Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Gość Konto usunięte_1*
Taaa, te mądre chłopaki głoszą te same dziwne teorie co Ci którzy mówią: "po co nam pszczoły skoro mamy mniód :)"

Tyle że Ci nasi trochę inaczej: "po co na wungiel" skoro mamy prund"

Weź se pan kredyt i kup se pan pumpę, później weź se pan drugi żeby zapłacić za prund a później z tych oszczędności kup se pan sznurek i się pan powieś.

Wsadzacie panowie wszystkie domy do jednego wora.

Nie jestem przeciwnikiem pomp a tylko pisaniu bzdetów po forum.

 

Dobrze powiedziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Określ co to jest "znacznie mniejsze ilości dwutlenku węgla" liczbowo najlepiej na przykładzie danego modelu kotła

Mówiąc inaczej pokaż atest z wynikami badan oraz emisjami danego wyrobu np moc ok.20kW.

 

Z tego co wiem przy spalaniu gazu jest kłopot właśnie z tlenkami azotu... i stosuje się w tym wypadku m.in. bardziej skomplikowane kilkustopniowe dozowanie powietrza. (to wiem od podobnych Panów emerytów jak kolega Zawijan, tyle,że oni zajmowali się akurat badaniem urządzeń gazowych, przyznaje,że głównie dużych mocy, tak się złożyło,że przechodzą na kocioł na ekogroszek w klasie V-ej w swoich prywatnych domach...)

 

 

 

Wpisz sobie w google i poszukaj. Musisz wierzyć na słowo. Emisja CO2 jest mniej więcej dwukrotnie niższa przy gazie niż przy węglu. NOx jest na podobnym poziomie. Węgiel syfi za to na potęgę pyłami i SOx oraz innym rakotwórczym syfem w postaci bezpirenów i innych WWA czego przy gazie nie ma.

 

Do tego dochodzi jeszcze wyjątkowo tępe sterownianie wyłącznie dawką powietrza (w najpopularnieszych kotłach małej mocy) co prowadzi do uwalniania się tony syfu do atmosfery, kiedy delikwent czy sterownik przymknie powietrze - elektrownie od zawsze sterują zarówno powietrzem jak i paliwem.

 

Węgielczy nadaje się do palenia, ale w elektrowniach i na prowincji (totalnym zadupiu), ale nie w mieście czy bardziej zabudowancy gminach. To samo dotyczy innych paliw stałych tj. drewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretne, wymierne liczby a nie okreslenia czy stwierdzenia czy gdybania

Chyba konsultant może wkleić wyniki badań oraz emisje danego, swojego, przebadanego kotła?

 

Norma i wymogi dla klasy V-ej nakazują modulację mocy, co dotyczy zarówno powietrza jak tez dawki paliwa. To,że dany Kowalski, czy Iksiński ma to w tyłku a bywa,że jednostka badawcza przymyka oko i leci to na tępych dwustanach, to jest inny temat. Powinna być modulacja mocy i tyle.

 

Jeżeli emisja CO w kotle 13kW dla kotła klasy V-ej wynosi 22mg/m3 czy dla kotła 20kW 35mg/m3 to chciałbym zobaczyć ile wynosi emisja CO takiego kotła gazowego ok. 13 czy 20kW w przeliczeniu na 10%tlenu, bo zachodni sąsiedzi chcą w przeliczeniu na 13% a to zmienia postać rzeczy, bo wówczas takie 13kW nie ma emisji 22 tylko 16mg/m3 i pył nie jest już 27mg/m3 tylko 19,7mg/m3 zatem drobny szczegół i cyferki inne

Edytowane przez Jarecki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma i wymogi dla klasy V-ej nakazują modulację mocy, co dotyczy zarówno powietrza jak tez dawki paliwa.

Kotły V klasy jako przestarzałe już od 1 lipca są wycofane w Małopolsce ze sprzedaży. Nie wiem, jak gdzie indziej, ale nie wolno już instalować kotłów V klasy właśnie ze względu na emisję przy pracy na małej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kotły V klasy jako przestarzałe już od 1 lipca są wycofane w Małopolsce ze sprzedaży. Nie wiem, jak gdzie indziej, ale nie wolno już instalować kotłów V klasy właśnie ze względu na emisję przy pracy na małej mocy.

