Kaizen 12.05.2019 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 Czy jest sens robić to z rozdzielaczem zamiast bezpośrednio z centrali iść trzema kanałami? Tak czy inaczej musisz rozdzielić - więc musi być skrzynka. W praktyce dobrze tłumi kawałek sonoduct czy czegoś podobnego jak najgrubszego - i za tym rozdzielacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 12.05.2019 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 Tak czy inaczej musisz rozdzielić - więc musi być skrzynka. W praktyce dobrze tłumi kawałek sonoduct czy czegoś podobnego jak najgrubszego - i za tym rozdzielacz. Niejasno się wyraziłem. Rozdzielacz będzie zaraz przy centrali, jeden na nawiew drugi na wywiew. . Ale pytanie czy na piętro prowadzić jeden kanał grubszy, zakończyć go skrzynką, i z niej 3x 75 czy ze skrzynki rozdzielacza przy centrali dać od razu 3x75 i je prowadzić na piętro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 12.05.2019 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 Ja na przykład ostatnio nie dawałem na pietrze skrzynki a rury będą wchodzić bezpośrednio w ręku za pomocą ewentualnej przejściówki fi 160 na 250 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinx00 14.05.2019 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2019 Mam pytanko do tych co się znają dom parter i poddasze rekuperator na strychu ze strychu zrobione piony nawiewny kanałem 200x90 do salonu otwartego wywiew małe WC rura fi 125 oraz kuchnia 2x fi 100 z czego jedna rura miała być wykorzystana gdyby był okap z wentylatorem. Był plan na poddaszu zrobić to na sztywnych rurach ale koncepcja się zmienia ze względu na łatwość wykonania tego na rurach PE Jak to prawidłowo rozdzielić poddasze z parterem czy zrobić jakiś trójnik z przepustnicą regulującą abym mógł wyregulować zapotrzebowanie nawiewu Poddasze/Parter oddzielnie puścić powietrze na parter sztywna rurą a na poddaszu zrobić skrzynkę rozdzielczą i do niej rurę PE rozprowadzić po pokojach (tak mi się wydaje sensownie) Na poddaszu do wszystkich pomieszczeń planowałem dać 2x PE 75 do garderoby 1x PE75, A jakie dać wywiewy ile rur powinno tam być aby to zrównoważyć (do podglądu plan pomieszczeń) Zastanawiam się też czy na strychu dać nawiew z jednej strony a z drugiej wywiew bo nie będzie tam żadnej cyrkulacji powietrza Jak byście to wykonali PROSZĘ O PODPOWIEDZI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 15.05.2019 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2019 Ja na przykład ostatnio nie dawałem na pietrze skrzynki a rury będą wchodzić bezpośrednio w ręku za pomocą ewentualnej przejściówki fi 160 na 250 To chyba taniej już być nie może? Skrzynka rozprężna, dobry tłumik to powinna być podstawa. Oszczędzisz 1 tys pln, a na poddaszu masz makaron, zamiast solidnie poprowadzonej instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 15.05.2019 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2019 Ale mi nie chodziło o oszczędności tylko o to aby było dobrze a głównie możliwość wyczyszczenie kanałów reku będzie akurat własnej roboty i wentyle nie będą w nim tylko oddalone o parę metrów od wymiennika więc z hałasem nie będzie problemu pozatym tym przewody tej średnicy bez problemu pochowalem w scianach a na rury fi 160 czy fi 200 trzeba by robić zabudowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 19.05.2019 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Czy czerpnia idącą wewnątrz ogrzewanego pomieszczenia ma być izolowana?Moja będzie mieć 3m długości. Najpewniej z nierdzewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 19.05.2019 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Czy czerpnia idącą wewnątrz ogrzewanego pomieszczenia ma być izolowana? Moja będzie mieć 3m długości. Najpewniej z nierdzewki. Tak, powinna być izolowana. I to dobrze. Tam będzie zimą śmigało ze 100m3/h albo i więcej powietrza o temperaturze zewnętrznej. Więc jak słabo ocieplisz, to z zewnątrz będzie skraplała się para a w efekcie wilgoć, grzyb, pleśń i inne plugastwo. Podobnie wyrzutnia, gdzie powietrze będzie tylko kilka stopni cieplejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 19.05.2019 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Dzięki Kaizen za odpowiedź. Wyrzutnia ma być to kanał wentylacyjny takie kształtki z kermazytobetonu. Bezposrednio w ten komin a nie rura w kominie. To też ma być izolowane jeśli idzie środkiem domu? Gdzieś czytałem że ewentualne skraplanie będzie wsiąkać w ścianki tego przewodu wentylacji. Ma to sens tylko kwestia czy tego skraplania może być tyle że komin będzie bardzo wilgotny i nie zdąży wyschnąć w czasie gdy skraplania nie będzie występować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomno 19.05.2019 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Skraplać się będzie tylko na bardzo zimnych elementach, więc zależy od temperatury kanału wentylacyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 19.05.2019 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 No to jak nie zaizoluje to kanał będzie cieplejszy. To samo z czerpnią jeśli bym jej nie izolowal to ten kanał ze stali nierdzewnej idący po ścianie w kuchni, będzie ciepły. Nie rozumiem w takim razie po co je izolować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SzymonKc 19.05.2019 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Robienie wyrzutni kominem to