Salah 27.10.2013 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Witam Mam do was pytanie ,a zarazem ogromna prośbę. Chcę wybudować domek wreszcie własny i nie mieszkać już u kogoś i płacić za czynsz. Tyle lat u kogoś się mieszkało i ciułało, może wreszcie na swoim !W chwili obecnej jestem na samym początku projektowania ,a zarazem wykombinowania z czego to wszystko ma być wybudowane. W roku 2014 w maju chcę lać fundamenty ,a na zimę się wprowadzać – wiem że plan ambitny, napięty ,ale czy możliwy ?Założenia :- Dom w jednej bryle wraz z pomieszczeniami gospodarczymi [ około 280m2 z czego : 180m2 to pomieszczenia użytkowe , reszta pomieszczenia gospodarcze typu garaż, kotłownia itp. ] - Dom ma być „otwarty” czyli mało ścian a sporo przestrzeni ,tam gdzie się da.- Na parterze duży pokój wraz ze sporą ilością przeszkleń i antresolą. Pytania :- jaki sposób ogrzewania ? [ gdyby nie cena to bym się nawet nie zastanawiał i wybrał pompę ciepła ]- z czego mają być wykonane ściany zewnętrzne i w jaki sposób zaizolowane ? Na dole jest tabelka która sporo mówi : http://www.mgprojekt.com.pl/blog/porownanie-materialow-budowlanych/#axzz2irx3NUXV ,ale mimo to nie jest to takie proste. Chcę aby wyszło tanio ,a dobrze. Rodzaje mamy :- Silikaty- Keramzyt- Pustaki ceramiczne Silikaty zimniejsze niż reszta ale bardziej ekologiczne i zdrowsze i tanie. Keramzyt ciepły ,ale droższy i nie do końca sprawdzonyPustaki ceramiczne wiadomo z czym się to je. Czy budując z silikatów + styropian wyjdzie lepiej i taniej niż Pustaki ceramiczne + styropian ? Dziękuję z GÓRY za POMOC !!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
optymistka1719506824 27.10.2013 13:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Na pewno da się dom wybudować w jeden sezon. My zaczęliśmy 27 kwietnia a 10 grudnia tego samego roku mieszkaliśmy już w wykończonym domu. Jedyne czego nie mieliśmy to drzwi wewnętrznych. Mieszkamy już prawie trzy lata i dalej nie mamy struktury zewnętrznej, bo jakoś ciągle inne wydatki są. Jak się wprowadzaliśmy mieliśmy też zrobione ogrodzenie, kostkę przed domem, założony trawnik i posadzoną część roślin. Jestem bardzo dumna, że wszystko poszło zgodnie z moim planem, ale muszę podkreślić, że plan działania i poszczególne ekipy musisz zacząć organizować teraz. My właśnie jesienią kupiliśmy działkę, projekt miałam już wybrany. Po zakupie działki ostro przystąpiłam do działania ; architekt adaptujący i organizujący wszystkie pozwolenia, ja w tym czasie dokonywałam małych zmian w projekcie i wybierałam i umawiałam ekipy. Budowaliśmy tzw. systemem gospodarczym, więc wybór budowlańców należał do nas. Więc wzięłam się za dzwonienie. Umawiając się na poszczególne etapy określałam orientacyjny czas rozpoczęcia prac i uprzedzałam o tym ,że musimy się wprowadzić jak najszybciej. Wszystko się udało dopiąć tak ,że przestojów nie mieliśmy żadnych poza tymi, które były konieczne ze względu na technologię budowy, czyli dom murowany. Chcę podkreślić, że budowa w tak szybkim tempie nie miała i do tej pory nie ma żadnych skutków ubocznych żadnej wilgoci , czy innych niespodzianek. Także powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 28.10.2013 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 W roku 2014 w maju chcę lać fundamenty ,a na zimę się wprowadzać – wiem że plan ambitny, napięty ,ale czy możliwy ? Jak masz sporo kasy, to czemu nie? Zlecasz jednej firmie budowę z prefabrykatów i już. - Dom w jednej bryle wraz z pomieszczeniami gospodarczymi [ około 280m2 z czego : 180m2 to pomieszczenia użytkowe , reszta pomieszczenia gospodarcze typu garaż, kotłownia itp. ] Czyli masz zapewnione jakieś 600-700 tyś na