To już jest VI-klasa że już V-klasa wycofana? :p Gdzie pisemne potwierdzenie tego stwierdzenia znaleźć? Fajnie by było jakby i tych pseudoekologicznych trutek zakazali i skupili się na termomodernizacjach -- ale to mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już jest VI-klasa że już V-klasa wycofana? :p Gdzie pisemne potwierdzenie tego stwierdzenia znaleźć? Fajnie by było jakby i tych pseudoekologicznych trutek zakazali i skupili się na termomodernizacjach -- ale to mało prawdopodobne.

 

Tu jest uchwała antysmogowa.

http://powietrze.malopolska.pl/antysmogowa/

Kotły V klasy będzie można użytkować, ale już ich nie można kupić.

Nie VI klasa, tylko "ekoprojekt". Tu jest porównanie przestarzałych kotłów V klasy z nowymi wymaganiami "ekoprojektu":

http://powietrze.malopolska.pl/ekoprojekt#porownanie-wymagan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lew2

to pisał jakis imbecyl po rozmowach na korytarzu z grupa "trzymająca władzę" czytaj zachodnie koncerny te bliżej gazem się zajmujące.

 

1. Vklasa wymaga spełnienia wymogów na 100 oraz 30%mocy i takie wyniki znajdziesz na atestach dla emisji CO, OGC oraz pyłu

2. Etykieta EEI bo to powinniśmy miec na myśli mówiąc o efektywności energetycznej byc powinna od 1kwietnia i dotyczy zarówno kotłów w klasie V-ej jak też tych z ekoprojektem.... V-klasa to strikte sprawnośc kotła >87%+log z mocy, efektywność energetyczna to cos więcej..... ktoś tam sie w głowę musi puknąć

Podam Ci przykład model w klasie V-ej wg normy jego sprawność znamionowa 94,3%, 30% - 93,8%, ale współczynnik efektywności energetycznej to 87% (sezonowa efektywność energetyczna 86,7%)

3. Emisja tlenku węgla na 30% oczywiście też powinna w normie być <500mg/m3

 

róznica do ekoprojektu jest jedynie taka,że dochodzą NOxy w ekoprojekcie, który zgodnie z prawem ma ewentualnie obowiązywac po 2020r., co w skrócie w przypadku węgla oznacza pogorszenie emisji CO i obniżenie możliwej uzyskanej sprawności. ot taka polityka

 

Co więcej badanie na ekoprojekt nie jest osobne, odbywa się przy tym samym badaniu na klase V-ta i papier jest wystawiany za dodatkowa płatnościa jak wychodzą NOxy i tyle.

To tylko inny sposób przeliczania tych samych wyników oraz danych uzyskiwanych podczas badania na klasę V-tą.

kolejny świstek za kasę

Edytowane przez Jarecki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko potwierdza po raz kolejny, że tymi wszystkimi certyfikatami niezależnie od klasy można sobie co najwyżej tyłek podetrzeć. Jak kocioł wyjdzie z laboratorium i trafi pod dach, to nikogo nie obchodzi co tam z komina leci. Tymczasem leci niestety sporo złego, a im gorszy instalator i palacz, tym więcej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłopot w tym,że norma jedna a ktoś chce sobie ja interpretować raz tak a raz tak

EU jest tak zbiurokratyzowana,ż jedno stado urzędników siedzi w jednym pokoju a drugie stado urzędników w innym iskając się po plecach.

 

Burdel w moich oczach poniekąd wychodzi z tego,że ktoś próbuje przeciągać i danej firmie nie wychodzi pył na 30%, to sie dany instytut odezwie a wiecie, bo tak naprawde literalnie to nie trzeba, zrobimy kreseczke i napiszemy,że V-klasa jest... po czym ten sam instytut kolejnej firmie jak wychodzi owy pył na 30% wpisuje...

no jaja Panie na potęgę....

inny instytut wystawi Ci atest na typoszereg, napisze,że V-klasa jest a tymczasem patrzysz na wyniki i widzisz,że dana jednostka na 30% ma zbyt niska sprawność.

