Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

II taryfa i zbiornik akumulacyjny


Przemek Kardyś

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 152
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Cześć,

 

Mieszkam drugą zimę w swoim domku, bufora ostatecznie nie mam, tylko kable i zbiornik na CWU 300L. Grzeję w II taryfie, rachunki dostaję co 2 miesiące i najwyższy dotąd był 1007zł (prąd bytowy, indukcja, CWU, reku, grzanie).

Za instalację zapłaciłem 9300zł (kable + układanie przez wylewkarzy, bojler 300L + osprzęt + zawór termostatyczny + robocizna, klimatyzator Samsung Classic Plus 6kW mocy grzewczej + montaż), za tamtą zimę zmieściłem się z grzaniem domu w 1500zł, średnio za CWU miesięcznie wychodzi 60zł.

 

W życiu nie zrobiłbym drugi raz inaczej, chyba, że coś wejdzie nowego. Podłogę mam ledwie ciepłą, więc spokojnie można dawać kable pod meblami w domu energo. Ja mam 25kWh/m2*rok, więc nie wiem jak to będzie w zwykłym, ale jak ktoś daje kable, to chyba nie do domu 70kWh/m2*rok, co nie? Mam 128m2 podłóg i 90m2 to panele, a pod nimi dałem podkład XPS 5mm (najbardziej izolujący w przyzwoitej cenie). W sklepie się na mnie patrzyli jak na głupka, że skoro podłogówka, to musi być super-mega-ekstra-wsroc wypasiony podkład o zerowym oporze, ale ja uznałem, że skoro grzeję w nocy, a chcę mieć ciepło w dzień, to ten podkład musi przytrzymać to ciepło jak najmocniej. Inna inszość że mam pod wylewką 35cm styropianu, więc to ciepło raczej do ziemi nie polezie...

 

Tak, że tego... no... Zbiornika akumulacyjnego raczej nie planujcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

od jakiegoś czasu po głowie chodzi mi bufor ciepła grzany prądem (tylko grzałki elektryczne w taniej taryfie) dlatego trafiłem tu do Was.

 

Buduję dom wg projektu:

 

https://www.archon.pl/projekty-domow/projekt-dom-w-aurorach-m3092128a3a31d

 

Dom budowany z betonu komórkowego Solbet

Ocieplenie styropian Termoorganika Galaxy 20 cm - 0.033

Dach oraz poddasze - wełna skalna Rockwool 30 cm - 0.035

Okna 3 szybowe Veka Softline 82 MD - 0.7 w/m2

Na podłodze będzie 15 cm styropianu 0.033

 

Brak rekuperacji.

 

Rozumiem, że na cele ogrzewania powinienem przyjąć wskaźnik EU co+w, który wynosi 40.62 kWh/(m2*rok) a więc teoretycznie za ogrzewanie powinienem zapłacić około 127 m2 * 40,62 kWh = 5160 kWh rocznie * 0,27 zł = 1393 zł? Oczywiście wiem, że w rzeczywistości ten wskaźnik EU co+w może być trochę większy.

 

Wg ciepłowłaściwie.pl zapotrzebowanie na ogrzewanie to około 13.500 kWh a więc koszt ogrzewania około 3650 zł - skąd ta różnica?

 

Planuję grzałkę 12 kW + bufor 1000 litrów.

 

Dół + łazienka góra podłogówka, pokoje na piętrze kaloryfery.

 

Chciałem się was (doświadczonych użytkowników) spytać o parę rzeczy:

 

1. Jaki był koszt montażu bufora ciepła + grzałka + sterownik u Was? Jaki koszt całej "kotłowni"? Warto kupować bufor z wężownicami?

 

2. Instalację robiliście sami czy jakiś znajomy hydraulik? U mnie w okolicy (Głogów, dolnośląskie) nikt nie chce się podjąć tego tematu - argumenty oczywiście, że to nieopłacalne, że lepiej pompa ciepła, zostać przy pellecie itd itp. A jak już ktoś mi to wycenił to jest kwota taka, że opłaca się zamontować piec na pellet (wg ich wycen 1000 zł różnicy między prąd + bufor a pelletem)

 

3. Jeśli robiliście instalacje to macie może jakieś porady/wskazówki lub np. gotowy schemat instalacji?

 

4. W jaki sposób "obejść przepisy" przy odbiorze budynku skoro mam projektowany piec na paliwo stałe ekogroszek/pellet w pozwoleniu na budowę?

 

Dziękuję za informacje, na pewno każda będzie przydatna.

 

Krzysiek

Edytowane przez wachowicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Mieszkam drugą zimę w swoim domku, bufora ostatecznie nie mam, tylko kable i zbiornik na CWU 300L. Grzeję w II taryfie, rachunki dostaję co 2 miesiące i najwyższy dotąd był 1007zł (prąd bytowy, indukcja, CWU, reku, grzanie).