budowę. - jaki sposób ogrzewania ? [ gdyby nie cena to bym się nawet nie zastanawiał i wybrał pompę ciepła ] - z czego mają być wykonane ściany zewnętrzne i w jaki sposób zaizolowane ? To powinno wynikać z projektu domu. Ogrzewanie - tym, co dla ciebie jest najtańsze. Masz dostęp do drewna, to piec, masz gaz w drodze to gaz. Chcę aby wyszło tanio ,a dobrze. Rodzaje mamy : - Silikaty - Keramzyt - Pustaki ceramiczne Nie ma znaczenia przy scianie dwuwarstwowej. Zwykle wybiera się to co najtansze, jesli nie ma innych ograniczeń. Za ocieplenie odpowiada styropian lub wełna a nie materiał konstrukcyjny. Ale przy twoim założeniu budowy w 5 miesięcy, postaw na prefabrykat. Czy budując z silikatów + styropian wyjdzie lepiej i taniej niż Pustaki ceramiczne + styropian ? Materiał ścienny to głównie ideologia. Jedni nie wyobrażają sobie ściany z innego materiału niż ceramika, a inni z materiału, który wydziela rad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Salah 30.10.2013 10:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 "Czyli masz zapewnione jakieś 600-700 tyś na budowę." aż tyle nie ,ale będziemy to robić systemem gospodarczym i piętro w kolejnych latach. "Ogrzewanie - tym, co dla ciebie jest najtańsze. Masz dostęp do drewna, to piec, masz gaz w drodze to gaz. " - nie drewno i gaz kompletnie odpadają z paru powodów. Gaz - cena strasznie uwarunkowana od układów politycznych i od posłów jaką akcyzę sobie ustalą i od korporacji typu Gazprom , i mało to bezpieczne. Nie cchę tego ustrojstwa w domu. drewno - nie chcę aby przeze mnie jakieś lasy wycinali , i tępili środowisko. "Nie ma znaczenia przy scianie dwuwarstwowej." Czyli wybrać najlepiej tani silikat i dołożyć np do styropianu termoorganiki tego ciemnego 15-20 cm ? "niż ceramika, a inni z materiału, który wydziela rad. " - a co wydziela rad ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bowess 30.10.2013 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Skoro dom ma być efektem lat oszczędzania, to uważaj, żeby nie przeszarżować z budżetem. Chcesz naprawdę duży budynek, na który trzeba liczyć 700k (280m2*2,5k). Planujesz szybką budowę, a to też powoduje pewne pułapki finansowe - czasem trzeba za coś zapłacić drożej, bo tańszy materiał albo ekipa mogą być za miesiąc, a potrzebne są już. Piszesz, że piętro w kolejnych latach, więc chyba parter to nie tylko open space, ale i jakaś sypialnia? Przy odkładaniu wykończeń piętra na kolejny rok, jak widzisz w tym wszystkim antresolę? Sposób ogrzewania. Przy tej wielkości domu myślę, że albo węgiel albo pompa ciepła. Ściany: konstrukcja z tego, na co dostaniesz najlepszą cenę. Może być silikat - zwłaszcza, że Teodory masz blisko. Dowiedz się, czy murarze nie biorą więcej za stawianie, bo to materiał ciężki jak piorun. Docieplenie - dobierz grubość tak, żeby osiągnąć satysfakcjonujący Cię wynik cieplny. Dobrze byłoby mieć porządne OZC, ale wstępnie możesz jakimś kalkulatorem oszacować. Tu taki kalkulator ze strony Rockwoola. Masz jakiś upatrzony projekt, czy będzie indywidualny? Znam Wieluń i okolice i wiem, że tam budowało się i buduje duże domy. Przemyśl program użytkowy, dopasuj metraż do budżetu, bo szkoda byłoby wydać całe z trudem zgromadzone oszczędności i zostać nie z domem tylko z budową, która będzie wymagała jeszcze niemałych nakładów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 30.10.2013 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 drewno - nie chcę aby przeze mnie jakieś lasy wycinali , i tępili środowisko. Czyli zasadniczo zostaje tylko prąd lub PC na prąd (bo węgiel zatruwa te lasy, co ich szkoda wycinać). Przy takiej powierzchni - lepiej wybierz projekt pasywny "Nie ma znaczenia przy scianie dwuwarstwowej." Czyli wybrać najlepiej tani silikat i dołożyć np do styropianu termoorganiki tego ciemnego 15-20 cm ? 