Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Czym ogrzewać ?  

670 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czym ogrzewać ?

    • Kocioł na EkoGroszek
      121
    • Kocioł Zgazowujący Drewno
      46
    • Pompa Ciepła
      223
    • Kocioł na miał
      8
    • Kocioł gazowy
      138
    • Prąd (piece akumulacyjne, kable grzejne i in.)
      87


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

I po sprawie. A jak podłogi nie położone?
A jak podłogi nie położone to w mieszkaniu o pow 40m2 można by się zastanowić nad elektrycznym o ile znamy zapotrzebowanie na ciepło w sezonie zimowym i tylko pod tym warunkiem! O ile piecyk gazowy załatwia nam również ciepłą wodę to przy elektrycznym trzeba osobno bojler też elektryczny.

Kominek czy koza w tak małym mieszkaniu to nie najlepsze rozwiązanie

piotrszym80 sam teraz już może zdecydować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak podłogi nie położone to w mieszkaniu o pow 40m2 można by się zastanowić nad elektrycznym o ile znamy zapotrzebowanie na ciepło w sezonie zimowym i tylko pod tym warunkiem! O ile piecyk gazowy załatwia nam również ciepłą wodę to przy elektrycznym trzeba osobno bojler też elektryczny.

Kominek czy koza w tak małym mieszkaniu to nie najlepsze rozwiązanie

piotrszym80 sam teraz już może zdecydować

 

Zatem wszystko już jasne...

 

A tak na poważnie to mieszkanie to jaka lokalizacja (tzn. parter, ile ścian jest zewnętrznych od strony pola bezpośrednio?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopka jest z opisu domu.

Mieszkanie to adoptowany warsztat. Mieszkanie na parterze ściany 4x10 w tym krótka ściana oraz 4 m długiej ściany sąsiaduje z garażem nieogrzewanym. ściany od zewnątrz 12 komórkowy 4 cm styropian, 18 komórkowy. Strop żelbet, szlaka, żelbet. Strop zostanie ocieplony od spodu 22 cm wełny 0,35. Więcej się nie da z powodu wysokości. Podłoga połowa 8 cm styropian 0,42 druga połowa 12 cm styropianu (dla wypoziomowania). Ściany za rok będą ocieplone 15 cm grafitem.

okna dwuszybowe.

Nie mam gazu, butli wstawiać nie chcę. Podłogówkę będę układał, został mi pex z domu.

Chciałbym aby to działało w następujący sposób: po rozpaleniu w kozie grzejniki ogrzewają do ustawionej termostatem temperatury, termostat się wyłącza i wtedy głównie ładuje się podłoga, która ma przejąć nadmiar energii a także bojler.

Najłatwiej i najdrożej byłoby wstawić 3 pompy i mieszacz na podłogówkę, ale to wysokie koszty i za dużo automatyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopka jest z opisu domu.

Mieszkanie to adoptowany warsztat. Mieszkanie na parterze ściany 4x10 w tym krótka ściana oraz 4 m długiej ściany sąsiaduje z garażem nieogrzewanym. ściany od zewnątrz 12 komórkowy 4 cm styropian, 18 komórkowy. Strop żelbet, szlaka, żelbet. Strop zostanie ocieplony od spodu 22 cm wełny 0,35. Więcej się nie da z powodu wysokości. Podłoga połowa 8 cm styropian 0,42 druga połowa 12 cm styropianu (dla wypoziomowania). Ściany za rok będą ocieplone 15 cm grafitem.

okna dwuszybowe.

Nie mam gazu, butli wstawiać nie chcę. Podłogówkę będę układał, został mi pex z domu.

Chciałbym aby to działało w następujący sposób: po rozpaleniu w kozie grzejniki ogrzewają do ustawionej termostatem temperatury, termostat się wyłącza i wtedy głównie ładuje się podłoga, która ma przejąć nadmiar energii a także bojler.

Najłatwiej i najdrożej byłoby wstawić 3 pompy i mieszacz na podłogówkę, ale to wysokie koszty i za dużo automatyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam! :)

 

mam zamontowaną od niedawna pompę ciepła (jeszcze nie mogę nic powiedzieć o jakichś szczegółach bo działa 2 dni ;)), moje pytanie dot. jednak zasobnika- w ofercie zdecydowałam się na Galmet 300l, a mam podłączony zasobnik firmy Drazice (czeska firma)... instalator przekonuje mnie ze to o wiele lepszy produkt, ale został podłączony bez uzgodnienia ze mną (!!). Czy ktoś z Was ma zasobnik tej firmy/słyszał o niej? Komentarzy w interencie nie znalazłam zbyt wiele, jest kilka informacji w porównaniu do Biawara, że jest ponoć lepszy.

Będę wdzięczna za informację ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Witam.

 

Panowie pomóżcie w doborze źródło ciepła do tego projektu domu:

 

http://www.mgprojekt.com.pl/riwiera-4

 

Mój znajomy architekt twierdzi że najlepszym rozwiązaniem jest gaz ziemny (mam możliwość podłączenia) w parze z kolektorami słonecznymi i będzie super, bo on tak ma już 10 lat i jest zadowolony.

