kotylozaur 28.10.2013 16:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Ja ze swojej strony mogę napisać, że wychodzi więcej niż taniej. Jakbym nie liczył zawsze jakaś niespodzianka wpadnie, tu zaoszczędzę, a za rogiem już kilka tys czeka na wydanie. Buduję C114a z modyfikacjami, parterowy, z poddaszem nieużytkowym, na wiązarach, dachówka cementowa, podgłogówka i WM. Wiązary to 30 tys., pokrycie z łatami wyjdzie 20 tys. plus robocizna. Robocizna za SSO 50 tys. Materiały sam nie wiem, jeszcze nie sumowałem... okna koło 10 tys (ale plastiki 3 szybowe i część to fixy), drzwi metalowe koło 3 tys, brama (?) zanim stanie SSO 200 pęknie na pewno. Czyli wychodzi ponad 1 tys. za m2 SSO. Stan deweloperski, z ociepleniem (18 ściany, 20 strop) to kolejne 200 tys. Ale z miłych (sic!) niespodzianek przyłącze wod-kan 10 tys ! (słyszałem też 15), gaz jeszcze nie wiem. Prąd tymczasowo 2,5 tys. Zasada jest taka, że trzeba mieć więcej niż się planuje, chyba, że ktoś nie chce się wprowadzać szybko, wtedy jak braknie (a na pewno braknie) to poczekasz roku lub dwa zanim się wprowadzisz. Dodatkowo, dla tych myślących o szybkiej przeprowadzce, koniecznie w kosztorys trzeba wziąć prace ziemne i ogrodzenie, nie mówię o wykańczaniu ogrodu, ale mieszkanie na nieogrodzonej działce przypominającej plac budowy? No way... chociaż kostka przed domem. Nie zapominajmy o projekcie, geodecie, pozwoleniach, itp. itd. o benzynie wydawanej na dojazdy nie wspomnę... Aha i jeszcze mała uwaga, budując pierwszy dom mam nieodparte wrażenie, że każdy mnie czesze jak chce, za 2. razem pewnie już byłbym mądrzejszy to też trzeba sobie wkalkulować, brak doświadczenia=koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 28.10.2013 16:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 po co w parterówkach stropy betonowe? Ktoś może mi to wyjaśnić? Bo niektórzy chcą mieć szczelnie i ciepło w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artix1 28.10.2013 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Bo niektórzy chcą mieć szczelnie i ciepło w domu. Wyczułem nutkę ironi;). Ten sam efekt osiągnąłem uszczelniając maksymalnie sufit czyli pasy folii klejone ze sobą taśmą, brzegi przyklejone elegancko, dedykowanym klejem do wieńca, wszystkie przewody i skrzynki anemostatów również uszczelnione itd.. Pierwszy etap czyli szczenie został osiągnięty do tego 47cm wełny między wiązary w sufit i mamy ciepło. Tak to widzę, jest szczelnie i ciepło:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 28.10.2013 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Jeśli dajesz wełnę w sufit to chcąc nie chcąc trochę ciepła Ci ucieknie na ten strych. Nie każdy ma miejsce lub kasę, aby dać te 47 cm wełny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 28.10.2013 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Zaraz zacznie się debata pt. wyższość stropu betonowego nad drewnianym (bądź odwrotnie). Yeah!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artix1 28.10.2013 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Zaraz zacznie się debata pt. wyższość stropu betonowego nad drewnianym (bądź odwrotnie). Yeah!! Nawet nie miałem zamiaru wkładać kija w mrowisko bo zrobi się nam 30 stron przepychanek i różniastych teorii .Spoczko:yes: W przypadku poddasza nieużytkowego i wiązarów, mamy sporo miejsca na ocieplenie. Strop monolityczny z poddaszem na razie nieużytkowym wymaga już więcej uwagi i dobrego ocieplenia szczególnie w okolicach wieńców i ścianek kolankowych. Można w tych miejscach nabawić się ładniusich mostków cieplnych. Dając wełnę w strop starałem się jak nigdy (a zdarza mi się nie starać) nie produkować szczelin między poszczególnymi płytami, dodatkowo dołożyłem 7cm wełny między profile sufitowe co jak myślę jeszcze ograniczyło ewentualne niedokładności. Jakieś tam ciepełko zawsze będzie uciekało, nie jestem w stanie wyczarować przegrody z zerową przenikalnością cieplną. Najważniejszą sprawą jest moim zdaniem zachowanie maksymalnej szczelności, migrujące powietrze zabiera spore ilości ciepła, stojące izoluje i na tym się mooocno skupiłem:D. Nie stać nas na