20 cm. Ale niekoniecznie termoorganika. Ja mam ścianę z silikatów i 20 cm czarnego styro. Ale ten materiał ma też wady - mało jest do niego systemowych nadproży, jesli wybierzesz nietypową grubość bloczka. Ja miałam 18 cm a nadproża systemowe 24 cm. Musieliśmy spcjalnie zamawiać lub wylewać na budowie. Beton komórkowy jest ciepły, miękki (latwo ryć rowki pod przewody), ale ściana musi być grubsza, bo BK jest słabszy fizycznie od silikatu. "niż ceramika, a inni z materiału, który wydziela rad. " - a co wydziela rad ? Wszytskie inne, poza silikatami - rad to gaz słabopromieniotwórczy, który znajduje się w glinie (ceramika, keramzytobeton) oraz w popiołach hutniczych (beton komórkowy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Salah 30.10.2013 16:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 na wstępie bardzo dziękuję wam za poświęcony mnie i mojemu tematowi czas. Elfir Lasy znikają nie przez zanieczyszczenie ,ale przez przemysł i nasze konsumpcyjne zapotrzebowanie. Projektant po świętach umówił nas na spotkanie z ludźmi co maja pompę ciepła i do kolejnych co mają dom wybudowany z Ytongu. My i tak chyba się zdecydujemy na silikat z uwagi na cenę i właściwości zdrowotne ,a skoro przy ścianie dwu warstwowej nie ma znaczenia z czego to po co przepłacać. bowess samych pomieszczeń użytkowych będzie około 180 m2. Na dole będzie dodatkowe pokój i na czas wykończeń zaadoptujemy go na sypialnię ,dopiero potem jak już góra będzie wykończona przeniesiemy się do prawdziwej sypialni na górze. Co do pompy ciepła to po przeczytaniu paru wypowiedzi widac że pierwsza zima będzie chłodna w takim domu . Nie ma też wielu wypowiedzi jak to się spisuje po 5-10 latach eksploatacji :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 30.10.2013 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 (edytowane) Jeśli nie przez zanieczyszczenie to obejrzyj Sudety przy granicy z niemieckim zaglębiem węglowym. Palenie weglem to najmniej ekologiczny sposob ogrzewania. O wiele bardziej obciążający środowisko niż kotły na drewno, pelet czy slomę. Dym weglowy zawiera siarkę, ktora wiąze się z wilgocią w powietrzu trzworząc kwas siarkowy i opadajac na ziemię jako "kwaśne deszcze'. A nie sądzę by ktokowliek montował spcjalistyczne filtry na kominach.Z jakiegoś powodu Kraków dązy do zakazu palenia węglem w mieście. PC - w czasopiśmie Murator były artykuły o ludziach, którzy montowali sobie PC już w latach 90-tych. Wiadomo - im nowszy model tym lepsza wydajność w porównaniu ze starymi. Ale to tak jest z każdą technologią. Edytowane 30 Października 2013 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artix1 30.10.2013 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Wszytskie inne, poza silikatami - rad to gaz słabopromieniotwórczy, który znajduje się w glinie (ceramika, keramzytobeton) oraz w popiołach hutniczych (beton komórkowy) Trzeba doprecyzować rodzaju betonu komórkowego, który zawiera większe ilości pierwiastków promieniotwórczych. Na dole podaję materiały od najmniej promieniujących. Jak widać biały bk ma taka samą proieniotwórczość jak silikaty. Najgorszym materiałem jest szary bk z dodatkiem popiołów. Biały bk jest cacy, szary już mniej, nawet kochana ceramika nie wygąda już tak super w porównaniu z czołówką z listy:) materiał budowlany f1<1,2 f2<240 Bg/kg -silikaty 0,16 20 -beton komórkowy piaskowy 0,16 20 -beton zwykły 0,22 24 -keramzytobeton 0,36 32 -ceramika 0,54 70 -żużlobeton 0,56 80 -beton komórkowy popiołowy 0,60 90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_unnamed 