Greg_81 15.02.2019 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2019 Panowie za kilka dni bedę wykonywał otwory pod przewody Fi75 , jakie macie doświadczenia co do narzedzi a dokładniej otwornic nakładanej na wiertarkę ? Czy otwornica 76 mm wystarczy pod przewod 75 ? Pod czerpnieę fi 200 planuję wywiercić małym wiertłem nascie razy, przez strop teriva również Wiem że są profesjonalne w wypożyczalni wiertnice. Jeśli macie jakieś patenty to chętnie poznam ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andreys 16.02.2019 05:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2019 Kluczową kwestią jest w jakim materiale będziesz wiercić. Ja wierciłem fi80. W betonie komórkowym szło jak z płatka, ale w cegle to już ciężko było. Ostatecznie w cegle wykuwałem otwory zamiast wiercić. W stropie to lepiej od razu pod wymiar konkretny, zostaw odrobinę luzu, aby rura nie była na sztywno wlożona w otwór, bo zarówno ona, jak i strop jakąś tam pracę będzie wykonywać. Poszukaj ludzi, którzy robią otwory. Może Cię wyjść taniej i szybciej niż samemu, zwłaszcza fi 200. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 16.02.2019 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2019 Najlepszy patent to zaplanować otwory wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 16.02.2019 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2019 No i jeszcze jedno, jeśli instalacja na nieogrzewanym poddaszu to przejście przez strop ma być izolowane. Szczególnie gdy jest to teriwa. Ja np wierciłem od dołu na anemostat, a od góry na rurę z izolacją. Widziałem też że zamiast izolacji wełną (tak jak u mnie) izolują pianką termiczną, a rurę owijają taśmą rozprężną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greg_81 16.02.2019 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2019 Na czerpnie bedę wiercił wiertłem małym po oznaczonym obwodzie, teriwa to pikuś, dzis sprawdzałem wiertłem,trzeba tylko minąć belki.Kupiłem otwornicę 82mm dziś testowałem w belicie to małe piwo , ale silikat 24cm trochę męczyłem jeden otwór moją GBH 2-24Dfr i chyba bede rozwiercał wiertłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 16.02.2019 23:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2019 Ja co prawda otwornicą pod puszki, ale wierciłem w silce wiertarka udarowa z lidla wchodziła w sumie jak w masło. Gorzej było w betonie B25, ale też szło bez większego grzania. Więc myślę, że te 14mm na średnicy aż takiej różnic nie powinno robić. Większy problem był w otwornicami - na cąły dom poszły już 3 otwornice walfcraft. Najpierw ukręca się kontra wietła, a potem ukręca się mocowanie sds przy trzpieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andreys 17.02.2019 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2019 Na czerpnie bedę wiercił wiertłem małym po oznaczonym obwodzie, teriwa to pikuś, dzis sprawdzałem wiertłem,trzeba tylko minąć belki. Kupiłem otwornicę 82mm dziś testowałem w belicie to małe piwo , ale silikat 24cm trochę męczyłem jeden otwór moją GBH 2-24Dfr i chyba bede rozwiercał wiertłem. Kup w Leroy wiertnicę diamentową Dedry i wierć bez udaru. Mój dfr bardzo ją lubi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hansons83 22.02.2019 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 (edytowane) Witam. Prosze o rozwianie kilku wątpliwości. Do podłączenia wyrzytni na dachu chciałbym zastosować kanały prostokątne (Ocynk 200x90 lub pcv 220x90) aby zabudowę pionu ograniczyć do minimu, przekrój tych kanałów (190cm2) jest zbliżony do rury fi160. Czy ktoś używał do ocieplenia kanałów piankę polynor? Przy warstwie 5cm powinna dać lepsze ocieplenie niż wełna według kalkulatora. Ocieplenie 5cm będzie w strefie ogrzewanej w nieogrzewanej/nieocieplonej pójdzie pewnie z 15cm wełny. Sprawa druga, na poddaszu mam 4 sypialnie i garderobę z nawiewami i łazienkę z wywiem, bilans nawiew/wywiew wychodzi 150/90 m3/h, nie mam pomysłu jak to zrównoważyć. Na parterze bilans wychodzi 120/150 m3/h dodać/odjąć gdzieś rurę c zy może tak zostać? Pom. gospodarcze oraz