Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Czym ogrzewać ?  

669 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czym ogrzewać ?

    • Kocioł na EkoGroszek
      121
    • Kocioł Zgazowujący Drewno
      46
    • Pompa Ciepła
      222
    • Kocioł na miał
      8
    • Kocioł gazowy
      138
    • Prąd (piece akumulacyjne, kable grzejne i in.)
      87


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nie o samą wartość opałową chodzi a o koszt użytkowania całego systemu grzewczego.

 

Ci co grzali gazem przeszli na prąd i do gazu już nie wrócą, bo rachunki tylko rosły a w domu temperatura taka sama - nie przez samą cenę gazu tylko przez fakt że szło go coraz więcej a korzyści z tego żadnych, jak serwisant stwierdził ze to nie wina pieca tylko słabej jakości gazu to mieli następujące opcje.

 

- Szukać innego dostawcy - gazociąg do obiektu więc zmiana to bezsens.

- Kupić nowy piec bo serwisant kłamie.

- Zmienić system grzewczy na taki gdzie Cię nie oszukują.

- Pogodzić się z tym faktem, grzać i płacić coraz więcej.

 

U mnie zmieniono gaz na węgiel, teraz będzie zmiana węgla na prąd - bo taniej. ( w ogólnym rozliczeniu), a kotłownia zostanie zaadoptowana do roli większej pralni/suszarni.

 

Fotohobby u siebie masz ogrzewanie gazem, co za problem wrzucić niedrogi ciepłomierz, oraz zbiornik z grzałką i zrobić porównanie. Jeden dzień gazem, drugi dzień prądem i sprawdzić czego ile poszło. Rachunek za prąd może być wyższy, ale dobra cena na prąd + tanie urządzenie (grzałka/sterowanie) + niski koszt zakupu systemu grzewczego / utrata sprawności w czasie / utraty wartości pieniądza w czasie i wynik może się diametralnie zmienić.

 

Jak Ci ten piecyk padnie to wtedy będziesz decyzję podejmował czy kupujesz następny czy zmieniasz na prąd - warto wiedzieć co u Ciebie jest bardziej opłacalne.

Edytowane przez Dwd89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak piszesz ze gaz jest oszukiwany, to warto byłoby mieć jakieś dowody, a nie "wydaje mi sie", czy sprawdż sobie.

Mam wynik OZC, ktore oszacowało, ile kWh zużyję na ogrzewanie, mam wynik pierwszego sezonu, czyli ilośc m3 gazu x współczynnik konwersji i widzę, źe te wartosci sie pokrywają (z korekta na lekką zimę).

Gdyby w rzeczywistości gaz bo o wiele mniej kaloryczny, to oznaczałoby, ze zbydowałem dom o wiele bardziej energooszczędny, ktory wymaga zaledwie połowy, obliczonej do ogrzania energii. To nierealne.

 

Jak kociołek padnie, to za 3500zł kupię drugi.

Na grzałkę, pompy i zbiornik buforowy wydałbym w tej chwili więcej, a rachunki by mi wzrosły, wiec jaki to ma sens ?

Jeśli juz inwestować, to w powietrzną pompę ciepła, jesli pojawi sie model 6-7kW, ktory mozna bedzie kupić do 10 tyś, to czemu nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

Tak proste pytanie i koniec dyskusji?

Jaka jest sprawność całego systemu opartego na ogrzewaniu

- bojler z grzałką.

- kocioł kondensacyjny.

- nadmuchowe/kanałowe,

 

Witam, polecam Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 3 czerwca 2014 r. w sprawie metodologii obliczania charakterystyki energetycznej budynku i lokalu mieszkalnego lub części budynku stanowiącej samodzielną całość techniczno-użytkową oraz sposobu sporządzania i wzorów świadectw charakterystyki energetycznej. Od strony os strony 9, tabela 2 masz wskaźniki sprawności najpierw rodzaju źródła ciepła, a potem instalacji, grzejników i regulacji.

