Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

5cm na kanał? Czyli preferujesz płaskie?Takie rozwiązanie też nie jest złe a kanały będą miały pięciocentymetrową warstwę izolacji.

 

Wiesz kamil, zainspirowany twoim pytaniem, po weryfikacji ile bede mial faktycznie styro w podlodze wyszlo mi ze nie 15 a 17 cm. I zmienilem koncepcje na przewody elastyczne PE75. Nie wiem czy taniej, ale bede tego potrzebowal niewiele, a robota z laczeniem tego i dopasowaniem bedzie o niebo latwiejsza. A czasu mi wybitnie brakuje na rozwijanie zdolnosci instalatorskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywiewne nawet niezaizolowane, jeśli są w strefie ogrzewanej budynku, mogą być. Popraw mnie jeśli błądzę.

 

Zgadza się. Wywiew nie musi być izolowany.

 

Przy nawiewnych też bym się jakoś nie spinał, ale na pewno ma to większy sens.

 

Nawiew powinien być dobrze izolowany w sytuacji kiedy będziesz chciał korzystać z GWC do chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to dobry pomysł. Kto tak ma zrobione i jak wygląda sprawa z szczelnością?

 

Nie wiem kto ma.

Szczelność styro jest wystarczająca, żeby pchać powietrze. Poza tym prawdopodobnie będę wycinał kanały drutem oporowym, który zamknie pory. Myślałem też nad folią w płynie. Zobaczmy co wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kto ma.

Szczelność styro jest wystarczająca, żeby pchać powietrze. Poza tym prawdopodobnie będę wycinał kanały drutem oporowym, który zamknie pory. Myślałem też nad folią w płynie. Zobaczmy co wyjdzie.

 

jak dla mnie i tak ryzykowne rozwiązanie ale skoro masz styro od środka to z góry można się domyśleć że będziesz robił nietypowe rozwiązania.

Jednak dalej mnie to nie przekonuje. Jednak w tym ma iść powietrze którym będzie się oddychać a styropian się z czasem utlenia czy coś takiego a pewnie za zdrowe rzeczy z tego nie wychodzą. Nie bez powodu też do wentylacji idą specjalne przewody z odpowiednimi atestami. Lepiej to przemyśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz kamil, zainspirowany twoim pytaniem, po weryfikacji ile bede mial faktycznie styro w podlodze wyszlo mi ze nie 15 a 17 cm. I zmienilem koncepcje na przewody elastyczne PE75. Nie wiem czy taniej, ale bede tego potrzebowal niewiele, a robota z laczeniem tego i dopasowaniem bedzie o niebo latwiejsza. A czasu mi wybitnie brakuje na rozwijanie zdolnosci instalatorskich.

 

przy 100m2 piętra daje to 17m3 styropianu. Więc całkiem sporo jak na to że go aż tyle nie trzeba bo 5cm na dobrą sprawę by wystarczyło. Szczerze mówiąc warto rozważyć strop w wersji drewnianej bo między belkami można wszystko schować. Dając odpowiednie przekroje belek to będzie można na nie dać płyty osb a na nich ułożyć 5cm styro i zalać wylewką 5cm aby było stabilnie i nie dudniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie i tak ryzykowne rozwiązanie ale skoro masz styro od środka to z góry można się domyśleć że będziesz robił nietypowe rozwiązania.

Jednak dalej mnie to nie przekonuje. Jednak w tym ma iść powietrze którym będzie się oddychać a styropian się z czasem utlenia czy coś takiego a pewnie za zdrowe rzeczy z tego nie wychodzą. Nie bez powodu też do wentylacji idą specjalne przewody z odpowiednimi atestami. Lepiej to przemyśleć.

 

Tak Kamil, lepiej przemyśl zanim coś napiszesz. Nie gdybaj tylko najpierw poczytaj na dany temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 100m2 piętra daje to 17m3 styropianu. Więc całkiem sporo jak na to że go aż tyle nie trzeba bo 5cm na dobrą sprawę by wystarczyło. Szczerze mówiąc warto rozważyć strop w wersji drewnianej bo między belkami można wszystko schować. Dając odpowiednie przekroje belek to będzie można na nie dać płyty osb a na nich ułożyć 5cm styro i zalać wylewką 5cm aby było stabilnie i nie dudniło.

