

- 10W/m2 - 24kWh/doba.

Dla domu, o którym piszę ~140m2:

- 6W/m2 - 20,16kWh/doba,

- 8W/m2 - 26,88kWh/doba,

- 10W/m2 - 33,6kWh/doba.

Dla domu, o którym piszę ~350m2:

- 6W/m2 - 50,4kWh/doba,

- 8W/m2 - 67,2kWh/doba,

- 10W/m2 - 84kWh/doba.

 

Jak chcesz to komfortowo farelkami dostarczać?

Ile ich ma być? W każdym pokoju na kabelku do gniazdka? Czasami kilka?

A może jeszcze każda przez wyłącznik czasowy i z dodatkowym precyzyjnym termostatem?

Weź coś w końcu zrób albo chociaż czegoś się od jakiegoś praktyka dowiedz bo takich debilizmów to ja dawno nie czytałem - system ogrzewania farelkowego by perm!

Debilizmem jest niewątpliwie próba zamontowania w domu pasywnym o tak niskim zapotrzebowaniu na ogrzewanie dwóch dublujących się systemów grzewczych o takich mocach. Wszyscy to widzą tylko dwóch nawiedzonych nie. Te wartości są prawdziwe dla zaledwie kilku dni w roku, przy czym, dzięki akumulacji spadek temperatury nie jest na tyle gwałtowny, by potrzebna była taka moc jaką mają kable, nie mówiąc o dodatkowej PC. Pasywny w Darmstadt bez ogrzewania traci ciepło w tempie 1,5 st/dobę. Farelka to przenośnia o czym dobrze wiesz choć jeżeli już o kosztach mowa nic jej nie przebije. Nie jest to wprawdzie eleganckie rozwiązanie ale dla tych kilku dni w roku niektórzy, by ją strawili.

Ja tu nie przesądzam jaki system ogrzewania będzie dobry do domu pasywnego. Kable elektryczne mają niewątpliwie zalety ale to strzelanie z armaty do wróbla. Rozsądnym podejściem jest, moim zdaniem wykorzystanie wentylacji do dogrzewania i chłodzenia takiego domu. Tu PC kanałowa mogłaby się sprawdzić tylko kable wtedy nie są do niczego potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zapytaj się j-j'a, Lobo_M itp. dlaczego zainstalowali prawdziwe 40W/m2 i więcej w swoich domach pass/energo.

Zapytaj się tych co mają szkieletory o spadek temp. na dobę.

No po co? pewnie wiesz więc napisz. Dla mnie to sensu nie ma.

 

Postaraj się potem pojąć po co jest PC z COP i jakie daje oszczędności.

A na koniec zastanów się czym grzać jak przyjdzie taki mróz kiedy PC nie daje rady.

"nie daje rady..." To po co ta izolacja?

Masz dom pasywny z Darmstadt, w jakimś sensie modelowy. Szczytowe zapotrzebowanie na moc 10W/m2.

Sypialnia 1 - 15m2 - zapotrzebowanie 150W przy największych mrozach a ze względu na akumulację jeszcze mniej.

Sypialnia 2 - 15m2 - zapotrzebowanie 150 W

Salon 30m2 - zapotrzebowanie 300 W

Pozostałe - 40m2 - zapotrzebowanie 400 W.

Spadek temperatury bez ogrzewania 1.5 st C na dobę.

Wielkość i ilość pomieszczeń z domem w Darmstadt nie ma oczywiście nic wspólnego ale nie ma to znaczenia.

Propozycja Brzęczkowskiego:

I sypialnia kable 1,5kW

II sypialnia kable 1,5kW

salon 3kW

reszta - 4kW.

Do kompletu kanałówka. Wszystko po to by nie dopuścić do tego "błyskawicznego" wychładzania. Głupota? Głupota!

Widzisz sens kabli? Ja nie widzę. PC kanałowa jeszcze może być bo również chłodzi ale tylko jako część systemu wentylacji.

 

 

Ja czekam tylko kiedy wybudujesz dom jak w temacie a skończysz teoretyzować.

