nydar 31.07.2014 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Zaraz zaraz, kierunek przeplywu ciepla jest z wyzszej do nizszej temp. Podloga przestanie cokolwiek oddawac, a wrecz zacznie pochlaniac. Ze wzgledu na swoja olbrzymia mase bardzo powoli. edit. plusfoto napisal juz to samo. Taki jest właśnie zamysł aby odbierało nadmiary. Co do kosztów. Normalny fundament jest posadowiony na minimum 80cm. Tutaj odgarniamy humus i 20-30cm rodzimego piachu,kładziemy izolację 20-30cm ,kto co uważa i,wylewamy ławy .Na ławach ściana fundamentowa na 20-30cm nad poziom zero . Nieckę zasypujemy piachem i ubijamy ,montując przy tym system grzewczy.Na koniec posadzka właściwa. Nie może to być droższe od zwykłego fundamentu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 31.07.2014 12:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Raczej nie powoli a bardzo szybko. Podobnie szybko jak w drugą stronę. Gdy otworzymy okno i temperatura powietrza błyskawicznie spadnie, to po zamknięciu okna, przy ciepłej podłodze szybko wzrośnie. Ale wzrośnie do temp. <23oC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 31.07.2014 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Zyski zimą nie odkładają się na podłodze tylko na całym wyposażeniu, które ogrzewa powietrze więc szybko robi się bardzo ciepło. Posadzka cały czas będzie tak ciepła jak cała reszta pomieszczenia. Pojawiające się zyski zatem nie zostaną przez nią odebrane. Ale jeśli ta posadzka będzie miała ~20stC bo nie będzie grzana gdy będą zyski to zawsze odbierze więcej. Sie zdecyduj czy posadzka odbiera czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 31.07.2014 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Jesteś jednym z nielicznych,którzy martwią się zyskami w zimie. .Martwił bym się o lato a nie zimę . Skoro takie obawy,to oprócz czujnika w posadzce ,drugi na ścianie . Jak wzrośnie temp. powietrza powyżej.np. 22,5oC, to grzanie zostanie wyłączone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 31.07.2014 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Jak odczuwalana jest temp 20o dla posadzki zima? Cieplo w stopy czy nie? Bo ja mam problemy z krazeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 31.07.2014 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 I jeszcze ocieplenie ściany fundamentowej i ławy, tej najlepiej wokół aby połączyć się z izolacją pod piachem. Popatrz na projekt Barth3z'a i przekonaj go, że to co proponujesz nie będzie droższe;) Ja strzelam, że tak z 10x droższe, efektu żadnego z akumulacji a tylko problemy z regulacją. Przecież tu nie chodzi o akumulację,która jest produktem ubocznym.Tu chodzi o praktyczny brak potrzeby regulowania systemu grzewczego za 1000PLN/dom 140m2 Co za różnica czy dasz izolację pod posadzką czy pod ławami i piachem? Ta sama grubość,ta sama powierzchnia.W ilości izolacji ,żadnych zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 31.07.2014 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Jak odczuwalana jest temp 20o dla posadzki zima? Cieplo w stopy czy nie? Bo ja mam problemy z krazeniem Odczuwasz ją jako zimną. Zresztą nawet 23oC też nie jest w odczuciu ciepłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 31.07.2014 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 (edytowane) Co za różnica czy dasz izolację pod posadzką czy pod ławami i piachem? Ta sama grubość,ta sama powierzchnia.W ilości izolacji ,żadnych zmian. Różnica, bo w koncepcji kszhu, jeśli obniżysz izolację podłogi to dojdzie izolacja pionowa ścian fundamentowych, ław. No i pamiętak o tym, że pod ławy musisz dać XPS'a. Edytowane 31 Lipca 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 31.07.2014 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Różnica, bo w koncepcji kszhu, jeśli obniżysz izolację podłogi to dojdzie izolacja pionowa ścian fundamentowych, ław. No i pamiętak o tym, że pod ławy musisz dać XPS'a. Zaraz ,zaraz. Porównuję do typowego fundamentu a nie koncepcji kszhu. A typowy fundament jest ocieplony po bokach i pod posadzką. Nic się nie zmienia w ilości materiału, też ma być ocieplone po bokach i pod spodem a nie pod posadzką .Jedyna różnica to taka,że w typowym fundamencie masz ścianę fundamentową przeszło metr wysoką a tu będzie znacznie niższa.Raczej więc taniej.Nie wiem czy pod ławy musi być XPS. Przy 25m2 ław EPS 150 /200 da radę przenieść ciężar parterówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 31.07.2014 14:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Jesteś jednym z nielicznych,którzy martwią się zyskami w zimie. .Martwił bym się o lato a nie zimę . Skoro takie obawy,to oprócz czujnika w posadzce ,drugi na ścianie . Jak wzrośnie temp. powietrza powyżej.np. 22,5oC, to grzanie zostanie wyłączone. Jak się nie robi automatyki pokojowej - to jest problem... No chyba, że dom nie jest izolowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 31.07.2014 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 ,,Różnica w ilości ław, fundamentów, piachu oraz przede wszystkim izolacji do tego - albo sama posadzka albo cała reszta.Różnica więc kosztach materiału i robocizny'' Raczej różnica na korzyść fundamentu grzewczego. Na tradycyjny fundament wydasz więcej na materiał. Grzewczy będzie znacznie niższy.Nie wspomnę o możliwości obcięcia kosztów inst. grzewczej.. ,,No jasne. A bezwładność tej masy spowoduje, że jeszcze 2 doby będzie oddawać ciepło.Ja grzeję porównywalnie małą masę akumulacyjną a oddaje ona wiele godzin więc zastanów się co piszesz." Zimą