Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, żeby woda z kondensacji nie zamarzała w temperaturze -5oC i niżej. Czy jest ktoś, kto tak zbdował reku i tego (nie) doświadczył ?

 

 

 

Zacząłem liczyć koszty swojego żwirowca w układzie tichelmana budowanego pod domem. 25 ton (jedna ciężarówka) żwiru płukanego, filtracyjnego o frakcji 20-40mm to kwota cennikowo 48zł netto / tonę. Przy zamówieniu całego auta mogę liczyć na cenę 40zł / tonę, czyli 1000zł za auto. Żwiru jest na tyle dużo, że zbuduję z tego dwa takie GWC (akurat razem ze mną buduje się sąsiad), więc koszt będzie ok. 500zł. Drugie 500zł zapłacę za rury i geowłókninę. Czyli wypasione GWC żwirowe, które zastąpi nie tylko nagrzewnicę, ale również filtry wyniesie mnie 1000zł.

 

Dodatkowo, zastosowanie GWC przed reku powoduje, że mam stabilną wysoką temperaturę na wywiewie, którą mogę wykorzystać do zasilenia np. pompy ciepła do CWU.

 

Plułbym sobie w brodę, gdybym takiego GWC podczas budowy nie wykonał.

 

No i liczę, że w lecie, taki GWC wystarczy do utrzymania komfortowej temperatury nawet podczas upałów.

 

zaciekawiłeś mnie tym gwc za 1000zł. będę wdzięczny za jakiś schemat czy opis jak zrobić i jakie rury i jak można to gdzie kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znów błąd. Nie traktuj chęci wyjaśnienia ci w jakim błędzie tkwisz jako zaczepkę.

Zamiast chrzanić i nydarzyć postaraj zorientować się na konkrety i argumenty.

 

Po pierwsze:

 

 

 

To jest bzdura. Masz nadzieję, że tak jest ale to nie prawda. Policz to o co prosił Barth3z - jaki jest przepływ energii w krótkim czasie z rozgrzanego powietrza do fundamentu - niemierzalny. Porzuć nadzieję, bo wiadomo czyją matką ona jest.

 

Po drugie:

 

 

 

Tak.

Ale to trwa miesiące.

A musiałoby trwać minuty max dziesiątki minut aby było komfortowo.

 

Po trzecie:

 

 

 

Nie twierdzę, to w normalnym świecie rzeczywistość. Odkłada i idzie dalej.

 

 

 

Znów nie zrozumiałeś. Te wyposażenie staje się jak widzisz całkiem niezłymi grzejnikami szybko podnoszącymi przez konwekcję i promieniowanie temp. w mieszkaniu.

Patrz z uwagą na zdjęcia - ani ściana ani podłoga nie rozgrzewa się tak jak ciemna listwa i nigdzie indziej nie jest w stanie wiele tego ciepła przekazać jak do pomieszczenia. Szlichta to ~10cm betonu, który pochłania zbyt wolno. I nie wciskaj mi znów kitów o ciemnych fotelach bo to jasna kanapa:

 

slonce_3.jpg

 

Pojmij w końcu, że ten twój kolejny pomysł to kolejna bzdura.

Nie masz doświadczenia i praktyki a celowo bronisz się policzyć, zaprojektować albo to wykonać bo wiesz, że to bez sensu.

Nie próbuj więc też tego nikomu wciskać bo zrobisz krzywdę.

 

Trudno z tobą rozmawiać ,skoro koronnym argumentem dla ciebie jest ,,bzdura".

Spróbować zawsze można.

Po pierwsze głównym zadaniem fundamentu grzewczego jest grzanie a nie wyprowadzanie nadmiaru ciepła w domu pasywnym.

Z prostej przyczyny.W domu pasywnym nie ma nadmiaru ciepła.Jeżeli ma to miejsce,to nie jest to dom pasywny. Założenie jest dosyć czytelne.To jest system dla domów pasywnych i <15kWh/m2.

Barth prosił o podanie przepływu energii z fundamentu do powietrza i dostał odpowiedź,11W/m2 przy gradiencie 1oC.

Akumulacja powoduje,że w miesiącach zimowych nie potrzebna jest reakcja w min. ponieważ duża akumulacja jest regulatorem doskonałym. W domu pasywnym,latem, zysków od słońca,a one są jedynie groźne, po prostu brak.

 

,,Pojmij w końcu, że ten twój kolejny pomysł to kolejna bzdura."

 

Zamiast może nadużywać słowa bzdura,może raz merytorycznie.

