Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Zasypuje celulozą - no spoko ale jeszcze elektryka - halogeny i kupa innych kabli pod płytami. Kurcze nie umiem sobie tego wyobrazić. Mógłby ktoś dać jakieś pogladowe foto jak ma to u siebie rozwiązane?

Pozdrawiam

 

Tutaj pójdzie podwieszenie i od góry wełna. Do tego tutaj jeszcze będą kanały od kanałówki. Ja u siebie mam np. rozprowadzenie pomiędzy jętkami a rusztem i obłożone wełną problemu nie ma najmniejszego. Można też dawać kanały izolowane, lub flexy z izolacją. Opcji jest wiele.

 

image019.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

1.jpg

2.jpg

3.jpg

 

Można tak jak kolega pokazał, ale jak chcesz mieć dużo izolacji w stropie, to polecam inny sposób :

- elektryka

- konstrukcja sufitu podwieszanego

- wentylacja

- ewentualne przepusty na kolektory/panele PV/ kominek/okap itd.

- jeśli planujesz np. halogeny schowane w suficie to muszi odpowiednie puszki przygotować

- jeśli dom ma być szczelny to dalej idą folie od środka

- płyta G-K

- doszczczelnienie przepustów i kabli

- sprawdzasz wszystko czy hula i czy czegoś nie zapomniałeś

- wołasz firme od izolacji i dmuchasz (tylko konstrukcja i płyty G-K muszą być odpowiednie do ciężaru zasypowego)

- przykrywasz wszystko od góry płytą OSB, najlepiej poprzez jakieś przekładki wygłuszające np. gruby filc itp.

 

 

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przenoszę moje zapytanie do odpowiedniego działu...

Czy można docieplić dach między krokwiami po samą kalenicę, mimo ocieplenia sufitu nad poddaszem użytkowym?

Pytam ponieważ sam jestem teraz na takim etapie:

użytkowe poddasze: skosy będą ocieplone 40cm wełny drzewnej, sufit 45cm...

....wyżej na stryszku( max 1,5m) wysokości będzie stał rekuperator, więc muszę tam utrzymać dodatnią temperaturę, dlatego też chciałem między krokwie włożyć 16cm wełny drzewnej...szczelina wentylacyjna będzie 4cm....na całej długości. W razie dużych mrozów chciałem dogrzać ten stryszek jakimś grzejnikiem elektrycznym do tych wymaganych +5*C

Czy nic nie będzie się działo (punkty rosy, itd.)???

 

co do wentylacji tego stryszku to się dowiedziałeś jeszcze w tamtym temacie. Co do docieplenia reku to najważniejsze by nie zamarzł kondensat. Ja mam włożone pomiędzy krokwie 15 cm a reku zabudowany jest porządnie "paczką" ze styroduru. Do dogrzania tego możesz wykorzystać kabel grzejny i umiejscowić go przy rurce odpływowej lub w tacy reku jak się boisz. U mnie w mrozy pod -24'C nic się nie działo nic nie zamarzało. Gdzie indziej podobne rozwiązanie polecam i daje radę. Jak znajdę czas to zrobię zdjęcie tego cuda. Można też dodatkowo wokół reku zrobić mini pomieszczenie. To też zależy ile jest tam tego miejsca u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]363029[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]363030[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]363031[/ATTACH]

 

Można tak jak kolega pokazał, ale jak chcesz mieć dużo izolacji w stropie, to polecam inny sposób :

- elektryka

- konstrukcja sufitu podwieszanego

- wentylacja

- ewentualne przepusty na kolektory/panele PV/ kominek/okap itd.

- jeśli planujesz np. halogeny schowane w suficie to muszi odpowiednie puszki przygotować

- jeśli dom ma być szczelny to dalej idą folie od środka

- płyta G-K

- doszczczelnienie przepustów i kabli

- sprawdzasz wszystko czy hula i czy czegoś nie zapomniałeś

- wołasz firme od izolacji i dmuchasz (tylko konstrukcja i płyty G-K muszą być odpowiednie do ciężaru zasypowego)

- przykrywasz wszystko od góry płytą OSB, najlepiej poprzez jakieś przekładki wygłuszające np. gruby filc itp.