 

Hmm, ja mowie o styro na plycie fundamentowej. Mam 16cm XPS pod i mialo byc 15 nad. Ale nierownosci w wykonaniu plyty - garbik w jednym narozniku - i ich niwelacja na pierwszej warstwie bloczkow doda mi 2 cm styro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ja mowie o styro na plycie fundamentowej. Mam 16cm XPS pod i mialo byc 15 nad. Ale nierownosci w wykonaniu plyty - garbik w jednym narozniku - i ich niwelacja na pierwszej warstwie bloczkow doda mi 2 cm styro.

 

To też ładnie będziesz miał styropianu w podłodze :)

Ja w tym momencie stanąłem na etapie 10cm XPS pod, 10cm EPS na płytę.

Z OZC i z ekonomicznego punkty widzenia, wychodzi mi, że tak będzie optymalnie. Mam nadzieje, że potwierdzi się to w rzeczywistości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months później...

Dawno tu nie zaglądałem bo porzuciłem trochę ten wątek na rzecz innego. Doszedłem tam do wniosku że na działce najbardziej będzie mi pasować domek parterowy tyle ze zajmie trochę większą powierzchnię. Dom piętrowy mi za szeroki wychodził i temu o parterówce myślałem, szczerze mówiąc do teraz. Szukałem można powiedzieć inspiracji i trafiłem na dość ciekawy projekt który szczerze mówiąc idealnie wpasowuje się w moją działkę i nawet jeszcze lepiej niż dom parterowy. Najlepsze jest to ze szerokość domu mieści mi się w założonych 8m !!! a to szczęśliwie znaleziony projekt w którym szczerze mówiąc chyba nic bym nie zmienił poza szerokością schodów bo 85cm to stanowczo za wąsko i musi być min. ten 1m aby było komfortowo http://z500.pl/projekt/628/Z295,zgrabny-dom-o-nowoczesnym-wygladzie-z-dachem-kopertowym-takze-na-waska-dzialke/dane-ogolne.html

Patrząc na projekt wiedzę od razu że to będzie musiał być dom murowany i raczej o pasywnym mogę zapomnieć więc temu tu o tym piszę bo będzie prawie pasywny a raczej energooszczędny w granicach 2-3l. Wiem że przez słup przy wejściu i balkon na piętrze z pokoi nie pozwoli na pasywny dom ale mam nadzieję że uda mi się zbliżyć do tego poziomu jak najbardziej. Ze względu na mniejszą powierzchnię zabudowy w porównaniu do parterowego jego cena powinna w budowie być podobna, a na pewno nie droższa. Jeszcze tu wrzucam skopiowane zdjęcia zrzutów i wizualizacji Z295.parter.jpgZ295.piętro.jpgZ295.południe.jpgZ295.północ.jpg

Jak wam się podoba ten projekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny...

Pomysł, żeby budować dom energooszczędny, zamiast pasywnego jak najbardziej racjonalny.

 

Więcej komentować nie ma co, bo za parę miesięcy będziesz miał inny pomysł:)

 

Z tego co dokładnie sprawdziłem to projekt zakłada wymiar wewnętrzny niecałe 7m więc idealnie pod to co ja bym chciał, bo przy ścianie o gr.50cm łącznie da to ten wymiar do 8m szerokości domu. Praktycznie mówiąc to nic nie chciałbym zmieniać w nim tylko poszerzyć schody wydłużając o te 30cm dom i dzięki temu łazienka na parterze się poszerzy o te 30cm i będzie bardziej przestronna i lepiej się w niej prysznic mi zmieści. Podoba mi się w nim to że mało jest okien od strony po której będę miał dom tesciowej więc nie będzie mnie to razić w oczy a przy okazji podoba mi się usytuowanie wejścia do domu. Normalnie jakby zrobili ten projekt pod moją działkę. Więc mogę sobie spokojnie postawić domek a potem garaż sobie postawię jak już domek będzie stał i starczy kasy a jak nie starczy to z czasem go postawię. Mimo że domek bardziej energooszczędny to i tak postawię go z BK+25cm styro, w płycie dam chyba 20cm XPSa i zrobię płytę grzewczą 20cm a do ogrzewania wezmę jakąś PC PW. Pom.gosp. jest w fajnym miejscu i wszędzie instalację będą miały krótką drogę dojścia. Na dach to oczywiście wiązary pójdą a do izolacji to tak jak wcześniej planowałem to zasypię granulatem. Nawet mam już pomysł jak to fajnie zrobić. Wiem że z tym projektem nie ma szans na typowy dom pasywny ale będę do niego dążyć tylko że teraz nie muszę za wszelką cenę starać się zbijać zapotrzebowania bo i tak niżej niż 2l nie zejdę choćbym nie wiem co zrobił może nawet 3l będzie ciężko osiągnąć. Działówki to pociągnę chyba z silki 12 bo jak już murowany to chyba bez sensu bawić się w suchą zabudowę z płyt gk.