 

No to się kurka pytam co to do cholery jest? Teraz ekocyrk tam możesz miec na 100% NOxy nawet 700 ale jak ze średniej i takiego se spalania na 30% wyciągniesz średnią (85%wyniku) to papierek wyjdzie... czyli truję, ale ze średniej wynika, że nie truję.... to tak jak człowiek i pies mają średnio po 3nogi

 

 

Norma jest ciężka do spełnienia tylko trzeba się sztywno trzymać jej ram i wymogów a nie robić jaja i interpretacje własne.

Etykieta energetyczna skoro być musi, to musi..

 

a ekoprojekt ewentualnie zgodnie z prawem ma być po 2020r., więc czy ktoś tu jest normalny?

 

Badania powinny być wyrywkowo na kotłowniach (tak jak teraz się próbuje badac emisje aut w ruchu), wówczas by się okazało,że wszystkie jak leci retorty wycięte zostałyby na pniu, tak jak diesel szwingel VW,AUDI i Porsche. Tam sa zakazy rejestracji aut z danymi silnikami, tu analogicznie wycięte zostałyby retorty albo producenci musieliby pozakładać te wehikuły, które do badań uklecili i porobili, aby coś z retorty wyszło (<20kW) plus przywiezienie tej swojej ulepionej papki-zbitki opałowej. Sa palniki bez problemu uzykujące parametry klasy V-ej, ale koło retorty to nie leży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłopot w tym,że norma jedna a ktoś chce sobie ja interpretować raz tak a raz tak

EU jest tak zbiurokratyzowana,ż jedno stado urzędników siedzi w jednym pokoju a drugie stado urzędników w innym iskając się po plecach.

 

Burdel w moich oczach poniekąd wychodzi z tego,że ktoś próbuje przeciągać i danej firmie nie wychodzi pył na 30%, to sie dany instytut odezwie a wiecie, bo tak naprawde literalnie to nie trzeba, zrobimy kreseczke i napiszemy,że V-klasa jest... po czym ten sam instytut kolejnej firmie jak wychodzi owy pył na 30% wpisuje...

no jaja Panie na potęgę....

inny instytut wystawi Ci atest na typoszereg, napisze,że V-klasa jest a tymczasem patrzysz na wyniki i widzisz,że dana jednostka na 30% ma zbyt niska sprawność.

 

No to się kurka pytam co to do cholery jest? Teraz ekocyrk tam możesz miec na 100% NOxy nawet 700 ale jak ze średniej i takiego se spalania na 30% wyciągniesz średnią (85%wyniku) to papierek wyjdzie... czyli truję, ale ze średniej wynika, że nie truję.... to tak jak człowiek i pies mają średnio po 3nogi

 

 

Norma jest ciężka do spełnienia tylko trzeba się sztywno trzymać jej ram i wymogów a nie robić jaja i interpretacje własne.

Etykieta energetyczna skoro być musi, to musi..

 

a ekoprojekt ewentualnie zgodnie z prawem ma być po 2020r., więc czy ktoś tu jest normalny?

 

Badania powinny być wyrywkowo na kotłowniach (tak jak teraz się próbuje badac emisje aut w ruchu), wówczas by się okazało,że wszystkie jak leci retorty wycięte zostałyby na pniu, tak jak diesel szwingel VW,AUDI i Porsche. Tam sa zakazy rejestracji aut z danymi silnikami, tu analogicznie wycięte zostałyby retorty albo producenci musieliby pozakładać te wehikuły, które do badań uklecili i porobili, aby coś z retorty wyszło (<20kW) plus przywiezienie tej swojej ulepionej papki-zbitki opałowej. Sa palniki bez problemu uzykujące parametry klasy V-ej, ale koło retorty to nie leży.