 

 

-

 

Wiadomo, najlepiej puścić wszystko co planujesz tam umieścić a potem to zamknąć. Ja mam u siebie właśnie elektrykę, kanałówkę, wentylację. Warto zwrócić uwagę na dokładne uszczelnienie tego wszystkiego bo każda nieszczelność to większe koszty ogrzewania. Jak zrobiłem termowizję i test szczelności to wszystko ładnie się pokazało co do poprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sam będę układał w domu rury ,rekuperator już dawno czeka na montaż. Zrobiony jest według projektu Adama MK z dużymi wentylatorami /do 800m3/h / .Tak duże ,bo będę miał ŻGWC i chcę przy pomocy wentylacji schładzać dom .Dom o powierzchni ok 130 m2 . Niestety nie mogę skorzystać z przyjętego założenia 30 m3/h powietrza na jedną osobę. Będę na razie sam i przy takiej wydajności grzyb murowany. Lubię korzystać z wanny i pary wodnej produkuje więcej niż norma.Do tego liczę ,że w przyszłości zamieszka tam więcej osób,dlatego nie planuję tej wentylacji na teraz. Później dołożenie rur to duży problem. Będę musiał jakość zwiększać wilgotność zimą ,ale myślę ,że dam radę. Trochę zyskam dzięki ŻGWC .Razem z domem buduję oranżerię, gdzie będzie dużo roślin i temperatura zimą 12-15 oC. Myślę ,że uda mi się to powietrze z oranżerii wykorzystać do zwiększenia wilgotności w domu.

W domu będzie ogrzewanie podłogowe /z wyjątkiem spiżarki/ .Chcę poprowadzić również rury do ewentualnego podłączenia klimatyzatora kanałowego w przyszłości.

Nurtują mnie kwestie wentylowania garderoby ,wiatrołapu, pomieszczenia gospodarczego i spiżarki.W garderobie i spiżarce oprócz zapachów mogą pojawić np. mole. One i inne robale, nie lubią ruchu powietrza, dlatego wentylacja tam wydaje mi się konieczna.Ja mam duży zapas mocy wentylatorów ,dlatego mam taki pomysł, by w tych pomieszczeniach dać nawiew i wywiew po jednej rurze 75 .Można by ,korzystając z gumowych wkładek ograniczyć tam przepływ powietrza np. o połowę. Te nawiewy i wywiewy w tych pomieszczeniach pracowały by ,jakby niezależnie od pozostałej części domu.W pozostałej części, wentylacja byłaby zrobiona klasycznie ,nawiewy w pokojach wywiewy w łazienkach i kuchni.Nurtuje mnie jeszcze wywiew powietrza z okapu w kuchni ,ale to sprawa na potem.wentylacja.jpg.Rysunek ,który zamieściłem uzupełnił bym o nawiew w pomieszczeniu gospodarczym i wywiew w spiżarce. W tych pomieszczeniach "pomocniczych" nawiew byłby na dole wywiew u góry. To praktycznie niewielkie dodatkowe koszty rur i kilka dodatkowych watów wentylatorów.Jakie jest wasze zdanie na tak zaprojektowaną wentylacje.

Miłego wieczoru J.Korona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

800 do 30 ? IMO, za duża wydajność, a za mało na człowieka. Czy taką wydajność chcesz ustawić na cały dom ? wtedy w sypialni będziesz miał ułamek tego ,więc chyba za mało na 1 osobę.

żeby tym chłodzić musi to hulać na 80-100% wydajności, więc pobór mocy pewnie sięgnie z 0,5kW, czyż nie ?

ja mam klimatyzator, w tym miesiącu zaszalałem i wydałem 9,1zł za miesiąc chłodzenia (wybrane dni i godziny w taniej taryfie), w sierpniu będzie podobnie :), temperatury 22-23,5 max.

rekuperator pracuje z wydajnością 34-40% (120-140m3/h na 2os), za rok zapłacę niewiele więcej niż 100zł za prąd, po co oszczędzać na ilości świeżego powietrza, naprawdę nie potrafię tego zrozumieć :] za internet i TV płacę miesięcznie więcej...