proszenie się o problemy. Normalnie kominem wylatuje ciepłe powietrze przy wentylacji grawitacyjnej lub jeszcze cieplejsze spaliny. Zimą na wyrzutnie idzie powietrze o temp. bliskiej 0oC i często ma wilgotność 100%. Jakiekolwiek ochłodzenie go powoduje kondensacje wilgoci, a komin przechodzący przez nieogrzewane poddasze, czy fragment ponad dachem jest zimny. Więc nie dość, że może być tam mokro to teoretycznie może też zamarzać w górnej części komina. Poza tym komin od zewnątrz w przestrzeni mieszkalnej będzie zimniejszy (teoretycznie też może dochodzić do kondensacji po zewnętrznej stronie komina, np. w łazience).Tak się nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SzymonKc 19.05.2019 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 No to jak nie zaizoluje to kanał będzie cieplejszy. To samo z czerpnią jeśli bym jej nie izolowal to ten kanał ze stali nierdzewnej idący po ścianie w kuchni, będzie ciepły. Nie rozumiem w takim razie po co je izolować. Jak nie zaizolujesz czerpni, to będzie się na niej skraplać woda po zewnętrznej stronie i kapać, a w skrajne mrozy pokryje się nawet lodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 19.05.2019 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Robienie wyrzutni kominem to proszenie się o problemy. Normalnie kominem wylatuje ciepłe powietrze przy wentylacji grawitacyjnej lub jeszcze cieplejsze spaliny. Zimą na wyrzutnie idzie powietrze o temp. bliskiej 0oC i często ma wilgotność 100%. Jakiekolwiek ochłodzenie go powoduje kondensacje wilgoci, a komin przechodzący przez nieogrzewane poddasze, czy fragment ponad dachem jest zimny. Więc nie dość, że może być tam mokro to teoretycznie może też zamarzać w górnej części komina. Poza tym komin od zewnątrz w przestrzeni mieszkalnej będzie zimniejszy (teoretycznie też może dochodzić do kondensacji po zewnętrznej stronie komina, np. w łazience). Tak się nie robi. Ale ja nie mówię o sytuacji gdzie komin wentylacycji i wypuszczony w niego wyrzutnia z reku idą po nieogrzewanym poddaszu tylko pisze o sytuacji gdzie ten komin idzie w ogrzewanym pomieszczeniu. Wielu tu na forum tak robi podłączając się bezpośrednio do kanału wentylacycji i tak uzyskują wyrzutnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 19.05.2019 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Nie rozumiem w takim razie po co je izolować. Wyciągnij piwo z lodówki, to zrozumiesz. A jest ono o 10* albo i kilkanaście * cieplejsze, niż powietrze w kanale czerpni w mrozy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysiekkozinski 19.05.2019 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 WitamKiedyś wyczytałem na tym forum jak można łukiem, albo zakrętem 90 stopni "zrównoważyć " różne długości przewodów nawiewnych WM. Od dwóch dni próbuje to znaleźć ale nie mogę.Czy ktoś mógłby mi to przypomnieć? Układam przewody nawiewne i mam rózne długości od rozdzielacza do anemostatów (odpowiednio 15m,12m,7,5m i 6,5m) i chciałbym to właśnie trochę zrównoważyć. Ktoś pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 19.05.2019 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Wyciągnij piwo z lodówki, to zrozumiesz. A jest ono o 10* albo i kilkanaście * cieplejsze, niż powietrze w kanale czerpni w mrozy. A w kwestii gdy przewód wentylacyjny który idzie przez ogrzewane pomieszczenia? Co mi da izolacja? Że przewód będzie cieplejszy? Chyba raczej taki komin odizolowamy od ciepłych pokoi zimą będzie zimniejszy... Gadałem z kolegą co robi wentylacycje i mówi że taki przewód będzie miał temp pomieszczenia i tak ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SzymonKc 19.05.2019 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Witam Kiedyś wyczytałem na tym forum jak można łukiem, albo zakrętem 90 stopni "zrównoważyć " różne długości przewodów nawiewnych WM. Od dwóch dni próbuje to znaleźć ale nie mogę.Czy ktoś mógłby mi to przypomnieć? Układam przewody nawiewne i mam rózne długości od rozdzielacza do anemostatów (odpowiednio 15m,12m,7,5m i 6,5m) i chciałbym to właśnie trochę zrównoważyć. Ktoś pomoże? Nie szukaj tej informacji bo to były bzdury. Tzn. zakręt oczywiście zwiększa opór, ale nie tak jak tam pisano tylko znacznie mniej. Te różnice w oporach równoważy się anemostatami lub tłumikami, np. Inno firmy Jeven. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SzymonKc 19.05.2019 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 A w kwestii gdy przewód wentylacyjny który idzie przez ogrzewane pomieszczenia? Co mi da izolacja? Że przewód będzie cieplejszy? Chyba raczej taki komin odizolowamy od ciepłych pokoi zimą będzie zimniejszy... Gadałem z kolegą co robi wentylacycje i mówi że taki przewód będzie miał temp pomieszczenia i tak ma być. Masz kolegę o wątpliwej wiedzy, ale we własnym domu rób jak uważasz, napisaliśmy Ci dlaczego trzeba izolować przewody i dlaczego wpuszczenie zimnego powietrza w komin to zły pomysł, możesz z tego skorzystać albo i nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 20.05.2019 00:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2019 Witam Kiedyś wyczytałem na tym forum jak można łukiem, albo zakrętem 90 stopni "zrównoważyć " różne długości przewodów nawiewnych WM. Od dwóch dni próbuje to znaleźć ale nie mogę. Zacznij czytać od początku watek, w którym opisujesz problemy ze znalezieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.