Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ile łazienek, kuchni? Ile osób? Ile pokoi?

 

3 osoby w domu,

 

wywiew - Łazienka poddasze (rury 4x75mm), łazienka parter (2x75mm), WC parter (1x75mm), kuchnia parter (2x75mm), kotłownia parter(1x75mm)

 

nawiew - 3 pokoje poddasze (1x75mm), salon z jadalnią parter (2x75mm+1x75mm), sypialnia parter (2x75mm), pralnia poddasze (1x75mm), wiatrołap parter (1x75mm)

 

W sumie dwie skrzynki rozdzielcze (wywiew i nawiew) po 10 rur fi 75mm

Edytowane przez siloj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powtarzaj się w obu tematach wystarczy jeden. W/g mnie optimum dla Ciebie to 200 - 210 m3/h. choć i tak będzie chodzić przez większość czasu na wydajności 100 - 120m3 czyli w okolicach 50 - 60% a zimą jeszcze mniejszej.

 

dokładnie. Reku i tak na maska się wyreguluje i jak będzie potrzeba to poleci ile da radę na przewietrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powtarzaj się w obu tematach wystarczy jeden. W/g mnie optimum dla Ciebie to 200 - 210 m3/h. choć i tak będzie chodzić przez większość czasu na wydajności 100 - 120m3 czyli w okolicach 50 - 60% a zimą jeszcze mniejszej.

 

Nie chodzi o wydajność optymalną bo to nie ma znaczenia wiem dobrze że centrala pracuje na zredukowanych parametrach bo nawet teraz mam 30% ustawione, czyli około 90m3/h przy tych ustawieniach wentylatorów, jednak chodzi o to co powiedział mi serwisant Thessla Green że do kalibracji centrali po zamontowaniu modułu CF ma być podany maksymalny wydatek dla instalacji.

P.S. wątek powtórzyłem ponieważ nie zawsze dostaję odpowiedź więc założyłem że jak zadam w dwóch miejscach pytanie to chociaż jedną odpowiedź uda mi się uzyskać.

poniżej parametry na moim reku

Bez tytułu1.jpg

Edytowane przez siloj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anemostatami regulujesz opory wypływu więc jak najbardziej muszą być, dzięki niemu w ogóle można je wyregulować choć to też niełatwe bo sam anemometr stwarza opór i zmniejsza przepływ.

 

Dlatego chyba najlepiej porównywać wyniki procentowo i na tej podstawie regulować anemostaty.

 

Ma ktoś inny pomysł [poza najoczywistszym, czyli zamontowaniem wielu identycznych anemometrów na każdym anemostacie jednocześnie] ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o wydajność optymalną bo to nie ma znaczenia wiem dobrze że centrala pracuje na zredukowanych parametrach bo nawet teraz mam 30% ustawione, czyli około 90m3/h przy tych ustawieniach wentylatorów, jednak chodzi o to co powiedział mi serwisant Thessla Green że do kalibracji centrali po zamontowaniu modułu CF ma być podany maksymalny wydatek dla instalacji.

P.S. wątek powtórzyłem ponieważ nie zawsze dostaję odpowiedź więc założyłem że jak zadam w dwóch miejscach pytanie to chociaż jedną odpowiedź uda mi się uzyskać.

poniżej parametry na moim reku

 

Ma być podany.... :) Chodzi im o wartości obliczeniowe tak jak to robi się w projektach. Wyjdzie Ci zapewne coś około 210-240m3. I tak sobie ustaw. To nie będzie miało żadnego wpływu na nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być podany.... :) Chodzi im o wartości obliczeniowe tak jak to robi się w projektach. Wyjdzie Ci zapewne coś około 210-240m3. I tak sobie ustaw. To nie będzie miało żadnego wpływu na nic.

