jgrolik 04.02.2017 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Co do warystorów, jest jedna marka urządzeń grzewczych (marka którą znam, nie powiedziane że inni producenci tak nie robią ) gdzie stosują te elementy na płytach głównych, niestety nie znam parametrów tego elementu, w każdym razie, warystor ten, ratował sprzęt przed spaleniem jak i inne urządzenia "wiszące" na obwodzie zasilanym z tego samego wyłącznika nadprądowego. To chociaż wrzuć fotkę tego elementu, bo tak to możemy sobie gdybać W przynajmniej dwóch sytuacjach był to właśnie upalony tor N, w innych być może wyładowanie atmosferyczne, przepięcia na sieci. Z jakiego powodu upalony był ten tor N ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 01.11.2018 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Szukam pomocy, wczoraj po 4 latach pracy pompa ciepła marki Keno (z wymiennikiem gruntowym) odmówiła posłuszeństwa.Kompresor przy uruchomieniu przez 2-3 sekundy bardzo głośno próbuje podjąć pracę, po czym się wyłącza. Sterownik następnie wskazuje, jakby praca odbywała się bez zakłóceń. Po 2 minutach kompresor podejmuje jeszcze raz taką samą, nieudaną próbę - a następnie już milczy. Po resecie zasilania ta sama procedura. Podczas tych 4 lat kilka razy po wyłączeniu się pompy obiegowej z podłogówki (termostaty z wszystkich pokojów osiągnęły temperaturę, co powoduje całkowite wyłączenie się pompy obiegowej) - pompa ciepła wówczas dochodząc do temperatury zadanej wpadała w dziwne wibracje (również na kompresorze) i głośniej kończąc pracę wyłączała bezpiecznik. Sytuacja zdarzała się losowo - ciężko mi powiedzieć w jakich okolicznościach - po ponownym włączeniu bezpiecznika pracowała raz kilka miesięcy, raz kilka dni. Dzisiaj totalna klapa. Czy ktoś ma jakiekolwiek podejrzenia? Padł kompresor, czy może jakiś czujnik? Będę wdzięczny za jakąkolwiek, pilną pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 01.11.2018 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Szukam pomocy, wczoraj po 4 latach pracy pompa ciepła marki Keno (z wymiennikiem gruntowym) odmówiła posłuszeństwa. Kompresor przy uruchomieniu przez 2-3 sekundy bardzo głośno próbuje podjąć pracę, po czym się wyłącza. Sterownik następnie wskazuje, jakby praca odbywała się bez zakłóceń. Po 2 minutach kompresor podejmuje jeszcze raz taką samą, nieudaną próbę - a następnie już milczy. Po resecie zasilania ta sama procedura. Podczas tych 4 lat kilka razy po wyłączeniu się pompy obiegowej z podłogówki (termostaty z wszystkich pokojów osiągnęły temperaturę, co powoduje całkowite wyłączenie się pompy obiegowej) - pompa ciepła wówczas dochodząc do temperatury zadanej wpadała w dziwne wibracje (również na kompresorze) i głośniej kończąc pracę wyłączała bezpiecznik. Sytuacja zdarzała się losowo - ciężko mi powiedzieć w jakich okolicznościach - po ponownym włączeniu bezpiecznika pracowała raz kilka miesięcy, raz kilka dni. Dzisiaj totalna klapa. Czy ktoś ma jakiekolwiek podejrzenia? Padł kompresor, czy może jakiś czujnik? Będę wdzięczny za jakąkolwiek, pilną pomoc. jak jest to pompa 1 fazowa to pewnie do wymiany kondensator rozruchowy. Te chińczyki już tak mają że kondensatory szybko umierają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 01.11.2018 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 (edytowane) Tak - jednofazowa - model 12 kw - http://www.kensol.pl/pompy-ciepla/10 Są dwa duże kondensatory. Edytowane 20 Listopada 2018 przez lukasz_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 01.11.2018 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Tak - jednofazowa - model 12 kw - http://www.kensol.pl/pompy-ciepla/10 [ATTACH=CONFIG]421091[/ATTACH] Pomożesz mi we wskazaniu który to element, gdzie można zakupić i jak wymienić? srebrna puszka z 3 przewodami, więcej Ci nie powiem bo możesz dać od siebie trochę wysiłku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 01.11.2018 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Dzięki za tak szybką pomoc. Odkręciłem mocowanie - dane kondensatora: ROHSBM CBB6570uF+-5450V50/60HMax temp + 70Protected 10,000AFCC22.2 No 190Polybutene 12.3 Pomożesz mi w znalezieniu odpowiednika ? Gdzie go mogę kupić? Jaki to mniej więcej koszt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 01.11.2018 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Kolego - czarna puszka obok ma napis "Motor start capacitor" - może to jednak ten jest do wymiany? 161 - 193 uf, 330 VAC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 01.11.2018 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 a wizualnie nie widać, że kondensator umarł ??Kiedyś tam, dawno temu umarła mi płyta główna. I było wyraźnie widać, który to był kondensator...wymieniłem tego + jeszcze kilka innych podejrzanych i płyta główna służyła jeszcze długie lata.