 

przy małej wydajności reku mogą być problemy z zaleganiem kondensatu w wymienniku zimą, tak przynajmniej jest w moim modelu

ile taki żwirowiec Cię wyniesie z robocizną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

800 do 30 ? IMO, za duża wydajność, a za mało na człowieka. Czy taką wydajność chcesz ustawić na cały dom ? wtedy w sypialni będziesz miał ułamek tego ,więc chyba za mało na 1 osobę.

żeby tym chłodzić musi to hulać na 80-100% wydajności, więc pobór mocy pewnie sięgnie z 0,5kW, czyż nie ?

ja mam klimatyzator, w tym miesiącu zaszalałem i wydałem 9,1zł za miesiąc chłodzenia (wybrane dni i godziny w taniej taryfie), w sierpniu będzie podobnie :), temperatury 22-23,5 max.

rekuperator pracuje z wydajnością 34-40% (120-140m3/h na 2os), za rok zapłacę niewiele więcej niż 100zł za prąd, po co oszczędzać na ilości świeżego powietrza, naprawdę nie potrafię tego zrozumieć :] za internet i TV płacę miesięcznie więcej...

 

przy małej wydajności reku mogą być problemy z zaleganiem kondensatu w wymienniku zimą, tak przynajmniej jest w moim modelu

ile taki żwirowiec Cię wyniesie z robocizną ?

 

Moje wentylatory pozwalają mi na wydajność do 800m3/h. .Przy maksymalnej wydajności,to ok 130 W ,czyli niewiele. Napisałem ,że nie mogę stosować się do tego co jest normą. Nie da się 30 m3 /h ,dobrze wentylować domu. Dlatego będzie znacznie więcej ,a o ile to zobaczę, jak zamieszkam .Wentylację liczę dla 4 osób,bo tyle może mieszkać w domu, tej wielkości. Ja prawie emeryt, buduje ten dom praktycznie dla młodszego pokolenia. To moja ambicja, pokazać ,że ja myślę trochę inaczej.To ma być dom pasywny ,z małym zapotrzebowaniem na ciepło i chłodzenie.W oknach od strony południowej i oranżerii będą żaluzje. Chcę zobaczyć, czy samą WM ,korzystając z ŻGWC nie uda się, stworzyć w domu komfortowych warunków latem, Gdybym nie osiągnął zakładanego komfortu ,w ścianach będą czekały rury do podłączenia klimatyzacji kanałowej.

Ja nie w każdym miejscu ,patrzę ,na to ,czy coś, co robię jest akurat najtańsze. Mam pewien cel i chcę go osiągnąć. Żwirowiec ,nie poraża mnie ceną. On ma mi dostarczać powietrze pozbawione pyłków ,pleśni ,bakterii. Tego nie zagwarantuje żaden inny filtr. Nawadniając go zimą, zwiększę wilgotność powietrza ,a latem zmniejszę..Chcę uniknąć zakładania pompy ciepła. To urządzenie jest fajne ,ale wymaga ciągłej kontroli ,konserwacji. Żwirowiec to prosta sprawa jak budowa cepa.Tam nic się nie uszkodzi.Jeżdżę dużym, starym mercedesem, wyposażonym we wszystko, co potrzeba do komfortowej jazdy. Wydaję na jego naprawy, max kilkaset zł rocznie ,a przejeżdżam powyżej 60 tys km.Nie tracę czasu na zabawy z serwisami. Nowy samochód ,ma ładniejszą sylwetkę i może jeszcze konsole z GPS .Ale wymiana żarówki to jazda do serwisu, nie mówiąc o innych nawet drobnych naprawach.Nie chciałbym całej, swojej już niedalekiej emerytury ,wydawać na utrzymanie domu ,dlatego dużo czytam i staram się wybierać te rozwiązania ,które uważam dla siebie korzystne.Nie musza one być w danej chwili najtańsze ,ale w czasie może okazać się ,że to jednak był dobry wybór.

Kilka lat temu nie było u mnie prądu przez dwa tygodnie. Przy moich rozwiązaniach jestem w stanie ,utrzymać prawie normalne warunki ,korzystając z niewielkiego generatora./ jest w planach/ Całkowite uzależnienie się od prądu ,w przypadkach długotwałego jego braku ,to w domu średniowiecze.

