Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam i serdecznie na forumową aukcję dla potrzebująch dzieciaków zapraszam :)

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?244044-Jubileuszowa-10-Aukcja-prac-Dzieci-z-Ogniska-Marymont

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Oczywiście. Tynkowanie ścian, sufitów, wylewki na piętrze, okien chyba też sam nie będziesz montował - a jeśli nawet, to je będziesz musiał drożej kupić.

Schody... panelami ich chyba nie obłożysz.... A tego wszystkiego w szkielecie byś nie miał.

 

W szkielecie zamiast tynków miałbym płyty gk a potem szpachlowanie.Wylewki niby nie trzeba na piętrze ale płyty osb trzeba przykręcić do belek stropowych i pomyśleć jakoś o tym aby akustycznie nie dudniło gdy będzie się chodzić na piętrze czy jak dzieci będą gonić. Czy szkielet czy nie to przy domu piętrowym i tak trzeba zwykłe okna otwierane aby je można było łatwo umyć. No chyba że można zamówić szyby z specjalną powłoką samo myjącą się ale wtedy to zaś koszty szyb większe. Ale mimo wszystko to chyba nie opłaca się brać okien do samodzielnego montażu na taśmy bo wtedy na wszystko ma się większy VAT. Schody i w szkielecie i murowanym wyjdą finalnie podobnie. Ja i tak szkieletu jeszcze nie przekreśliłem a jedynie stwierdziłem że prawdopodobnie nie uda mi się zrobić standardu pasywnego z tym projektem więc nie mam ciśnienia aby go za wszelką cenę próbować uzyskać bo nawet nie wiem czy byłoby to możliwe. Skoro na poprzedni projekt domu piętrowego udało się uzyskać mi jakieś chyba to było 12-13kWh/m2 zapotrzebowania to dla tego projektu obecnego jak uda się uzyskać 20-30kWh/m2 to będę się cieszyć. Ten projekt mi się podoba ze względu na idealne jak dla mnie ułożenie na działce i że mimo piętra jest dość funkcjonalny i fajny. Przy okazji zajmie mniejsza powierzchnie działki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Tynkowanie ścian, sufitów, wylewki na piętrze, okien chyba też sam nie będziesz montował - a jeśli nawet, to je będziesz musiał drożej kupić.

Schody... panelami ich chyba nie obłożysz.... A tego wszystkiego w szkielecie byś nie miał.

Postawiłem dom z poddaszem użytkowym i jakbym miał stawiać jeszcze jeden w przyszłości to byłaby to parterówka.

Zaoszczędziłbym z 40 %..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postawiłem dom z poddaszem użytkowym i jakbym miał stawiać jeszcze jeden w przyszłości to byłaby to parterówka.

Zaoszczędziłbym z 40 %..

 

Jak ja bym miał budować dom z poddaszem to też wolałbym parterówkę ale przy dwóch pełnych piętrach to nie jest źle. Jedynie to że po schodach trzeba gonić ale jak mało miejsca na działce to jedyna rozsądna opcja aby dom był piętrowy.

Czemu chciałbyś dom parterowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parterowkę wybrałbym ze względów finansowych. Dom już dawno miałbym wykończony, a tak to się wciąż bujam.

Edit.

Uważam, źe dom dwu piętrowy to najdroższa opcja. Małżonki kuzynka stawia dom podobny do Twojej konstrukcji i zakładał iż wyda na SSO 120k. Stawia go sam z pomocą rodziny, ostatnio przyznał mi się, że na tym etapie przekroczy budżet o 20k.

SSO to dopiero początek drogi, najgorszym, najdroższym etapem są prace wykończeniowe.

Edytowane przez Tomaszs131
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parterowkę wybrałbym ze względów finansowych. Dom już dawno miałbym wykończony, a tak to się wciąż bujam.

Edit.

Uważam, źe dom dwu piętrowy to najdroższa opcja. Małżonki kuzynka stawia dom podobny do Twojej konstrukcji i zakładał iż wyda na SSO 120k. Stawia go sam z pomocą rodziny, ostatnio przyznał mi się, że na tym etapie przekroczy budżet o 20k.

SSO to dopiero początek drogi, najgorszym, najdroższym etapem są prace wykończeniowe.