Jak obliczyć z tego sprawność końcową chyba nie muszę tłumaczyć.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam to rozporządzenie.

Pytanie skierowałem do kolegów szermujących określeniem sprawności całego systemu grzewczego i odpowiedzi się nie doczekałem.

 

Nawiasem mówiąc to jako reprezentant wiodącego producenta kotłów gazowych zgadzasz się z danymi tam publikowanymi?

Np. sezonowa sprawność kotła kondensacyjnego = 0,94 i to liczona w stosunku do wartości opalowej gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam to rozporządzenie.

Pytanie skierowałem do kolegów szermujących określeniem sprawności całego systemu grzewczego i odpowiedzi się nie doczekałem.

 

Nawiasem mówiąc to jako reprezentant wiodącego producenta kotłów gazowych zgadzasz się z danymi tam publikowanymi?

Np. sezonowa sprawność kotła kondensacyjnego = 0,94 i to liczona w stosunku do wartości opalowej gazu.

 

Cóż trudno dyskutować z rozporządzeniami, które funkcjonują już od lat i według mnie można by więcej uwagi poświęcić na ich aktualizację. Według mojej wiedzy, nowoczesne kotły gazowe spalają gaz ziemny ze sprawnością 98%, natomiast, wykorzystując efekt kondensacji pary wodnej zawartej w spalinach, możemy zwiększyć uzyski energii o ok. 11%. Nie można oczywiście mówić o sprawności wytwarzania ciepła powyżej 100%, ponieważ sposób obliczania sprawności dotychczas nie uwzględniał ciepła utajonego, tylko odnosił się do wartości opałowej paliwa.

 

Rozporządzenia tego typu mają za zadanie dostosować sposób obliczeń do wszystkich urządzeń na rynku w taki sposób, by sprawdzały się w większości przypadków. Stąd te nieco odmienne, uśrednione poziomy wskaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pytanie, ponieważ już trochę nie wiem co wybrać.

chciałbym wybudować dom 100m2 energooszczędny

powiedzmy że wstępnie wybrałem kilka projektów.

jeden z nich to

http://z500.pl/projekt/973/Z241_NF40,wersja-projektu-w-standardzie-nf40/dane-ogolne.html

 

i temat ogrzewania najbardziej mnie interesuję i jest tyle opcji, że trochę się gubię w tym.

jak dotąd skłaniam się ku ogrzewaniu elektrycznym podłogowym (tylko czy bezpośrednie, czy może akumulacyjne?)

plus wentylacja mechaniczna z rekuperatorem. nie wiem czy warto pchać się w GWC.

woda ogrzewana też elektrycznie.

cena prądu 0,6zł

przy 40kWh/m2 wychodzi mi zapotrzebowanie 4000kWh * 0,6zł/kwh= 2400zł to wcale nie jest tak mało.

w drugiej taryfie jest 2x taniej w nocy, wiec grzanie akumulacyjne, tylko czy wtedy będzie ciepło pod wieczór?

 

ponieważ nie mam jeszcze wybranej działki, to może jednak szukać tam gdzie jest gaz i w tym kierunku iść?

 

Na pompę ciepła mnie nie stać, wydatek rzędu 50-60k nie wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pytanie, ponieważ już trochę nie wiem co wybrać.

chciałbym wybudować dom 100m2 energooszczędny

powiedzmy że wstępnie wybrałem kilka projektów.

jeden z nich to

http://z500.pl/projekt/973/Z241_NF40,wersja-projektu-w-standardzie-nf40/dane-ogolne.html

 

i temat ogrzewania najbardziej mnie interesuję i jest tyle opcji, że trochę się gubię w tym.

jak dotąd skłaniam się ku ogrzewaniu elektrycznym podłogowym (tylko czy bezpośrednie, czy może akumulacyjne?)

plus wentylacja mechaniczna z rekuperatorem. nie wiem czy warto pchać się w GWC.

woda ogrzewana też elektrycznie.

cena prądu 0,6zł

przy 40kWh/m2 wychodzi mi zapotrzebowanie 4000kWh * 0,6zł/kwh= 2400zł to wcale nie jest tak mało.

w drugiej taryfie jest 2x taniej w nocy, wiec grzanie akumulacyjne, tylko czy wtedy będzie ciepło pod wieczór?