Skup się na pytaniu. Dla czego fundament grzewczy o masie 150ton jest złym rozwiązaniem dla ogrzewania domu pasywnego.Aby ułatwić ci zadanie,podpowiem,że koszt to ok. 200PLN/m2 a koszt CO to 1000-1500PLN (peks 150mb, zawór trójdrogowy, pompka ,elektryczne źródło ciepła,automatyka on-off) .Koszt fundamentu to koszt wykonania przez obcą firmę. Koszt CO to koszt materiałów,można dodać 8godzin pracy.

 

Aby nie mieszać, skup się najpierw na ogrzewaniu . Przejmowanie nadmiarów ciepła to jest osobna sprawa,a w prawidłowo wykonanym domu pasywnym,marginalna.Mówimy o fundamencie grzewczym a nie o pochłaniaczu zysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaki problem puszczać wentylacją więcej? Układ kanałów na to spokojnie pozwala.

Nie będzie sterowania a tylko jeden nastaw na wszystkie pomieszczenia. Trzeba to tylko dobrze zaprojektować, może gdzieś dodać kanały do samej wentylacji aby osiągnąć wszystkie cele. Na pewno nie jest to ani niemożliwe ani nie wiadomo jak drogie.

 

No można spróbować. Układ wentylacji pozostawiamy jako osobny. Nawiew wentylacji podaje powietrze do kanałów nawiewnych w które wtłaczane jest powietrze ogrzewania nadmuchowego z odrębnie pracującej ppci. Czerpnia tej ppci powinna być chyba w korytarzu. Trzeba tylko przeliczyć fi kanałów dla tych 600-800m3/h sumarycznego powietrza oraz policzyć jaka powinna być szczelina pod drzwiami, żeby przepływ nie stawiał zbyt dużych oporów.

 

Do tego fundament grzewczy i mamy tani układ grzewczo chłodzący z akumulacją. ;)

 

zaciekawiłeś mnie tym gwc za 1000zł. będę wdzięczny za jakiś schemat czy opis jak zrobić i jakie rury i jak można to gdzie kupić

 

W wątku o GWC pisaliśmy o tym. Poczytaj tutaj http://forum.muratordom.pl/showthread.php?61589-GWC-100-sposob%C3%B3w-zmieszczenia-jamnika-pod-szaf%C4%85/page353 ale nie pamiętam gdzie jest początek tej koncepcji. Poczytaj kilkanaście stron wstecz.

 

Spróbować zawsze można.

 

Po pierwsze, jestem sceptycznie nastawiony do tych 11W/m2 z posadzki grzanej do 23oC. Można to dokładnie policzyć - http://www.is.pw.edu.pl/~michal_strzeszewski/ioiw/podlogowe ale mi się nie chce ;)

Po drugie fluktuacje temp. na zewnątrz przenoszą się na zmiany temp. wewnątrz. Tak być nie powinno. Temperatura wewnątrz powinna być stabilna. Nie wyobrażam sobie mieszkania bez dodatkowego źródła ciepła, które te braki uzupełni.

Po trzecie, 150m PEX'a nie jest za mało ? Liczyłeś rozpraszanie energii przy takiej długości PEX'a. Liczyłeś jaka powinna mieć temperatura wody przepływająca przez te 150m PEX'a aby oddała odpowiednią ilość ciepła ? Policz. Odejmij też straty przez przegrody do gruntu.

I po czwarte, izolacja stopy fundamentowej będzie baaardzo kosztowane. Tam musi pójść mocny XPS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dom pasywny to max 10W/m2 a nie 15.

jak masz to daj link do stronki z dziennikiem budowy, chętnie popatrzę co to masz za cudo.

Nie wiem skąd wziąłeś te 10W/m2 tu piszą co innego

http://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/743122,domy-energooszczedne-to-wyrzucanie-pieniedzy-w-bloto-dom-pasywny-zwroci-sie-w-7-lat.html

Dziennika niestety nie prowadzę,ale wygląda to tak

ściany zewnętrzne konstrukcja z drewna sprowadzanego ze Szwecji (nie żebym się chwalił:D tylko dlatego że cenowo to samo co z polski,ale jakościowo przepaść) krawędziaki 45mmx220mm 4 stronnie strugane suszone komorowo w rozstawie co 60 cm.od zewnątrz płyta osb15mm wiatroizolacja łaty i na to płyta wiórowo cementowa Cetris 15mm i wykończenie jeszcze nie wiem jakie płytki klinkierowe? tynk ?farba?od środka płyta osb 12mm na to stelaż i 5cm wełny drzewnej Steico para izolacja i płyta gk wypełnienie ściany to 22 cm. celulozy wdmuchiwanej Thermofloc