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 01.11.2018 16:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Niestety, wizualnie nie widać który to może być. Na razie googluję od kilku godzin i znalazłem jedynie na aliexpress i amazonie (dostawy 30 dni...).Wie ktoś gdzie przez internet w Polsce można kupić takie kondensatory? I tak żyję nadzieją, że kolega ma rację i to tylko kondensator - moje pierwsze obawy kierowałem w kompresor - byłby to znacznie wyższy koszt. Zastanawia mnie jeszcze potencjalna przyczyna - opisałem wyżej co się działo w ostatnich latach. Ktoś ma jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kicaj222 01.11.2018 16:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 (edytowane) Kupisz zamiennik. Nie musi być dokładnie ten sam model. Patrz na pojemność i napięcie i czy prąd stały czy zmienny. To są najważniejsze parametry Edytowane 1 Listopada 2018 przez kicaj222 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Garażowiec1719514970 01.11.2018 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Dzięki za tak szybką pomoc. Odkręciłem mocowanie - dane kondensatora: ROHS BM CBB65 70uF+-5 450V 50/60H Max temp + 70 Protected 10,000AFC C22.2 No 190 Polybutene 12.3 Pomożesz mi w znalezieniu odpowiednika ? Gdzie go mogę kupić? Jaki to mniej więcej koszt? https://allegro.pl/kondensator-rozruchowy-do-silnika-450v-cbb60-70uf-i6883740528.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domelek 01.11.2018 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 może zmierz najpierw pojemność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 01.11.2018 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Niestety nie mam przyrządów - a jedynie stres (w domu chłodno, a mam małe dzieci :/ ) Szukam na necie tego drugiego kondensatora:161 - 193 uf, 330 VAC (motor start capacitor) i nie mogę znaleźć... Jaką logikę do tego przyłożyć - będzie to ten, czy ten drugi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Garażowiec1719514970 01.11.2018 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Niestety nie mam przyrządów - a jedynie stres (w domu chłodno, a mam małe dzieci :/ ) Szukam na necie tego drugiego kondensatora: 161 - 193 uf, 330 VAC (motor start capacitor) i nie mogę znaleźć... Jaką logikę do tego przyłożyć - będzie to ten, czy ten drugi? przestań panikować , wymień kondensator , musisz wymienić ten który zapewne przez stycznik załączany jest ze sprężarką , i zapewne ten 70mF .To typowy kondensator tzw rozruchowy do silnika indukcyjnego bez problemu to kupisz za parę pln .Możesz podejść do najbliższego zakładu który przezwaja silniki zapewne maja tak kondensator. Najważniejsze aby miał te 70 mF napięcie przebicia nie mniej jak 450V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zigobar 02.11.2018 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 (...) Podczas tych 4 lat kilka razy po wyłączeniu się pompy obiegowej z podłogówki (termostaty z wszystkich pokojów osiągnęły temperaturę, co powoduje całkowite wyłączenie się pompy obiegowej) - pompa ciepła wówczas dochodząc do temperatury zadanej wpadała w dziwne wibracje (również na kompresorze) i głośniej kończąc pracę wyłączała bezpiecznik. Sytuacja zdarzała się losowo - ciężko mi powiedzieć w jakich okolicznościach - po ponownym włączeniu bezpiecznika pracowała raz kilka miesięcy, raz kilka dni. (...) Czy ta obiegówka jest jedyną w GZ i po jej wyłączeniu dochodzi do zaniku przepływu przez skraplacz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 02.11.2018 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 Czy ta obiegówka jest jedyną w GZ i po jej wyłączeniu dochodzi do zaniku przepływu przez skraplacz? Układ wygląda tak: dolne źródło <-> pompa <-> pompa ciepła <-> pompa (pracuje non stop) <- > sprzęgło hydrauliczne (450l) <-> pompa obiegowa podłogówki (pracuje tylko jak jest odbiór w którymś pokoju) <-> podłogówka Jakoś tak się dzieje, że wywala bezpiecznik po wyłączeniu się pompy na podłogówkę (czasami). Np. gdy wcześniej był duży odbiór - całego domu, a potem w krótkim czasie wyłączy się całkowicie. PC bardzo szybko wtedy podnosi temperaturę zasilania na sprzęgło i przy maksymalnej - wpada w wibracje (pewnie kompresor) i wyłącza bezpiecznik. Sprawa dzieje się tylko raz na jakiś czas - ale denerwuje mnie brak wyjaśnienia..no i nigdy nie wiesz, czy akurat w nocy się to nie stanie i rano budzisz się w zimnym domu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zigobar 