 

ponieważ nie mam jeszcze wybranej działki, to może jednak szukać tam gdzie jest gaz i w tym kierunku iść?

 

Na pompę ciepła mnie nie stać, wydatek rzędu 50-60k nie wchodzi w grę.

 

Może powiem tak... komplet instalacji na dom 100 m2 idzie zrobić w cenie nawet od 30 tys zł z montażem. W tym mamy ogrzewanie/chłodzenie, pompa do cwu, rekuperacja. Pompy po 50-60 tysięcy to jakiś absurd jest... W gaz nigdy więcej bym się nie pchał raz koszty dwa sam fakt gazu w domu.

 

Ale przede wszystkim trzeba zacząć od dobrze zaizolowanego i szczelnego budynku bo to potem wpływa na koszty jego utrzymania i samych instalacji odpowiedzialnych za utrzymania w domu odpowiedniej temperatury. Słabo izolowany dom 100m2 koszt za zeszłoroczny sezon grzewczy wyniósł dobrze poniżej 1,5 tys zł z cwu. Inny przykład dom 180m2 kanałówka midea 3,5 , wszędzie maty elektry, na 15 cm styro (piwnica nie grzana) cwu na razie grzana zwykłym bojlerem 50l , bo pompa jeszcze nie uruchomiona, jedna taryfa, rachunek za prąd w najzimniejsze miesiące styczeń-luty wyniósł 1300 zł (za dwa miesiące). Za maj-czerwiec 700zł , ogrzewanie już było wyłączone , klima nie chodziła bo nie było takiej potrzeby, wiec głównie rachunek (ok350 /miesiac) nabił bojler, zmywarka, pralka, piekarnik, płyta i narzędzia w tym spawarka. Więc zakładając, że potrzeby bytowe cały rok są podobne to na ogrzewanie zimą poszło ok 300zł/ miesiąc. Jak domy lepiej izolowane i podłogówka na więcej niż 15 cm to wynik jeszcze lepsze. Izolacja ma znaczenie i szczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, ponieważ już trochę nie wiem co wybrać.

chciałbym wybudować dom 100m2 energooszczędny

powiedzmy że wstępnie wybrałem kilka projektów.

100m2 dobrze energooszczędnego (powiedzmy 50kWh/m2rok) domu ogrzewa się prądem w 2T (taniej). Inwestycje w gaz czy PC są po prostu nieopłacalne przy takim zużyciu. Pierwsze co zrób po wybraniu projektu, to OZC (obliczenie zapotrzebowania na ciepło). Uzyskasz dzięki temu wiele informacji co poprawić, aby ogrzewanie było tańsze.

 

 

Na pompę ciepła mnie nie stać, wydatek rzędu 50-60k nie wchodzi w grę.

PC PW do 100m2 domu to koszt w porywach 20 tys. zł brutto na gotowo z kotłownią i to bez targowania. Dlatego jak się nie znasz zbytnio, to chociaż nie powielaj jako kolejny takich bzdur. Gdym ja się miał decydować na PC w tak małym domu to kupiłbym jakąś niszową pompę powietrzną typu Anslut do tandemu z grzałką (bez bufora). Dzięki temu można by zakombinować dodatkowo chłodzenie na lato.

Edytowane przez Myjk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do cen to wziąłem je z artykułu gdzie był dla PC gruntowego z ceną odwiertów. Trochę mnie to odstraszyło od PC.