Miłego wieczoru J.Korona

Edytowane przez jerzyka51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakieś super hiper te wentylatorki, aż nie do wiary :] u mnie 210 W przy wydajności 100% 350m3/h, wentylacja aż świszczy przy trybie przewietrzenia !

pewnie jak wepniesz wentylator w instalację i dojdą opory gwc i rur moc będzie całkiem inna...

Jak dom będzie spełniał standard pasywny, będzie miał okapy czy zieleń osłaniającą od południa i zachodu to spokojnie osiągniesz zakładany cel czyli komfort,

ja nie mam narazie osłony od dużego okna od zachodu i trochę energii niepotrzebnie łapie, w przyszłym roku dojdzie taras i roleta wieć już klimy raczej nie załącze, kupiłem i tak z myślą do grzania.

Kanałówka niby fajna sprawa- ale te koszty ! a jak Ty jeszcze robisz na wszelki wypadek to zazdroszcze posiadanego budżetu.

Wąpię, że sterylne warunki w domu dla młodego pokolenia to dobra sprawa :/ pójdzie osoba do szkoły/pracy i co wtedy ?

Dla mnie największym atutem filtrów na centrali wentylacyjnej (w połaczeniu z odkurzaczem centralnym i suszarką do ubrań) jest minimalna ilość kurzu w domu. Żyjemy z wirusami i bakteriami (tymi dobrymi i złymi) od tyięcy lat i najważniejsza jest RÓWNOWAGA, za sterylnie jest źle, brak całkowitej higieny jeszcze gorzej...

 

Powodzenia w takim razie w przedsięwzięciu !

PS. a zamiast agretu nie lepiej panele PV ? to chyba jest prawidziwe uniezależnienie się od prądu, ja poluje na jakieś dotacje, bo puki co się to nie opłaca :/

w sąsiednim mieście jest super deal na 70% dotacji - niestety się nie załapie :/

 

w spiżarce, garderobie dałbym tylko wywiewy z tłumikami bez kombinacji dobry okap (+regularne mycia i wymiana filtrów) i nie robił bym osobnego wyrzutu (lub tu krótki odcinek można przygotować w razie w.), okap całkowicie zaburzy pracę wentylacji i powstanie podciśnienie (no chyba, że zgra się jakoś to ze sterownikiem w reku, aby wtedy tylko nawiewał...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,wentylatory mam z najwyższej półki -EBM 220 AC -64 W ,są drogie ale warte swojej ceny.

Co do kosztów ,w tej chwili położenie kilkudziesięciu mb rury 75 ,nie powala ceną.Można to zrobić łatwo ,później będzie z tym problem.Jak pisałem ,buduje w zasadzie dla następców. Oni, może nie będą chcieli palić w piecu by ,ładować bufory ,a wtedy zmiana sposobu ogrzewania nie będzie wymagała kucia ścian.Lub WM ,nie zapewni mi odpowiedniego komfortu latem.Dodanie kanałówki to wtedy żaden problem.

Co do bakterii ,zgadzam się z tym ,że żyjemy z nim i będziemy żyć nadal. Mój syn jest alergikiem ,a mam nadzieje ,że to on odziedziczy ,dlatego tak będę to robił.

Panele PV, nigdy się nie zwrócą ,chyba ,że dotacja jak piszesz min 70 %. Agregatu nie muszę od razu kupować. Mam kable pociągnięte do hydroforni, obok domu.Jak będzie jakaś poważna awaria ,to taki zakupię i połączę go z już przygotowaną instalacją.

 

Co do okapu ,są trzy szkoły .Adam Mk uważa ,że wyrzucanie ciepłego powietrza z okapu ,na zewnątrz, to marnotrawstwo .Można tak skonfigurować pracę centrali, by nie było problemów z wentylacją ,w czasie pracy okapu. Inna szkoła zaleca pozbywanie się takiego powietrza , ale i tu trzeba to jakoś zgrać z pracą centrali, by w domu nie zrobić próżni. Jeszcze inni chcą stosować filtry węglowe .Ja nie wierzę w te filtry i dlatego muszę wybrać miedzy dwoma pierwszymi opcjami.