Możesz też opracować i próbować sprzedawać "farelkowy system by perm", zobaczymy ile to kosztuje, jak się sprawuje i jaka droga jest jego eksploatacja.

Działaj, pokaż co potrafisz!

A ja chcę zobaczyć jak montujesz w swoim nowym domu te kable i kanałówkę do kompletu. Założę się, że tego nie zrobisz. Paplać to co innego ale jak policzysz ile to kosztuje i jaka z tego korzyść to zrezygnujesz. Po co jednak wciskasz, razem z misiem, że to dobry pomysł? Edytowane przez perm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę tylko założenia "pasywności" dotyczące ogrzewania:

  • Passive Houses make efficient use of the sun, internal heat sources and heat recovery, rendering conventional heating systems unnecessary throughout even the coldest of winters. During warmer months, Passive Houses make use of passive cooling techniques such as strategic shading to keep comfortably cool.

 

  • Passive Houses are praised for the high level of comfort they offer. Internal surface temperatures vary little from indoor air temperatures, even in the face of extreme outdoor temperatures. Special windows and a building envelope consisting of a highly insulated roof and floor slab as well as highly insulated exterior walls keep the desired warmth in the house – or undesirable heat out.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy producent paneli fotowoltanicznych wie że ich sprawność przy wzroście temperatury maleje , tylko jeden pan TB nie wiedział i zmontował system chłodzenia z blachy i rurki - i jak wydajność wzrosła 100% czy może 200% ??? PS wypróbuj ciekły azot - dopiero będziesz miał wzrost efektywności.
A mnie ciekawiło ile się zyskuje. A jak mnie ciekawi to badam. Spotkałem się już, że producenci nieco podrasowują dane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko Pan się zna na izolowaniu - wprawdzie nikt na Świecie ( a na pewno na Forum ) nie widział ani jednego z pana domów pasywnych których Pan przez 25 lat wybudował w Polsce tysiące.

Wiedzę o izolowaniu bardzo łatwo się weryfikuje Zużycie bez pc i OZE15-30kWh/m2 wie coś o izolowaniu, poniżej 15kWh/m2 zna się na izolowaniu. Powyżej 30kWh/m2 - nie ma pojęcia o izolowaniu.

Co do oglądania... Tak piszę Ci co nie mają pojęcia o izolowaniu. Założę się, że Pan jest sfrustrowany tym, że Pana dom projektował, ktoś kto bladego pojęcia nie ma jak i gdzie się izoluje i teraz Pan to odkrył. Zapłacił Pan więcej za zły dom. To normalne, że frustracja. Ale po to są takie wątki, plany, przekroje i wizualizacje, by takich wpuszczonych w ogrzewanie jak Pan było jak najmniej.

 

I proszę o instalacja w domach izolowanych, a nie Swoje frustracje wylewac!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się już, że producenci nieco podrasowują dane.

A sprzedawcy za producentami wciskają ten kit klientom. O czym się mogłem przekonać jak Brzęczkowski sprzedawał mi właśnie ten kit z reklamówek.

Widać wybiórczo te sprawdzanie.

Edytowane przez kolektor1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo widzisz perm.W tytule jest ,,tanie i komfortowe......." by zwabić do czytania potencjalną ofiarę.

A tym czasem jest kilka systemów dla zapewnienia 10W/m2:

- wentylacyjny wraz z instalacją

-ogrzewanie knałówką wraz z instalacją

-kable

-fotowoltaika

-wiatrak

Wszystko za okazyjną cenę połowy małego domku pasywnego .

Podczas gdy przysłowiowa farelka zaspokoi potrzeby energetyczne .

