Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Słuchaj nie przesadzałbym z tymi odległościami. Po środku miałem na myśli czerpnie tzn. Np. 3 metry nad gruntem.

 

To rozumiem że nie jest problemem gdy np. licząc na szybko czerpnia ok 10-11m a wyrzutnia 2-3m ?

Bo jeśli tak to może rzeczywiście pokombinuję trochę żeby założyć gdzieś po środku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

To rozumiem że nie jest problemem gdy np. licząc na szybko czerpnia ok 10-11m a wyrzutnia 2-3m ?

Bo jeśli tak to może rzeczywiście pokombinuję trochę żeby założyć gdzieś po środku...

Nie. Nie jest to problem dyskwalifikujący. A jak ktoś ma gwc powietrzne i 30 Mb rury w ziemi? To widzisz czerpnia jakby długa nie? A wyrzut może być krótki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innym wątku o thesli podał wydajności 67/73. Co godzina 6m3 zimnego prosto z dworu.

Aha, to nie wiadomo w końcu...

Na 2 osoby te nastawy przy 150 Mb przewodów mogą być za duże. Ciekawe jaka wilgotność. Dzisiaj rano u mnie -7,5 nie sprawdzalem nawiewu na onyxie... a u ciebie jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, to nie wiadomo w końcu...

Na 2 osoby te nastawy przy 150 Mb przewodów mogą być za duże. Ciekawe jaka wilgotność. Dzisiaj rano u mnie -7,5 nie sprawdzalem nawiewu na onyxie... a u ciebie jak?

 

Grześ, 67/73 (naw./wyw.) to jest długość pe-flex'a ;)

Wilgotność jest w normie 40-42% czyli napięcie na wentylatorze nawiewnym jest oki. (5V)

Wydaje mi się aby zrównoważyć wentylacje, musiałbym zmniejszy napięcie wyciągu do 4.5-5V. ale takie ustawienia jeszcze bardziej pogorszą sprawność :(

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bynajmniej tak mi się wydaje ;)

 

Pozdrawiam

Jacek

I to może być sedno całej sprawy.:). Jak regulacje wydatku na poszczególnych anemostatach możesz w domu jednorodzinnym sobie odpuścić to zbilansowania całości raczej niekoniecznie. Jeśli uruchamiał Ci to instalator to był po prostu leń i mu się nie chciało lub nie miał czym i masz jak masz. Ewentualnie liczył na to iż naciągnie Cię na system CF który załatwi to za niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to może być sedno całej sprawy.:). Jak regulacje wydatku na poszczególnych anemostatach możesz w domu jednorodzinnym sobie odpuścić to zbilansowania całości raczej niekoniecznie. Jeśli uruchamiał Ci to instalator to był po prostu leń i mu się nie chciało lub nie miał czym i masz jak masz. Ewentualnie liczył na to iż naciągnie Cię na system CF który załatwi to za niego.

To nie był leń, tylko nieuk.

Po co bilansować instalacje zaworami, kryzami itp.

Prostą instalację domową można zbudować w taki sposób by sama w sobie była zbilansowana.

Dobierając do przepływu ilość rur flex, średnice anemostatów, ilość zakrętów 90st. można zrobić instalacje, która nie będzie wymagać nic więcej, jak delikatnego przykręcenia anemostatów na najkrótszych odcinkach.

Większość producentów udostępnia charakterystyki hydrauliczne swoich produktów - trzeba tylko odrobinę chęci i wszystko można przeliczyć.

 

Dobrze zbilansowana instalacja jest banalna w regulacji, bo reakcja na wszystkich punktach jest równomierna.

Zamknięcie jednego z anemostatów skutkuje równomiernym wzrostem przepływu na wszystkich innych punktach itp.

 

Owszem, zdaję sobie sprawę że to prace aptekarskie i liczenie wartości z pogranicza błędu pomiarowego.

Ale skoro ktoś wystawia za to rachunek, to niech to będzie wykonane z należytą starannością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie był leń, tylko nieuk.

Po co bilansować instalacje zaworami, kryzami itp.

Prostą instalację domową można zbudować w taki sposób by sama w sobie była zbilansowana.

Dobierając do przepływu ilość rur flex, średnice anemostatów, ilość zakrętów 90st. można zrobić instalacje, która nie będzie wymagać nic więcej, jak delikatnego przykręcenia anemostatów na najkrótszych odcinkach.