Raczej pomysłu nie zmienię bo cały czas pozostaje ten sam, aby dom był jak najbardziej pasywny i do tego będę dążyć ale jak się nie uda to trudno. Tu mi się przypadkiem udało znaleźć idealny projekt domu piętrowego na moją działkę, do tej pory nie mogę w to uwierzyć bo myślałem że skoro domek może być tylko wąski i jeszcze taki aby nie miał za dużo okien od zachodu to nic oprócz parterowego mi nie pozostało. A tu mi się trafił taki fajny projekt i nawet jak postawię garaż to nie będzie źle wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A domek zrobię mniej więcej w prostszej formie czyli bez kombinacji z grubością styropianu, drewnem na elewacji itp czyli coś takiego z295. elewacja.jpg http://z500.pl/thumb/moja-budowa/1199/MB_Z295_1199_64530_0_738_tl_normal.JPG

chyba nawet tez dokładnie taką kolorystykę zrobię bo mi się podoba taka prosta forma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak schody realnie da się poszerzyć o 10cm więc zamiast 85cm będzie 95cm szerokości. Projekt zakłada długość stopnia na 26cm więc zmniejszając do 25cm (co też będzie ok) pozwoli zaoszczędzić parę centymetrów. W projekcie schody mają mieć łącznie 2,67cm długości i przewidywane jest 7schodków na piętro czyli da to 8 stopni. 7x0,25=1,75m. Szerokość domu wewnątrz między ścianami nośnymi to 6.96m czyli ja zrobię sobie na 7m i dzięki temu że zyskam te 4cm oraz 7cm na troszkę krótszych schodkach to mogę o te 10cm poszerzyć schody aby potem też na piętrze było te 1,2m szerokości holu. Dając szerokość schodów 1m to zmniejsza mi się hol na piętrze lub pokoje więc wolę schody na 0,95m niż 1m. Chyba te 5cm jakoś przeboleje a i tak to będzie lepiej niż to wg projektu. Z drugiej strony jakoś sobie nie wyobrażam jak ktoś może projektować tak wąskie schody. Szkoda że dla projektantów w biurach nie liczy się komfort późniejszych mieszkańców. Podoba mi się w tym projekcie też rozwiązanie kuchni i salonu. Uważam że jest całkiem pomysłowe. Też na pochwałę zasługuje dobre rozwiązanie schodów czyli że nie są przez salon i wychodząc z wiatrołapu można jak się chce iść od razu na górę do pokoi i nie trzeba w tym celu przechodzić przez cały dom, to jest plus. Też łajna jest łazienka na parterze która jest dość przestronna i jest w niej miejsce na prysznic a nawet zmieści się tez ewentualnie pralka więc na stare lata gdy nie będzie się chciało chodzić po schodach można śmiało zostać na dole. Pom.gosp. wychodzi dość spore ale to też będzie miejsce na trzymanie różnych rzeczy więc na pewno się przyda. Przy ścianie zewnętrznej po schodami będzie dość duża przestrzeń o wysokości 1,39m więc tam na pewno będzie trzeba wsadzić jakiś zbiornik na wodę czy coś takiego aby on nie marnował miejsca gdzie indziej.

Zastanawia mnie kwestia ścian nośnych wewnętrznych w domu i przy okazji stropu TERIVA który jest przewidziany oraz tego że południowa ściana zewnętrzna jest przesunięta do środka względem południowej ściany parteru. Rozumiem że przy stropie TERIVA na szerokość 7m bez podparcia ścianą wewnętrzna nośną trzeba zrobić przewiązanie i pewnie by musiało ich być z 3 lub nawet 4 i to jest zrozumiałe. Ale jak na tym posadzić na piętrze ścianę zewnętrzną nośną? Jak ona ma na TERIVIE wytrzymać? Trzeba zrobić wtedy jakiś podciąg? Ale jak aby nie był widoczny z parteru? Już kiedyś o czymś podobnym myślałem ale zrezygnowałem z właśnie powodu tego ze nie wiem jak to ogarnąć. A jakbym zamiast TERIVy chciał zrobić strop monolityczny to jakiej by musiałby być grubości? 15cm wystarczy czy więcej? Wtedy to robi sie zbrojenie siatką górą i dołem czy jedna wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...