marcin_5 30.10.2017 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2017 Zwykle robi się to tak, że robisz 1 skrzynkę rodzielacza na nawiew i 1 skrzynkę na wywiew. Umieszczasz to np. na strychu, ocieplasz i prowadzisz rury od tych skrzynek do anemostatów. Z sufitu piętra na podłogę piętra schodzisz rurami, które możesz schować np. zabudować lub w szafie. Dalej po podłodze piętra do anemostatów na parterze. Rury zwykle są okręgłe 50mm lub 75mm. Jak zależy ci na wysokości podłogi, to są też prostokąte płaskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 31.10.2017 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2017 Witam przymierzam się do wykonania reku, jestem przed zalaniem stropu - dom piętrowy ( z pełnym piętrem) ...czytając wątki na tym forum nurtuje mnie pare kwestii może ktoś mi łopatologicznie wskaże poprawną drogę. Otóż w mojej koncepcji reku na strychu i wyjścia anemostatów to nie problem, jednak nie wiem jak zejść poniżej na strop między parterem a piętrem. Oczywiście mogę umieścić teraz jeszcze rurę fi 160 w stropie ? przed zalaniem tylko co dalej jak poprowadzić same rury ....czy ich wysokość nie spowoduje że będę musiał podnieść wylewkę? jaka jest odpowiednia średnica takich rurek ? czy należy wykonać jakąś warstwę akustyczną eliminującą odglosy reku ? Jak pewnie wielu z was ja chcę uniknąć sufitów podwieszanych oraz zabudów ściany k-g bo po prostu szkoda mi tego miejsca... Jak masz możliwość to umieść rekuperator w kotłowni. Nie będziesz musiał latać po strychu jak trzeba będzie wymienić filtr. Będzie w ciepłym pomieszczeniu więc odpada problem jego ocieplenia. Robisz przepusty z kotłowni na piętro i strych. Kanały do wentylacji parteru puszczasz po stropie piętra w warstwie styro (kanał 7,5cm, styro 8cm), do wentylacji piętra, po stropie na strychu ( w warstwie styropianu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 31.10.2017 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2017 Są w Termokontrolu. Zrobią jak trzeba według rysunku, na stronie mają fajne narzędzie do projektowania skrzynek. 4-5 dni i masz ją u siebie. No to chyba tak zrobię. Wychodzi mi że skrzynka rozdzielcza wywiewu będzie miała 1x200/2x160+4x75. Ma to sens? Łączyć 160 podłączone do kominów 14x14 i 75? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 31.10.2017 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2017 Poruszyliscie ważny dla mnie temat. Czy dobrze zrozumiałem, że przy dwóch kondygnacjach i tak najlepiej jest zrobić po jednej skrzynce (nawiew/wywiew) na strychu i zejść rurami prosto przez piętro w zabudowie kg na strop. No a piętro juz po prostu krótkimi rurami pod jętkami. Tylko czy spora/duza różnica w długościach rur miedzy kondygnacjami nie jest problemem? PozdrawiamKarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_5 31.10.2017 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2017 @karsterNo właśnie, różne długości rur to jeden z potencjalnych problemów. Planuję dla krótszych odcinków zrobić dodatkowe zakręty, ewentualnie doregulować na anemostatach o ile będzie to możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siloj 01.11.2017 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2017 (edytowane) Poruszyliscie ważny dla mnie temat. Czy dobrze zrozumiałem, że przy dwóch kondygnacjach i tak najlepiej jest zrobić po jednej skrzynce (nawiew/wywiew) na strychu i zejść rurami prosto przez piętro w zabudowie kg na strop. No a piętro juz po prostu krótkimi rurami pod jętkami. Tylko czy spora/duza różnica w długościach rur miedzy kondygnacjami nie jest problemem? Pozdrawiam Karol Ja mam dokładnie tak zrobione że centralę mam