Większość producentów udostępnia charakterystyki hydrauliczne swoich produktów - trzeba tylko odrobinę chęci i wszystko można przeliczyć.

 

Dobrze zbilansowana instalacja jest banalna w regulacji, bo reakcja na wszystkich punktach jest równomierna.

Zamknięcie jednego z anemostatów skutkuje równomiernym wzrostem przepływu na wszystkich innych punktach itp.

 

Owszem, zdaję sobie sprawę że to prace aptekarskie i liczenie wartości z pogranicza błędu pomiarowego.

Ale skoro ktoś wystawia za to rachunek, to niech to będzie wykonane z należytą starannością.

 

Brawo. Fajnie że podzielasz moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie był leń, tylko nieuk.

Po co bilansować instalacje zaworami, kryzami itp.

Prostą instalację domową można zbudować w taki sposób by sama w sobie była zbilansowana.

Dobierając do przepływu ilość rur flex, średnice anemostatów, ilość zakrętów 90st. można zrobić instalacje, która nie będzie wymagać nic więcej, jak delikatnego przykręcenia anemostatów na najkrótszych odcinkach.

Większość producentów udostępnia charakterystyki hydrauliczne swoich produktów - trzeba tylko odrobinę chęci i wszystko można przeliczyć.

 

Dobrze zbilansowana instalacja jest banalna w regulacji, bo reakcja na wszystkich punktach jest równomierna.

Zamknięcie jednego z anemostatów skutkuje równomiernym wzrostem przepływu na wszystkich innych punktach itp.

 

Owszem, zdaję sobie sprawę że to prace aptekarskie i liczenie wartości z pogranicza błędu pomiarowego.

Ale skoro ktoś wystawia za to rachunek, to niech to będzie wykonane z należytą starannością.

 

Jak już wcześniej pisałem wentylacje wraz z montażem reku wykonałem sam. System oparty na skrzynkach i rurach flex, wszystkie przewody naw/wyw mają prawie identyczne długości, ewentualne nierówności w długościach rur niwelowałem e-skami.

Jestem pewien że moja instalacja jest wykonana poprawnie i dobrze zbilansowana, także żadna regulacja nie powinna wchodzić w rachubę. Wydaje mi się że problem tkwi w samym reku, po prostu nie radzi sobie z temp, ok 0*C

Poniżej odczyt przy wyższej temp. jak dla mnie to one są ok ;)

 

T zew. 5.6

T wyw. 20.8

T naw. 18.9

intensywność 30%

 

Dla porównania odczyt ok 0*C

T zew. 0,9

T wyw.21

T naw. 16.1

intensywność 30%

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie był leń, tylko nieuk.

Po co bilansować instalacje zaworami, kryzami itp.

John o czym ty piszesz? Rozróżnijcie dwa pojęcia bilansowanie vs regulacja. Regulacja to bzdura w domu jednorodzinnym bo praktycznie nie do zrealizowania, a już regulacja anemostatem to całkowita porażka chyba że z dokładnością 20-30 m3 na anemostacie. Natomiast bilansowanie polega na wyrównaniu wszystkich nawiewów z wywiewami i robi się to w bardzo prosty sposób jeśli oczywiście ma się czym i żaden system CF nie jest do tego potrzebny. Powiem jak było u mnie. Instalację kładłem sam. Starałem się aby wszystkie kanały nawiewne miały mniej więcej tą samą długość (uwzględniając oczywiście wszelkie wywijasy) to samo przy wywiewach. Z tym że długości kanałów nawiewnych od skrzynek rozdzielczych są w okolicach 11 - 12 m a wywiewnych 9 - 10. Od reku do skrzynek oba mniej więcej jednakowe około 4 m. Natomiast kanał od czerpni do reku ma około 6m a do wyrzutni około 3m. Przyjechał instalator z reku podłączył kanały i włączył na sterowniku tryb bilansowania. Jak dobrze pamiętam fabrycznie napięcie dla 100% jest ustawione na 5V zarówno dla nawiewu jak i wywiewu. Z naszych obliczeń wynikało że optimum dla moich potrzeb to wydatek przy 100% około 180 m3. Po pomierzeniu wszystkich nawiewów i wywiewów aby to optimum uzyskać musieliśmy podnieść napięcia do 7V przy nawiewie i 6 dla wywiewu. Ot i cała filozofia. Teraz przy mojej trzysetce mam przy wydatku 100% 180m3 na nawiewie i około 170 na wywiewie czyli lekkie nadciśnienie. Oczywiście mogę dać wentylację na ful (jak dobrze pamiętam wkręca się wtedy na około 150 % i mam wtedy wydatki w okolicach 270/250 nawiew/wywiew.

