lukasz_ 20.11.2018 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2018 Szanowni Koledzy! Dziękuję wszystkim za merytoryczną dyskusję i wymianę poglądów. Skorzystałem z Waszych rad i kolejno sprawdzałem wszystkie możliwości - publikując tu wyniki "dla potomnych". 24 godziny temu zamontowałem soft starter + kondensatory. Działa bez żadnych problemów. Liczę, że ten obszernie opisany temat w przyszłości uprości życie ludziom pozostawionym bez opieki i bez możliwości znalezienia serwisanta. Pamiętajcie - nie dajcie się naciągnąć na ślepą wymianę czego popadnie - mi proponowano wymianę: - styczników - kompresora - sterownika Jedna z wycen na dzień dobry opiewała na 8 000 zł !!! Dodam też, że na współpracę z Keno Energy specjalnie liczyć nie można - widać, że to importer chińskich wynalazków, który współpracuje wyłącznie z monterami - którzy schematycznie podłączają urządzenie do układu w domu. Pozostaje mi dalsza konsultacja w zakresie: - doboru pompy obiegowej pomiędzy PC a sprzęgłem (na bank jest za słaba) - dopasowanie parametrów PC do mojego specyficznego układu (sprzęgłem jest zbiornik kombinowany z CWU w środku) Jeszcze raz dzięki za współpracę - przez konieczność sam pogłębiłem wiedzę w temacie i łatwiej mi będzie w przyszłości Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7605213 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Garażowiec1719514970 20.11.2018 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2018 Najprawdopodobniej problem powróci , jak szybko poprawisz hydrauliki , sam zbiornik kombinowany , nie jest złym rozwiązaniem .PC taktuje i wchodzi na max parametry , to źle wróży na przyszłość .Ale fajnie że sobie poradziłeś , popraw instalację hydrauliczną , i raczej długo będziesz się cieszył tą PC . Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7605220 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 20.11.2018 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2018 (edytowane) Najprawdopodobniej problem powróci , jak szybko poprawisz hydrauliki , sam zbiornik kombinowany , nie jest złym rozwiązaniem .PC taktuje i wchodzi na max parametry , to źle wróży na przyszłość .Ale fajnie że sobie poradziłeś , popraw instalację hydrauliczną , i raczej długo będziesz się cieszył tą PC . Masz na myśli zmianę przepływu pomiędzy PC a sprzęgłem? Na już obniżyłem parametry - tj. z ustawionych wcześniej przez "instalatora" 46 st +- 3 zmniejszyłem na 41st +- 0,8 Opublikowałem kilka postów temu przykładowe parametry - postaram się zrobić aktualizację w weekend - jak to teraz wygląda z opisem, co który symbol oznacza. Ten wątek przywraca mi wiarę w publiczne fora Edytowane 20 Listopada 2018 przez lukasz_ Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7605230 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mpalys 20.11.2018 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2018 Super że się udało Brawo TY Kondensatory sobie zostaw bo obstawiam że są dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7605397 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 22.11.2018 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2018 (edytowane) Powiedzcie mi jeszcze jedno - PC rozpoczyna pracę od 13A i zwyżkowo pobiera coraz więcej - dochodząc do 21A. Czy dobrze rozumiem, że to dzieje się przez zbyt mały przepływ pomiędzy PC a sprzęgłem? Pompkę mam taką: https://kotly.com.pl/produkt-pompa-wita-u-35-25-180-aqua--maksymalna-wysokosc-pionu-4m--425.html?l=pl Przypomnę dane ze sterownika podczas pracy:st - 48 - outlet water temp of indoor sidert - 39 - inlet wat.temp. of indoor side Różnica 9-12 stopni. Zbiornik 450 l. Problem wybijania bezpiecznika C16 - czyli zwłocznego na 16A - nadal pozostał. Raz na 2 dni wybija. Jaki bezpiecznik mogę zamontować, jeśli bezpiecznik główny dla domu jest na 25 A ?? Edytowane 22 Listopada 2018 przez lukasz_ Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7606402 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kudlaty69 22.11.2018 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2018 Powiedzcie mi jeszcze jedno - PC