oszczednyGrześ 22.11.2016 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 Garderoby, schowki itp. pomieszczenia warto aby miały nawiew. Mam porównanie i zalecam takie rozwiązanie. Garaż itp. pomieszczenia użytkowe powinny być dobrze wentylowane oczywiście niekoniecznie z udziałem rekuperacji. wentylacja jest dla ludzi. W garderobach można nawiew zrobić ale trzeba uważać by nie przesuszyć w przypadku gdy garderoba jest razem z pokojem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 22.11.2016 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 OK, dziękuję za radę....ale, jeżeli bym nic z tym nie zrobił, to co będzie się działo??? A nie da się nic z tym zrobić? Co się będzie działo... Wiadomo, że na krótszym przewodzie to powietrze szybciej i łatwiej znajdzie ujście. Może też być bardziej słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brochas 23.11.2016 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 JAk zmniejszyć hałas rekuperatora, u mnie na 1 biegu słychać odgłosy rekuperatora. Mam 2 x tłumiki na rury, których nie zamontowałem. Gdzie je zamontować ? Mam nadzieję, że ich montaż coś pomorze, bo słyszalnym jest hałas nawet na 1 poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 23.11.2016 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 JAk zmniejszyć hałas rekuperatora, u mnie na 1 biegu słychać odgłosy rekuperatora. Mam 2 x tłumiki na rury, których nie zamontowałem. Gdzie je zamontować ? Mam nadzieję, że ich montaż coś pomorze, bo słyszalnym jest hałas nawet na 1 poziomie. Jaki rekuperator? Jak zrobiona jest instalacja? Na czym? Gdzie jest hałas słyszalny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 23.11.2016 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Jak to jest z tymi równymi odcinkami rur pe flex pomiędzy skrzynkami a anemostatami??? Tak pytam bo widzę kolejny raz takie wpisy....i się martwię, bo sam mam inaczej wykonane...tzn. są najdłuższe nawiewy po 9m., a zdarzy się również 3m... a wywiew najdłuższy 5m, a najkrótszy 2m....po prostu najkrótsza droga pomiędzy skrzynkami a anemostatami....Co w takim przypadku? To nie odcinki mają być równe tylko strata ciśnienia powinna być taka sama (w miarę możliwości) Na stratę ciśnienia ma wpływ strumień i długość przewodu. Jeśli masz 2 pomieszczenia ze strumieniem 30 m3/h gdzie do jednego masz 3 metry, a do drugiego 10 metrów przewodu + 2 ostre zakręty 90 st. To warto do tego długiego odcinka dołożyć 1 przewód więcej. Po to by stratę ciśnienia wyrównać. Resztę ustawisz sob ie delikatnie kręcąc anemostatem. Większość instalatorów tego nie robi, bo minimalizuje koszty. Dodatkowa rura, to droższa skrzynka rozdzielaczowa i rozprężna, oraz dodatkowe metry przewodu. Później biegają po chłapie cały dzień z anemometrem i kręcą anemostatami by to jakość doprowadzić do ładu. Efekt jest taki, że w jednym pomieszczeniu masz anemostat otwarty maksymalnie bo brakuje przepływu, a w drugim masz całkowicie zamknięty. A otwarte lub zamknięte drzwi do pomieszczenia zmieniają praktycznie wszystko i całą regulacje można sobie zaczynać od nowa. JAk zmniejszyć hałas rekuperatora, u mnie na 1 biegu słychać odgłosy rekuperatora. Mam 2 x tłumiki na rury, których nie zamontowałem. Gdzie je zamontować ? Mam nadzieję, że ich montaż coś pomorze, bo słyszalnym jest hałas nawet na 1 poziomie. Tłumiki muszą być jak najbliżej źródła hałasu. Jak kiepski rekuperator, to ciężko będzie go wyciszyć tłumikami. Jest jeszcze kwestia rodzaju i jakości tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 23.11.2016 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 To nie odcinki mają być równe tylko strata ciśnienia powinna być taka sama (w miarę możliwości) Na stratę ciśnienia ma wpływ strumień i długość przewodu. . Czyli jednym słowem długość przewodu ma znaczenie i tak jak piszesz dokładać można przewody lub nieco je pokręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 23.11.2016 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 To nie odcinki mają być równe tylko strata ciśnienia powinna być taka sama (w miarę możliwości) Na stratę ciśnienia ma wpływ strumień i długość przewodu. Jeśli masz 2 pomieszczenia ze strumieniem 30 m3/h gdzie do jednego masz 3 metry, a do drugiego 10 metrów przewodu + 2 ostre zakręty 90 st. To warto do tego długiego odcinka dołożyć 1 przewód więcej. Po to by stratę ciśnienia wyrównać.. Jak ta część wypowiedzi jest do rzeczy to to co jest poniżej to totalne głupoty. Kręcąc anemostatem przy tych przepływach to sobie co najwyżej śrubkę w nich możesz naoliwić a nie zrobić jakąkolwiek regulację. Resztę ustawisz sob ie delikatnie kręcąc anemostatem. Większość instalatorów tego nie robi, bo minimalizuje koszty. Dodatkowa rura, to droższa skrzynka rozdzielaczowa i rozprężna, oraz dodatkowe metry przewodu. Później biegają po chłapie cały dzień z anemometrem i kręcą anemostatami by to jakość doprowadzić do ładu.. i tu znów do rzeczy. Efekt jest taki, że w jednym pomieszczeniu masz anemostat otwarty maksymalnie bo brakuje przepływu, a w drugim masz całkowicie zamknięty. A otwarte lub zamknięte drzwi do pomieszczenia zmieniają praktycznie wszystko i całą regulacje można sobie zaczynać od nowa. Tłumiki muszą być jak najbliżej źródła hałasu. Jak kiepski rekuperator, to ciężko będzie go wyciszyć tłumikami. Jest jeszcze kwestia rodzaju i jakości tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lisciasty 23.11.2016 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Jak ta część wypowiedzi jest do rzeczy to to co jest poniżej to totalne głupoty. Kręcąc anemostatem przy tych przepływach to sobie co najwyżej śrubkę w nich możesz naoliwić a nie zrobić jakąkolwiek regulację. Widzę, że nadal nie przeczytałeś DTR-ki anemostatu i piszesz głupoty. Anemostat fi 125 skręcony na maxa przy przepływie 30 m3/h ma prawie 30Pa spadku ciśnienia, faktycznie, żadna to regulacja... A te pomysły z dokładaniem rur i rozbudową skrzynek też pocieszne, jak można za małe pieniądze kupić tłumik piankowy do wsadzenia w skrzynkę rozprężną i dowolnie ustawiać sobie spadek ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 23.11.2016 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Być może jak mówisz piszę głupoty ale życzę powodzenia przy regulacji anemostatami. Natomiast jeśli chodzi o tłumik piankowy owszem jest to już dużo lepsze rozwiązanie niż regulacja wspomnianymi anemostatami ale generuje dodatkowe opory na instalacji więc z dwojga złego wolałbym dołożyć jednak dodatkowy kanał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pstawik 24.11.2016 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2016 (edytowane) Koleżanki/Koledzy prośba o pomoc w doborze "zawijasów" kanałów PE-FLEX. Poniżej długości kanałów od skrzynki rozdzielczej (w metrach): - wywiewy:-- parter:----- WC -> 11,75----- wiatrołap -> 3----- kuchnia -> 3,75-- poddasze (w każdym wymiarze dodatkowo 3m bo jest załamanie 90 stopni):----- łazienka -> 13,3 - nawiew:-- parter:----- pokój -> 10----- hol 1 -> 7----- hol 2 -> 5,5-- poddasze (w każdym wymiarze dodatkowo 3m bo jest załamanie 90 stopni):----- pralnia -> 14,5 (tu może nawiewać słabiej)----- pokój A -> 12,8----- pokój B -> 7----- sypialnia -> 10,3Moje pytania są następujące:1. Znalazłem taki przelicznik, że 90 st. to około 3m, ale czy prawda, że 180st (takie U) to 6m, 270st -> 9m i 360 st (eska S) to 12m? 2. Jak zawijasami skorygować długości kanałów? Na przykładzie wiatrołapu: dodać tam eskę S, której odpowiada 12m, co w sumie da 3 + 12 = 15 (chciałbym tam słabszy wyciąg)? 