kamilb1987b 12.05.2016 18:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 A jakiej klasy konkretnie ? A jaka klasa będzie w projekcie ? Nie wiem jaka klasa betonu będzie w projekcie. Ale na budowie można go też przygotować a zależy to przecież od proporcji składników i dobrego wymieszania. Nie jest to popularne więc naturalnie budzi obawy. Ja też mam obawy ale jest trochę czasu na zapoznanie się z tym. Piszę z gościem od tego systemu ale na razie ciężko jest wydusić jakieś konkrety. Pewnie temu bo sami z tego robią i nie na rękę jest im aby ktoś sobie to sam zrobił ale zobaczę co da się dowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 12.05.2016 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 (edytowane) To moze zapytać go, jaki beton jest stosowany.A jesli C 20/25 ?Zrobisz taki ? Edytowane 12 Maja 2016 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 12.05.2016 21:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 To moze zapytać go, jaki beton jest stosowany. A jesli C 20/25 ? Zrobisz taki ? Nie wiem, pewnie nie będzie łatwo i lepiej to zamówić w betoniarni. Nie jest łatwo wszystko odpowiednio dobrać i wymieszać. Zrobi się źle i już klasa betonu spadnie no chyba ze od kogoś mądrego się dowie jak to zrobić w betoniarce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
APZ 13.05.2016 04:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 To moze zapytać go, jaki beton jest stosowany. A jesli C 20/25 ? Zrobisz taki ? W prefabrykacji obawiam się, że mogą się pojawić wyższe klasy. Właśnie to jedna z zalet, że na zakładzie zrobią wyższą klasę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 13.05.2016 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Nie wiem, pewnie nie będzie łatwo i lepiej to zamówić w betoniarni. Nie jest łatwo wszystko odpowiednio dobrać i wymieszać. Zrobi się źle i już klasa betonu spadnie no chyba ze od kogoś mądrego się dowie jak to zrobić w betoniarce. W betoniarce, to jak cię mocno postarasz, moze B15 ukręcisz. Chyba, że wiesz, jak dobrać odpowiedni stosunek c/w, jakie i ile plastyfikatory, i jak wpływają na ilość wody zarobowej, jak dobrać krzywą uziarnienia i to, ze betoniarka bedzie potrafiła wymieszać beton o konsystencji zbliżonej do połsuchego. A jak juz sobie z tym poradzisz, to pozostanie jeszcze tylko zaopatrzenie sie w odpowiednią wagę, zeby trzymać proporcje Ile m3 potrzebujesz na jeden prefabrykat ? Bo betoniarką ukręcisz na raz 80-90 litrów.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 13.05.2016 15:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 W betoniarce, to jak cię mocno postarasz, moze B15 ukręcisz. Chyba, że wiesz, jak dobrać odpowiedni stosunek c/w, jakie i ile plastyfikatory, i jak wpływają na ilość wody zarobowej, jak dobrać krzywą uziarnienia i to, ze betoniarka bedzie potrafiła wymieszać beton o konsystencji zbliżonej do połsuchego. A jak juz sobie z tym poradzisz, to pozostanie jeszcze tylko zaopatrzenie sie w odpowiednią wagę, zeby trzymać proporcje Ile m3 potrzebujesz na jeden prefabrykat ? Bo betoniarką ukręcisz na raz 80-90 litrów.... Nie liczyłem ile dokładnie potrzeba betonu na prefabrykat. Na razie to jest świeży temat i dogłębnie go jeszcze nie analizowałem. W tych prefabrykatach ściana ba 5cm grubości betonu więc na 1m2 pójdzie jakieś 0,05m3 betonu plus to co na słupy po bokach. Siatka idzie z pręta 4,5mm w oczku 15x15cm a po bokach dwa pręty fi 12. W formie wykłada się styropian o gr.10cm i na to daje zbrojenie i zalewa. Więc bardzo łatwa robota. Tylko z tym betonem kłopot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 13.05.2016 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Ściana o grubosci 5cm i Ty chcesz tam beton z betoniarki lać ?Ty masz pomysły.