rozpoczyna pracę od 13A i zwyżkowo pobiera coraz więcej - dochodząc do 21A. Czy dobrze rozumiem, że to dzieje się przez zbyt mały przepływ pomiędzy PC a sprzęgłem? Pompkę mam taką: https://kotly.com.pl/produkt-pompa-wita-u-35-25-180-aqua--maksymalna-wysokosc-pionu-4m--425.html?l=pl Przypomnę dane ze sterownika podczas pracy: st - 48 - outlet water temp of indoor side rt - 39 - inlet wat.temp. of indoor side Różnica 9-12 stopni. Zbiornik 450 l. Problem wybijania bezpiecznika C16 - czyli zwłocznego na 16A - nadal pozostał. Raz na 2 dni wybija. Jaki bezpiecznik mogę zamontować, jeśli bezpiecznik główny dla domu jest na 25 A ?? Ja mam pc samoróbkę z klimy. Odnośnie mocy bezpiecznika. Jak PC rusza to ma chłodną wodę i pobiera miej prądu. W miarę jak nagrzewa się woda pc ona potrzebuje więcej prądu i tym amperażu bo zwiększa się temperatura pomiędzy dolnym i górnym źródłem. U nie jest tak samo. Jak rusza mam ok 8A. Jak jest nagrzana to ma ok 16-18A. I bezpiecznik 16C (zwłoczny wytrzymuje). Jak masz na zabezpieczeniu głównym 25A to na PC wstaw 20A ale C i będzie dobrze. Odnośnie pompy co to delta wody wchodzącej i wychodzącej z wymiennika PC powinna oscylować około 5-8 stopni. Jak jest więcej to cop spada i sprężarka pobiera więcej prądu. Odnośnie cwu przemyśl czy nie lepiej ci było grzać pc niżej ( wyższy cop) a na rurę cwu założyć ogrzewacz wody przepływowy - będzie dogrzewał te parę stopni tylko wtedy kiedy potrzebujesz a tak gonisz wysoko i z małą sprawnością. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7606430 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 22.11.2018 15:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2018 Ja mam pc samoróbkę z klimy. Odnośnie mocy bezpiecznika. Jak PC rusza to ma chłodną wodę i pobiera miej prądu. W miarę jak nagrzewa się woda pc ona potrzebuje więcej prądu i tym amperażu bo zwiększa się temperatura pomiędzy dolnym i górnym źródłem. U nie jest tak samo. Jak rusza mam ok 8A. Jak jest nagrzana to ma ok 16-18A. I bezpiecznik 16C (zwłoczny wytrzymuje). Jak masz na zabezpieczeniu głównym 25A to na PC wstaw 20A ale C i będzie dobrze. Odnośnie pompy co to delta wody wchodzącej i wychodzącej z wymiennika PC powinna oscylować około 5-8 stopni. Jak jest więcej to cop spada i sprężarka pobiera więcej prądu. Odnośnie cwu przemyśl czy nie lepiej ci było grzać pc niżej ( wyższy cop) a na rurę cwu założyć ogrzewacz wody przepływowy - będzie dogrzewał te parę stopni tylko wtedy kiedy potrzebujesz a tak gonisz wysoko i z małą sprawnością. Dzięki za wypowiedź. Wiesz - PC grzeje mi sprzęgło "od góry" - a pobór pod podłogówkę jest na środku zbiornika. Dlatego wystarczą niskie parametry - np. grzanie do 41-42 stopni - a na górze zbiornika, gdzie znajduje się CWU mam 46-48 stopni. Przy tej ilości wody w zbiorniku CWU wystarczyłoby mi nawet 44-45 stopni - więc być może spróbuję obniżyć temperaturę nagrzewania bufora do 40 stopni. Zmienią pompę obiegową na mocniejszą i przed chwilą umówiłem się z elektrykiem na zmianę na 20A bezpiecznika zwłocznego. Jeśli ktoś mógłby mi podpowiedzieć jaką pompę dobrać - żeby nie była ani za mała, ani zbyt "duża" - to będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7606435 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mpalys 22.11.2018 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2018 Ta pompa ma max wydajność na 3 biegu 3,5m3/h co na GZ wcale nie jest małą wartością.Można oczywiście wymienić na mocniejszą najlepiej na energooszczędną spora jest równica w zużyciu prąduPrzyzwoite są podobno np:POMPA IBO MAGI 25-60/180 lub mocniejsza POMPA IBO o MAGI 25-80/180WILO YONOS-PICO 25/1-6 lub mocniejsza WILO YONOS-PICO 25/1-8 lub podobne Nie masz ty przypadkiem za małych średnic rur między pompą a sprzęgłem? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7606600 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 03.12.2018 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2018 Ludzie, przygody ciąg dalszy... Kilka dni chodziło bez uwag, a przed chwilą nowość: kompresor się nie włącza - słychać jakby przekaźnik próbował odpalić kompresor, sterownik pokazuje, że jest ok - ale nie pracuje.... Temperatura kompresora - normalna - 35 stopni.. Jakieś pomysły? Depresji z tą PC dostaję... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7613245 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 03.12.2018 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2018 Słuchajcie - znowu robię dochodzenie amatorskie krok po kroku i oto co znalazłem: - mimo, że słychać było dźwięk stycznika (jakby ciszej), to żaden z dwóch styczników schneidera się nie włączał- po ręcznym naciśnięciu stycznika po lewej kompresor odpalał Wyłączyłem więc z prądu kompresor, wykręciłem kable z tego stycznika, poruszałem kilka razy intensywnie przyciskiem na środku i po ponownym włączeniu PC zadziałała - tak mi się przynajmniej wydawało... Otóż PC pracowała, ale nie osiągała temperatury zadanej, kompresor bardzo się grzał, a góra kompresora, która zwykle jest zimna (pewnie tam przepływa czynnik z dolnego źródła??) była bardzo gorąca. Ponownie wyłączyłem z prądu całość, zrobiłem to samo z drugim stycznikiem - po prawej - i po ponownym włączeniu PC działa, góra kompresora jest zimna jak dotąd i wszystko gra. Nagrzewam teraz dom, bo sądzę, że to nie koniec problemów.. Nie wiem do czego służą te styczniki - ale ten po prawej nie pracuje - włącza się tylko ten po lewej. Jak mniemam mam styczniki do wymiany? Da się znaleźć jakieś odpowiedniki z naszego rynku? Po wpisaniu modeli w googla pojawia się tylko ali.. Typ tego, który pracuje: Schneider LC1 E25 01.Ten ,który nie pracuje: Schneider LC1 E18 01 Dołączam zdjęcie. https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/lKHNTz8QOmpNzF_ELCFLZ12VZp8fOX Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7613345 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 03.12.2018 17:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2018 W każdym sklepie z ekektro-automatyką dobiorą Ci zamiennik Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7613380 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 03.12.2018 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2018 W każdym sklepie z ekektro-automatyką dobiorą Ci zamiennik Mam jeszcze jedno podejrzenie - przed chwilą wywaliło mi znowu stycznik podczas pracy - a powiązany z nim: Schneider LRE22N Thermal Overload Relay Lr-e22n 16-24a wymagał resetu. Stało się to po 3 godzinach nieustannej pracy i nieosiągnięciu zadanej temperatury. WYDAJE MI SIĘ - że w tym momencie sterownik włącza grzałkę elektryczną - nawet nie wiem, ile ona ma kw - ale wydaje mi się, że PC pobierała wtedy około 21 A, a ten overload relay jest ustawiony na 24A - jeśli grzałka przebiła tę wartość łącznie z PC, to czy ten termik mógł wybić i wyłączyć połączony z nim stycznik? Czy mogę fizycznie wyciągnąć ze sterownika przewód, który odpowiada za sygnał do uruchomienia grzałki? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7613416 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mpalys 03.12.2018 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2018 Poszarp za kable czy aby któryś nie jest luźny.Sprawdź czy wszystkie kable są dobrze podokręcane - również połączenie termik-stycznikMoże ten termik szwankuje...Myślę że grzałkę możesz odpiąć - tylko przewód zaizoluj Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7613444 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 03.12.2018 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2018 (edytowane) Poszarp za kable czy aby któryś nie jest luźny. Sprawdź czy wszystkie kable są dobrze podokręcane - również połączenie termik-stycznik Może ten termik szwankuje... Myślę że grzałkę możesz odpiąć - tylko przewód zaizoluj Między termikiem a stycznikiem zmierzyłem temperaturę - pokazuje mi 80 stopni (termometr elektroniczny - może pokazywać błędnie - ale temperatura jest odczuwalnie wysoka).. Przyczyna? Uszkodzony termik / stycznik ? Kable wydają się być dobrze podłączone. Jakbym miał strzelać - to termik wydaje się być bardziej gorący.. Teraz wybiło mi nadprądowy - C20 - zaledwie po 3 minutach