na strychu (ocieplonym/nieogrzewanym), w ociepleniu pod strychem mam dwie skrzynki rozdzielcze i z nich rozprowadzone kanały/rury na poddasze (pod jętkami) i na parter (wykorzystując przewody kominowe lub puszczając przy ścianach przez pomieszczenia typu pralnia czy garderoba). Co do różnić w długości rur między parterem a poddaszem to trzeba na krótkich odcinkach zrobić "S"-kę lub "C". Reku ociepliłem dodatkowo styropianem ekstrudowanym 5cm a rury fi 200mm Sondeco dodatkowo owinąłem wełną 5cm i zabezpieczyłem folią paroszczelną. Zdjęcia z montażu poniżej. Edytowane 1 Listopada 2017 przez siloj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slaw2006 01.11.2017 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2017 (edytowane) Zwykle robi się to tak, że robisz 1 skrzynkę rodzielacza na nawiew i 1 skrzynkę na wywiew. Umieszczasz to np. na strychu, ocieplasz i prowadzisz rury od tych skrzynek do anemostatów. Z sufitu piętra na podłogę piętra schodzisz rurami, które możesz schować np. zabudować lub w szafie. Dalej po podłodze piętra do anemostatów na parterze. Rury zwykle są okręgłe 50mm lub 75mm. Jak zależy ci na wysokości podłogi, to są też prostokąte płaskie. A czy nie prościej zrobić po 2 skrzynki rozdzielcze dla nawiewu i wywiewu osobno dla każdej kondygnacji? Ja tak przygotowałem instalację w trakcie budowy - dla pomieszczeń na parterze przewody peflex 75mm i skrzynki rozdzielcze leżą na posadzce piętra i są ukryte w warstwie styropianu. Teraz jak będę ocieplał poddasze to dołożę po 2 skrzynki dla pomieszczeń na piętrze. Skrzynki połączę rurą fi 160 lub 200. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - czy w skrzynkach tych na piętrze - przelotowych - otwór do którego podłącza się wejście i wyjście "pionu" może być centralnie jeden pod drugim czy przesunięty względem siebie? Edytowane 1 Listopada 2017 przez slaw2006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 01.11.2017 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2017 A czy nie prościej zrobić po 2 skrzynki rozdzielcze dla nawiewu i wywiewu osobno dla każdej kondygnacji? Też od miesięcy szukam odpowiedzi na to pytanie. Wszyscy piszą że lepiej jedna skrzynka, ale mi wychodzi że w piętrowym domu przy jednej skrzynce różnice rozpiętości przewodów nawiewu to 4-12m bez uwzględnienia zagięć i esowań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slaw2006 01.11.2017 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2017 Też od miesięcy szukam odpowiedzi na to pytanie. Wszyscy piszą że lepiej jedna skrzynka, ale mi wychodzi że w piętrowym domu przy jednej skrzynce różnice rozpiętości przewodów nawiewu to 4-12m bez uwzględnienia zagięć i esowań. A to dlaczego lepiej/gorzej jak jest jedna skrzynka dla dwóch kondygnacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 01.11.2017 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2017 A to dlaczego lepiej/gorzej jak jest jedna skrzynka dla dwóch kondygnacji? Jedna jest lepiej, bo jest lepiej. Nikt nie umie wytłumaczyć dlaczego. Może to jakiś dogmat? A może na dalszej skrzynce będzie znacznie niższe ciśnienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 01.11.2017 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2017 Tą drugą skrzynkę trzeba też połączyć (albo pierwsza będzie przelotowa albo będą jakieś trójniki) no i w moim odczuciu i tak znacznie mniejszy opór będzie stawiała skrzynka dla pierwszej kondygnacji od strony rekuperatora. To przecież logiczne, prawda to? Także jakie mogą być za/ przeciw robieniu po jednej skrzynce dla oby kondygnacji? PozdrawiamKarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siloj 