darek2009 05.11.2013 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Jaki współczynnik ciepła ma ściana z cegły grubości 60cm? Moje pytanie wzięło się stąd, że mieszkam w kamienicy wybudowanej z cegły. W naszej wspólnocie mieszkaniowej pojawił się pomysł ocieplenia ścian. Jak to we wspólnocie część mieszkańców jest za a część przeciw. Przeciwnicy twierdzą, że ściana z cegły gruba na 60cm ma współczynnik ciepła jak nowe domy budowane obecnie. Nie bardzo w to wierzę. Ale gdyby taki współczynnik był dobry to może rzeczywiście nie warto ocieplać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 05.11.2013 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 (edytowane) To liczymy. Mur z cegły ceramicznej pełnej 1800 0.77 0.91 0.88 0.77 lambda suchego ... muru/ lambda 0,91 wilgotnego . 0,8 W/mK to jest 0,6 /0,8 = 0,75 m^2*K/W (opór cieplny) współczynnik przenikania ciepła U 1/R (opór cieplny ) = 1/0,75 = 1,33 W/m^2K im się jedynka z zerem pomyliła ! nowe ściany mają wymagania mniej jak 0,3 W/m^2K Jest fatalnie ! 20cm izolacji i po gadaniu. Przeciwnicy twierdzą, że ściana z cegły gruba na 60cm ma współczynnik ciepła jak nowe domy budowane obecnie. czereśniaki i tyle . Tylko trzeba ich przekonać ! niech zczereśniakują się pozytywnie ! czyli z pesymistów izolowania w optymistów . Jesteście wspólnotą, to koszt izolacji nie będzie tak duży jak dla pojedynczego domu. Jak się dobrze zgadacie możecie osiągnąć naprawdę dobre wyniki! Stąd te 20cm ... to jest preludium, fuga to przestawienie okien w izolację itp ... Wiem że wyjdzie mur gruby ! wiem okna po za murem, na kotwach i nie będzie źle. Edytowane 5 Listopada 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darek2009 05.11.2013 18:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Dzięki za wyliczenia. Trudno będzie przekonać mimo to. Argumenty są takie, że w lato w kamienicy jest przyjemny chłód a w zimę ściany "trzymają" ciepło. Niemniej rok temu wymienialiśmy dach i przy okazji położyliśmy wełnę na stropie. Efekty są odczuwalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dominik bfc 05.11.2013 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Co ty gadasz 60 cm mur docieplać 20 ??? szkoda że nie 30 Pewnie że opłaca się docieplić ale najwyżej 10 to max ewentualnie jakimś cieńszym ale grafitowym np. 6-8cm. Jak i tak planujecie remontować elewację to nałożenie tynku renowacyjnego, rusztowania itd. wyjdzie tak samo albo bardzo podobnie jak styropian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dominik bfc 05.11.2013 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Możecie równie dobrze zainwestować w automatykę w systemie ogrzewania o ile grzejecie wspólnie a też zyskacie z 20 % oszczędności bez konieczności docieplania. Lub jeżeli macie okna pcv montowane np. 10 lat temu to możecie wymienić same szyby na takie o najlepszym współczynniku.Generalnie koszt szyb i usługi wymiany nie jest duży powiedzmy u mnie 12 mieszkań 60 okien bodajże wycena była na mniej niż 10 tyś. Jest cieplej i jakoś tak ciszej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darek2009 05.11.2013 18:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Dlaczego tylko 10cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 05.11.2013 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 (edytowane) a w zimę ściany "trzymają" ciepło. to mi jeszcze przeliczyć o ile dłużej będą trzymać to ciepło . Różnica będzie kolosalna ! przyjdzie -20 ... niczym w domu bez grzania się temperatura zacznie zmieniać to mróz minie Dlaczego tylko 10cm? ponieważ taki jest tak i zwyczaj. Pewnie że opłaca się docieplić ale najwyżej 10 to max ewentualnie jakimś cieńszym ale grafitowym np. 6-8cm to przeważnie za was rachunków nie zapłaci ! przeważnie weźmie stówę za 1m^2 elewacji w tym koszt materiału na izolację to z 12 zł biały i 18 zł grafitowy ot taka ludowa mądrość. Lub jeżeli macie okna pcv montowane np. 10 lat temu to możecie wymienić same szyby na takie o najlepszym współczynniku tak? niech zobaczy czy na ramce szyby nie na nabite typu szyby ... jak ma szybę renomowanego producenta nic nie osiągnie ! a za 10lat będziecie znowu coś kombionować ... bo wam było 12 czy 18 za grafitowy dodatkowo zapłacić ! bo czereśniactwo nie pozwala na więcej ! Edytowane 5 Listopada 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 05.11.2013 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 (edytowane) 20 cm nie przejdzie. Ściana będzie miała 80 cm grubości!Pod tym żaden architekt się nie podpisze.Kamienic się nie ociepla jak domków jednorodzinnych. Po prostu trzeba wliczyć pewne straty w komfort mieszkania w centrum. Przecież taka kamienica ma mostek chodziażby na drzwiach wejściowych, braku izolacji fundamentów.Styropian max 10 albo tynk ciepłochronny. W przypadku kamienic robi się audyt energetyczny i projekt termomodernizacji. Edytowane 5 Listopada 2013 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darek2009 05.11.2013 20:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Co jest nie tak ze ścianą 80cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 05.11.2013 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Nie rozumiem jednego - ściana z cegły ma sama z siebie 60 cm. Pytanie kolejne jaka cegła - przy założeniu, że wyliczenia są prawidłowe to albo docieplicie ścianę albo trzeba będzie zachowywać się troszkę tak jak na drodze z przeładowanym autem i tzw. "słabosilnym" silnikiem.Taki mur ma dużą pojemność cieplną - co oznacza, jeśli się go nagrzeje - oczywiście dużym kosztem (pierwszy sezon), w lecie będzie i tak będzie on chłodniejszy niż otoczenie i będzie pobierał ciepło z powietrza. W momencie jak nadejdą chłodniejsze dni - trzeba będzie go grzać od razu by tego zakumulowanego w sobie ciepła nie tracił. To jedno.Wtóre - kiedyś inaczej wyglądało ogrzewanie: piece w kuchni, kominki - czyli tego ciepła "w mur" mogło iść o wiele więcej. Poza tym inaczej wyglądały same piece: rozgrzanie pieca typu kafle lub zwykłego do gotowania z grubą blachą - znów powodowało, że po wygaszeniu on sam jeszcze długo oddawał ciepło. Poza tym sam piec czy kominek nagrzewał się dużo mocniej niż te 40C - 45C jakie dziś jest na rurkach.Ściana 80 cm? Nie rozumiem w czym problem - chyba że kamienica jest zabytkowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darek2009 05.11.2013 21:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Balto - radzisz zostawić jak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 05.11.2013 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 W momencie jak nadejdą chłodniejsze dni - trzeba będzie go grzać od razu by tego zakumulowanego w sobie ciepła nie tracił. To jedno. Czas ... mówimy tu nie o miesiącach a o dniach ! Puki co mieszkam w domu gdzie jest 10cm izolacji mur ma 50cm z pustaków żużlowych i betonowych i żadne zawiska co kolega opisał miejsca nie mają ! teraz jest koło 8-10st C.O stoi ...nie było izolacji .. grzanie zaczynało się od 15 st !! dom tracił ciepło szybko ! nad ranem przy -20 było poniżej 10st !!! Ściana 80 cm? Nie rozumiem w czym problem - chyba że kamienica jest zabytkowa... tylko to może być problemem, ale nie musi. cdn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 06.11.2013 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 מרכבה : pustak żużlowy czy betonowy to nie stara cegła. To jedno - wtóre: teraz tak naprawdę nie masz z 3/4 źródeł ciepła jakie były wcześniej. Teraz nie grzejesz strawy "na piecu", który przy okazji daje masę ciepła, nie masz kominków i takich tam - które grzały i to raczej stale. A cegła naprawdę nieźle trzyma ciepło, podobnie jak kamień.Masz dwa wyjścia w kwestii ocieplenia: dajesz styro ale musisz wiedzieć, że masz sprawną wentylację, po to by ci wilgoć wychodziła ze ścian,albo dajesz izolację z wełny mineralnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 06.11.2013 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 i wełna zamaka od tej wilgoci i zero z niej pożytku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.11.2013 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Masz dwa wyjścia w kwestii ocieplenia: dajesz styro ale musisz wiedzieć, że masz sprawną wentylację, po to by ci wilgoć wychodziła ze ścian, albo dajesz izolację z wełny mineralnej. czytaj to → i wełna zamaka od tej wilgoci i zero z niej pożytku. i to ponieważ jest zatkana tynkiem o większym, zawsze większym oporze dyfuzyjnym jak chcesz gromadzić wodę w ilości od 4 do 10 litrów na 1m^2 i nie mieć izolacji ok . Nie podchodzisz do tego z zimną krwią ... naukową ... tylko bazujesz na domysłach tak się nie da. Cóż ja Ci mam na pisać ... Nie będziemy się kłócić czy w zimie należy się ciepło ubierać ... bo to bez sensu. Komfort termiczny dzięki temu że ściana nie będzie miała +10 st a blisko +19 st .. czyli większy zapas