nie jesteś w stanie przekroczyć temp. 23oC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 31.07.2014 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Jak się nie robi automatyki pokojowej - to jest problem... No chyba, że dom nie jest izolowany. A jakie to ma znaczenie, kolektory idą wielkimi krokami: http://www.sonnewindwaerme.de/solarthermie/das-jenni-haus-bekommt-nachbarn. W związku z tym Brzęczkowski ze swoimi głupimi pomysłami jest jeszcze w okresie kamienia łupanego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 31.07.2014 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Nie . Nie akumulator ciepła. To ma być do grzania ,do akumulowania na dobę /dwie jak zabraknie prądu. Normalna posadzka z kablami czy pexem ma 5-8cm i w związku z tym przewody dosyć gęsto by wierzchnia warstwa miała w miarę równomierną temperaturę. To o czym piszę,ma mieć 60cm i więcej ,po to by zakumulować energię w razie czego na kilka dni a głównie chodzi o to by zmniejszyć długość kabla czy pexa poprzez możliwość większych rozstawów. Noralny rozstaw pexa to od 10-30cm . Przy posadzce grubości min. 60cm,możesz zrobić rozstaw co 100cm . Nie duży dom to jedna pętla.Mniejsze koszty na same kable czy peksy,mniejszy rozdzielacz,mniejsza pompa,brak sterowania w każdym pomieszczeniu itd. to proszę abyś przedstawił jakiś schemat jak to ma wyglądać skoro to nie ma być akumulator. dla przykładu pokażę Ci jak ja chciałem zrobić akumulator ciepła z piaskiem a tak ewentualnie z wodą więc zademonstruj o co Ci chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 31.07.2014 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Nic takiego nie napisałem - po prostu w swoim poście nie uszczegółowiłeś, że masz na myśli wentylację z GWC/lub pc pw kanałową. wiele razy o tym wspominałem i jak mowa o domu pasywnym to logiczne że coś takiego musi być bo bez tego trzeba w każdym pomieszczeniu montować klimę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 31.07.2014 15:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Dla jakiego położenia okien robiłeś symulację ??? Ja w ekspozycji południowej , południowy-zachód przy 2,4 metra tarasu w okresie późna jesień - zima - wczesna wiosna nie mam problemów z brakiem słonka na parterze ( ale okna 2,2x2,4 i 2,2x3,6 ), ani tym bardziej na piętrze - okap ok. 1m robiłem dla okien typowo południowych bez odchylenia. 1,2m okapu idealnie chroni przez całe lato, na jesień i wiosnę do połowy pomieszczenia dochodzi a w zimę całe pomieszczenie obejmuje. w moim wątku pokazywałem wpływ słońca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 31.07.2014 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 to proszę abyś przedstawił jakiś schemat jak to ma wyglądać skoro to nie ma być akumulator. dla przykładu pokażę Ci jak ja chciałem zrobić akumulator ciepła z piaskiem [ATTACH=CONFIG]272745[/ATTACH] a tak ewentualnie z wodą [ATTACH=CONFIG]272746[/ATTACH] więc zademonstruj o co Ci chodzi http://forum.muratordom.pl/showthread.php?217864-Tanie-i-komfortowe-domy-zu%C5%BCywajace-od-0-do-20kWh-m2-rocznie&p=6568127&viewfull=1#post6568127 To jest to tyle,że w warstwie piasku instalacja grzewcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 31.07.2014 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Ty udajesz czy poważnie nie rozumiesz o czym piszesz? Widziałeś projekt Barth3z'a? Czytałeś co pisał? To co proponujesz jest co najmniej 2x większym fundamentem. O jego izolowaniu nie wspomnę bo u Barth3z'a nie będzie wcale. Jak możesz dać pół metra to i normalnego może być tyle samo więc nie porównuj dwóch różnych rzeczy. Właśnie wspomnij bo jak na razie inwestycja jest przesadzona, sensownego sterowania brak a opisu i kosztów instalacji grzewczej nie podajesz. Gdzie i z jakiego źródła? Zarówno samą instalacją grzewczą jak i zyskami bez tej instalacji przekraczałem te 23stC wielokrotnie. Ty naprawdę nie rozumiesz o co chodzi. Barth nie ma izolacji? 30cm pod posadzką to nie izolacja? Proszek w koło na metr to nie izolacja? Inwestycja przesadzona? O połowę mniejszy fundament jak tradycyjny. Ciekawe podejście. Czym chcesz sterować ? Podłoga ma mieć zawsze 23oC,bez względu na temp. zewnętrzną. Przekraczasz 23oC bo sterowanie do kitu a akumulacja nie tam gdzie powinna być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 31.07.2014 15:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 kolektory idą wielkimi krokami: Stały nad przepaścią i zrobiły ogromy kro naprzód. Czy widział Pan, by tu ktoś o kolektorze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 31.07.2014 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Idą, idą i dojść już przez 7 lat nie mogą: Das 2007 eingeweihte Jenni-Solarhaus Fertigstellung der beiden Gebäude ist für die zweite Jahreshälfte 2014, spätestens aber Anfang 2015 geplant. Popatrz na zdjęcie, ślepy jesteś? Nie widzisz gotowegho budynku?, Nie widzisz zadowolonych mieszkańców? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 31.07.2014 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 (edytowane) Stały nad przepaścią i zrobiły ogromy kro naprzód. Czy widział Pan, by tu ktoś o kolektorze... A co? Aslot zburzył koncepcję mocnych kabli w podłodze? to czepiamy się kolektorów, kolą w oczy kolektory do ogrzewania? Bo to nie mieści się Brzęczkowskiemu w głowie, bo za ciasna ta głowa, lub zbyt ciemno w dziupelce na Bartyckiej. Za pięć lat nie powstanie żaden budynek bez kolektorów Edytowane 31 Lipca 2014 przez kolektor1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.