Za instalację zapłaciłem 9300zł (kable + układanie przez wylewkarzy, bojler 300L + osprzęt + zawór termostatyczny + robocizna, klimatyzator Samsung Classic Plus 6kW mocy grzewczej + montaż), za tamtą zimę zmieściłem się z grzaniem domu w 1500zł, średnio za CWU miesięcznie wychodzi 60zł.

 

W życiu nie zrobiłbym drugi raz inaczej, chyba, że coś wejdzie nowego. Podłogę mam ledwie ciepłą, więc spokojnie można dawać kable pod meblami w domu energo. Ja mam 25kWh/m2*rok, więc nie wiem jak to będzie w zwykłym, ale jak ktoś daje kable, to chyba nie do domu 70kWh/m2*rok, co nie? Mam 128m2 podłóg i 90m2 to panele, a pod nimi dałem podkład XPS 5mm (najbardziej izolujący w przyzwoitej cenie). W sklepie się na mnie patrzyli jak na głupka, że skoro podłogówka, to musi być super-mega-ekstra-wsroc wypasiony podkład o zerowym oporze, ale ja uznałem, że skoro grzeję w nocy, a chcę mieć ciepło w dzień, to ten podkład musi przytrzymać to ciepło jak najmocniej. Inna inszość że mam pod wylewką 35cm styropianu, więc to ciepło raczej do ziemi nie polezie...

 

Tak, że tego... no... Zbiornika akumulacyjnego raczej nie planujcie.

 

A klimatyzatorem dogrzewasz czy tylko jest na Lato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A klimatyzatorem dogrzewasz czy tylko jest na Lato.

 

W pierwszą zimę grzałem do połowy grudnia, ale się już z tego wyleczyłem. Tej zimy włączam tylko jak mi zimno, co jest odczuciem subiektywnym i zależy od pogody, nastroju, stanu zdrowia, no i temperatury w domu. Kable mam na sztywno włączone 13-15 przez całą zimę, a od początku grudnia dodatkowo od 5:30 do 6:00 i od 22:00 do 22:30. Moc kabli około 6,5 kW. Na klimatyzatorze mam licznik zużycia energii i tak na oko zużyłem tej zimy jakieś 200 kWh. Na kable, według licznika poszło 1850 kWh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

od jakiegoś czasu po głowie chodzi mi bufor ciepła grzany prądem (tylko grzałki elektryczne w taniej taryfie) dlatego trafiłem tu do Was.

 

Buduję dom wg projektu:

 

https://www.archon.pl/projekty-domow/projekt-dom-w-aurorach-m3092128a3a31d

 

Dom budowany z betonu komórkowego Solbet

Ocieplenie styropian Termoorganika Galaxy 20 cm - 0.033

Dach oraz poddasze - wełna skalna Rockwool 30 cm - 0.035

Okna 3 szybowe Veka Softline 82 MD - 0.7 w/m2

Na podłodze będzie 15 cm styropianu 0.033

 

Brak rekuperacji.

 

Rozumiem, że na cele ogrzewania powinienem przyjąć wskaźnik EU co+w, który wynosi 40.62 kWh/(m2*rok) a więc teoretycznie za ogrzewanie powinienem zapłacić około 127 m2 * 40,62 kWh = 5160 kWh rocznie * 0,27 zł = 1393 zł? Oczywiście wiem, że w rzeczywistości ten wskaźnik EU co+w może być trochę większy.

 

Wg ciepłowłaściwie.pl zapotrzebowanie na ogrzewanie to około 13.500 kWh a więc koszt ogrzewania około 3650 zł - skąd ta różnica?

 

Planuję grzałkę 12 kW + bufor 1000 litrów.

 

Dół + łazienka góra podłogówka, pokoje na piętrze kaloryfery.

 

Chciałem się was (doświadczonych użytkowników) spytać o parę rzeczy:

 

1. Jaki był koszt montażu bufora ciepła + grzałka + sterownik u Was? Jaki koszt całej "kotłowni"? Warto kupować bufor z wężownicami?

 

2. Instalację robiliście sami czy jakiś znajomy hydraulik? U mnie w okolicy (Głogów, dolnośląskie) nikt nie chce się podjąć tego tematu - argumenty oczywiście, że to nieopłacalne, że lepiej pompa ciepła, zostać przy pellecie itd itp. A jak już ktoś mi to wycenił to jest kwota taka, że opłaca się zamontować piec na pellet (wg ich wycen 1000 zł różnicy między prąd + bufor a pelletem)

 

3. Jeśli robiliście instalacje to macie może jakieś porady/wskazówki lub np. gotowy schemat instalacji?

 

4. W jaki sposób "obejść przepisy" przy odbiorze budynku skoro mam projektowany piec na paliwo stałe ekogroszek/pellet w pozwoleniu na budowę?