 

Założenie projektowe jest na ~40kWh/m2, co daje ~4000kWh/rok przy 100m2. Bryła prosta, parterowy, dobrze ocieplony, rekuperacja.

Czyli pompa, widzę że ten anslut kosztuje 10k.

Reku gdzieś max 15k. Na razie dostałem tylko ofertę na danfoss air w1 wraz z osprzętem bez montażu za 15k, ale wdaje mi się trochę dużo.

No i podłogówka wodna to hmm 10k?

 

Co brakuje w tym zestawieniu? czemu nie brać bufora? co z CWU?

Czy moje ceny są zawyżone? zaniżone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do cen to wziąłem je z artykułu gdzie był dla PC gruntowego z ceną odwiertów. Trochę mnie to odstraszyło od PC.

 

Założenie projektowe jest na ~40kWh/m2, co daje ~4000kWh/rok przy 100m2. Bryła prosta, parterowy, dobrze ocieplony, rekuperacja.

Czyli pompa, widzę że ten anslut kosztuje 10k.

Reku gdzieś max 15k. Na razie dostałem tylko ofertę na danfoss air w1 wraz z osprzętem bez montażu za 15k, ale wdaje mi się trochę dużo.

No i podłogówka wodna to hmm 10k?

 

Co brakuje w tym zestawieniu? czemu nie brać bufora? co z CWU?

Czy moje ceny są zawyżone? zaniżone?

 

Jesteś z Wrocławia - zapytaj nas - firmę Viessmann o kompleksową ofertę dla twojego obiektu.

Mamy zarówno odzysk ciepła, jak i powietrzne pompy ciepła, mamy ciekawe rozwiązania kotłów gazowych - poprozmawiaj z naszymi specjalistami w cztery oczy i opowiedź im o swoich preferencjach - wybierz spośród firm: TUTAJ

 

Podpowiem tylko, że nie patrz się jedynie na koszty inwestycyjne, ale również na późniejszą eksploatację. W montażu ogrzewanie elektryczne jest tanie, masz rację, ale później eksploatacji to koszt zużytej energii, a ona nie jest wykorzystywana tak efektywnie jak zrobi to pompa ciepła.

 

Za montaż płacisz raz, a za eksploatację kilkanaście-dziesiąt lat. Warto to wziąć pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

 

Do mnie nie przemawia, podstawiłem swoje dane i wyszło Tauron to njdrozszy sprzedawca a najtanszy jest Energy Match Sp. z o.o., po dokładnym sprawdzeniu okazalo sie ze ceny promocyjne obowiazują jedynie do konca roku a pozniej jest jak zwykle czyli drogo a umowa jest do 2020 roku. Bardzo dziekuje za taką porade ze strony URE to nie tylko ze nie pomaga odbiorcom ale jeszcze ich wprowadza w bład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tak zawsze było w tym kalkulatorze i na to trzeba było brać poprawkę...

dla mnie kalkulator ure jest zwyczajnie czytelniejszy

 

Kalkulator nie tyle ma byc czytelny (to akurat mniej wazne) ale ma byc dokładny, niestety tej dokładnosci tu zabrakło, pomijam fakt braku wyboru taryfy g12w (jest tylko rodzina taryf g12). Jezeli porównanie jest złe to po co z niego korzystac? Chciałbym wierzyc ze bład porównania nie jest celowy i nie ma w zamierzeniu promowac posredników którzy de facto oszukują odbiorcówa, a jedynie wynika z niedopracowanego sposobu liczenia/przyjętego algorytmu.

Kto ma przyjmowac poprawkę? laik który sie nie zna na taryfach, jak obliczyc te poprawkę?Pytania mozna by mnozyc, ale jedno jest zasadnicze, kto takiego gniota bo inaczej tego nie mozna nazwac udostepnił na stronie jakby nie patrzec rządowej agencji.

Edytowane przez asolt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...