Sensu w tym nie widać ale stron 1156.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Debilizmem jest niewątpliwie próba zamontowania w domu pasywnym o tak niskim zapotrzebowaniu na ogrzewanie dwóch dublujących się systemów grzewczych o takich mocach. Wszyscy to widzą tylko dwóch nawiedzonych nie. Te wartości są prawdziwe dla zaledwie kilku dni w roku, przy czym, dzięki akumulacji spadek temperatury nie jest na tyle gwałtowny, by potrzebna była taka moc jaką mają kable, nie mówiąc o dodatkowej PC. Pasywny w Darmstadt bez ogrzewania traci ciepło w tempie 1,5 st/dobę. Farelka to przenośnia o czym dobrze wiesz choć jeżeli już o kosztach mowa nic jej nie przebije. Nie jest to wprawdzie eleganckie rozwiązanie ale dla tych kilku dni w roku niektórzy, by ją strawili.

Ja tu nie przesądzam jaki system ogrzewania będzie dobry do domu pasywnego. Kable elektryczne mają niewątpliwie zalety ale to strzelanie z armaty do wróbla. Rozsądnym podejściem jest, moim zdaniem wykorzystanie wentylacji do dogrzewania i chłodzenia takiego domu. Tu PC kanałowa mogłaby się sprawdzić tylko kable wtedy nie są do niczego potrzebne.

 

czyli mam rozumieć że pompa w połączeniu z rekuperacją będą najlepsze do domu pasywnego? a w łazience to czym grzać? w niej kable? niektórzy pisali że kanałami wentylacyjnymi nie jest dobre ogrzewanie bo zmniejsza się krotność wymiany powietrza w sezonie grzewczym. więc według Ciebie nie ma to znaczenia? czyli jak pompa z wentylacją to nie trzeba gwc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej zapytaj się producentów pomp dlaczego ich pompy w niskich temp. kończą pracę lub mają niewielką wydajność chociaż w domach jest pasywna izolacja bo ja sensu w tym pytaniu kompletnie nie widzę.

A przecież Brzęczkowski twierdzi, że pompy mają COP6 w największe mrozy, on to przecież sprawdzał a jemu jak komu należy wierzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze pokaże tu moją wizję jak ocieplić dom i co o tym myślicie? :

RZUT BOCZNY.JPG

tłumacząc aby było jasne od dołu to płyta fundamentowa ocieplona i pod ścianami nośnymi 30cm XPSa0,030 , pod podłoga 40cm EPSa i płyta będzie mieć 20cm grubości pod ścianami nośnymi a pod podłogą 10cm.

ściany nośne z BK600 ocieplone 30cm styro 0,030

planuję dwa pełne piętra i na dzień dzisiejszy myślę o stropie teriva ale tego nie przesądzam jednak co do pasywności to nie ma znaczenia.

strop nad pietrem też myślę z terivy, zanim położę murłaty dam 30cm XPSa0,030 i na niego murłatę. oczywiście z wieńca wypuszczę szpilki do przykręcenia murłaty i podejrzewam że będą musiały być trochę mocniejsze więc też grubsze. więc ten XPS będzie swego typu ścianką kolankową. od podłogi do końca murłaty będzie ok.45cm i tu zasypie regranulatem styropianowym o lambdzie najmniejszej jakiej znajdę czyli ok.0,033.

ale zanim to, to trzeba zrobić dach więc tu myślę o wiązarach i belki pewnie będą mieć wymiary 5x20 więc miedzy belkami też można sypnąć ten regranulat i w sumie będzie go ok.65cm razy ok 90m2 stropu i daje nam 59m3. na allegro m3 cena przy min 30m3 to ok.60zł więc to wyjdzie 3,5k plus XPS pod murłatą. chyba nie najgorzej. zanim się sypnie to można też sobie rurki od reku poprowadzić i co tam jeszcze kto chcę.

jak się tak będzie dało to mamy ciągłość izolacji z każdej strony i ciepło nie będzie miało gdzie uciec. wiem że i tak ucieknie ale to będą minimalne straty.

kona oczywiście montowane w ociepleniu ale jak to jeszcze myślę ale mam chyba już dobry na to pomysł ale w tym temacie to nie istotne. na pewno będą od południa i od słońca będzie chronić balkonik na własnej konstrukcji i okap z dachu więc nie powinno się przegrzewać. teoretycznie powinien wyjść domek pasywny a nawet trochę lepszy ale nie wiem czy uda się to dobrze policzyć bo nietypowe rozwiązania planuję. izolacji będzie dużo.

i cały czas się zastanawiam czym dogrzewać w najgorsze mrozy ale tez czym wspomagać chłodzenie bo bez tego nawet okap nie pomoże aby zrobiło się duszno i ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j-j swoją wiedzę też m.in czerpał z innych wątków i pomimo jego kasowania cały czas tu wszystko jest.