garaż będzie też wentylowany mechanicznie, w kązdym z tych pomieszczeń będzie wentylator wystarczy jeden kanał czy dla każdego z pomieszczeń stosować oddzielny kanał? Pozdrawiam. Edytowane 22 Lutego 2019 przez hansons83 Zmian obrazków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysiek18 23.02.2019 22:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2019 Cześć wszystkim, Jak ocenicie mój projekt teraz, delikatnie go poprawiłem. Suma nawiewów i wywiewów jest teraz równa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blachaxxx 24.02.2019 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Wie ktoś jakie wentylatory siedza w luna 200? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jolka Bobek 24.02.2019 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Ja co prawda otwornicą pod puszki, ale wierciłem w silce wiertarka udarowa z lidla wchodziła w sumie jak w masło. Gorzej było w betonie B25, ale też szło bez większego grzania. Więc myślę, że te 14mm na średnicy aż takiej różnic nie powinno robić. Większy problem był w otwornicami - na cąły dom poszły już 3 otwornice walfcraft. Najpierw ukręca się kontra wietła, a potem ukręca się mocowanie sds przy trzpieniu. Mnie też czeka niedługo wiercenie. Niestety mój wykonawca nie popisał się i nie zrobił przepustów w czasie zalewania stropu pomimo dostarczenia mu planu instalacji. Teraz ma mi podobno zrobić otwory gratis jakąś cudowna wiertnicą diamentową jednak jedno nie daje mi spokoju - jak ominie zbrojenie w stropie? Czy są jakieś wykrywacze metalu, których powinien użyć, żeby nie poprzerywać zbrojenia czy zaczyna wiercić na chybił trafił? Czy ewentualnie poprzerywanie siatki bardzo osłabi wytrzymałość stropu czy nie ma się co martwić? Lepiej zaczynać od dołu czy od góry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SzymonKc 24.02.2019 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 (edytowane) Mnie też czeka niedługo wiercenie. Niestety mój wykonawca nie popisał się i nie zrobił przepustów w czasie zalewania stropu pomimo dostarczenia mu planu instalacji. Teraz ma mi podobno zrobić otwory gratis jakąś cudowna wiertnicą diamentową jednak jedno nie daje mi spokoju - jak ominie zbrojenie w stropie? Czy są jakieś wykrywacze metalu, których powinien użyć, żeby nie poprzerywać zbrojenia czy zaczyna wiercić na chybił trafił? Czy ewentualnie poprzerywanie siatki bardzo osłabi wytrzymałość stropu czy nie ma się co martwić? Lepiej zaczynać od dołu czy od góry? Wykrywacze zbrojenia są, ale nie sądzę żeby była potrzeba albo możliwość go ominięcia przy większych średnicach otworu. Wiertnica diamentowa przecina je bez problemów, a osłabieniem stropu martwić się nie musisz. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytania czy lepiej od góry czy od dołu, ale jeśli pytałaś czy ma wiercić w suficie czy w podłodze poddasza, to tylko ta druga możliwość wchodzi w grę, np. ze względu na użycie wody która grawitacyjnie spływa w wiercony otwór i wypłukuje urobek, oraz za względu na ciężar i sposób kotwienia wiertnicy. Zakotwić wiertnice o masie 30-50 kg w suficie, to by było spore wyzwanie i nie dałoby się wiercić na mokro. A stropowi obojętne z której strony jest wiercony. Edytowane 24 Lutego 2019 przez SzymonKc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jolka Bobek 24.02.2019 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Dzięki, wszystko jasne. Tak dobrze zrozumiałeś pytanie:) W sumie to logiczne, że łatwiej operować ciężkim sprzętem od góry do dołu niż odwrotnie. Na swoje usprawiedliwienie powiem, że nigdy wiertnicy na oczy nie widziałam i chyba tak bardziej jak wiertarkę ją sobie wyobraziłam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nienazywalny 24.02.2019 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Witam serdecznie. Przerysowałem moją koncepcje instalacji. Mam nadzieje że teraz jest bardziej czytelnie. Na poniższych rysunkach jest rzut instalacji typu Pe Flex z przewodami fi 75 mm. Dla przejrzystości na rysunkach ujęta jest tylko jedna linia prowadząca ze skrzynki