 

A czy to nie jest tak że jeżeli dla jednej rury przyjmujemy około 30 m3/h i w przypadku 10 rur możemy uzyskać maksymalny wydatek 300 m3/h dla nawiewu i 300 m3/h dla wywiewu i to podajemy przy kalibracji ? potem mając wentylatory ustawione na 10V oba ustawiamy sobie wentyalcję na 30 % już po kalibracji i mamy 100 m3/h co w moim przypadku chyba będzie ok ? Może ja źle myślę ale idąc tropem serwisanta trzeba dostosować/skaliborwać moduł do maksymalnego możliwego wydatku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie jest tak że jeżeli dla jednej rury przyjmujemy około 30 m3/h i w przypadku 10 rur możemy uzyskać maksymalny wydatek 300 m3/h dla nawiewu i 300 m3/h dla wywiewu i to podajemy przy kalibracji ? potem mając wentylatory ustawione na 10V oba ustawiamy sobie wentyalcję na 30 % już po kalibracji i mamy 100 m3/h co w moim przypadku chyba będzie ok ? Może ja źle myślę ale idąc tropem serwisanta trzeba dostosować/skaliborwać moduł do maksymalnego możliwego wydatku ?

Są opory. Rury rurami. Reku przy kalibracji i tak zrobi maksa i minimum. Ty sobie potem i tak ustawisz ile będziesz chciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pytam o propozycje rozwiązań ;) nie sugerowałem się TB, którego już tu dawno nie ma.

Może nie warto dawać reku w piwnicy, chociaż ma to wiele plusów.

Jeśli wyrzut będzie schładzał dom, to może faktycznie trzeba ciągnąć ocieploną rurę spiro na sam dach, a nie wpuszczać w piwnicy wyrzut w pion wentylacyjny?

Ja daję w piwnicy, bo nie mam strychu. Ale nie zamierzam wykorzystać kanału kominowego 14x21, bo nie chcę wychładzać domu i zwiększać niepotrzebnie oporów instalacji. Zamiast tracić energię na przepchanie powietrza przez komin 8m lepiej je puszczę przez ścianę 2 lub 4m ocieploną rurą.

Edytowane przez JanWerbinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja daję w piwnicy, bo nie mam strychu. Ale nie zamierzam wykorzystać kanału kominowego 14x21, bo nie chcę wychładzać domu i zwiększać niepotrzebnie oporów instalacji. Zamiast tracić energię na przepchanie powietrza przez komin 8m lepiej je puszczę przez ścianę 2 lub 4m ocieploną rurą.

Na forum ludzie często piszą, że wyrzut przez ścianę to nie zawsze najlepszy pomysł; później pojawiają się zacieki na elewacji. Dodatkowo dochodzi kwestia załamań (kolanek) jak chcesz wyprowadzić z piwnicy przez ścianę - min. 2 kolanka, które również powodują opory.

Wyrzut do góry ponoć nie wpływa na opór, bo działa ciąg kominowy - im komin wyższy tym lepiej (jak w grawitacyjnej), ale nie jestem tego pewien, bo podłączenie reku i rury wyrzutni to układ raczej szczelny, więc nie ma zasysania powietrza z pomieszczenia, które zwiększałoby ciąg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum ludzie często piszą, że wyrzut przez ścianę to nie zawsze najlepszy pomysł; później pojawiają się zacieki na elewacji. Dodatkowo dochodzi kwestia załamań (kolanek) jak chcesz wyprowadzić z piwnicy przez ścianę - min. 2 kolanka, które również powodują opory.

Wyrzut do góry ponoć nie wpływa na opór, bo działa ciąg kominowy - im komin wyższy tym lepiej (jak w grawitacyjnej), ale nie jestem tego pewien, bo podłączenie reku i rury wyrzutni to układ raczej szczelny, więc nie ma zasysania powietrza z pomieszczenia, które zwiększałoby ciąg.

 

Tak wyrzutnia na elewacji to zwykle zacieki i języki lodu. Ciąg się zwiększy (na wyrzucie) jakby nie było prądu to pociągnie grawitacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum ludzie często piszą, że wyrzut przez ścianę to nie zawsze najlepszy pomysł; później pojawiają się zacieki na elewacji. Dodatkowo dochodzi kwestia załamań (kolanek) jak chcesz wyprowadzić z piwnicy przez ścianę - min. 2 kolanka, które również powodują opory.