 

To co u niego będzie super nie koniecznie musi być dobre u mnie. On ma zabudowę parterowa z użytkowym poddaszem, a u mnie jest parter i pełne piętro. Dlatego proszę o pomoc w doborze źródło ogrzewania.

 

Myślałem nad gazem (piec jednofunkcyjny z zasobnikiem), lub kocioł z podajnikiem na spalanie drobnicy eko/pelet. Ważne są koszty budowy systemu kominowego oraz pieca i koszty eksploatacji i samego surowca ciepła.

 

Dom buduje w rejonie Nowego Sącza więc tutaj zima potrafi dać się we znaki nawet do - 27 ok. 3-4lata temu i to przez kilka nocy w sezonie.

 

Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Panowie pomóżcie w doborze źródło ciepła do tego projektu domu:

 

http://www.mgprojekt.com.pl/riwiera-4

 

Mój znajomy architekt twierdzi że najlepszym rozwiązaniem jest gaz ziemny (mam możliwość podłączenia) w parze z kolektorami słonecznymi i będzie super, bo on tak ma już 10 lat i jest zadowolony.

 

To co u niego będzie super nie koniecznie musi być dobre u mnie. On ma zabudowę parterowa z użytkowym poddaszem, a u mnie jest parter i pełne piętro. Dlatego proszę o pomoc w doborze źródło ogrzewania.

 

Myślałem nad gazem (piec jednofunkcyjny z zasobnikiem), lub kocioł z podajnikiem na spalanie drobnicy eko/pelet. Ważne są koszty budowy systemu kominowego oraz pieca i koszty eksploatacji i samego surowca ciepła.

 

Dom buduje w rejonie Nowego Sącza więc tutaj zima potrafi dać się we znaki nawet do - 27 ok. 3-4lata temu i to przez kilka nocy w sezonie.

 

Proszę o poradę.

 

gaz ziemny... zacząłbym od drugiej strony. Nie myśl czy będziesz grzał gazem czy czymkolwiek zacznij od dobrej izolacji domu i szczelności. Ja gazem grzałem i się go w zasadzie pozbyłem na rzecz ogrzewania prądem i wychodzi mi taniej. Ale raz jeszcze powtarzam podstawa do dobra izolacja. Mieszkam niedaleko Ciebie i w tym roku mrozy największe były -24'C przez parę nocy i rachunki 2 razy taniej niż gazem. Domu dobrze izolowanego nie mam. Moja koncepcja ogrzewania domów jest może nieco specyficzna ale i coraz bardziej popularna. Są też tutaj tacy co grzeją prądem samymi kablami czy grzejnikami i mają rachunki dużo niższe niż gazem. Zatem zapytam jak widzisz izolację swojego domu? Ile dasz styro w podłogę? Ile na ściany, ile w dachu? Wentylacja mechaniczna mam nadzieję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

 

 

Mój znajomy architekt twierdzi że najlepszym rozwiązaniem jest gaz ziemny (mam możliwość podłączenia) w parze z kolektorami słonecznymi i będzie super, bo on tak ma już 10 lat i jest zadowolony.

.

 

Tak z ciekawości... duża ta rodzina znajomego architekta? Dużo wody zużywają? Jeśli tak to może te kolektory jakiś sens mają tylko pod warunkiem że zainstalowane za nieduże pieniądze. W innym przypadku wątpię testując to u siebie :) 1. Jak grzejemy gazem to jesteśmy w wyższej taryfie abonamentowej (z reguły) 2. Skoro w niej jesteśmy to gdy słoneczka dużo na kolektorach to i tak płacimy dosyć wysoki abonament więc kolektory nie dają nam dużo oszczędności. 3 Chyba że konsumujemy duże ilości wody :). Generalnie zajmuje się tym by ludzie płacili mniej za utrzymanie budynków i sprawdzam różne rzeczy i akurat gaz i kolektory nie zawsze znajdą uzasadnienie. Znam to z własnego podwórka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega zużywa dość spore ilości wody. W jego przypadku to dwoje dorosłych i troje nastolatków. Sam się śmieje że w lato to nawet wodę do basenu leje z kranu bo ma 70stopni i jak nie wykorzysta jej, to układ w nocy musi oddać ciepło z instalacji do kolektorów, aby wychłodzić i nie uszkodzić instalacji.

 

Ja myślę o dobrym ociepleniu to znaczy: ściana z pustaków porotherm wienerberger 25 p+w lub 30 p+w. Styropian 15 cm dalmatynczyk lub grafitowy. Strych pianką poliuretanową 15-20 cm. Fundamenty izolowane styrodurem. Do tego zastanawiam się nad wysunieciem okien poza obrys ściany i montażu w ociepleniu jak tutaj

http://www.oknonet.pl/img/newsy/tremco/_big/3_16_7.jpg

 

Tylko nie wiem czy to faktycznie coś lepiej będzie z izolacją, czy to tylko taki chwyt marketingowy i więcej będzie zabawy i kosztów z tymi zaczepami i obstawieniem okien niż zysku ciepła.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izolacja dachu w Twoim przypadku jest zbyt mała. Przez dach ucieka o wiele więcej ciepła niż przez ściany. Oblicz sobie U przegrody dachu i ściany. Okna wysuń 3 cm po za lico muru i będzie ok.