oszczędzanie na ociepleniach, jak ma być tanio w przyszłości, musi być drożej podczas budowy. Czy aż tak drogo? Eee, nie ma tragedii:p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 28.10.2013 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 U mnie tez wiązary, ocieplenie stropu granulatem celulozy, wiec szczelnie, pod celulozą folia alu, nad celulozą płyty styropianowe, ew z akustyczne z welny mineralnej.Ocieplenie stropu to moje oczko w głowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artix1 28.10.2013 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Ocieplenie stropu to moje oczko w głowie Tak być powinno, nie widzę argumentów za oszczędnościami na etapie ocieplania szczególnie stropu. Czy tak jak u Ciebie folia alu czy paroszczelna czy membrana dachowa wymagają szczelnego sklejenia co w nosie mają budowlańcy. Wszędzie mamy ładne szczeliny i z warstwy paroszczelnej robi się nam paroprzepuszczalna:). Czym tu szczeność zrobić, pytami gk? Fajny wątek się urodził, oliwkawawa urealniła marzenia o domu o zakładanej powierzchni użytkowej. Kosztorysy pracowni, tak jak ktoś napisał, są zazwyczaj optymistyczne lub bardzo optymistyczne. Urealnienie ich sprowadza się do potężnego nakładu pracy własnej. Rozpiętość cenowa materiaów do wykończeniówki jest ogromna i tu można ładnie popłynąć z kasą, a nie sądzę, że inwestor będzie parł w wykładzinę PCV i panele za 15zł . Nie ma lekko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 28.10.2013 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Mich . Tylko izolacji suto. okna fix i wentylacja WM zapraszam do tematów o domach energooszczędnych. No w takim przypadku to raczej się w wyznaczonej kwocie nie uda tym bardziej, że mało własnej pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 28.10.2013 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 (edytowane) Bo jest bardziej wytrzymały, cieplejszy, mniej akustyczny? Zawsze myślałam, ze za ciepło odpowiada ocieplenie a nie konstrukcja Akustyka - ma znaczenie tylko, jak ma być użytkowe poddasze, a to parterówka. Wytrzymałośc - tu faktycznie betonowy jest wytrzymalszy, tylko co ma wytrzymywac, jak nikt górą nie chodzi. Ja się nie czepiam, że ktoś chciał terivę, tylko, że dlaczego tak projekuje tanie, małe domki parterowe, które z zasady powinny mieć słabsze fundamenty i ściany nośne niż piętowce czy z poddaszem? Przecież to podnoszenie kosztów budowy o dodatkowy beton i zbrojenia. Edytowane 28 Października 2013 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artix1 28.10.2013 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 (edytowane) Akustyka - ma znaczenie tylko, jak ma być użytkowe poddasze, a to parterówka. Beton sam w sobie nie jest materiałem super dźwiękochłonnym. Mieszkając w bloku z wielkiej płyty słyszałem nieźle jak sąsiadka z dołu słuchała codziennie, popołudniu Radia Maryja Terriva też akustyką nie grzeszy. Zamieniłem u siebie w dwóch pokojach przewody, wystarczyło podnieść wełnę, znaleźć je i zamienić miejscami. Na regipsie została tylko 7cm wełny Rockton. Przez tą warstwę nie byłem w stanie usłyszeć drącego się kumpla, który naprowadzał mnie na przewody. Musieliśmy rozmawiać przez komórki. Przy całkowitej grubości panuje absolutna cisza nawet podczas ulewnego deszczu. Mam blachodachówkę. Edytowane 28 Października 2013 przez artix1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
shield22 29.10.2013 14:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2013 przyłącza mam na działce wiec koszta za nie odpadają, po waszych odpowiedziach wnioskuje że 350zł by starczyło ale gorszych materiałów czyli trochę trzeba dołoży żeby dom był bardziej energooszczędny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 29.10.2013 14:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2013 Materiały, materiałami...Pracy trzeba dołozyć,zeby sie w tych 350 zmieścic, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 29.10.2013 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2013 oliwkawawa, zrób trochę miejsca z skrzynce z PW:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jurekn 06.11.2013 