siloj 16.10.2017 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 To nie jest jakieś bardzo istotne. Ty masz 300 airpacka? Tak ja mam airpack'a 300H ze sterownikiem Air++. To chyba trzeba maksymalne wydatki przyjąć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 16.10.2017 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Tak ja mam airpack'a 300H ze sterownikiem Air++. To chyba trzeba maksymalne wydatki przyjąć ? Ile łazienek, kuchni? Ile osób? Ile pokoi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siloj 16.10.2017 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 (edytowane) Ile łazienek, kuchni? Ile osób? Ile pokoi? 3 osoby w domu, wywiew - Łazienka poddasze (rury 4x75mm), łazienka parter (2x75mm), WC parter (1x75mm), kuchnia parter (2x75mm), kotłownia parter(1x75mm) nawiew - 3 pokoje poddasze (1x75mm), salon z jadalnią parter (2x75mm+1x75mm), sypialnia parter (2x75mm), pralnia poddasze (1x75mm), wiatrołap parter (1x75mm) W sumie dwie skrzynki rozdzielcze (wywiew i nawiew) po 10 rur fi 75mm Edytowane 16 Października 2017 przez siloj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 16.10.2017 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Nie powtarzaj się w obu tematach wystarczy jeden. W/g mnie optimum dla Ciebie to 200 - 210 m3/h. choć i tak będzie chodzić przez większość czasu na wydajności 100 - 120m3 czyli w okolicach 50 - 60% a zimą jeszcze mniejszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 16.10.2017 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Nie powtarzaj się w obu tematach wystarczy jeden. W/g mnie optimum dla Ciebie to 200 - 210 m3/h. choć i tak będzie chodzić przez większość czasu na wydajności 100 - 120m3 czyli w okolicach 50 - 60% a zimą jeszcze mniejszej. dokładnie. Reku i tak na maska się wyreguluje i jak będzie potrzeba to poleci ile da radę na przewietrzaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adkwapniewski 16.10.2017 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Czepiacie się panowie. Anemometr. Swoją drogą jak wykonać pomiar prawidłowo tym przyrządem przy zamontowanych anemostatach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siloj 16.10.2017 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 (edytowane) Nie powtarzaj się w obu tematach wystarczy jeden. W/g mnie optimum dla Ciebie to 200 - 210 m3/h. choć i tak będzie chodzić przez większość czasu na wydajności 100 - 120m3 czyli w okolicach 50 - 60% a zimą jeszcze mniejszej. Nie chodzi o wydajność optymalną bo to nie ma znaczenia wiem dobrze że centrala pracuje na zredukowanych parametrach bo nawet teraz mam 30% ustawione, czyli około 90m3/h przy tych ustawieniach wentylatorów, jednak chodzi o to co powiedział mi serwisant Thessla Green że do kalibracji centrali po zamontowaniu modułu CF ma być podany maksymalny wydatek dla instalacji. P.S. wątek powtórzyłem ponieważ nie zawsze dostaję odpowiedź więc założyłem że jak zadam w dwóch miejscach pytanie to chociaż jedną odpowiedź uda mi się uzyskać. poniżej parametry na moim reku Edytowane 16 Października 2017 przez siloj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 16.10.2017 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Anemostatami regulujesz opory wypływu więc jak najbardziej muszą być, dzięki niemu w ogóle można je wyregulować choć to też niełatwe bo sam anemometr stwarza opór i zmniejsza przepływ. Dlatego chyba najlepiej porównywać wyniki procentowo i na tej podstawie regulować anemostaty. Ma ktoś inny pomysł [poza najoczywistszym, czyli zamontowaniem wielu identycznych anemometrów na każdym anemostacie jednocześnie] ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adkwapniewski 16.10.2017 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Ok, tylko jak montujesz anemometr na np anemostacie nawiewnym i jaka jest "dokładność" takiego pomiaru ... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 16.10.2017 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Nie chodzi o wydajność optymalną bo to nie ma znaczenia wiem dobrze że centrala pracuje na zredukowanych parametrach bo nawet teraz mam 30% ustawione, czyli około 90m3/h przy tych ustawieniach wentylatorów, jednak chodzi o to co powiedział mi serwisant Thessla Green że do kalibracji centrali po zamontowaniu modułu CF ma być podany maksymalny wydatek dla instalacji. P.S. wątek powtórzyłem ponieważ nie zawsze dostaję odpowiedź więc założyłem że jak zadam w dwóch miejscach pytanie to chociaż jedną odpowiedź uda mi się uzyskać. poniżej parametry na moim reku Ma być podany.... Chodzi im o wartości obliczeniowe tak jak to robi się w projektach. Wyjdzie Ci zapewne coś około 210-240m3. I tak sobie ustaw. To nie będzie miało żadnego wpływu na nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siloj 16.10.2017 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Ma być podany.... Chodzi im o wartości obliczeniowe tak jak to robi się w projektach. Wyjdzie Ci zapewne coś około 210-240m3. I tak sobie ustaw. To nie będzie miało żadnego wpływu na nic. A czy to nie jest tak że jeżeli dla jednej rury przyjmujemy około 30 m3/h i w przypadku 10 rur możemy uzyskać maksymalny wydatek 300 m3/h dla nawiewu i 300 m3/h dla wywiewu i to podajemy przy kalibracji ? potem mając wentylatory ustawione na 10V oba ustawiamy sobie wentyalcję na 30 % już po kalibracji i mamy 100 m3/h co w moim przypadku chyba będzie ok ? Może ja źle myślę ale idąc tropem serwisanta trzeba dostosować/skaliborwać moduł do maksymalnego możliwego wydatku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 16.10.2017 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 A czy to nie jest tak że jeżeli dla jednej rury przyjmujemy około 30 m3/h i w przypadku 10 rur możemy uzyskać maksymalny wydatek 300 m3/h dla nawiewu i 300 m3/h dla wywiewu i to podajemy przy kalibracji ? potem mając wentylatory ustawione na 10V oba ustawiamy sobie wentyalcję na 30 % już po kalibracji i mamy 100 m3/h co w moim przypadku chyba będzie ok ? Może ja źle myślę ale idąc tropem serwisanta trzeba dostosować/skaliborwać moduł do maksymalnego możliwego wydatku ? Są opory. Rury rurami. Reku przy kalibracji i tak zrobi maksa i minimum. Ty sobie potem i tak ustawisz ile będziesz chciał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 17.10.2017 03:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 (edytowane) Dlatego pytam o propozycje rozwiązań nie sugerowałem się TB, którego już tu dawno nie ma. Może nie warto dawać reku w piwnicy, chociaż ma to wiele plusów. Jeśli wyrzut będzie schładzał dom, to może faktycznie trzeba ciągnąć ocieploną rurę spiro na sam dach, a nie wpuszczać w piwnicy wyrzut w pion wentylacyjny? Ja daję w piwnicy, bo nie mam strychu. Ale nie zamierzam wykorzystać kanału kominowego 14x21, bo nie chcę wychładzać domu i zwiększać niepotrzebnie oporów instalacji. Zamiast tracić energię na przepchanie powietrza przez komin 8m lepiej je puszczę przez ścianę 2 lub 4m ocieploną rurą. Edytowane 17 Października 2017 przez JanWerbinski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pstawik 17.10.2017 05:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Ja daję w piwnicy, bo nie mam strychu. Ale nie zamierzam wykorzystać kanału kominowego 14x21, bo nie chcę wychładzać domu i zwiększać niepotrzebnie oporów instalacji. Zamiast tracić energię na przepchanie powietrza przez komin 8m lepiej je puszczę przez ścianę 2 lub 4m ocieploną rurą. Na forum ludzie często piszą, że wyrzut przez ścianę to nie zawsze najlepszy pomysł; później pojawiają się zacieki na elewacji. Dodatkowo dochodzi kwestia załamań (kolanek) jak chcesz wyprowadzić z piwnicy przez ścianę - min. 2 kolanka, które również powodują opory. Wyrzut do góry ponoć nie wpływa na opór, bo działa ciąg kominowy - im komin wyższy tym lepiej (jak w grawitacyjnej), ale nie jestem tego pewien, bo podłączenie reku i rury wyrzutni to układ raczej szczelny, więc nie ma zasysania powietrza z pomieszczenia, które zwiększałoby ciąg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 17.10.2017 06:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Na forum ludzie często piszą, że wyrzut przez ścianę to nie zawsze najlepszy pomysł; później pojawiają się zacieki na elewacji. Dodatkowo dochodzi kwestia załamań (kolanek) jak chcesz wyprowadzić z piwnicy przez ścianę - min. 2 kolanka, które również powodują opory. Wyrzut do góry ponoć nie wpływa na opór, bo działa ciąg kominowy - im komin wyższy tym lepiej (jak w grawitacyjnej), ale nie jestem tego pewien, bo podłączenie reku i rury wyrzutni to układ raczej szczelny, więc nie ma zasysania powietrza z pomieszczenia, które zwiększałoby ciąg. Tak wyrzutnia na elewacji to zwykle zacieki i języki lodu. Ciąg się zwiększy (na wyrzucie) jakby nie było prądu to pociągnie grawitacyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 17.10.2017 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Na forum ludzie często piszą, że wyrzut przez ścianę to nie zawsze najlepszy pomysł; później pojawiają się zacieki na elewacji. Dodatkowo dochodzi kwestia załamań (kolanek) jak chcesz wyprowadzić z piwnicy przez ścianę - min. 2 kolanka, które również powodują opory. Wyrzut do góry ponoć nie wpływa na opór, bo działa ciąg kominowy - im komin wyższy tym lepiej (jak w grawitacyjnej), ale nie jestem tego pewien, bo podłączenie reku i rury wyrzutni to układ raczej szczelny, więc nie ma zasysania powietrza z pomieszczenia, które zwiększałoby ciąg. Dlatego planuję wystawić wyrzutnię kilka cm poza mur i zastosować taki rodzaj, gdzie ewentualne sople będą miały wyraźną krawędź spływu którą mogę kontrolować. A jeśli nie to kanał kominowy zawszę mogę podłączyć jako wyrzutnię na lato. Na zimę nie widzę w tym sensu pod względem utrzymania ciepła w domu. Nieocieplony komin przez środek domu, którym mam puszczać zimne powietrze z rekuperatora??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 17.10.2017 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Dlatego planuję wystawić wyrzutnię kilka cm poza mur i zastosować taki rodzaj, gdzie ewentualne sople będą miały wyraźną krawędź spływu którą mogę kontrolować. A jeśli nie to kanał kominowy zawszę mogę podłączyć jako wyrzutnię na lato. Na zimę nie widzę w tym sensu pod względem utrzymania ciepła w domu. Nieocieplony komin przez środek domu, którym mam puszczać zimne powietrze z rekuperatora??? Kto mówi że nieocieplony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 17.10.2017 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Dlatego planuję wystawić wyrzutnię kilka cm poza mur i zastosować taki rodzaj, gdzie ewentualne sople będą miały wyraźną krawędź spływu którą mogę kontrolować. A jeśli nie to kanał kominowy zawszę mogę podłączyć jako wyrzutnię na lato. Na zimę nie widzę w tym sensu pod względem utrzymania ciepła w domu. Nieocieplony komin przez środek domu, którym mam puszczać zimne powietrze z rekuperatora??? Wypuściłem przez ścianę i oprócz języków lodu zimą występuje u mnie jeszcze jeden problem. Otóż mieszkam w domu parterowym i wyrzutnia ma jakieś 1,5m do okapu więc cały okas nad wyrzutnią jest mocno oszroniony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 17.10.2017 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 (edytowane) Kto mówi że nieocieplony? Ja mam nieocieplony. Inni też mają nieocieplony. Niektórzy mają "ocieplony" 3cm wełny. Moim zdaniem grubość ocieplenia komina wyrzutni powinna być nie mniejsza niż elewacji. Temperatury będą podobne ale "wiatr" większy i stały. Ciepło będzie z tego powodu uciekać szybciej niż przez elewację. Masz komin ocieplony 15-20 cm? Co proponujecie na wyrzutnię, żeby radzić sobie z soplami? Wstępnie przygotowałem coś takiego: http://allegro.pl/nawietrzak-czerpnia-powietrza-nawiem-wywiew-200-i6822336137.html ma kant, po którym krople nie spłyną na elewację jeśli wysunę dalej od ściany. Tutaj już gorzej, bo kołnierz będzie przylegał do elewacji. http://allegro.pl/kratka-czerpnia-wyrzutnia-scienna-uvla-200-chrom-i6800750293.html Najchętniej bym założył tą, bo ma małe opory i też prawdopodobnie da się uniknąć sopli. http://allegro.pl/czeprnia-wyrzutnia-dachowa-scienna-z-siatka-200mm-i6949396275.html Edytowane 17 Października 2017 przez JanWerbinski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 17.10.2017 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Ja mam nieocieplony. Inni też mają nieocieplony. Niektórzy mają "ocieplony" 3cm wełny. Moim zdaniem grubość ocieplenia komina wyrzutni powinna być nie mniejsza niż elewacji. Temperatury będą podobne ale "wiatr" większy i stały. Ciepło będzie z tego powodu uciekać szybciej niż przez elewację. Masz komin ocieplony 15-20 cm? Mówimy o wychładzaniu pomieszczeń przez które przechodzi komin. Obłóż 15-20cm styropianem, przyklej g-k i po sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.