3. Czy w kuchni dodać U co w przybliżeniu da 6m i w sumie 3,75 + 6 = 9,75 (chciałbym tu troszkę mocniejszy wywiew? 4. Najdłuższy kanał ma 14,5. Czy wszystkie kanały (zarówno nawiew jak i wywiew) powinny mieć po korekcie taką długość? Poniżej wstawiam jeszcze rozmieszczenie kanałów. Skrzynki rozdzielcze w szachcie instalacyjnym w miejscu komina od kominka. [ATTACH=CONFIG]372721[/ATTACH] Edytowane 24 Listopada 2016 przez pstawik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 24.11.2016 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2016 Być może jak mówisz piszę głupoty ale życzę powodzenia przy regulacji anemostatami. Natomiast jeśli chodzi o tłumik piankowy owszem jest to już dużo lepsze rozwiązanie niż regulacja wspomnianymi anemostatami ale generuje dodatkowe opory na instalacji więc z dwojga złego wolałbym dołożyć jednak dodatkowy kanał. Moim zdaniem też wolałbym wsadzić jakiś tłumik czy filtr w anemostat niż robić jakieś zawijany które tylko mogą stwarzać problemy przy czyszczeniu w przyszłości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romanik99 26.11.2016 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2016 w sumie to nie. wrzuce rzuty parteru i pietra to pogadamy o nim. są one po jakiejs tam mojej zgrubnej adaptacji. z jednego pokoju na parterze wydzieliłem takie pomieszczenie gospodarcze/magazynowe (nie mam piwnicy a gdzieś takich pomieszczeń nigdy nie jest za wiele) i w nim jest reku. Wejście od nieogrzewanego garażu. jeszcze nie mam wizji czy go ogrzewać i jak wentylować. na parterze też jest kotłownio/pralnia i tam bedzie chyba grawitacja/ chyba że mnie wybijecie z tego pomysłu. planuje ogrzewać gazem, podłogówka w całym domu. W salonie nie będzie "kopciucha". Wstępnie wrysowałem anemostaty. kolor czerwony nawiew, niebieski wywiew. Jedno kółko to jedna rura 75mm. Czy można tak blisko lokalizować czerpnię od wyrzutni? Czy ilości rur poprawne? Poniżej rzuty, pomóżcie mi w lokalizacji skrzynek rozgałęźnych (Północ jest od góry rysunku): https://zapodaj.net/189cd7f79c959.jpg.html https://zapodaj.net/f06199f4be2f6.jpg.html witam czy ktoś pomoże w weryfikacji mojego projektu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekpolak 26.11.2016 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2016 (edytowane) A jakich przewodów użyć, żeby zminimalizować hałas i uniknąć takiego widoku jaki ukazał się moim oczom 2 tygodnie temu? Sam stoję przed kupnem przewodów do wentylacji poddasza a ten widok zbił mnie z tropu Edytowane 26 Listopada 2016 przez jarekpolak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekpolak 27.11.2016 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 Ktoś ma jakiś pomysł? Jest jakiś złoty środek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartus01 27.11.2016 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 Ktoś ma jakiś pomysł? Jest jakiś złoty środek? Te dwa pierwsze zdjęcia pokazują atak gryzoni ? Co jest na trzecim? Pożar, czy co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciek.boru 27.11.2016 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 Zeszłej zimy sam wykonałem wentylację mechaniczną w domu już częściowo wykonczonym.Zmusilo mnie do tego brak wentylacji i wilgoć na scianach.Reku onyx dream 400 skrzynki rozdzielcze i kanaly 68 mm. kierując się postami Pana TB i Nie tylko.Nie posiadałem zadnego projektu obliczen czy pomiarow.nie dajcie sobie wbijać w głowę glupot o długości kanałów czy rozmieszczenia