rozdzielczej do rozprężnej i anemostatu ( w opisie dodałem ilość przewodów) Tak jak pisałem w poprzednim poście, będę się starał utrzymać podobne długości przewodów by wymiana w anemostatach była podobna. Po za podstawowym pytaniem. "Czy moje założenia są poprawne?" mam kilka szczegółowych. Czy ilość nawiewów i wywiewów powinna być taka sama? (Mam na myśli sumę średnicy rur PE nie anemostatów) Czy czerpnia i wyrzutnia powinny być w średnicy króćca przy rekuperatorze? Czy przewody czerpni i wyrzutni powinny być z miękkich ocieplonych rur, czy stalowych izolowanych ? Czy przewody typu PE biegnące w ocieplonej części w suficie podwieszanym powinno się izolować ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SzymonKc 24.02.2019 23:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Dzięki, wszystko jasne. Tak dobrze zrozumiałeś pytanie:) W sumie to logiczne, że łatwiej operować ciężkim sprzętem od góry do dołu niż odwrotnie. Na swoje usprawiedliwienie powiem, że nigdy wiertnicy na oczy nie widziałam i chyba tak bardziej jak wiertarkę ją sobie wyobraziłam... W sumie to jak wiertarka, tylko duża, ciężka, na statywie mocowanym do podłoża i z hydronetką podającą wodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meakkow 25.02.2019 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 [ATTACH=CONFIG]427348[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]427349[/ATTACH] Witam serdecznie. Przerysowałem moją koncepcje instalacji. Mam nadzieje że teraz jest bardziej czytelnie. Na poniższych rysunkach jest rzut instalacji typu Pe Flex z przewodami fi 75 mm. Dla przejrzystości na rysunkach ujęta jest tylko jedna linia prowadząca ze skrzynki rozdzielczej do rozprężnej i anemostatu ( w opisie dodałem ilość przewodów) Tak jak pisałem w poprzednim poście, będę się starał utrzymać podobne długości przewodów by wymiana w anemostatach była podobna. Po za podstawowym pytaniem. "Czy moje założenia są poprawne?" mam kilka szczegółowych. Czy ilość nawiewów i wywiewów powinna być taka sama? (Mam na myśli sumę średnicy rur PE nie anemostatów) Czy czerpnia i wyrzutnia powinny być w średnicy króćca przy rekuperatorze? Czy przewody czerpni i wyrzutni powinny być z miękkich ocieplonych rur, czy stalowych izolowanych ? Czy przewody typu PE biegnące w ocieplonej części w suficie podwieszanym powinno się izolować ? pozdrawiam Ilość nawiewów/wywiewów (powierzchnia rur) powinna dążyć do tej samej wartości z przewagą dla tych które są dłuższe. Jeżeli mamy dłuższe rury na nawiewie to dajemy ich więcej bo przy "=" będziemy mieli podciśnienie. Czerpnia i wyrzutnia DN rury >= DN króćca. Przewody czerpni i wyrzutni powinny gwarantować szczelność, być na tyle sztywne by pod swoim ciężarem się nie uginały, od środka gładkie... wg mnie najlepsze stalowe, dobrze ocieplone watą w folii aluminiowej. Przewody w suficie podwieszanym powinny być izolowane z 2 powodów: 1. temperatura, 2. hałas jaki mogą powodować. (wata) Rysunek ciągle nie czytelny, obejrzyj sobie sam co wkleiłeś... forum chyba zmniejsza rysunki. Ludzie tutaj w paincie rysują i kulfony piszą, a nie takie ładne techniczne. Zauważyłem że dajesz nawiewy i wyciągi w rejonach drzwi. Nie wiem czy w ten sposób całe pomieszczenie będzie dobrze "omiecione" świeżym powietrzem. Garderoba - nawiew (taka moja opinia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andreys 25.02.2019 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 Mnie też czeka niedługo wiercenie. Niestety mój wykonawca nie popisał się i nie zrobił przepustów w czasie zalewania stropu pomimo dostarczenia mu planu instalacji. Teraz ma mi podobno zrobić otwory gratis jakąś cudowna wiertnicą diamentową jednak jedno nie daje mi spokoju - jak ominie zbrojenie w stropie? Czy są jakieś wykrywacze metalu, których powinien użyć, żeby nie poprzerywać zbrojenia czy zaczyna wiercić na chybił trafił? Czy ewentualnie poprzerywanie siatki bardzo osłabi wytrzymałość stropu czy nie ma się co martwić? Lepiej zaczynać od dołu czy od góry? Jeśli masz strop monolityczny, zrobiony zgodnie z projektem