 

Dziękuję za informacje, na pewno każda będzie przydatna.

 

Krzysiek

 

Do kosztów ogrzewania licz 176 m2 powierzchni po podlogach a nie użytkowych, no i 40kWh/m2/rok to dość optymistyczne podejście jest OZC czy zapotrzebowanie z projektu?Brak WM to sporo strat.U mnie w OZC ściany-20 cm 0,031,podloga 20 cm 0,031, dach 35-cm 0,033, dobre okna i OZC 47 kWh/m2/rok.Sporo dokladam izolacji tu i ówdzie (elewacja 25 cm 0,031)i może uda mi się zejść do ok 40 kWh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zapotrzebowanie wg projektu choć dom zbudowany wg projektu wiec zakładałem taka wartość podana przez projektanta.

 

Czyli w takim wypadku powiedzmy 176 m2 * 65 kWh (zakładam w takim wypadku spore straty do projektu) = 11 440 kWh * 0.27 = 3088 zł.

 

Jaki orientacyjny koszt montażu tego bufora wyszedł u Was? Ile z tego mogę zaoszczędzić montując rekuperacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

od jakiegoś czasu po głowie chodzi mi bufor ciepła grzany prądem (tylko grzałki elektryczne w taniej taryfie) dlatego trafiłem tu do Was.

 

 

Dziękuję za informacje, na pewno każda będzie przydatna.

 

Krzysiek

 

Sprawdż ten temat: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?338506-O-wyzszo%C5%9Bci-grza%C5%82ki-elektrycznej-nad-reszt%C4%85-%C5%9Bwiata-techniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszą zimę grzałem do połowy grudnia, ale się już z tego wyleczyłem. Tej zimy włączam tylko jak mi zimno, co jest odczuciem subiektywnym i zależy od pogody, nastroju, stanu zdrowia, no i temperatury w domu. Kable mam na sztywno włączone 13-15 przez całą zimę, a od początku grudnia dodatkowo od 5:30 do 6:00 i od 22:00 do 22:30. Moc kabli około 6,5 kW. Na klimatyzatorze mam licznik zużycia energii i tak na oko zużyłem tej zimy jakieś 200 kWh. Na kable, według licznika poszło 1850 kWh.

A co z takim grzaniem klimatyzatorem jest nie tak nie wyszło by taniej jak kablami ?chodzi o hałas czy nieruwnomierne grzanie w całym domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupuję prąd w Audax Energia, zaś dystrybutor to PGE.

Cenę za prąd w 1 taryfie wraz z opłatą dystrybucyjną wynosi za 1 kwh 0,605 zł, zaś w 2 taryfie płacę 0,224 zł.

Do tego co miesiąc opłaty stałe około 12 zł.

Grzeje grzałkami elektrycznymi 6+3 kw i kilka razy w miesiącu palę w kominku. Rachunki co miesiąc za CWU w granicach 60-70 zł, bojler 140l, rekuperacja, 26kWh/m2*rok, płyta fundamentowa, 200m2 podłogówki, kubatura 650m3, 4 osoby w domu, temperatura wewnętrzna 20,5-21,5 stopnia, rachunki od październik do końca stycznia wynoszą 1100 zł. Koszt "kotłowni", czyli 1 m2 w której mam wszystko, bojler 140l-1000 zł, grzałki+pompka+sterowanie- 2500 zł. W podłogach wodna podłogówka, którą zawsze mogę wykorzystać do grzania czymkowiek innym. Jest to moja pierwsza zima, więc wilgoci w murach i podłogach od groma.

 

W mojej ocenie nie ma sensu ładować buforu w taryfie nocnej- zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest ładowanie płyty fundamentowej.

Jedyny minus to niestety duża bezwładność płyty fundamentowej i przez to dużo gorsza sterowalność.

 

pozdrawiam i zachęcam do ogrzewania prądem...

 

Jestem w Enei i mi nie potaniał, bo jestem prosumentem. Minimalnie mam 27 groszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z takim grzaniem klimatyzatorem jest nie tak nie wyszło by taniej jak kablami ?chodzi o hałas czy nieruwnomierne grzanie w całym domu.

 

Klimatyzator grzeje pomieszczenie od góry (duszno), a kable od dołu (ciepło w stopy).

Klimatyzator nie grzeje w siarczyste mrozy, a kable tak.

Klimatyzator słychać, a kabli nie

Klimatyzator jest w jednym pomieszczeniu, a kable we wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatyzator grzeje pomieszczenie od góry (duszno), a kable od dołu (ciepło w stopy).