Jeżdżę ,starym mercedesem 124, E klasa .Ma przejechane oficjalnie 580 tys km i dalej spisuje się znakomicie , a przeciętnie pokonuje 1500 km tygodniowo.

Miłego dnia J.Korona

Edytowane przez jerzyka51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pracę okapu widzę tak, podczas gotowania włączam okap i równocześnie wentylację podkręcam na 70-80%, filtr aluminiowy i węglowy uzupełnieniam na górze o filtr G4 na wylocie, też nie wierzę w 100% skuteczność tego, ale sądzę, że radykalnie ograniczone zostanie zanieczyszczanie kanałów wentylacyjnych.

Od okapu do anemostatu 3x75 mam jakieś 1,5m.

Po roku sprawdzę endoskopem czystość i zobaczę czy przy tym pozostać czy kombinować osobny wyrzut na zewnątrz.

Poza tym u mnie głównie gotowanie w szybkowarze lub na parze, smażenie tylko sporadyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wstępnie posta pisałem kilka miesięcy temu, zebrałem wszystko do kupy i w końcu chcę materiały kompletować do zrobienia roboty. Stale będą 3 osoby, może w przyszłośc dojdzie kolejne dziecko.

Reku prawdopodobnie Kinetic, tak na 90%.

Reszta poniżej. Proszę o sugestię:

 

Mamy 4 punkty nawiewne:

 

Salon-anemostat fi125mm/3x75mm (90m3)

Gabinet-anemostat fi100mm/1x75mm(30m3)

Sypialnia-anemostat fi125/2x75mm(60m3)

Karol-anemostat fi100/1x75mm(30m3)

 

Mamy 3 punkty wywiewne:

 

Kuchnia-anemostat fi125/3x75mm(90m3)

Łazienka –anemostat fi125/3x75mm(90m3)

WC-anemostat fi100/1x75mm(30m3)

 

Nawiew i wywiew równają się.

Pow. użytkowa ok 98m2, kubatura do wentylacji ok 265m3.

 

Sprawdzenie krotności wymian

210/265 = 0,79

Krotność wymian 0,79

 

Dobór materiałów:

System opieram na rurach PE-FLEX o średnicy Ø75

Rekuperator-250-300m3. Kinetic 250, vut300

Anemostaty nawiewne:

2x125mm

2x100mm

 

Anemostaty wywiewne

2x125mm

1x100mm

 

Puszki rozprężne

3szt 3x75 grubość stropu ok 27cm

2szt 2x75 grubość stropu ok 27cm

3szt 1x75 grubość stropu ok 27cm

 

Rozdzielacze:

Nawiewny zakładając średnicę przyłączenia do centrali 125mm-wyjście 7x75mm

Wywiewny zakładając średnicę przyłączenia do centrali 125mm 6x75mm

 

 

Rura połączeniowa rozdzielacza z centralą

Czerpnia, wyrzutnia umieszczone na szczycie północnej ściany o średnicy 125mm.

 

Centrala umieszczona na strychu, rury poprowadzone na stropie w 30cm warstwie styropianu.

 

Jakiej wielkości robić rozdzielacze? Planuje zlecić produkcję jednemu z forumowiczów.

 

http://images.tinypic.pl/i/00810/87urfbd53xx5.jpg

Edytowane przez cob_ra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Trochę myślałem na okapem.Myślę ,że zrobię to tak.Blisko okapu wywiew 2*75. Z samego okapu jedna rura 75. Kuchnia indukcyjna,wszystkie gotowania z przykrytymi garnkami. Do takiego gotowania powinno to wystarczyć. Smażenie i inne gotowanie , z dużymi zapachami wymagają większego ciągu. Tak to wymyśliłem .Z okapu dodatkowa rura 160, 200 bezpośrednio przez trójnik do rekuperatora.Trójnik z elektrycznie zamykaną przepustnicą. Zaczynamy smażenie. Przyciski w okapie ,wykorzystujemy wtedy do sterowania tym układem. Pierwszy bieg ,przełącza się klapa w trójniku i cały odbiór powietrza tylko przez okap,wentylatory chodzą na 1/3 mocy .Następny 2 bieg okapu ,wentylatory rekuperatora powiedzmy na 60 %.Ostatni bieg wentylatory rekuperatora cała moc.Wyłączamy okap ,wszystko wraca do poprzednich ustawień. Takich sytuacji, z wykorzystaniem okapu ,nie ma dużo i czas pracy okapu, to raczej kilkanaście minut ,kilkadziesiąt. W tym czasie nic nie powinno niedobrego dziać się z wentylacją domu.