 

Można znaleźć w wątku "dom ciepły, pasywny..", np.:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?48792-dom-ciep%C5%82y-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy&p=2061067&viewfull=1#post2061067

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?48792-dom-ciep%C5%82y-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy&p=2092629&viewfull=1#post2092629

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?48792-dom-ciep%C5%82y-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy&p=2288702&viewfull=1#post2288702

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?48792-dom-ciep%C5%82y-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy&p=2530731&viewfull=1#post2530731

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?48792-dom-ciep%C5%82y-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy&p=2534124&viewfull=1#post2534124

 

Póki co mam COP >2 . Daj czasu.Powalczę, będzie >2,5 w cenie kilku butelek .Wtedy porównaj z PC za 5-8kPLN i zobaczysz co warto .

 

Realny COP peltira to ok 1,4. Jak osiągnąłeś 2 ? Jak chcesz osiągnąć 2,5 ? Równoleglenie płytek?:

http://www.dacpol.eu/files/pl/katalog/9/638_705/639/639-3.jpg

 

To jest konkret więc można na ten temat dyskutować.

Oczywiście na argumenty.

Obawiam się jednak, że forumowe głupki inaczej zwane trollami, standardowo nie będą potrafiły nic innego poza syfieniem robić...

 

Ładnie na rysunku to wygląda, ale jak się przyjrzysz to jest kilka "dziwnych" rozwiązań m.in. czerpnia dla kanałówki w wiatrołapie na wysokości 1m, czyli zapach ze "świeżo" użytych butów rozejdzie się na chałupę. Po drugie zastanawiająca jest szerokość rury czerpni do tej kanałówki - za wąska. Kolejna sprawa to nadmuch rurami fi 75mm. Na szybko licząc przez taki kanał przeleci max. ok. 50m3/h. Mamy 7 nawiewów, więc 7x50 = 350m3/h. Do tego TB chce zrobić sterującą skrzynkę ograniczającą przepływ, więc suma będzie ok 250m3/h. Ile takim strumieniem przeniesiesz ciepła/chłodu ? Czy są ppci pracujące przy tak małym strumieniu powietrza ? Aristonek ? ;)

To się kupy nie trzyma...

 

Panie TB, czy to jest wlasnie ta reklamowana niewielka terma ?

 

Zastosowanie takiej pompy to bzdura. Pewnie pracuje tylko do 0oC. Poniżej włącza się grzałka. Licząc SCOP dla pozostałych dni i przeliczając to na ilość zużytej CWU to nigdy taka pompa nie będzie rentowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosowanie takiej pompy to bzdura. Pewnie pracuje tylko do 0oC. Poniżej włącza się grzałka. Licząc SCOP dla pozostałych dni i przeliczając to na ilość zużytej CWU to nigdy taka pompa nie będzie rentowna.
Ta od -7. Ale ponieważ ma 300l można ustawi nie +55 a 40 i będzie od mniejszej temper4atury.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Lepiej powiedz po co w kółko wciskasz bzdury i udajesz, że nie widzisz o czym pisze TB a o czym ja?

I nie odwracaj kota ogonem tylko PRZEDSTAW realny system ogrzewania dla realnego projektu czy gotowego budynku a nie tylko bzdurne farelkowe fantazje i puste slogany.

Taaa, masz tam wyliczenia i dla kontrastu propozycje Brzęczkowskiego. Udawaj, że tego nie widzisz. Lepiej bronić idioty niż przyznać się do błędu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...