Na samym początku miałem problem z wyrzutnią bo była na zwykłych kominkach wentylacyjnych ale teraz po modernizacji jest tak jak napisałem.

Cała instalacja reku i jego uruchomienie wraz z bilansowaniem zajęły instalatorowi nie całe 2 godziny a koszt był mniejszy niż zakup reku w zwykłym sklepie na 23% i jego samodzielna instalacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

John o czym ty piszesz? Rozróżnijcie dwa pojęcia bilansowanie vs regulacja. Regulacja to bzdura w domu jednorodzinnym bo praktycznie nie do zrealizowania, a już regulacja anemostatem to całkowita porażka chyba że z dokładnością 20-30 m3 na anemostacie. Natomiast bilansowanie polega na wyrównaniu wszystkich nawiewów z wywiewami i robi się to w bardzo prosty sposób jeśli oczywiście ma się czym i żaden system CF nie jest do tego potrzebny. Powiem jak było u mnie. Instalację kładłem sam. Starałem się aby wszystkie kanały nawiewne miały mniej więcej tą samą długość (uwzględniając oczywiście wszelkie wywijasy) to samo przy wywiewach. Z tym że długości kanałów nawiewnych od skrzynek rozdzielczych są w okolicach 11 - 12 m a wywiewnych 9 - 10. Od reku do skrzynek oba mniej więcej jednakowe około 4 m. Natomiast kanał od czerpni do reku ma około 6m a do wyrzutni około 3m. Przyjechał instalator z reku podłączył kanały i włączył na sterowniku tryb bilansowania. Jak dobrze pamiętam fabrycznie napięcie dla 100% jest ustawione na 5V zarówno dla nawiewu jak i wywiewu. Z naszych obliczeń wynikało że optimum dla moich potrzeb to wydatek przy 100% około 180 m3. Po pomierzeniu wszystkich nawiewów i wywiewów aby to optimum uzyskać musieliśmy podnieść napięcia do 7V przy nawiewie i 6 dla wywiewu. Ot i cała filozofia. Teraz przy mojej trzysetce mam przy wydatku 100% 180m3 na nawiewie i około 170 na wywiewie czyli lekkie nadciśnienie. Oczywiście mogę dać wentylację na ful (jak dobrze pamiętam wkręca się wtedy na około 150 % i mam wtedy wydatki w okolicach 270/250 nawiew/wywiew.

Na samym początku miałem problem z wyrzutnią bo była na zwykłych kominkach wentylacyjnych ale teraz po modernizacji jest tak jak napisałem.

Cała instalacja reku i jego uruchomienie wraz z bilansowaniem zajęły instalatorowi nie całe 2 godziny a koszt był mniejszy niż zakup reku w zwykłym sklepie na 23% i jego samodzielna instalacja.

 

jaki masz reku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytłumaczcie proszę koledzy forumowicze jaki rodzaj kanałów stosuje się od czerpni do reku, od reku do wyrzutni i od reku do skrzynek rozdzielczych przy instalacji peflex. Oczywiście wiem, że mają być izolowane.

Czy to muszą być sztywne, czyli takie:

[ATTACH=CONFIG]372778[/ATTACH] tylko jak tym manewrować przy rekuperatorze? bawić się z kolankami?

 

czy mogą być takie aluminiowe harmonijki:

[ATTACH=CONFIG]372777[/ATTACH]

 

czy mogą być takie sprężynki owinięte folią:

[ATTACH=CONFIG]372780[/ATTACH] czy nie są za giętkie?

 

Czy na tych zdjęciach poniżej widać od razu jakie tam zostały zastosowane kanały?

[ATTACH=CONFIG]372784[/ATTACH]

 

mogę prosić o odpowiedź na moje pytanie? może to jest tak oczywiste, że nie chce Wam się klikać... wystarczy jak ktoś poda numer: 1 - spiro, 2-harmonijki lub 3-sprężynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...