pracy.. Edytowane 3 Grudnia 2018 przez lukasz_ Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7613474 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 03.12.2018 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2018 Lukasz,Podokręcaj wszystkie śrubki od zacisków z przewodami, sprawdź wszystkie luty oraz wtyczki (generalnie każdy elektronik powinien wiedzieć co i jak sprawdzać), podejrzane styczniki i przekaźniki można wymienić profilaktycznie-nie są to drogie rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7613578 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 03.12.2018 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2018 (edytowane) Lukasz, Podokręcaj wszystkie śrubki od zacisków z przewodami, sprawdź wszystkie luty oraz wtyczki (generalnie każdy elektronik powinien wiedzieć co i jak sprawdzać), podejrzane styczniki i przekaźniki można wymienić profilaktycznie-nie są to drogie rzeczy. Co może powodować tak szybkie przekroczenie 23-24A ?? Żeby C20 wybijało po 3 minutach od jego włączenia... Dodam tylko, że była to próba przy braku obciążenia na podłogówce. Teraz - jak włączyłem wszystkie obiegi na podłogówce to pompa pracuje bez uwag... Macie jakieś pomysły? Będę dzwonił do elektronika, ale nie wiem czy skuma - PC jest w stanie 3 godziny pracować i nagle wybić.. Jak źle trafię, to elektronik zobaczy sobie jak PC chodzi i tyle.. To, że termik i stycznik są gorące to na pewno przyczyna ich samych? czy może coś z kompresorem etc? Edytowane 3 Grudnia 2018 przez lukasz_ Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7613582 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 03.12.2018 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2018 Co może powodować tak szybkie przekroczenie 23-24A ?? Żeby C20 wybijało po 3 minutach od jego włączenia... Teraz - jak włączyłem wszystkie obiegi na podłogówce to pompa pracuje bez uwag... Macie jakieś pomysły? Będę dzwonił do elektronika, ale nie wiem czy skuma - PC jest w stanie 3 godziny pracować i nagle wybić.. Jak źle trafię, to elektronik zobaczy sobie jak PC chodzi i tyle.. Dodam tylko, że była to próba przy braku obciążenia na podłogówce. To, że termik i stycznik są gorące to na pewno przyczyna ich samych? czy może coś z kompresorem etc? Wspominałeś o grzałce-trzeba się wpiąć woltomierzem pod grzałkę i sprawdzić czy się załącza oraz w którym momencie Termik będzie ciepły ,stycznik nie koniecznie-jeśli nic go nie grzeje z zewnątrz , to nie powinien mieć wyższej temp niż 40st (ze stycznikami zazwyczaj jest problem,że ich cewki hałasują -buczą) Podłączył bym jeszcze amperomierz pod główne zasilanie i obserwował moment wzrostu prądu-wtedy będzie wiadomo gdzie szukać Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7613627 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mpalys 03.12.2018 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2018 Łukasz jaką temperaturę masz ustawioną na GZ i jaka jest w rzeczywistości podczas pracy pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7613661 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 03.12.2018 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2018 Co to znaczy "brak obciążenia na podlogówce"? Czy Ty wlączyleś PC ze wszystkimi obiegami OP zakręconymi? Czyli PC pracowała bez odbierania z niej ciepła? Tak. Tylko sprzęgło 380l odbieralo ciepło. Podkreślam: termik i stycznik są gorące. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7613668 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_ 03.12.2018 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2018 Łukasz jaką temperaturę masz ustawioną na GZ i jaka jest w rzeczywistości podczas pracy pompy? 40 +- 1 ustawione fabrycznie. W rzeczywistości na zasilaniu o 9 stopni więcej niż na powrocie, czyli np. 43/34 i rośnie do zadanej. Problemy zwykle pojawiają się przy wyższych temperaturach. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186807-awarie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy/page/6/#findComment-7613671 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.