31.10.2013 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2013 Wybór PC jako źródła ogrzewania powinien wynikać przede wszystkim z warunków wodno-gruntowych na działce. Jeśli działka jest sucha (brak wody kilkadziesiąt metrów w głąb), lub na skale to pompa będzie niesprawna. Jeśli działka leży na terenach podmokłych, torfowisku albo na działce masz ciek wodny lub staw to PC to wybór oczywisty. Przy wyborze konwencjonalnych sposobów ogrzewania istotnym czynnikiem jest to, czy piec ma być bezobsługowy (LPG, gaz ziemny, olej) czy dopuszczasz poświęcanie czasu na dostawy i przygotowanie opału, usuwanie popiołów, czyszczenie pieca (węgiel, drewno, itp). Wybór materiału na ściany konstrukcyjne jest mało istotny - cenowo też nie ma wielkich różnic. Trochę kłóci się ze sobą budowa systemem gospodarczym w jednym sezonie. Bardzo pachnie to dodatkowymi wydatkami, jak pisano wcześniej. Dodatkowo problematyczne jest wykonanie piętra rok później - jak rozumiem chodzi o wykończenie a nie wymurowanie? Na jakim etapie planujecie zostawić piętro? Należy pamiętać, że izolację cieplną dachu - o ile wybiera się wełnę mineralną - wykonuje się po wszystkich mokrych pracach (w tym tynkach i wylewkach) więc piętro należałoby doprowadzić do stanu deweloperskiego. Przy takim scenariuszu nie ma dużej oszczędności na piętrze w pierwszym sezonie. W Twoim przypadku zastanowiłbym się poważnie nad rozciągnięciem budowy na dwa sezony i wprowadzenie się jak będzie wszystko gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Salah 01.11.2013 22:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 (edytowane) Elfir - częściowo przyznaję Ci rację, ale wycinka lasów aby nimi palić nie jest sensowna. artix1 - dzięki za fajną tabelkę. bowess - dzięki za kalkulator ,a jest gdzieś taki co liczy tylko dla ścian plus rodzaj izolacji ? _unnamed - Co do PC to mam na działce ziemię gliniasto żwirową , tylko nie wiem jak jest głębiej. Jak wykopałem taką dziurę [ około 1.8m ] tej wiosny aby zbierała się woda do podlewania nowo posadzonych drzewek to jak było ciepło latem to na tej głębokości zawsze utrzymywała się woda minimalnie na dnie. Jest to problem bo będę musiał robić odwodnienie wokół domu [ wcześniej było to pole ]. Mamy w późniejszym planie zrobić staw na końcu działki. Piętra będą wybudowane oczywiście za jednym zamachem natomiast wykończenie [ malowanie , płytki, łazienka,panele itp ] potem. Miesięcznie płacimy za wynajem 1500 zl. więc im szybciej się wprowadzimy tym lepiej wracając do PC to są dwa rodzaje tej pompy , pozioma i pionowa która się lepiej sprawdzi ? i czy są jakieś firmy dobre i sprawdzone ,a przy tym nie przeginające z ceną ? Choć jak widzę PC to ogromny wydatek :/ Edytowane 1 Listopada 2013 przez Salah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 01.11.2013 23:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 (edytowane) tu kalkuator - ściana + styropian: http://www.arbet.com.pl/ Wzór jest prosty, mozna sobie obliczac nawet w exelu, jak się zna parametry przenikalności cieplnej danego materiału. wracając do PC to są dwa rodzaje tej pompy , pozioma i pionowa która się lepiej sprawdzi ? Największy wydatek to własnie kolektory. Czy pionowe czy poziome wynika z wielkości działki - pionowe robi się na takich, gdzie poziome się nie zmieszczą Edytowane 2 Listopada 2013 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aleksandryta 02.11.2013 04:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 (edytowane) Jak czytam ten wątek to widzę, że jesteś kompletnie nie przygotowany do budowy domu, mimo, że tyle lat o nim marzyłeś. Poza tym nie stąpasz twardo po ziemi i Twoje