01.11.2017 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2017 Też od miesięcy szukam odpowiedzi na to pytanie. Wszyscy piszą że lepiej jedna skrzynka, ale mi wychodzi że w piętrowym domu przy jednej skrzynce różnice rozpiętości przewodów nawiewu to 4-12m bez uwzględnienia zagięć i esowań. Ja mam dom z użytkowym poddaszem i zrobione wszystko na jednej skrzynce nawiewnej i jednej wywiewnej, miałem o tyle utrudnione zadanie że instalację robiłem w domu już wykończonym i zamieszkanym od 5 lat, ale nie ma rzeczy niemożliwych. Co do długości kanałów to u mnie najdłuższy odcinek rury miał koło 9-10m, fakt że najkrótszy w lini prostej miał około 3m jednak z "S"-kami dało się to w miarę porównać. Myślę że w domu piętrowym/ z użytkowym poddaszem kanały będą krótsze niż w domu parterowym który zwykle ma większa powierzchnię zabudowy i tam kanały mogą dochodzić do 12-14m. Wielu ludzi prowadzi kanały na sam koniec pomieszczeń po przekątnej jak najdalej od drzwi jednak po przestudiowaniu forum myślę, że nie jest to wcale konieczne, ja anemostaty umieszczałem tam gdzie mi pasowało poprowadzić rurę i nieraz było to koło drzwi w danym pomieszczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin150 01.11.2017 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2017 Panowie, planuje umiescic rekuperator w pomieszczeniu w narozniku domu takze przewody nie beda rowej dlugosci.. Dom z pietrem uzytkowym. Plyta skosna zelbetowa, dlatego nie chce wychodzic z przewodami na strych. Chce wszystko umiescic w strefie ogrzewanej. Skrzynka nawiewna i wywiewna w warstwie ocieplenia stropu nad parterem. Zasilenie powietrza na pietrze chce zrobic w zabudowach na scianach. Reku bedzie na parterze pod garderoba - czerpnia na pietrze w garderobie. Wyrzutnia na dach,. Czy ma ktos z Was takie rozwiazanie? czy istalacja jest cicha? czy od razu montowac tlumiki? czy faktycznie one duzo wyciszaja? czy macie jakis tani sposob na wyrzutnie do dachowki rubin 9V? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz19 01.11.2017 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2017 Panowie czy licząc straty ciśnień danego odcinka na instalacji z rur flex 75 gdzie odcinek od skrzynki rozdzielczej do skrzynki rozprężnej z anemostatem idą dwa takie przewody liczymy podwójnie czyli dwa łuki, dwa kolana i dwa odcinki długości prostej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siloj 01.11.2017 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2017 (edytowane) Panowie, planuje umiescic rekuperator w pomieszczeniu w narozniku domu takze przewody nie beda rowej dlugosci.. Dom z pietrem uzytkowym. Plyta skosna zelbetowa, dlatego nie chce wychodzic z przewodami na strych. Chce wszystko umiescic w strefie ogrzewanej. Skrzynka nawiewna i wywiewna w warstwie ocieplenia stropu nad parterem. Zasilenie powietrza na pietrze chce zrobic w zabudowach na scianach. Reku bedzie na parterze pod garderoba - czerpnia na pietrze w garderobie. Wyrzutnia na dach,. Czy ma ktos z Was takie rozwiazanie? czy istalacja jest cicha? czy od razu montowac tlumiki? czy faktycznie one duzo wyciszaja? czy macie jakis tani sposob na wyrzutnie do dachowki rubin 9V? Jakiś haos wkradł się w twoją wypwiedź...... dom z parterem użytkowym ? to dom parterowy czy z poddaszem użytkowym ? jeśli parterowy to po co piszesz że zasilanie powietrza na piętrze chcesz zrobić w zabudowach/ścianach ? Czerpnia nie może być w garderobie !!!!!!!! powietrze musi być dostarczane z zewnątrz !!!! Co do wyrzutni to zależy wszystko od reku jaki planujesz a dokładniej z jakimi króćcami fi 160 czy fi 200mm?? Ciężko ci będzie znaleźć kominek/wurzutnię na fi200mm więc