i nie wiercisz wielkiego otworu lub kilkudziesięciu mniejszych obok siebie to raczej nie ma się czego obawiać. Ilość stali, która jest u mnie w stropie wytrzyma dłużej chyba niż zamki krzyżackie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nienazywalny 25.02.2019 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 Ilość nawiewów/wywiewów (powierzchnia rur) powinna dążyć do tej samej wartości z przewagą dla tych które są dłuższe. Jeżeli mamy dłuższe rury na nawiewie to dajemy ich więcej bo przy "=" będziemy mieli podciśnienie. Czerpnia i wyrzutnia DN rury >= DN króćca. Przewody czerpni i wyrzutni powinny gwarantować szczelność, być na tyle sztywne by pod swoim ciężarem się nie uginały, od środka gładkie... wg mnie najlepsze stalowe, dobrze ocieplone watą w folii aluminiowej. Przewody w suficie podwieszanym powinny być izolowane z 2 powodów: 1. temperatura, 2. hałas jaki mogą powodować. (wata) Rysunek ciągle nie czytelny, obejrzyj sobie sam co wkleiłeś... forum chyba zmniejsza rysunki. Ludzie tutaj w paincie rysują i kulfony piszą, a nie takie ładne techniczne. Zauważyłem że dajesz nawiewy i wyciągi w rejonach drzwi. Nie wiem czy w ten sposób całe pomieszczenie będzie dobrze "omiecione" świeżym powietrzem. Garderoba - nawiew (taka moja opinia). https://zapodaj.net/833114f2a8714.jpg.html https://zapodaj.net/851301f8db366.jpg.html Może w linku będzie bardziej czytelnie. Ocieplę też rury PE w ocieplonym suficie podwieszanym. Uważasz że powinienem ocieplać każdą rurę PE Flex osobno gotową otuliną z wełny, czy raczej zbiorczo? Czy jeśli daję do anemostatu tylko jedną rurę (garderoba, spiżarnia) to czy powinienem stosować skrzynki rozprężne, czy bezpośrednio kolanko i redukcja do anemostatu? Anemostaty umieściłem blisko drzwi sugerując się projektem z pozwolenia na budowę ( tyle że pierwowzór był w całości z rur 250 mm, bez redukcji, tyko kolanka i trójniki) Może rzeczywiście powinienem przesunąć je bardziej w głąb pomieszczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartus01 25.02.2019 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 https://zapodaj.net/833114f2a8714.jpg.html https://zapodaj.net/851301f8db366.jpg.html Może w linku będzie bardziej czytelnie. Ocieplę też rury PE w ocieplonym suficie podwieszanym. Uważasz że powinienem ocieplać każdą rurę PE Flex osobno gotową otuliną z wełny, czy raczej zbiorczo? Czy jeśli daję do anemostatu tylko jedną rurę (garderoba, spiżarnia) to czy powinienem stosować skrzynki rozprężne, czy bezpośrednio kolanko i redukcja do anemostatu? Anemostaty umieściłem blisko drzwi sugerując się projektem z pozwolenia na budowę ( tyle że pierwowzór był w całości z rur 250 mm, bez redukcji, tyko kolanka i trójniki) Może rzeczywiście powinienem przesunąć je bardziej w głąb pomieszczeń. Nienazywalny - wg mnie żle to masz poplanowane. Już ktos pisał że przy takim rozmieszczeniu anemostatów powstaną strefy słabo lub w ogóle niewentylowane. Wszystko tu jest tylko trzeba poszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meakkow 26.02.2019 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 (edytowane) https://zapodaj.net/833114f2a8714.jpg.html https://zapodaj.net/851301f8db366.jpg.html Może w linku będzie bardziej czytelnie. Ocieplę też rury PE w ocieplonym suficie podwieszanym. Uważasz że powinienem ocieplać każdą rurę PE Flex osobno gotową otuliną z wełny, czy raczej zbiorczo? Czy jeśli daję do anemostatu tylko jedną rurę (garderoba, spiżarnia) to czy powinienem stosować skrzynki rozprężne, czy bezpośrednio kolanko i redukcja do anemostatu? Anemostaty umieściłem blisko drzwi sugerując się projektem z pozwolenia na budowę ( tyle że pierwowzór był w całości z rur 250 mm, bez redukcji, tyko kolanka i trójniki) Może rzeczywiście powinienem przesunąć je bardziej w głąb pomieszczeń. Zmieniłem miejsca, wymieniłem rury w wyciągach na 90, na nawiewach dalej 75. Nawiewy umiejscawia się tam gdzie raczej nie będzie mebli, łóżek. Pozdrawiam. Edytowane 26 Lutego 2019 przez meakkow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.