W okapie dobry filtr tłuszczowy ,bez węglowego.Węglowy teoretycznie pochłania zapach. Jeżeli go zastosujemy, to wtedy wywiew z okapu w pobliżu wywiewu z kuchni.

Miłego wieczoru J.Korona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wstępnie posta pisałem kilka miesięcy temu, zebrałem wszystko do kupy i w końcu chcę materiały kompletować do zrobienia roboty. Stale będą 3 osoby, może w przyszłośc dojdzie kolejne dziecko.

Reku prawdopodobnie Kinetic, tak na 90%.

Reszta poniżej. Proszę o sugestię:

 

Mamy 4 punkty nawiewne:

 

Salon-anemostat fi125mm/3x75mm (90m3)

Gabinet-anemostat fi100mm/1x75mm(30m3)

Sypialnia-anemostat fi125/2x75mm(60m3)

Karol-anemostat fi100/1x75mm(30m3)

 

Mamy 3 punkty wywiewne:

 

Kuchnia-anemostat fi125/3x75mm(90m3)

Łazienka –anemostat fi125/3x75mm(90m3)

WC-anemostat fi100/1x75mm(30m3)

 

Nawiew i wywiew równają się.

Pow. użytkowa ok 98m2, kubatura do wentylacji ok 265m3.

 

Sprawdzenie krotności wymian

210/265 = 0,79

Krotność wymian 0,79

 

Dobór materiałów:

System opieram na rurach PE-FLEX o średnicy Ø75

Rekuperator-250-300m3. Kinetic 250, vut300

Anemostaty nawiewne:

2x125mm

2x100mm

 

Anemostaty wywiewne

2x125mm

1x100mm

 

Puszki rozprężne

3szt 3x75 grubość stropu ok 27cm

2szt 2x75 grubość stropu ok 27cm

3szt 1x75 grubość stropu ok 27cm

 

Rozdzielacze:

Nawiewny zakładając średnicę przyłączenia do centrali 125mm-wyjście 7x75mm

Wywiewny zakładając średnicę przyłączenia do centrali 125mm 6x75mm

 

 

Rura połączeniowa rozdzielacza z centralą

Czerpnia, wyrzutnia umieszczone na szczycie północnej ściany o średnicy 125mm.

 

Centrala umieszczona na strychu, rury poprowadzone na stropie w 30cm warstwie styropianu.

 

Jakiej wielkości robić rozdzielacze? Planuje zlecić produkcję jednemu z forumowiczów.

 

http://images.tinypic.pl/i/00810/87urfbd53xx5.jpg

 

Wentylacja łazienki powinna być mocniejsza niż kuchni. Znam przypadki że ktoś nawet z forum dzwoni i pyta dlaczego gnije łazienka przy WM. Rozdzielacze zrobić takie jakie potrzeba to samo wyjdzie w czym wątpliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

Czyli w łazience dać 4x75, anemostat 160? Mam otwory 150, W sumie 10mm nie problem powiększyć. W kuchni zmienić 2x75 i pozostawić 125 anemostat?

 

Przy rozdzielaczach sugerować się jakimś wzorem do wyliczeń czy szukać skrzynek w necie i pod nie robić skrzynki z podobnymi wymiarami. Wątpliwość jakoś tak naszła sama. Dlatego pytałem.

 

Co do rekuperatora Kinetic będzie dobrym wyjściem czy warto szukać tańszego rozwiązania? Ten reku jest wydatkiem finansowym dla nas max. Jako, że centrala będzie na strychu nieużytkowym ocieplonym sterowanie myślałem przenieść na parter, przygotowałem peszel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

Czyli w łazience dać 4x75, anemostat 160? Mam otwory 150, W sumie 10mm nie problem powiększyć. W kuchni zmienić 2x75 i pozostawić 125 anemostat?