Dlaczego stawiasz na ceramikę? Są inne materiały- bk, silka.

Styropianu jeśli możesz daj 20- 25 cm.

Edytowane przez Tomaszs131
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom jest piętrowy, płyta górna, czyli sufit pietra będzie ocieplony styropianem 10 cm. Sądzę że wówczas ocieplenie dachu jako nieuzytkowego strychu pianką poliuretanową na 15-20cm wystarczy. Beton komórkowy jest w mojej ocenie gorszy od cegły. Mniej wytrzymały i chlonie dużo więcej wilgoci bo 40-45% swojej objętości. Nie wiem czy uda się ocieplic budynek tego samego roku. W przypadku cegły przmrozenie ścian jest jak najbardziej wskazane. Silka twardsza od cegły ale gorsze właściwości wobec cegły wienerberger. Trudniej to ogrzać jeśli przyjdą mroźne długie dni za pomocą gazu. Nie chciałbym pójść z torbami za gaz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styropianu jeśli możesz daj 20- 25 cm.

 

Jeśli zastosuje cegłę porotherm 30 p+w i do tego styropian grafitowy to grubość styropianu na poziomie 20-25cm nie będzie przesadą? Muszę porównać dokładnie współczynniki i koszty co wyjdzie dla mnie lepiej (gruby dalmatynczyk czy cienszy grafitowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silka jest o wiele lepszym izolatorem od ceramiki. Porównaj U obu produktów. Ponad to ma najlepszą akumulacyjność, a to pozwoli Ci zaoszczędzić kasę na gazie. Ceramika na PW ma najgorszą szczelnoś i jej połączenia tworzą małe mostki, jak by je zsumować to wyjdą dosyć duże straty na przegrodzie. Gdzieś kiedyś wkleiłem opracowanie naukowe na ten temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zastosuje cegłę porotherm 30 p+w i do tego styropian grafitowy to grubość styropianu na poziomie 20-25cm nie będzie przesadą? Muszę porównać dokładnie współczynniki i koszty co wyjdzie dla mnie lepiej (gruby dalmatynczyk czy cienszy grafitowy).

 

Lepiej zrobisz jak postawisz dom na bk lub silce 24 i dasz ocieplenie 20 cm szarego styro. Lepsze U.

Dom mam postawiony z bk 24 cm. Zimowałem go bez ocieplenia i nic złego nie zaobserwowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Jeśli zastosuje cegłę porotherm 30 p+w i do tego styropian grafitowy to grubość styropianu na poziomie 20-25cm nie będzie przesadą? Muszę porównać dokładnie współczynniki i koszty co wyjdzie dla mnie lepiej (gruby dalmatynczyk czy cienszy grafitowy).

Materiał konstrukcyjny ściany to nie izolacja.

Tym bardziej w Waszym klimacie 20cm grafitu z najniższą lambda 0,031 to minimum z minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega zużywa dość spore ilości wody. W jego przypadku to dwoje dorosłych i troje nastolatków. Sam się śmieje że w lato to nawet wodę do basenu leje z kranu bo ma 70stopni i jak nie wykorzysta jej, to układ w nocy musi oddać ciepło z instalacji do kolektorów, aby wychłodzić i nie uszkodzić instalacji.

 

Ja myślę o dobrym ociepleniu to znaczy: ściana z pustaków porotherm wienerberger 25 p+w lub 30 p+w. Styropian 15 cm dalmatynczyk lub grafitowy. Strych pianką poliuretanową 15-20 cm. Fundamenty izolowane styrodurem. Do tego zastanawiam się nad wysunieciem okien poza obrys ściany i montażu w ociepleniu jak tutaj

http://www.oknonet.pl/img/newsy/tremco/_big/3_16_7.jpg

 

Tylko nie wiem czy to faktycznie coś lepiej będzie z izolacją, czy to tylko taki chwyt marketingowy i więcej będzie zabawy i kosztów z tymi zaczepami i obstawieniem okien niż zysku ciepła.

 

Pozdrawiam

 

montaż poza licem ściany ponoć nie jest jakoś specjalnie opłacalny, kosztuje sporo. jest koniecznością ze względów estetycznych przy grubszych izolacjach. dlaczego izolujesz trochę dach, trochę strop? lepiej i taniej będzie zaizolować tylko strop. ściana 30 cm to niepotrzebny wydatek - wybuduj 24 lub 25 cm i daj na to 20-25 cm porządnego styropianu. zadbaj o szczegóły takie jak izolacja (lub dylatacja) żelbetowych elementów wystających poza obrys domu czy ciągłość izolacji ścianach-dach-strop. to dużo nie kosztuje, a w domu będzie odczuwalnie wyższa temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...