 

możesz rozwinąć temat? z ciekawości pytam...

jak czytam to co piszesz, to wierzyć się nie chce, że to się dzieje naprawdę...

Kogoś jeszcze dziwi, w świetle powyższego, że są "ekofaszyści" którzy chcą całkowitego zakazania spalania węgla/drewna czy przesiadki ze spalinowców na elektryki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się kurka pytam co to do cholery jest?

 

Kasa, kasa, kasa, kasa....

Bo jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę!

Na dodatek - TWOJĄ!

Myślisz, że producent tę kasę becaluje instytutom badającym i nie wstawi jej w wyrób?

Z którego wariatkowa się wyrwałeś?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Wy naiwniacy... A jak myślicie...?

Po co została wymyślona ta główna uchwała ekologiczna, którą tak chwalicie, tak kochacie i w którą tak ślepo wierzycie?

No, po co? :D

Uchwała i konieczność spełniania wymogów została wymyślona aby chronić ludzi. Założenie było dobre i to chyba oczywiste. Zawsze jednak znajdą tacy "ludzie" co wiedzoooo lepieeee co dla innych dobre i aby sobie kieszeń tym dobrem napchać. Że przy okazji na siebie samych stryczek wiążą to też nic nowego. Choć nie rozumiem dlaczego, to mentalność producentów (nie tylko tych od kotłów spalinowych, ale także samochodowych) w korelacji z instytutami majacymi tego pilnować najlepiej zilustrował Jarecki w wyżej zacytowanym poście. Podobnie jest z samochodami, są stacje kontroli mające pilnować tego co rury wylata, a praktyka jaka jest wszyscy wiedzą. Pytanie retoryczne, czy choć jeden beknął za wycięty DPF? Nie znam przypadku.

 

No ale to też nie jest żadna tajemnica że przepisy zawsze były tworzone po to, by "lepsi" je obchodzili. No bo przecież prawo pozwala. Jakby ustawodawcy "chcieli" żeby nie pozwalało, to by napisali szczelne prawo. Co jest o tyle głupim tłumaczeniem typowego cwaniaka, że jeszcze nie było takiego na świecie co by całkowicie szczelne prawo napisał -- bo musiałby wtedy wszystkiego zabronić. Więc rzeczywiście są tacy co ślepo wierzą, że trutki spalinowe spełniają jakieś cywilizowane wymogi ochrony ludzi.

 

W związku z tym zdania nie zmieniam i uważam, że palenie węgla i drewna pod strzechami powinno być z miejsca całkowicie zabronione żeby miało sens, spalaniem powinny się zająć wyspecjalizowane zakłady a kasa dotująca "nowoczesne" spalanie powinna być przeznaczona tylko i wyłącznie na termomodernizację.

Edytowane przez Myjk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym zdania nie zmieniam i uważam, że palenie węgla i drewna pod strzechami powinno być z miejsca całkowicie zabronione żeby miało sens, spalaniem powinny się zająć wyspecjalizowane zakłady a kasa dotująca "nowoczesne" spalanie powinna być przeznaczona tylko i wyłącznie na termomodernizację.

 

Chciałbym Cię poinformować że na całym świecie ludzie spalają węgiel i drewno pod strzechami od setek lat. Ty również go spalasz kombinatorku. Żeby Ci dupka nie zamarzła jak zima przyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym Cię poinformować że na całym świecie ludzie spalają węgiel i drewno pod strzechami od setek lat. Ty również go spalasz kombinatorku. Żeby Ci dupka nie zamarzła jak zima przyjdzie.

 

Setki lat temu nie było takich skupisk ludzi więc porównanie z moderowano. Dziesiątki lat temu (lata 60/70/80) jak rozwinęła się motoryzacja problemem okazały się spaliny. Dzisiejsze samochody emitują DZIESIĄTKI razy mniej zanieczyszczeń niż np. 30 lat temu. A piece i kotły? Jak truły 100 lat temu tak i teraz.

Edytowane przez Tomaszs131
Wulgaryzmy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...