okobar 04.09.2013 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2013 cóż chałupa z solbetu 36, robionego zaprawą, nie klejem...dumam teraz nad styropianemplanowo chcę dać 20 cm. Waham się pomiędzy grafitem a białym 040...myślałem o grafitowym, żeby było cieplutko - ale koszt to minimum 190 PLN za 1metr3 z krawędzią na zakładkę.... (parametr 032)np. ten.http://allegro.pl/styropian-lambda-032-grafitowy-transport-od-22-m3-i3466427660.html biały można kupić znacznie taniej około 130 PLN za 1m3np. http://allegro.pl/styropian-eps-fasada-040-dostawa-docieplenia-tynk-i3510216359.html biorąc pod uwagę, że potrzebuję około 42m3, dom będzie z WM oraz ogrzewany PC, to wolałbym naprawde wiedzieć czy grafitowy jest warty takiej dopłatykasa to nie jest to czego mam za dużo.... grafit wymagać powinien według mojego majstra innych klejów itp... innych znaczy droższych no i kombinuję, nie znam nikogo kto ocieplił dom grafitem, wszyscy albo biały albo kropkowany...pomocy, ma ktoś grafit i wie że to byłą najbardziej opłacalna decyzja? czy żałuje że przepłacił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gorbag 04.09.2013 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Miałem podobne dylematy, ostatecznie zamawiam grafit.A dylematy były takie - na ogrzewanie domu wydam, powiedzmy 1500 zł rocznie, z czego przez ściany ucieka 17% z tego - 255zł na rok.Styropian 032 i 040 w porównaniu, daje więc różnicę 50 zł za rok? Po ilu latach zwróci się inwestycja?Może źle liczę, ale widać rząd wielkości i skalę problemu. Ale z drugiej strony - różnica w cenie u Ciebie to 2500zł. To koszt budowy raptem 1m2 przeciętnego domu. Po to robiłem dom nieduży, żeby na ociepleniu bardzo nie oszczędzać, więc biorę grafit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
okobar 04.09.2013 11:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2013 no właśnie ja sobie liczę i liczę, różnica w materiale - styropianie - to jakieś 2500... w kleju itp paręset złotych więcejkupując biały mam te 3 tys. do wydania na np. podłogowy styropian grafitowy, zamiast projektowego zwykłegoa że podłoga na gruncie, to wolałbym tam dać grafitowy, zawsze to cieplejszy niż biały... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 09.09.2013 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Akurat w tym temacie tez mam wątpliwości. O ile na podłogę daję zdecydowanie grafit o tyle na ściany wgl nie jestem o nim przekonany i nadal zastanawiam się jak z tego wyjść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 09.09.2013 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2013 A dlaczego dajesz grafit na podłogę, gdzie różnica temperatur pomiędzy przegrodami to jakieś 15C, a zastanawiasz się nad ścianami, gdzie różnica może sięgać i 40C ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psp 09.09.2013 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2013 O izolacyjności cieplnej styropianu decyduje jego opór cieplny, a nie sama lambda. Opór cieplny to stosunek grubości płyty (wyrażonej w metrach) do lambdy deklarowanej. 20 cm styropianu grafitowego o lambdzie 0,032 W/mK, daje opór cieplny 6,25 m2K/W. Wychodząc z tego oporu, mnożąc go przez lambdę 0,040 otrzymujemy wymaganą grubość styropianu o lambdzie 0,040, zapewniającą taką samą izolacyjność. W tym przypadku będzie to 25 cm. Teraz należy wyliczyć wymaganą ilość m3 styropianu grafitowego i białego, mnożąc ilość m2 ściany do ocieplenia przez grubość jednej i drugiej odmiany (wyrażonej w metrach). Mając wyznaczone ilości m3 obu odmian należy przemnożyć je przez cenę jednego m3. Tak wyznaczy Pan sobie opłacalność użycia grafitu. Pozostałe parametry obu odmian w większości przypadków są zbliżone, zatem zostaje do uwzględnienia wzrost kosztów związanych z koniecznością zastosowania szerszych parapetów, czy ocieplenia szerszych ościeży, co w przypadku domu jednorodzinnego nie powinno dawać istotnych kosztów. Kwestia konieczności zastosowania droższych klejów nie jest taka jednoznaczna. Na pewno nie poleca się stosowania słabych klejów. Należy przed klejeniem wykonać próbę przyczepności, poprzez naklejenie kilku kostek styropianu i próbę oderwania ich po czasie pełnego związania kleju. Jeśli podczas odrywania nastąpi zniszczenie w styropianie, klej będzie wystarczająco dobry. Przy stosowaniu styropianów grafitowych należy również pamiętać o konieczności jego ochrony przed działaniem promieni słonecznych, zarówno w trakcie przechowywania jak i wbudowywania.Jeśli będzie Pan miał dodatkowe pytania techniczne, to zachęcam do skorzystania z Formularza kontaktowego, dostępnego na stronie Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu. Dowie się Pan tam również o tym, jak sprawdzić jakość kupowanego styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Spotykacz 11.09.2013 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Tylko, że w pewnym momencie zaczyna się liczyć każdy grosz, a styropian to w sumie sprawdzone, niedrogie rozwiązanie i dość uniwersalne. O ile spełnia wagę minimalną, standardy PSPS itd. to spokojnie powinien wystarczać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.