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 13.05.2016 22:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Ściana o grubosci 5cm i Ty chcesz tam beton z betoniarki lać ? Ty masz pomysły.... Nie wiem bo dużo tego na jeden prefabrykat nie pójdzie i nie wiem jak to będzie gdy tego się mało zamówi a betoniarni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 14.05.2016 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Daj sobie spokój z tym pomysłem. Poczekaj na wycenę z praefy, a jak zobaczysz cenę to i tak będziesz budował z betonu w piance Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 14.05.2016 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Nie liczyłem ile dokładnie potrzeba betonu na prefabrykat. Na razie to jest świeży temat i dogłębnie go jeszcze nie analizowałem. W tych prefabrykatach ściana ba 5cm grubości betonu więc na 1m2 pójdzie jakieś 0,05m3 betonu plus to co na słupy po bokach. Siatka idzie z pręta 4,5mm w oczku 15x15cm a po bokach dwa pręty fi 12. W formie wykłada się styropian o gr.10cm i na to daje zbrojenie i zalewa. Więc bardzo łatwa robota. Tylko z tym betonem kłopot. Najtaniej kupić cała "fabrykę domów " powinno jeszcze być kilka po czasach Gierka ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 14.05.2016 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 W wylewanych ścianach warto by zamontować peszle ma przewody elektryczne. Choć i tak jak fotohobby uważam ten pomysł wylewanych ścian za poroniony. PozdrawiamCezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 14.05.2016 18:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Daj sobie spokój z tym pomysłem. Poczekaj na wycenę z praefy, a jak zobaczysz cenę to i tak będziesz budował z betonu w piance Co to jest beton w piance? Wiesz dobrze że mam wiele różnych myśli, ale jak nie jestem czegoś zupełnie pewny to myślę dalej. Mam na to czas. Tak jak już wspominałem, to ogólna bryła domu i rozkład pomieszczeń raczej się nie zmieni. Więc będzie ta forma. Według OZC zap. wychodzi 21kWh/m2 dla okien o g=50%. Moc grzewcza 20W/m2. Jeżeli dam okna o większym g czyli 62% oraz ustawi się temperaturę w łazienkach na tyle co w pokojach to wtedy zap. na ciepło spadnie do 13,5kWh/m2 a moc grzewcza do 15,2W/m2. Wtedy w łazienkach farelką by się szybko podgrzewało powietrze na czas kąpieli i jest to według mnie dobre rozwiązanie. Wtedy albo promienniki ciepła i/lub kable grzewcze. Ale to są tylko obliczenia i dużo teorii. W praktyce może być różnie temu w razie czego mam opcję robienia normalnego CO ale nie dla domu o tak niskim zapotrzebowaniu tylko zejdę do 2-3l. Wszystko zależy od cen. Przykładowo jak reku o sprawności 95% będzie kosztować 3razy więcej od takiego o sprawności 85%, do tego okna które chcę będą kosztować też znacznie więcej od typowych (typowe to trzyszybowe o g=50% i Uw=0,8W/m2, bo innych nie biorę pod uwagę), w połączeniu z grubsza izolacją niż taką dla domu 2-3l i lepszemu uszczelnieniu dadzą kwotę wyższą (dużo wyższą) niż te gorsze parametry poszczególnych elementów z CO i pompa ciepła to tego nie będę robił. Nie będę na siłę schodził z zap. na ciepło. Musi się to opłacać. Prawdopodobnie dla tego projektu będzie bardziej opłacalne niskie zap. na ciepło i eliminacja CO. Ale to tylko moje przypuszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 14.05.2016 18:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 W wylewanych ścianach warto by zamontować peszle ma przewody elektryczne. Choć i tak jak fotohobby uważam ten pomysł wylewanych ścian za poroniony. Pozdrawiam Cezary Na pewno pomysł jest poroniony a ja sam mam nie równo pod sufitem temu takie pomysły mi przychodzą na myśl. :lol2: O peszlach to myślałem i wiem ale ponoć w ścianach zewnętrznych nie ma za dużo miejsc aby szły kable, że więcej w działówkach tego idzie. Jeszcze się zastanawiam jak kable puścić ale myślę że w suficie podwieszonym je schowam mocując do stropu i wtedy kabelki pójdą prosto do puszki czy kontaktu. Na samą pasywność domu to chyba nie ma znaczenia więc tego nie zgłębiałem jeszcze ale warto pomyśleć gdzie jakie gniazdko, czy włącznik będzie. Peszle na pewno są dobrym pomysłem aby w przyszłości za jakieś 20-30lat można było łatwo wymienić kable na nowe gdy będzie taka potrzeba. Więc peszle też dam w działówkach a to będzie oznaczało więcej kucia jak będą murowane ale myślę że warto. Oczywiście jak będzie trzeba kable wymieniać to sufit podwieszony się rozbierze ale trudno. Może uda się tak tam kable poprowadzić by nie trzeba było całego sufitu rozwalać ale za wcześnie aby o tym myśleć bo trzeba się skupić na wybudowaniu domu a do tego jeszcze daleka droga. Mam do Ciebie pytanie o ggwc. Jak Ci się sprawuje? Czy wystarcza 150mb rury? Mierzyłeś może jaką daje temperaturę szczególnie latem i zimą? Ktoś Ci liczył ile tego masz dać czy sam tak oszacowałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 14.05.2016 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 @kamil Beton w piance, skład: zwykły beton, plus ocet, plus soda, plus czakanie na związanie betonu. Jak reakcja zajdzie w formie, to można nawet uzyskać bloczek piankowo-betonowy:) PozdrawiamCezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 15.05.2016 13:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 @kamil Beton w piance, skład: zwykły beton, plus ocet, plus soda, plus czakanie na związanie betonu. Jak reakcja zajdzie w formie, to można nawet uzyskać bloczek piankowo-betonowy:) Pozdrawiam Cezary Aha, ale tego to nie chcę. Co z tym ggwc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 15.05.2016 20:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Aha, ale tego to nie chcę. Co z tym ggwc? Z tym gwc to mi chodzi o następujące kwestie: 1) Na jakiej głębokości masz ułożone rury? 2) Pod domem czy obok i na jakiej powierzchni? 3) Jaki daje efekt w postaci czerpni dla reku? Jaką daje temperaturę latem i zimą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 15.05.2016 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Z tym gwc to mi chodzi o następujące kwestie: 1) Na jakiej głębokości masz ułożone rury? 2) Pod domem czy obok i na jakiej powierzchni? 3) Jaki daje efekt w postaci czerpni dla reku? Jaką daje temperaturę latem i zimą? Rury położone na głębokości 2m poza domem. Decyzję o budowie ggwc podjąłem ad hoc przy okazji prowadzenie rury wodociągu i kanalizacji. Koparka była na miejscu. GGWC jest pętlą o średnicy na jaką pozwalała dł. rury 150 mb. Z lotu ptaka wielki balon. O efektach nie wiem nic, bo dom w budowie, a rura jeszcze sucha. Inwestycja w ggwc miała początkowo wspomagać wentylację z reku do wstępnego grzania zimą i chłodzenia latem, ale jasiek71 już mnie nieco naprostował co do sprawności chłodzenia. Teraz kombinuję jakąś malutką PC woda/woda z wykorzystaniem tej rury bo ponoć mogę wyciągnąć z ziemi 3 kW, a mam bardzo dobre warunki terenowe t/z woda gruntowa na 1,5 m głębokości. Zakopywaliśmy tę rurę we wrześniu zeszłego roku po długotrwałych suszach. Pozdrawiam Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 17.05.2016 17:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 Rury położone na głębokości 2m poza domem. Decyzję o budowie ggwc podjąłem ad hoc przy okazji prowadzenie rury wodociągu i kanalizacji. Koparka była na miejscu. GGWC jest pętlą o średnicy na jaką pozwalała dł. rury 150 mb. Z lotu ptaka wielki balon. O efektach nie wiem nic, bo dom w budowie, a rura jeszcze sucha. Inwestycja w ggwc miała początkowo wspomagać wentylację z reku do wstępnego grzania zimą i chłodzenia latem, ale jasiek71 już mnie nieco naprostował co do sprawności chłodzenia. Teraz kombinuję jakąś malutką PC woda/woda z wykorzystaniem tej rury bo ponoć mogę wyciągnąć z ziemi 3 kW, a mam bardzo dobre warunki terenowe t/z woda gruntowa na 1,5 m głębokości. Zakopywaliśmy tę rurę we wrześniu zeszłego roku po długotrwałych suszach. Pozdrawiam Cezary Ja się zastanawiam nad gwc ale najlepiej jakby mogło być pod domem ale to się okaże po badaniach gruntu bo to co wykopię na tych 2m chciałbym z powrotem dać. Pytanie czy do tego trzeba wykopać dziurę czy wystarczy jakieś paski rowów zrobić i w nich umieścić rurki od gwc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 17.05.2016 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 (edytowane) Ja się zastanawiam nad gwc ale najlepiej jakby mogło być pod domem ale to się okaże po badaniach gruntu bo to co wykopię na tych 2m chciałbym z powrotem dać. Pytanie czy do tego trzeba wykopać dziurę czy wystarczy jakieś paski rowów zrobić i w nich umieścić rurki od gwc? Jeśli rury gwc/ggwc będą zanurzone w wodach gruntowych to może być pod domem. W innym przypadku wychłodzisz grunt po domem przez okres zimowy, a nie odzyskasz tego chłodu latem. Pozdrawiam Cezary PS. Na temat wyrywania ciepła i chłodu z gruntu są osobne obszerne wątki. Edytowane 17 Maja 2016 przez cezary.pl PS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 18.05.2016 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2016 W innym przypadku wychłodzisz grunt po domem przez okres zimowy, a nie odzyskasz tego chłodu latem. Ja bym nie odważył się stawiać takiej tezy. To zbyt trudny temat, żeby sprowadzić do takiego zdania. Jestem na etapie testów, ale zanim powiem co i jak to minie kilka lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.