02.11.2018 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 lukasz_Takie zachowanie się układu jest (jak dla mnie) nie do przyjęcia. Układ powinien być ustawiony tak, aby podczas normalnej pracy nie dochodziło do zadziałania zabezpieczeń nadprądowych.Do jakiej temperatury jest nagrzewane sprzęgło po wyłączeniu obiegówki wtórnej?Może ta temperatura jest po prostu za wysoka i wystarczy ją obniżyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 02.11.2018 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 Dla mnie też jest nie do przyjęcia, jednak wyczerpałem wszelkie możliwości upominania się o doglądnięcie tematu u mojego wykonawcy - wygląda na to, że robił to pierwszy raz w życiu... Ostatecznie dał mi kody serwisowe, żebym sobie samemu zmienił temperaturę sprzęgła - nawet nie pofatygował się samemu to zrobić. Wstępnie była ustawiona na 45 stopni. Zmniejszyłem do 41 - z tolerancją +- 0,8 stopnia. Jak było 45 stopni, to tolerancja była na 2 stopnie - wtedy temperatura zasilania wynosiła praktycznie 55-60 stopni - i pod koniec wybijało bezpiecznik. Teraz mam 41 stopni, zasilania dochodzi do 50-55 stopni i znowu wybija. Tracę wiarę po prostu - chciałem być eko, namawiałem wszystkich dookoła żeby również wchodzili w PC, a sam nadziałem się na "fachowca"... Miarą fachowości jest też to, że pierwsze błędy jakie wyrzucał im sterownik załatwili telefonicznie z jakimś innym fachowcem robiąc 3 "zworki" z drutu na sterowniku :/ i problem załatwiony... Przywróćcie mi wiarę w POLSKICH Fachowców - pisane przez duże "F". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 02.11.2018 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 (edytowane) Dla mnie też jest nie do przyjęcia, jednak wyczerpałem wszelkie możliwości upominania się o doglądnięcie tematu u mojego wykonawcy - wygląda na to, że robił to pierwszy raz w życiu... Ostatecznie dał mi kody serwisowe, żebym sobie samemu zmienił temperaturę sprzęgła - nawet nie pofatygował się samemu to zrobić. Wstępnie była ustawiona na 45 stopni. Zmniejszyłem do 41 - z tolerancją +- 0,8 stopnia. Jak było 45 stopni, to tolerancja była na 2 stopnie - wtedy temperatura zasilania wynosiła praktycznie 55-60 stopni - i pod koniec wybijało bezpiecznik. Teraz mam 41 stopni, zasilania dochodzi do 50-55 stopni i znowu wybija. Tracę wiarę po prostu - chciałem być eko, namawiałem wszystkich dookoła żeby również wchodzili w PC, a sam nadziałem się na "fachowca"... Miarą fachowości jest też to, że pierwsze błędy jakie wyrzucał im sterownik załatwili telefonicznie z jakimś innym fachowcem robiąc 3 "zworki" z drutu na sterowniku :/ i problem załatwiony... Przywróćcie mi wiarę w POLSKICH Fachowców - pisane przez duże "F". Wnioskuje ,że nie jesteś elektronikiem-dlatego poproś jakiegoś elektronika z sąsiedztwa i może temat załatwi jak należy. Większość uszkodzeń elektroniki , to awarie układów zasilania -a właściwie kondensatorów (zazwyczaj elektrolity w zasilaczach). pzdr PS No i oczywiście słynne "zimne luty" , których teraz będzie więcej ze względu na inny skład lutu... Edytowane 2 Listopada 2018 przez bobrow uzupełnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zigobar 02.11.2018 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 (...) Ostatecznie dał mi kody serwisowe, żebym sobie samemu zmienił temperaturę sprzęgła - nawet nie pofatygował się samemu to zrobić. Wstępnie była ustawiona na 45 stopni. Zmniejszyłem do 41 - z tolerancją +- 0,8 stopnia. Jak było 45 stopni, to tolerancja była na 2 stopnie - wtedy temperatura zasilania wynosiła praktycznie 55-60 stopni - i pod koniec wybijało bezpiecznik. Teraz mam 41 stopni, zasilania dochodzi do 50-55 stopni i znowu wybija. Tracę wiarę po prostu - chciałem być eko, namawiałem wszystkich dookoła żeby również wchodzili w PC, a sam nadziałem się na "fachowca"... Miarą fachowości jest też to, że pierwsze błędy jakie wyrzucał im sterownik załatwili telefonicznie z jakimś innym fachowcem robiąc 3 "zworki" z drutu na sterowniku :/ i problem załatwiony... (...) Dzień, w którym spotkałeś swojego instalatora nie był dobrym dniem... Temperatura na wyjściu za wysoka. Diabli wiedzą jakie przepływy (możliwe, że za małe). Masz tam jakieś termometry? Taki układ powinien ich mieć sześć: 1) we/wy parownika 2) we/wy skraplacza 3) za sprzęgłem (czyli we/wy podłogówki) To pomaga np. w ocenie wartości przepływów. Jeśli obecnie znasz tylko temperaturę na wyjściu skraplacza, to wiesz może jaką wartość osiągała przy pracujących wszystkich sekcjach podłogówki? Ciekawe, co załatwili zworkami z drutu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.