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Ja buduje dom o pow. zabudowy 174 m2, pow. uzytkowa z poddaszem to ponad 230 m2. w tej chwili mam wykonany stan surowy zamkniety+instalcje: wodna, kanalizacyjna, co, posadzki maszynowe, tynki maszynowe, kupione schody na poddasze. Koszt materiałów + robocizna (inna firma na kazdy etap) to dotychczas 160 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Waldek K 07.11.2013 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Jestem trochę zdziwiony... Mamy w tej chwili stan surowy otwarty, choć z zapłaconymi oknami i zaliczką na drzwi wejściowe i bramę garażową. W tej chwili jest 167 tys. Budynek 120 m2 pow. zabudowy, prostokąt, dach dwuspadowy. Główne punkty to: - fundament z robocizną ~41 tys. ( w tym betonowy taras), - ściany zewn. thermomur TH-300 + wewn. poroterm 11,5 własnymi siłami ~36 tys. - konstrukcja stropu i dachu - wiązary systemu Mitek ~22 tys. - pokrycie dachu (pełne płycenie MFP, membrana, dachówka ceramiczna Roben, okna połaciowe 5 szt., 2 kominy systemowe) z robocizną ~40 tys. Wszystko zależy od ilości środków i determinacji. My akurat mamy pierwszego mało, a drugiego dużo Na początek polecam zrobić sobie w excelu tabelę i sumować poszczególne planowane pozycje (ceny są łatwe do znalezienia w internecie i składach budowlanych. Można też prosić firmy o orientacyjne wyceny poszczególnych robót. Jak kwota z planowanych wydatków zbliży się niebezpiecznie do posiadanych środków, to zaczniecie wywalać zbędne pozycje i szukać innych, tańszych rozwiązań. Dobrze jest też zatrudnić rozsądnego kier. budowy tzn. niezafiksowanego na jednej technologii. Może dużo doradzić i pomóc znaleźć spore oszczędności. Dziś zdecydowana większość buduje w jednej technologii (poroterm, stropy betonowe, 20 cm ocieplenia, cieśle na dachu itd). To na prawdę nie jest jedyna droga. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 07.11.2013 23:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 (edytowane) Jestem trochę zdziwiony... Wszystko zależy od ilości środków i determinacji. My akurat mamy pierwszego mało, a drugiego dużo Pozdrawiam Ja też jestem zdziwiony W Twoim drugim zdaniu chyba się pomyliłeś bo widząc w jakich technologiach budujesz,zdanie powinno brzmieć "mamy dużo środków a mało determinacji" Mój o 2m2 mniejszy dom w SSO wyszedł 127tys.zł a SSZ bodajże 145tys.zł i to wliczając w to kosztowne zabezpieczenia na szkody górnicze i brak konieczności izlowania pod wylewkę w dalszym etapie budowy. Teraz to ja się pomyliłem,ja mam pow.zabudowy 180m2 a Ty 120m2 a użytkowej mam 118m2 a nie wiem ile Ty masz i nie doczytałem,że kosztowo masz już SSZ,zatem odwołuję pierwsze dwa zdania Edytowane 7 Listopada 2013 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 07.11.2013 23:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Ja buduje dom o pow. zabudowy 174 m2, pow. uzytkowa z poddaszem to ponad 230 m2. w tej chwili mam wykonany stan surowy zamkniety+instalcje: wodna, kanalizacyjna, co, posadzki maszynowe, tynki maszynowe, kupione schody na poddasze. Koszt materiałów + robocizna (inna firma na kazdy etap) to dotychczas 160 tys nie wiem z jakich materiałów budujesz, ale tak czy siak dla mnie średnio wiarygodne to, chyba że budowałbyś sam, ale napisałeś że robiły firmy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 08.11.2013 00:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Mój SSZ coś koło 120 tyś. robiony przez firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bowess 08.11.2013 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Koledzy podają swoje koszty, ale nie wiem, czy poza tytułem wątku spojrzeli na preferowane przez założyciela projekty. 350k to całkiem fajny budżet na dom, nawet w sytuacji gdy nie ma możliwości włożenia własnej robocizny, ale kluczową sprawą jest wielkość i kształt domu oraz dobór technologii. Waldek K dom z awatarka? A ile metrów podłóg? jurken - to co opisujesz to praktycznie stan deweloperski, a wychodzi mniej niż 700 złotych za m2. Na wiarę nie przyjmę takiej kwoty. Gdzie dziennik budowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.