tego co może bez ogrzewania oddać. Ty sobie tak kicasz luźno ... sprzedajesz hipotezę ... i uciekasz jak wielu, potem ktoś musi sprzątać ... coś czego nie da się racjonalnie wytłumaczyć ! Pierwszy błąd popełniasz .. z tym ładowaniem ... ( ja biedy muszę przypowieści tworzyć) Sytuacja teraz ... masz durszlak i wiadrem wodę dolewasz ... i stan wody w durszlaku się trzyma bo lejesz jak szalony ... Durszlak ze względu na stratę ciepła ... I nadal miarą durszlaka odmierzasz wlewanie do pełnej miski ... z malutkim otworem ... szybko się napełni ... bo mały jest upływ tej wody ... i wiadro do nalewania trzeba mniejsze ... ba przy mały upływie ..bez wiadra się da. stąd po lecie .. mur będzie naładowany i gotowy ... i nie będzie trzeba wiadrami ładować ... ponieważ izolacja broni przed ucieczką . To co piszesz miało by miejsce ... teraz jeśli by dziś założyć izolację, i czekać natychmiast efektu. to jakieś tam opóźnienie by było.. pustak żużlowy czy betonowy to nie stara cegła. To jedno - wtóre hipoteza ! http://www.pg.gda.pl/~krogu/Wspolczynniki_przewodzenia_ciepla.pdf to samo .. jeśli brać pustak ... żużlowy ... beton wygrywa jak by nie patrzeć ... CP jest różnica 0,04 kJ/kg .. między betonem a cegłą . I tak wolę drewno bo jodła ma tyle pojemność cieplną ciut tylko gorszą .. bo 0,38 kWh do 0,44 kWh cegły w 1m^3 ... z dębowym drewnem które ... ma 0,55 kWh .. pojemności cieplnej .. nie równa się żadna cegła ... zatkało .. Staram się grzecznie tłumaczyć Twoje hipotezy przynajmniej ćwiczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 07.11.2013 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 ech...cegła: pytanie jaka? Drzewiej istniało jej ładnych kilka rodzajów, a jeśli dom ma półtorej setki albo i setkę lat, to inna jest na ścianach a inna w środku (ścianki działowe). Inna będzie cegła na ścianie zewnętrznej inna w łazience.Poza tym - styro idzie na zewnątrz - przepuszczalność -żadna, albo prawie. Mówię o wilgoci. Czyli to oznacza, że nie chcąc aby sobie właziła w ścianę musi mieć w domu cholernie dobrą i sprawnie działającą wentylację, która owąż wilgoć po prostu wyprowadzi na zewnątrz.Kwestia wtóra to taka, że o ile wiem, to podkład pod tynki się gruntuje. Tak z boku - nie mam nic przeciw styro jako ocieplenie z tym, że styro wymusza pewną konstrukcję wentylacji. Pytanie tylko czy chłopak chce się w to bawić. Sam widziałem kilka domów, ocieplonych styro z oknami plastikowymi (vel szczelnymi) gdzie wentylacja była so-lala... i takie ładne plamy wilgoci się po kątach robiły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 07.11.2013 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Inna będzie cegła na ścianie zewnętrznej inna w łazience. Poza tym - styro idzie na zewnątrz - przepuszczalność -żadna, albo prawie. Mówię o wilgoci. Pierwsze zobacz co to jest dyfuzja pary wodnej. https://www.google.pl/search?q=wykres+moliera&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=NPh7Ut6EKMOn4gTwlYHACQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1364&bih=683 tu masz w banalny sposób przeliczone punkty rosy i jaką temperaturę musi mieć minimum przegroda aby para wodna nie skondensowała na ścianie ! Dla czego w rogach pierwsze pojawia się grzyb ? http://www.termodomino.pl/mostki-cieplne.html z kamery termo . a tu podobnie tylko w programie komputerowym . http://www.google.pl/imgres?sa=X&espv=210&es_sm=93&biw=1364&bih=683&tbm=isch&tbnid=seFoxfqKKcULaM:&imgrefurl=http://www.nikodem.muko.med.pl/co-nowego/grzybobranie-/&docid=oJSfW9CzD93hoM&imgurl=http://www.nikodem.muko.med.pl/upload/foto/1298720865_obraz%252520494.jpg&w=412&h=550&ei=N_p7UpvSMczx4gT6ioHABQ&zoom=1&ved=1t:3588,r:39,s:0,i:212&iact=rc&page=3&tbnh=199&tbnw=146&start=32&ndsp=24&tx=64&ty=37 a tak w "praktyce" Robi się po to obliczenia cieplno wilgotnościowe, aby wiedzieć, jaki opór dyfuzyjny ma mieć farba w środku ! Ponieważ dzięki izolacji, mur będzie tracił mniej ciepła przez co będzie cieplejszy. Dwa należy bezwzględnie pokryć tynk w środku farbą o możliwie dużym oporze dyfuzyjnym ! aby para wodna nie wnikała w przegrodę! a to co wniknie mogło uciec przez nią. jest ok .. dodać jeszcze farbę ... odporną na szorowania pierwszej klasy i po temacie. U 0,14 !! i popatrz jaka temperatura przegrody , zobacz jak rozkłada się ciśnienie pary wodnej w przegrodzie ! a potem ... możemy dalej pisać .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.