Wyrzut do góry ponoć nie wpływa na opór, bo działa ciąg kominowy - im komin wyższy tym lepiej (jak w grawitacyjnej), ale nie jestem tego pewien, bo podłączenie reku i rury wyrzutni to układ raczej szczelny, więc nie ma zasysania powietrza z pomieszczenia, które zwiększałoby ciąg.

 

Dlatego planuję wystawić wyrzutnię kilka cm poza mur i zastosować taki rodzaj, gdzie ewentualne sople będą miały wyraźną krawędź spływu którą mogę kontrolować. A jeśli nie to kanał kominowy zawszę mogę podłączyć jako wyrzutnię na lato. Na zimę nie widzę w tym sensu pod względem utrzymania ciepła w domu. Nieocieplony komin przez środek domu, którym mam puszczać zimne powietrze z rekuperatora???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego planuję wystawić wyrzutnię kilka cm poza mur i zastosować taki rodzaj, gdzie ewentualne sople będą miały wyraźną krawędź spływu którą mogę kontrolować. A jeśli nie to kanał kominowy zawszę mogę podłączyć jako wyrzutnię na lato. Na zimę nie widzę w tym sensu pod względem utrzymania ciepła w domu. Nieocieplony komin przez środek domu, którym mam puszczać zimne powietrze z rekuperatora???

 

Kto mówi że nieocieplony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego planuję wystawić wyrzutnię kilka cm poza mur i zastosować taki rodzaj, gdzie ewentualne sople będą miały wyraźną krawędź spływu którą mogę kontrolować. A jeśli nie to kanał kominowy zawszę mogę podłączyć jako wyrzutnię na lato. Na zimę nie widzę w tym sensu pod względem utrzymania ciepła w domu. Nieocieplony komin przez środek domu, którym mam puszczać zimne powietrze z rekuperatora???

 

Wypuściłem przez ścianę i oprócz języków lodu zimą występuje u mnie jeszcze jeden problem. Otóż mieszkam w domu parterowym i wyrzutnia ma jakieś 1,5m do okapu więc cały okas nad wyrzutnią jest mocno oszroniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto mówi że nieocieplony?

 

Ja mam nieocieplony. Inni też mają nieocieplony. Niektórzy mają "ocieplony" 3cm wełny. Moim zdaniem grubość ocieplenia komina wyrzutni powinna być nie mniejsza niż elewacji. Temperatury będą podobne ale "wiatr" większy i stały. Ciepło będzie z tego powodu uciekać szybciej niż przez elewację.

Masz komin ocieplony 15-20 cm?

 

Co proponujecie na wyrzutnię, żeby radzić sobie z soplami?

Wstępnie przygotowałem coś takiego:

http://allegro.pl/nawietrzak-czerpnia-powietrza-nawiem-wywiew-200-i6822336137.html

ma kant, po którym krople nie spłyną na elewację jeśli wysunę dalej od ściany.

 

Tutaj już gorzej, bo kołnierz będzie przylegał do elewacji.

http://allegro.pl/kratka-czerpnia-wyrzutnia-scienna-uvla-200-chrom-i6800750293.html

 

Najchętniej bym założył tą, bo ma małe opory i też prawdopodobnie da się uniknąć sopli.

http://allegro.pl/czeprnia-wyrzutnia-dachowa-scienna-z-siatka-200mm-i6949396275.html

Edytowane przez JanWerbinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nieocieplony. Inni też mają nieocieplony. Niektórzy mają "ocieplony" 3cm wełny. Moim zdaniem grubość ocieplenia komina wyrzutni powinna być nie mniejsza niż elewacji. Temperatury będą podobne ale "wiatr" większy i stały. Ciepło będzie z tego powodu uciekać szybciej niż przez elewację.

Masz komin ocieplony 15-20 cm?

 

Mówimy o wychładzaniu pomieszczeń przez które przechodzi komin. Obłóż 15-20cm styropianem, przyklej g-k i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...