 

Jeżeli buduje się domy o tej samej powierzchni to piętrowy zawsze będzie tańszy. Budowałeś to wierz ile było pracy przy fundamentach i dachu a w parterówce jest tego dwa razy więcej. Więc mylisz się sądząc że parterówka obniżyłaby Ci koszty. Ja myślałem że chodzenie po schodach Ci nie pasuje.

Przeglądam właśnie Twój dziennik i szukam jak rozwiązałeś kwestię WM czyli jak poprowadziłeś kanały do piętra domu i jak robiłeś izolację podłogi na piętrze pod podłogówkę bo to dla mnie bardzo ciekawe zagadnienia jeżeli chodzi o dom piętrowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W szkielecie zamiast tynków miałbym płyty gk a potem szpachlowanie.Wylewki niby nie trzeba na piętrze ale płyty osb trzeba przykręcić do belek stropowych i pomyśleć jakoś o tym aby akustycznie nie dudniło gdy będzie się chodzić na piętrze czy jak dzieci będą gonić. Czy szkielet czy nie to przy domu piętrowym i tak trzeba zwykłe okna otwierane aby je można było łatwo umyć. No chyba że można zamówić szyby z specjalną powłoką samo myjącą się ale wtedy to zaś koszty szyb większe. Ale mimo wszystko to chyba nie opłaca się brać okien do samodzielnego montażu na taśmy bo wtedy na wszystko ma się większy VAT. Schody i w szkielecie i murowanym wyjdą finalnie podobnie. .

 

Ja nie pisałem z myślą, co trzeba w szkielecie, a co w murowanym, ale co potrzeba w parterówce szkieletowej, a co w murowanym piętrusie.

Rozumiesz już ?

 

W murowanym piętrusie masz schody, tynkowanie, wylewki, okna ...

Pod płytę musisz dać pewnie XPS

10cm betonu ta płyta nie będzie miała... więc wiele taniej nie wyjdzie.

 

 

To jest droższy projekt, niż ten jamnik

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się co do schodów- nie przeszkadzają mi. Poddasze traktuje jako miejsce do spania, to co potrzeba do życia dziennego znajduje się na parterze.

Kanały prowadziłem od piwnicy w górę po przez piętro na poddasze. W salonie mam je schowane w ściance i w szafie. Na poddaszu kolejna ścianka, potem kanały są przykryte wełną w zabudowie sufitu z gk. Styropian- frezowany ułożyłem w dwóch warstwach 2 * 5cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pisałem z myślą, co trzeba w szkielecie, a co w murowanym, ale co potrzeba w parterówce szkieletowej, a co w murowanym piętrusie.

Rozumiesz już ?

 

W murowanym piętrusie masz schody, tynkowanie, wylewki, okna ...

Pod płytę musisz dać pewnie XPS

10cm betonu ta płyta nie będzie miała... więc wiele taniej nie wyjdzie.

 

 

To jest droższy projekt, niż ten jamnik

 

Akurat przy murowanym przykładowo ściany zewnętrzne w sumie wyjdą taniej niż w szkielecie który bym miał ale za to będzie mniejsze U ściany. Też mi się wydaje że ten projekt będzie droższy od parterówki bo też i większy o jakieś 20m2 czyli przede wszystkim o schody, o większe pom.gosp, większe pokoje ale za to salon trochę mniejszy, też dwie łazienki w sumie będą większe. Holu tez trochę więcej przybędzie. Tylko że dzięki temu projektowi mogę podzielić działkę przed budową i załatwić aby była na mnie i żonę już wydzielona część bo mogę bardziej się przybliżyć do kawałka ziemi na której sąsiad ma służebność przejazdu gdyż od tej strony będę miał praktycznie okno tylko w kuchni oraz z łazienki parteru więc mi to nie będzie przeszkadzać w żaden sposób. Przy parterówce jednak jak byłaby tak blisko to wydaje mi się na dłuższą metę mało komfortowe bo z pokoi i salonu największe okna byłyby skierowane właśnie na tą drogę dojazdową. Sąsiad czasem przyjeżdża do domku i goni tu i tam i trochę by denerwowało jak łaziłby tak blisko domu i patrzył co mi się w domu dzieje. A tak to przy piętrowym domku sypialnie są na piętrze więc nic nie będzie widział a salon po drugiej stronie więc też mi tam nie będzie zaglądać. Przy piętrowym domu jest mniejsza powierzchnia zabudowy o jakieś 50m2 więc z automatu niższy koszt płyty ale za to dojdzie strop i schody ale to będzie w różnicy kosztów fundamentów. Zyska się też na mniejszym dachu bo też będzie znacznie mniejszy więc sporo tańszy. Za to będzie więcej ścian zewnętrznych o jakieś 50% bo dom większy. Też bardziej kłopotliwa praca bo bez rusztowań ani rusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się co do schodów- nie przeszkadzają mi. Poddasze traktuje jako miejsce do spania, to co potrzeba do życia dziennego znajduje się na parterze.