Klimatyzator nie grzeje w siarczyste mrozy, a kable tak.

Klimatyzator słychać, a kabli nie

Klimatyzator jest w jednym pomieszczeniu, a kable we wszystkich.

 

Tak myślałem dlatego ja podlacze go pod podlogowki mam takiego daikina jakieś 3kw trochę mały ale z moich obliczeń wychodzi mi że przy ciągłej pracy na Max powinien dac radę utrzymać temperaturę w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem dlatego ja podlacze go pod podlogowki mam takiego daikina jakieś 3kw trochę mały ale z moich obliczeń wychodzi mi że przy ciągłej pracy na Max powinien dac radę utrzymać temperaturę w domu.

 

Masz zamiar zamienić oryginalny wymiennik na wodny? Gdzieś coś takiego widziałem i to fajny pomysł. Może nawet kupię jakieś tanie ustrojstwo i coś pokombinuję. Do tego zasobnik 200L-300L, żeby nie była zbyt wysoka temperatura, bo wtedy spada wydajność i w sumie można takie cudo przetestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zamiar zamienić oryginalny wymiennik na wodny? Gdzieś coś takiego widziałem i to fajny pomysł. Może nawet kupię jakieś tanie ustrojstwo i coś pokombinuję. Do tego zasobnik 200L-300L, żeby nie była zbyt wysoka temperatura, bo wtedy spada wydajność i w sumie można takie cudo przetestować.

 

Dokładnie ,ja akurat kupiłem swojego daikina bez jednostki wewnętrznej z 2011 roku ale nowy i będę potrzebował tylko elektronikę z wewnętrznej narazie szukam ciężko coś znaleźć do tego wymiennik płytowy ok 1000zl i parę innych dupereli a z tym zbiornikiem to chyba nie do końca tak, jeśli są podlogowki to najlepiej puszczać bezpośrednio w podłogi wtedy jest najlepsza sprawnosc.

Edytowane przez romano78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ,ja akurat kupiłem swojego daikina bez jednostki wewnętrznej z 2011 roku ale nowy i będę potrzebował tylko elektronikę z wewnętrznej narazie szukam ciężko coś znaleźć do tego wymiennik płytowy ok 1000zl i parę innych dupereli a z tym zbiornikiem to chyba nie do końca tak, jeśli są podlogowki to najlepiej puszczać bezpośrednio w podłogi wtedy jest najlepsza sprawnosc.

 

Najlepsza sprawność jest wtedy, kiedy jest najcieplej na zewnątrz i do tego tania taryfa - czyli zwykle w godzinach 13-15 w dzień. Tak się jednak składa, że wtedy w domu jest też najcieplej, bo się nagrzewa przez okna, no i nie ma komu słuchać jednostki zewnętrznej, bo nikogo nie ma w domu. Czyli właśnie jakiś baniak by się przydał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months później...

Witam!

sezon grzewczy 2017/18 zakończony

dane statystyczne poniżej

 

 

sezon grzewczy 2016/17---------- sezon grzewczy 2017/2018

zakończony 15.05.2017,------------rozpoczęty 21.09 2017

wrzesień----- ---------------------- ------- 86 kWh

październik -641kWh- ------------ ----394 kWh

listopad -----755 kWh --------------- - 680 kWh

grudzień ----965 kWh -------------- -- 876 kWh

styczeń ----1200 kWh------------------953 kWh

luty - ----------943 kWh-----------------973 kWh

marzec ------680 kWh-----------------930 kWh

kwiecień --- 530 kWh-----------------191 kWh sezon grzewczy zakończony

maj ----------166 kWh-----------------------------

Razem sezon 5880 kWh Razem-5083 kWh

 

Bufor z grzałkami taryfa G12W PGE 104 m kw powierzchni ogrzewanej.

Zapotrzebowanie jednostkowe w sezonie grzewczym 2016/2017 wyniosło 56,5 kWh/m2 rok -obliczeniowe w projekcie 48 kWh/m2 rok,

Zapotrzebowanie jednostkowe w sezonie grzewczym 2017/2018 wyniosło 48,9 kWh/m2 rok

Temperatura w domu ustawiona na 21 st C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
Witam, czy ktoś z matematyków tutaj mógłby mi pomoc przy doborze pieca i ilości energii elektrycznej będzie potrzeba do bufora o pojemności 2500 do 3000 litrów. Ja niestety nie mam tak wypasionego domu, mój został zbudowany przed 2 wojna światowa z kamienia trochę go ociepliłem tu i ówdzie ale i tak mam spore straty. firma obliczyła mi 8 kw solarów i do tego nibe split 8-10. Czytałem ostatnio o buforach stad moje pytanie o ilość energii potrzebnej do zasilenia takiego monstrum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...