Podłoga na legarach pod nią 30 cm tej samej celulozy co w ścianach

Ściany wewnętrzne gr 10 cm wypełnione wełną drzewną steico

strop 45 cm również celuloza,co do szczelności sam wszystkiego pilnowałem osobiście więc powinno być dobrze wszystkie przegrody zewnętrzne ( ściany,podłoga i sufit odizolowane na amen ściany wewnętrzne oprócz łazienek i kuchni bez paroizolacji(czy dobrze nie jestem pewien ponoć przy wełnie drzewnej tak ma być)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No można spróbować. Układ wentylacji pozostawiamy jako osobny. Nawiew wentylacji podaje powietrze do kanałów nawiewnych w które wtłaczane jest powietrze ogrzewania nadmuchowego z odrębnie pracującej ppci. Czerpnia tej ppci powinna być chyba w korytarzu. Trzeba tylko przeliczyć fi kanałów dla tych 600-800m3/h sumarycznego powietrza oraz policzyć jaka powinna być szczelina pod drzwiami, żeby przepływ nie stawiał zbyt dużych oporów.

 

Do tego fundament grzewczy i mamy tani układ grzewczo chłodzący z akumulacją. ;)

 

 

 

W wątku o GWC pisaliśmy o tym. Poczytaj tutaj http://forum.muratordom.pl/showthread.php?61589-GWC-100-sposob%C3%B3w-zmieszczenia-jamnika-pod-szaf%C4%85/page353 ale nie pamiętam gdzie jest początek tej koncepcji. Poczytaj kilkanaście stron wstecz.

 

 

 

Po pierwsze, jestem sceptycznie nastawiony do tych 11W/m2 z posadzki grzanej do 23oC. Można to dokładnie policzyć - http://www.is.pw.edu.pl/~michal_strzeszewski/ioiw/podlogowe ale mi się nie chce ;)

Po drugie fluktuacje temp. na zewnątrz przenoszą się na zmiany temp. wewnątrz. Tak być nie powinno. Temperatura wewnątrz powinna być stabilna. Nie wyobrażam sobie mieszkania bez dodatkowego źródła ciepła, które te braki uzupełni.

Po trzecie, 150m PEX'a nie jest za mało ? Liczyłeś rozpraszanie energii przy takiej długości PEX'a. Liczyłeś jaka powinna mieć temperatura wody przepływająca przez te 150m PEX'a aby oddała odpowiednią ilość ciepła ? Policz. Odejmij też straty przez przegrody do gruntu.

I po czwarte, izolacja stopy fundamentowej będzie baaardzo kosztowane. Tam musi pójść mocny XPS.

 

Dobry EPS przenosi spokojnie 6ton /m2 Ile waży parterowy domek? Taki 100m2. 80ton?

Mam doświadczenie,co robi 50mb peksa przy gradiencie 5oC . 150mb. pexa na dom 100m2 z max. zapotrzebowaniem 1kWh to jest z okładem .

Co to znaczy że fluktuacje na zewnątrz przenoszą się do wewnątrz . Zadowoli cię różnica temp

Skoro nie chce ci się liczyć,to przyjmij za pewnik,że gradient 5oC między posadzką a powietrzem wewnętrznym to 55Wh.

Nie rozumiem stwierdzenia ,że jesteś sceptycznie nastawiony na 11Wh/m2. Mówimy o domu pasywnym a taki wymaga w skrajnych warunkach dostarczenia 10Wh/m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno z tobą rozmawiać ,skoro koronnym argumentem dla ciebie jest ,,bzdura".

Większej bzdury niż ta poniżej jeszcze nie słyszałem:bash:

W domu pasywnym nie ma nadmiaru ciepła.Jeżeli ma to miejsce,to nie jest to dom pasywny.

To może przykład skrajny,ale możliwy święto rodzinne zjeżdża cała rodzinka nawet ukochana teściowa :)i zylion dzieciarów które gonią po całym domu,żonka gotuje 12 dań i piecze ciasto,zmywarka chodzi bo akurat musi,my faceci dodatkowo podnosimy temperaturę odpowiednimi trunkami,oglądając skoki narciarskie na starej plazmie 500w czyli szafa gra meble tańczą,a mamusia gorącą kąpiel bierze,ale co tam mamy pasywniaka,i żadne nadmiary nam nie groźne:)

 

W domu pasywnym,latem, zysków od słońca,a one są jedynie groźne, po prostu brak.

Wystarczy pasywniaka na lato zakopać pod ziemię:)

podpowiem,że koszt to ok. 200PLN/m2

Podpowiem zapłaciłbym i 400 tylko musiałbym to zobaczyć dotknąć sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już o tych oszołomach pisałem. Założyli firmę pod nazwą "Instytut... gmbh. i sprzedają certyfikaty.

 

A po kiego certyfikat?

Nie zgadza się Pan z tezą,że max. moc grzewcza w domu pasywnym to 10Wh/m2? Czyli inaczej mówiąc domek pasywny 100m2 potrzebuje w ekstremalnych warunkach max. 1kWh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...