Kanały prowadziłem od piwnicy w górę po przez piętro na poddasze. W salonie mam je schowane w ściance i w szafie. Na poddaszu kolejna ścianka, potem kanały są przykryte wełną w zabudowie sufitu z gk. Styropian- frezowany ułożyłem w dwóch warstwach 2 * 5cm.

 

Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tego rozprowadzenia kanałów, mam nadzieję że masz na o zdjęcia w dzienniku i to potem znajdę.

Kto liczył Ci OZC bo jak dla mnie to dość naciągane (bez urazy) ale z tyloma balkonami, wykuszami, z kominkiem, z garażem nie odizolowanym od budynku czyli z tą całą masą mostków ciężko mi uwierzyć że osiągnąłeś tak niskie zapotrzebowanie domu na ciepło. Też mnie zaskakuje taki wynik testu szczelności. Nawet chyba imrahil mając bardziej zwarta bryłę bez wykuszy czy balkonów i kominka oraz odizolowanym garażu od bryły domu nie ma takiego zapotrzebowania na ciepło co Ty a izolację ma równie dobrą. No chyba że w OZC nie uwzględniałeś mostków i było liczona na łapu capu i tylko z grubsza poglądowo a wynikiem nie ma co się sugerować. Tyle że podpisujesz go w swojej stopce i ktoś niekumaty jak otworzy sobie Twój projekt i go zobaczy to pomyśli że po ch...a tyle wszyscy piszą o odpowiedniej bryle aby dom był energooszczędny skoro nie trzeba się tego trzymać bo Ty akurat masz teoretycznie domek 3l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tego rozprowadzenia kanałów, mam nadzieję że masz na o zdjęcia w dzienniku i to potem znajdę.

Kto liczył Ci OZC bo jak dla mnie to dość naciągane (bez urazy) ale z tyloma balkonami, wykuszami, z kominkiem, z garażem nie odizolowanym od budynku czyli z tą całą masą mostków ciężko mi uwierzyć że osiągnąłeś tak niskie zapotrzebowanie domu na ciepło. Też mnie zaskakuje taki wynik testu szczelności. Nawet chyba imrahil mając bardziej zwarta bryłę bez wykuszy czy balkonów i kominka oraz odizolowanym garażu od bryły domu nie ma takiego zapotrzebowania na ciepło co Ty a izolację ma równie dobrą. No chyba że w OZC nie uwzględniałeś mostków i było liczona na łapu capu i tylko z grubsza poglądowo a wynikiem nie ma co się sugerować. Tyle że podpisujesz go w swojej stopce i ktoś niekumaty jak otworzy sobie Twój projekt i go zobaczy to pomyśli że po ch...a tyle wszyscy piszą o odpowiedniej bryle aby dom był energooszczędny skoro nie trzeba się tego trzymać bo Ty akurat masz teoretycznie domek 3l.

Audyt przeprowadził asolt, test szczelności kolega Grzegorz z FM. Przeprowadzany był dwa razy.

Garaż mam zaizolowany od wew. Nie wiem skąd przypuszczenie, że mogłoby być inaczej? Wszystkie balkony i wykusz zaizolowane frezowanymi płytami pur. Stego co wiem asolt w swoich obliczeniach uwzględnia ewentualne mostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audyt przeprowadził asolt, test szczelności kolega Grzegorz z FM. Przeprowadzany był dwa razy.

Garaż mam zaizolowany od wew. Nie wiem skąd przypuszczenie, że mogłoby być inaczej? Wszystkie balkony i wykusz zaizolowane frezowanymi płytami pur. Stego co wiem asolt w swoich obliczeniach uwzględnia ewentualne mostki.