niektóre wypowiedzi świadczą, że niedawno chyba skończyłeś 18 lat. Nie zbudujesz domu za mniej niż 600-700 tys. w pół roku, bo przy tak krótkim okresie i takim braku wiedzy, jaki jest u Ciebie, wymaga to zatrudnienia wysokiej klasy ekip znających się na budowie domu. Zadajesz podstawowe pytania, na które znajdziesz odpowiedz w poszczególnych działach tego forum. Po prostu usiądz i czytaj po kolei przez rok Idz do najlepiej miejscowego architekta i powiedz mu tak "proszę pana ma taką to a taką działkę z takimi warunkami zabudowy i mam tyle kasy na budowę domu. Proszę mi powiedzieć jakiej wielkości i jaki! dom mogę mnie więcej zbudować za tę kasę i proszę taki dom zaprojektować z materiałów na które mnie stać, a ponieważ nie znam się na budowie domu proszę mi zrobić dokładny kosztorys." Zacznij właśnie od tego!!!! A potem jak napisałam wyżej usiądz i czytaj!!! Bo nie da się w jednym wątku odpowiedzieć na pytania, które są zadawane przez adeptów budownictwa jednorodzinnego w kilkunastu działach tego forum.... Edytowane 2 Listopada 2013 przez Aleksandryta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Salah 02.11.2013 10:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Elfir - dziękuję za informację. Na działce bez problemu zmieszczą się poziome. Aleksandryta - szybko odpowiem Tobie: - nie bawmy się we wróżki i nie zgadujmy kto ile ma lat bo marnie to wychodzi ,a i to forum nie jest od tego. - czy zbuduję czy też nie się okaże. W swym życiu spotkałem się z podobnymi wypowiedziami na wiele tematów NIE DASZ RADY. - zadaję pytania bo tylko głupek nie pyta jak czegoś nie wie. Jak bym miał czytać wszystkie fora na temat mnie interesujące to i 10 lat by zabrakło. Forum to taki twór gdzie też można zadawać pytania ,a nie tylko czytać od deski do deski setki wątków. Nie świadczy to też o tym iż nie mam zamiaru zagłębić się w tematy mnie interesujące. Jednak czas, praca ograniczają mnie do pewnego stopnia w tym zakresie. - na wymarzony dom czasami trzeba ponieść pewne koszty nieprzewidziane i ponad normatywne ,ale są i na to pewne sposoby. Zawsze idę ścieżką w swym życiu odmienną od utartych mitów, stereotypów, zabobonów, marginesów i jedynie czego się boję to raka - co do architekta ,to wolę posiadać pewną wiedzę w tym zakresie i nie opierać się tylko głupio na tym co Pan architekt powie. Jak mniemam Ty byś tak zrobił ,a ja nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greg_81 02.11.2013 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Co moge podpowiedzieć - silikat ma dodatkowy plus zdolnośc akumulacyjną tzn gdy juz dom będzie nagrzany wolniej będzie się wychładzał to przy PC ma znaczenie a i latem bedzie chłodniej ,warunek musi posiadać ocieplenie proponuje 20 cm bo czym lepiej i szczelniej ocieplisz dom tym pózniej mniej zapłacisz za ogrzewanie ,jesli system gospodarczy do proponuje dużo czytać i pytać ,ceny pc są coraz niższe wiec warto się zastanowic tą opcją ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Salah 02.11.2013 14:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Grzesiulla Ty posuiadasz PC ? Ja właśnie siedzę przy komputerze i wertuję tematy związane z pompą ciepła. U mnie działka jak i rodzaj gleby pozwalają na efektywną pracę PC [ teoretycznie ] . Istnieją dotację do 40% na PC [ kredyt ] http://www.danpol.info/dofinansowanie.htm - ale jak to będzie wyglądało w rzeczywistości. Wysłałem zapytanie do Vikersonn odnośnie PC Co do ścian to już zdecydowałem że silikat. Nie wiem jakiej grubości ściana i styropian. Sporo osób mówi że 15 cm w zupełności wystarczy. Skonsultuję to z projektantem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 02.11.2013 