 

Przy rozdzielaczach sugerować się jakimś wzorem do wyliczeń czy szukać skrzynek w necie i pod nie robić skrzynki z podobnymi wymiarami. Wątpliwość jakoś tak naszła sama. Dlatego pytałem.

 

Co do rekuperatora Kinetic będzie dobrym wyjściem czy warto szukać tańszego rozwiązania? Ten reku jest wydatkiem finansowym dla nas max. Jako, że centrala będzie na strychu nieużytkowym ocieplonym sterowanie myślałem przenieść na parter, przygotowałem peszel.

 

Możesz dać 2 anemostaty. W kuchni może zostać jak jest. Jeden przewód więcej na wywiewie to nie problem. Ja rozdzielacze zawsze robię takie jak mi potrzeba nie zajmuje się wzorami :). Czasem są takie kombinacje że wychodzą ciekawe rozdzielacze bo inaczej się nie da. Co do kinetica to popytaj kolegę fotohobby bo on go ma, w instrukcji podają że zakres działania jest do -10'C potem ewidentnie "zwalnia" gdzieś podawał jak zachowywał się w danych temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy ilość przewodów peflex nawiewnych i wywiewnych musi być równa?

Mam coś takiego.

Nawiew:

2x 2x75 salon 32m2 (długie odcinki) parter (1anomestat można zamknąć jak by było za sucho w zimę)

sypialnia rodziców parter 2x75 13m2 (długi odcinek) parter

pokój dziecko parter 1x75 parter 11m2

pokój dziecko parter 1x75 parter 12m2

pokój dziecko piętro 1x75 piętro 16m2

gabinet piętro 1x75 11m2

pralnia parter1x75 6m2

garderoba parter 1x75 4m2 (anemostat można przydusić)

 

skrzynka nawiew 12x75 fi200

 

wywiew:

kuchnia 2x75 10m2

Łazienka parter 2x75 7m2

WC parter 1x75 3m2

Garderoba buty parter 1x75 3m2

Łazienka piętro 2x75 4m2

 

skrzynka wywiew 8x75 fi 200

 

+okap kuchenny z zaworem zwrotnym okazjonalnie wywiew na zewnątrz przez kominek dachowy fi125

Edytowane przez lukasz1006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy ilość przewodów peflex nawiewnych i wywiewnych musi być równa?

Mam coś takiego.

Nawiew:

2x 2x75 salon 32m2 (długie odcinki) parter (1anomestat można zamknąć jak by było za sucho w zimę)

sypialnia rodziców parter 2x75 13m2 (długi odcinek) parter

pokój dziecko parter 1x75 parter 11m2

pokój dziecko parter 1x75 parter 12m2

pokój dziecko piętro 1x75 piętro 16m2

gabinet piętro 1x75 11m2

pralnia parter1x75 6m2

garderoba parter 1x75 4m2 (anemostat można przydusić)

 

skrzynka nawiew 12x75 fi200

 

wywiew:

kuchnia 2x75 10m2

Łazienka parter 2x75 7m2

WC parter 1x75 3m2

Garderoba buty parter 1x75 3m2

Łazienka piętro 2x75 4m2

 

skrzynka wywiew 8x75 fi 200

 

+okap kuchenny z zaworem zwrotnym okazjonalnie wywiew na zewnątrz przez kominek dachowy fi125

 

Nie musi być równe, można dać na wywiewach o jeden przewód więcej. U ciebie jest tego za mało. Brakuje minimum 4 kanałów. Łazienki muszą mieć mocniejszą wentylację. Ile będzie mieszkać osób? Jaki reku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być równe, można dać na wywiewach o jeden przewód więcej. U ciebie jest tego za mało. Brakuje minimum 4 kanałów. Łazienki muszą mieć mocniejszą wentylację. Ile będzie mieszkać osób? Jaki reku?

 

Aktualnie 4 osoby w przyszłości zapewne 5osób. Reku AirPack 400. Instalację już mam położoną w wylewce. W salonie położyłem podwójne przewody ze względu na odcinek najdłuższy ponad 2x24m i 2x20. Miałem zrobiony przepust w żelbecie to go obsadziłem. Skrzynki miałem peflex plastik x2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...