anemostatow.rowna powinna być tylko ilość na i wywiewow.mniej wiecej oczywiscie.po roku użytkowania powiem że jestem mega zadowolony,komfort,brak wilgoci i świeże powietrze.o slyszalnosci Reku nie ma mowy.calosc wyniosła mnie okolo 10 tys zł robota moja nie liczę Dziękuję wszystkim na forum za wypowiedzi którymi się kierowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oloksyk 28.11.2016 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 Mam kilka pytań.1. Jaka powinna być średnica przewodów od czerpni i wyrzutni do reku? Reku to Airpack 300. Średnica 160 czy 200?2. Czy nada się na to przewód Sonodec z izolacją 25mm, czy lepiej to jeszcze ocieplić?3. Czy przewody od reku do skrzynek rozdzielczych mają mieć taką samą średnicę jak te do wyrzutni i czerpni z reku? Tutaj też pytanie o izolację - czy 25mm starczy czy dołożyć?4. Czy na rurze z czerpni warto dodać filtr kanałowy, czy jest to już zbędne? Reku jest na poddaszu nie ogrzewanym, przewody z czerpni i do wyrzutni także. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekpolak 28.11.2016 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 tak, to atak prawdopodobnie myszy a zdj nr 3 to zgniłe deskowanie spowodowane wilgocią OD DOŁU - nie przez przeciek, lecz przez wilgoć i brak jej swobodnego ujścia na zewnątrz. Krokwie też były uszkodzone. Sprawa dotyczyła kanałów z łazienki. Jest jakiś sposób aby zminimalizować takie sytuacje? Jakie rury zainstalować? przegryzione były przewody 1m od reku i na drugim końcu 20cm od anemostatu, więc możliwe, że był to wygodny szlak komunikacyjny myszy z jednego końca domu na drugi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 28.11.2016 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 Mam kilka pytań. 1. Jaka powinna być średnica przewodów od czerpni i wyrzutni do reku? Reku to Airpack 300. Średnica 160 czy 200? 2. Czy nada się na to przewód Sonodec z izolacją 25mm, czy lepiej to jeszcze ocieplić? 3. Czy przewody od reku do skrzynek rozdzielczych mają mieć taką samą średnicę jak te do wyrzutni i czerpni z reku? Tutaj też pytanie o izolację - czy 25mm starczy czy dołożyć? 4. Czy na rurze z czerpni warto dodać filtr kanałowy, czy jest to już zbędne? Reku jest na poddaszu nie ogrzewanym, przewody z czerpni i do wyrzutni także. Do airpacka 300 można na redukcjach zrobić fi 160. Jak idzie wyrzutnia przez nieogrzewane to doizolować jak czerpnia przez ogrzewane to doizolować. Wełna i dookoła stretch. Na nawiew możesz dać elastyczny izolowany i teraz jak nie ma żadnych uczuleń na wełnę jak jest to lepiej na nawiew dać antybakteryjny izolowany. Przewody do skrzynek rodzielaczowych tej samej średnicy. Filtr nie jest konieczny siateczka cienka wystarczy. Reku najlepiej "doizolować" jakąś zabudową. Przewody obłożyć wełną dodatkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartus01 28.11.2016 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 tak, to atak prawdopodobnie myszy a zdj nr 3 to zgniłe deskowanie spowodowane wilgocią OD DOŁU - nie przez przeciek, lecz przez wilgoć i brak jej swobodnego ujścia na zewnątrz. Krokwie też były uszkodzone. Sprawa dotyczyła kanałów z łazienki. Jest jakiś sposób aby zminimalizować takie sytuacje? Jakie rury zainstalować? przegryzione były przewody 1m od reku i na drugim końcu 20cm od anemostatu, więc możliwe, że był to wygodny szlak komunikacyjny myszy z jednego końca domu na drugi. Nie wygląda to ciekawie , tz. że mając wentylację mechaniczną deskowanie nad łazienką zgniło? Wentylacja była za słaba, nie działała, czy jak? Przepraszam ale nie zrozumiałem Twojego opisu a temat poważny ............, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.