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 grubośc styropianu nie okresla się na podstawie widzimisię, tylko planowanego zapotrzebowania energetycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 03.11.2013 06:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 (edytowane) Tak całkiem offtopic, wiem że to nie forum psychologia:popcorn: Autor wątku chce zbudować dom 280 metrów.Czyli dom o rzucie 10x20 z "użytkowym" poddaszem. W pół roku.Kasy nie ma za wiele - bo chce budować systemem gospodarczym,wykańczając etapami /pewna rozbieżność celów, ale niech tam/. Jednak radzę mu jeszcze raz się zastanowić i obliczyć koszty, bo chyba lekko mu się rozjechały marzenia i możliwości ? Amen. A tak na temat: ILE MASZ KASY ? I nie jest to pytanie o to że "będę budował etapami systemem gospodarczym w miarę uzyskiwania środków" tylko tu i teraz:confused: Edytowane 3 Listopada 2013 przez beton44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bowess 03.11.2013 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 Jeszcze taki kalkulator ze styropianem i wełną do wyboru. KALKULATORNie ma silikatów, ale możesz liczyć dla cegły pełnej, bo ma bardzo zbliżoną lambdę do silikatki T24. Wiele osób mówi, że i 10 wystarczy, ale oni nie dołożą ci paru stów do rachunku za ogrzewanie. Jak zgodnie z projektem szukaliśmy na ściany wełny skalnej 20 to też było wydziwianie i przewracanie oczami, ale teraz to ja mam ciepło. Wiem już, że planujesz dodatkowy pokój na parterze, ale nie napisałeś nic na temat antresoli i jak widzisz jej kwestię w przypadku etapowania wykończeń. Do ewentualnego etapowania polecam zamkniętą klatkę schodową, najlepiej z drzwiami na parterze przynajmniej do czasu rozpoczęcia pełnego użytkowania i ogrzewania poddasza i żadnych dodatkowych otworów w stropie.Zgadzam się z _unnamed, że piętro de facto należałoby doprowadzić do stanu deweloperskiego. Oczywiście można zostawić nawet i stan surowy, ale strach myśleć o kosztach ogrzewania przy takim posunięciu, poza tym można wyhodować sobie eleganckiego grzyba, gdy niektóre ściany w domu będą zimniejsze i będzie się na nich skraplać para wodna (na przykład kąty przy stropie jeżeli nie rozłożysz na nim czasowo grubego ocieplenia, sąsiedztwo klatki schodowej).Wybudowanie tak dużego domu w jeden sezon jest możliwe ale wymaga naprawdę dobrej organizacji i rezerw kasy. Mały budżet to jak zbyt mała kołdra - jak pociągniesz w jedną stronę, to z drugiej zacznie dużo brakować. Skoro wynajmujesz, to tym bardziej niefajna będzie sytuacja, gdy przez wybór zbyt drogiego domu wydasz wszystko na budowę, a nie uda się doprowadzić do stanu pozwalającego zamieszkać i dalej będzie trzeba wydawać na wynajem. Jeżeli nie chcesz, to nie mów jaki masz budżet, tylko sam sobie podziel tą kwotę przez 2,5 tysiąca i będziesz miał realny metraż do wybudowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Salah 04.11.2013 14:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 (edytowane) bowess - góra będzie wykańczana cała ,ale bez malowania , posadzek , łazienek itp. Tynki zostaną zrobione. Dół też niektóre pomieszczenia. To co damy radę za własne środki to wybudujemy ,a resztę na kredyt. Jeśli nam się nie uda ukończyć w jeden ssezon trudno , będziemy walczyć z tym wszystkim dłużej. w 2014 roku są dofinansowania w łódzkim an PC i oczyszczalnie ścieków. Nie wygląda to jakoś bardzo różowo ale zawsze jakaś kasa wpadnie. Nasz architekt mówi że warto pomyśleć nad taką opcją silka 18 + 25 styro lub ytong energo 48 cm bez ocieplenia. silka +18 styro classic = 0,17W/m2Kytong energo 48 cm = 0.19 W/m2K Edytowane 4 Listopada 2013 przez Salah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.