 

Akurat przed chwilą doszedłem do tego w Twoim dzienniku że robił Ci to asolt. W kompetencje asolta nie wątpię ale i tak ciężko mi jest uwierzyć w ten wynik. Takie balkony co masz to nawet jak całe obkleiłeś płytami pur (pewnie o gr. max. 5cm) to i tak jest to duży mostek. Jeżeli naprawdę asolt wszystko dobrze powprowadzał w audytorze i dobrze jest to policzone i Twój wynik faktycznie taki dobry jest to ja się cieszę bo dzięki temu wiem że mój projekt dom piętrowego który sobie ostatnio upatrzyłem zmieści się w zapotrzebowaniu 20-30kWh/m2 bez problemu a może nawet w 15kWh/m2 się zmieści. A już miałem niepotrzebne o to wątpliwości i martwiłem się że nie da rady mieć dobrego wyniku. Tylko jestem ciekaw czemu imrahil ma tak słaby wynik dla swojego domu a pod względem bryły, czy ustawienia do słońca ma niemalże idealnie.

Jestem ciekaw jak wyglądał u Ciebie test szczelności ale pewnie w dzienniku do tego kiedyś dojdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat przy murowanym przykładowo ściany zewnętrzne w sumie wyjdą taniej niż w szkielecie który bym miał ale za to będzie mniejsze U ściany. .

 

A przelicz mi koszt m2 tej ściany....

 

O płycie już pisałem - 20cm, jak nic, czyli na betonie jesteś w plecy, do tego XPS, zamiast EPS 100

Różnica kolosalna.

Jedynie na stali zaoszczędzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przelicz mi koszt m2 tej ściany....

 

O płycie już pisałem - 20cm, jak nic, czyli na betonie jesteś w plecy, do tego XPS, zamiast EPS 100

Różnica kolosalna.

Jedynie na stali zaoszczędzisz.

 

Na razie nie mam głowy do liczenia. Będę to robił z czasem. Nie pali mi się z tym ale z tego ca pamiętam to na składzie BK kosztuje jakieś 40-50zł za 1m2 w zależności z jakiej firmy więc w porównaniu do szkieletu który byłby to wyjdzie sporo taniej. Szkielet który chciałem byłby pod dom pasywny i miałby U=0,072W/m2, przy BK+styro wyjdzie mi U=0,1W/m2. Patrzę na to pod względem jakby samej konstrukcji bez styropianu bo w obu przypadkach będzie go 25cm. więc element szkieletu o łącznej grubości 25cm będzie znacznie droższy niż BK z tynkowaniem. Jeżeli przy BK chciałbym mieć takie samo U co w szkielecie to musiałbym dać więcej styropianu a wtedy i ściana byłaby przesadnie gruba i jej koszt byłby większy. Jeżeli nie spinam się tak o U ściany to wtedy BK+styro jest dobrym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil płyty na balkonach są grubości 10 cm.

 

10cm płyty PUR? To pewnie majątek zjadło bo one są strasznie drogie ale za to mają lepsza lambdę od styropianu. Doszedłem na razie w oglądaniu do dachu i jak tak patrzę na konstrukcję domu to dochodzę do wniosku że asolt musiał chyba źle to policzyć skoro wyszło tak niskie zapotrzebowanie. Oczywiście On sam tego nie przyzna ale to jest niemożliwe aby był taki wynik no chyba że sam program w sobie źle liczy ale asolt pisał że z stanem faktycznym raczej Jego obliczenia się zgadzają więc sam już nie wiem. Jany jest Twój domek i ładnie wygląda ale w jego tak niskie zapotrzebowanie to ie wierzę no chyba że na to ma wpływ to że dom jest z BK a to jest materiał też izolujący więc może nie ma za dużego mostku przez choćby dojechanie szczytami do samej membrany czy to że jest piwnica i mimo że BK leży na zwykłym fundamencie to nie tworzy mostka tak jakby to było gdyby dom był murowany przykładowo z silki. Może wtedy dzięki właśnie BK bryła domu nie ma takiego znaczenia i dom nie musi leżeć na płycie fundamentowej a w przypadku piwnicy nie traci się na energooszczędności.