będziesz musiał dać trójnik i dwa kominki np fi125mm ale to będzie kosztowny interes. pomyśl o wykorzystaniu komina. Edytowane 1 Listopada 2017 przez siloj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz19 01.11.2017 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2017 Ja się zastanawiam nad Thesslą która ma króćce fi 200 a skrzynki mam fi 160. Pytając się w Thessli czy można to zredukować Pan stwierdził że bez problemu. Oni robią taki rozmiar bo im taniej wychodzi produkcja. Czyli w twoim przypadku "marcin150" rozmiar wyrzutni nie koniecznie zależy od króćców reku. Ja będę miał reku. 300V z fi 200 z redukcjami na fi 160 i w moim przypadku nie ma problemu z wyrzutnią na fi 160. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siloj 02.11.2017 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 Witam Może ktoś potrzebuje trójnik Y ocynk fi 200mm z podwójną redukcją na fi 125mm ? Jeśli ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt na priv. Przygotowywałem to pod montaż czerpni i wyrzutni w dachu jednak zmieniła sie koncepcja i zostały mi dwa taki trójniki jak na zdj. poniżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin150 02.11.2017 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 Jakiś haos wkradł się w twoją wypwiedź...... dom z parterem użytkowym ? to dom parterowy czy z poddaszem użytkowym ? jeśli parterowy to po co piszesz że zasilanie powietrza na piętrze chcesz zrobić w zabudowach/ścianach ? Czerpnia nie może być w garderobie !!!!!!!! powietrze musi być dostarczane z zewnątrz !!!! . jest napisane z dom pietrem uzytkowym a nie parterem... a odnosnie czerpni to mialem oczywiscie a mysli rura wypuszcozna na sciane zewn. garderoby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siloj 02.11.2017 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 jest napisane z dom pietrem uzytkowym a nie parterem... a odnosnie czerpni to mialem oczywiscie a mysli rura wypuszcozna na sciane zewn. garderoby. odnośnie piętra oki mój błąd nie doczytałem, zwykle używa się pojęcia "dom parterowy z użytkowym poddaszem" ..... ale to szczegół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kriss7 04.11.2017 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 (edytowane) Witam, Jeszcze w tym roku (po tynkach) planuje zrobić sobie WM w domu. Projekt posiadam ponieważ był on potrzebny do pozwolenia na budowe: Bilans powietrza: "Obliczony strumień powietrza 315 m3/h zapewni w domu o kubaturze pomieszczeń wentylowanych 427 m3, krotność wymiany k=0,7 [1/h]. Dobrano centrale wentylacyjną z odzyskiem ciepła Aerisnext 350, f-my Zhender." - tak to jest w projekcie, zastanawiam sie jakim innym rekuperatorem mogłbym go zastąpić, bo widze ze do najtańszych nie należy. Założenia: -rekuperator na poddaszu nieużytkowym (bedzie ocieplone) -według projektu powietrze na parter powinno byc dostarczane za pomocą rur pe-flex rozłożonych na stropie w warstwie styropianu. Jako, że postanowiliśmy podwiesić sufity na parterze (w całej strefie dziennej, łazience i pokoju) myśle, że lepszym rozwiązaniem byłoby puścic rury pod stropem w tym suficie. Dzięki temu bedzie robiona tylko jedna dziura w stropie i nie bedzie rzeźbienia w warstwie styropianu( 5cm) -powietrze na góre dostarczane bedzie za pomocą rur spiro - rozłożone na poddaszu nieużytkowym -wyrzutnia i czerpnia oczywiś w szczytach. Tak wyglądają rysunki: Parter Poddasze Chciałbym poradzić się was czy założenia sa poprawne i czy to wszystko trzyma sie kupy? Anemostaty sa w dobrych miejscach, jakie reku itd? Pozdrawiam Kris Edytowane 4 Listopada 2017 przez Kriss7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.