Mam do Ciebie pytanie o strop. Jak długą masz belkę stropową w salonie? Przy tej rozpiętości masz grubość stropu 24cm czyli dzięki przewiązkom może być ta grubość? Bo kiedyś znalazłem informację że przy większych rozpiętościach trzeba robić grubszy strop niż te 24cm. Z czego masz działówki? Dobrze widzę że też z BK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fachowość asolta nie mnie i Tobie oceniać. OZC miałem aktualizowane z trzy, cztery razy. Grubości ocieplenia za każdym razem były zwiększane. Pierwsze obliczone obciąźenie cieplne budynku wyszło 7.6KW.

Ściany szczytowe by pozbyć się mostka podciąłem by połączyć izolacje zew. i wew. budynku.

Ściany działowe to bk 600, zew. 400. Co do rozpiętości belki stropowej to nie jestem do końca pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fachowość asolta nie mnie i Tobie oceniać. OZC miałem aktualizowane z trzy, cztery razy. Grubości ocieplenia za każdym razem były zwiększane. Pierwsze obliczone obciąźenie cieplne budynku wyszło 7.6KW.

Ściany szczytowe by pozbyć się mostka podciąłem by połączyć izolacje zew. i wew. budynku.

Ściany działowe to bk 600, zew. 400. Co do rozpiętości belki stropowej to nie jestem do końca pewny.

 

Zewnętrzne ściany z BK 400 zrobiłeś o grubości 24cm? Ja się kiedyś nad tym zastanawiałem to wszyscy mi pisali że bez sensu bo ten materiał o takiej małej gęstości jest bardzo kruchy i nie warto z tego robić a niewiele to polepsza parametry jeżeli byłby to BK 600. I tak jest w pierony betonu wiec po uśrednieniu U ściany nie jest aż tak wysokie jak typowo samego BK+styro. Przykładowo w wykuszu masz już sam żelbet który ma U w okolicach 0,12W/m2 przy 25cm styro. Masz w domu masę mostków cieplnych których według definicji domu energooszczędnego nie powinno być nawet jak na dom 3l. Z reszta życie zweryfikuje to co było w obliczeniach i za parę lat zobaczysz jakie wychodzi średnie zużycie roczne. Tylko dzięki pompie ciepła może być na przyzwoitym poziomie. Jakie planujesz mieć temperatury w wszystkich pomieszczeniach? Teoretycznie domek ma niecałe 150m2 powierzchni według oryginalnego projektu a Ty podajesz że grzanych podług jest prawie dwa razy więcej tzn że planujesz ogrzewać wszystkie pomieszczenia i pewnie do wyższych temperatur. Do jakich konkretnie?

Jaką masz szerokość w salonie między ścianami nośnymi? Na oko wygląda na ok.6m ale nie jestem pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zewnętrzne ściany z BK 400 zrobiłeś o grubości 24cm? Ja się kiedyś nad tym zastanawiałem to wszyscy mi pisali że bez sensu bo ten materiał o takiej małej gęstości jest bardzo kruchy i nie warto z tego robić a niewiele to polepsza parametry jeżeli byłby to BK 600. I tak jest w pierony betonu wiec po uśrednieniu U ściany nie jest aż tak wysokie jak typowo samego BK+styro. Przykładowo w wykuszu masz już sam żelbet który ma U w okolicach 0,12W/m2 przy 25cm styro. Masz w domu masę mostków cieplnych których według definicji domu energooszczędnego nie powinno być nawet jak na dom 3l. Z reszta życie zweryfikuje to co było w obliczeniach i za parę lat zobaczysz jakie wychodzi średnie zużycie roczne. Tylko dzięki pompie ciepła może być na przyzwoitym poziomie. Jakie planujesz mieć temperatury w wszystkich pomieszczeniach? Teoretycznie domek ma niecałe 150m2 powierzchni według oryginalnego projektu a Ty podajesz że grzanych podług jest prawie dwa razy więcej tzn że planujesz ogrzewać wszystkie pomieszczenia i pewnie do wyższych temperatur. Do jakich konkretnie?

Jaką masz szerokość w salonie między ścianami nośnymi? Na oko wygląda na ok.6m ale nie jestem pewny.

 

Projekt nie licząc zagospodariwania przestrzeni nad garażem ma 150m. Dodatkowo garaż został wydłużony i 2 m. BK 400 jest mniejszej gęstości ale z tego co wiem ma większą odporność na ściskanie.

Temperatury obliczeniowe z projektu to 21 i w łazienkach 23.

Piwnica też mam ogrzewaną -19 oC.

Salon nna pewno nie ma 6 metrów szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...