Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

A jakiej klasy konkretnie ?

A jaka klasa będzie w projekcie ?

 

Nie wiem jaka klasa betonu będzie w projekcie. Ale na budowie można go też przygotować a zależy to przecież od proporcji składników i dobrego wymieszania.

Nie jest to popularne więc naturalnie budzi obawy. Ja też mam obawy ale jest trochę czasu na zapoznanie się z tym. Piszę z gościem od tego systemu ale na razie ciężko jest wydusić jakieś konkrety. Pewnie temu bo sami z tego robią i nie na rękę jest im aby ktoś sobie to sam zrobił ale zobaczę co da się dowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

To moze zapytać go, jaki beton jest stosowany.

A jesli C 20/25 ?

Zrobisz taki ?

 

Nie wiem, pewnie nie będzie łatwo i lepiej to zamówić w betoniarni. Nie jest łatwo wszystko odpowiednio dobrać i wymieszać. Zrobi się źle i już klasa betonu spadnie no chyba ze od kogoś mądrego się dowie jak to zrobić w betoniarce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, pewnie nie będzie łatwo i lepiej to zamówić w betoniarni. Nie jest łatwo wszystko odpowiednio dobrać i wymieszać. Zrobi się źle i już klasa betonu spadnie no chyba ze od kogoś mądrego się dowie jak to zrobić w betoniarce.

 

W betoniarce, to jak cię mocno postarasz, moze B15 ukręcisz.

Chyba, że wiesz, jak dobrać odpowiedni stosunek c/w, jakie i ile plastyfikatory, i jak wpływają na ilość wody zarobowej, jak dobrać krzywą uziarnienia i to, ze betoniarka bedzie potrafiła wymieszać beton o konsystencji zbliżonej do połsuchego.

 

A jak juz sobie z tym poradzisz, to pozostanie jeszcze tylko zaopatrzenie sie w odpowiednią wagę, zeby trzymać proporcje :)

 

Ile m3 potrzebujesz na jeden prefabrykat ? Bo betoniarką ukręcisz na raz 80-90 litrów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W betoniarce, to jak cię mocno postarasz, moze B15 ukręcisz.

Chyba, że wiesz, jak dobrać odpowiedni stosunek c/w, jakie i ile plastyfikatory, i jak wpływają na ilość wody zarobowej, jak dobrać krzywą uziarnienia i to, ze betoniarka bedzie potrafiła wymieszać beton o konsystencji zbliżonej do połsuchego.

 

A jak juz sobie z tym poradzisz, to pozostanie jeszcze tylko zaopatrzenie sie w odpowiednią wagę, zeby trzymać proporcje :)

 

Ile m3 potrzebujesz na jeden prefabrykat ? Bo betoniarką ukręcisz na raz 80-90 litrów....

 

Nie liczyłem ile dokładnie potrzeba betonu na prefabrykat. Na razie to jest świeży temat i dogłębnie go jeszcze nie analizowałem. W tych prefabrykatach ściana ba 5cm grubości betonu więc na 1m2 pójdzie jakieś 0,05m3 betonu plus to co na słupy po bokach. Siatka idzie z pręta 4,5mm w oczku 15x15cm a po bokach dwa pręty fi 12. W formie wykłada się styropian o gr.10cm i na to daje zbrojenie i zalewa. Więc bardzo łatwa robota. Tylko z tym betonem kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie liczyłem ile dokładnie potrzeba betonu na prefabrykat. Na razie to jest świeży temat i dogłębnie go jeszcze nie analizowałem. W tych prefabrykatach ściana ba 5cm grubości betonu więc na 1m2 pójdzie jakieś 0,05m3 betonu plus to co na słupy po bokach. Siatka idzie z pręta 4,5mm w oczku 15x15cm a po bokach dwa pręty fi 12. W formie wykłada się styropian o gr.10cm i na to daje zbrojenie i zalewa. Więc bardzo łatwa robota. Tylko z tym betonem kłopot.

 

Najtaniej kupić cała "fabrykę domów " powinno jeszcze być kilka po czasach Gierka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z tym pomysłem.

Poczekaj na wycenę z praefy, a jak zobaczysz cenę to i tak będziesz budował z betonu w piance :)

 

Co to jest beton w piance?

Wiesz dobrze że mam wiele różnych myśli, ale jak nie jestem czegoś zupełnie pewny to myślę dalej. Mam na to czas.

Tak jak już wspominałem, to ogólna bryła domu i rozkład pomieszczeń raczej się nie zmieni. Więc będzie ta forma. Według OZC zap. wychodzi 21kWh/m2 dla okien o g=50%. Moc grzewcza 20W/m2. Jeżeli dam okna o większym g czyli 62% oraz ustawi się temperaturę w łazienkach na tyle co w pokojach to wtedy zap. na ciepło spadnie do 13,5kWh/m2 a moc grzewcza do 15,2W/m2. Wtedy w łazienkach farelką by się szybko podgrzewało powietrze na czas kąpieli i jest to według mnie dobre rozwiązanie. Wtedy albo promienniki ciepła i/lub kable grzewcze. Ale to są tylko obliczenia i dużo teorii. W praktyce może być różnie temu w razie czego mam opcję robienia normalnego CO ale nie dla domu o tak niskim zapotrzebowaniu tylko zejdę do 2-3l. Wszystko zależy od cen. Przykładowo jak reku o sprawności 95% będzie kosztować 3razy więcej od takiego o sprawności 85%, do tego okna które chcę będą kosztować też znacznie więcej od typowych (typowe to trzyszybowe o g=50% i Uw=0,8W/m2, bo innych nie biorę pod uwagę), w połączeniu z grubsza izolacją niż taką dla domu 2-3l i lepszemu uszczelnieniu dadzą kwotę wyższą (dużo wyższą) niż te gorsze parametry poszczególnych elementów z CO i pompa ciepła to tego nie będę robił. Nie będę na siłę schodził z zap. na ciepło. Musi się to opłacać. Prawdopodobnie dla tego projektu będzie bardziej opłacalne niskie zap. na ciepło i eliminacja CO. Ale to tylko moje przypuszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wylewanych ścianach warto by zamontować peszle ma przewody elektryczne. Choć i tak jak fotohobby uważam ten pomysł wylewanych ścian za poroniony.

 

Pozdrawiam

Cezary

 

Na pewno pomysł jest poroniony a ja sam mam nie równo pod sufitem temu takie pomysły mi przychodzą na myśl. :lol2::lol2:

O peszlach to myślałem i wiem ale ponoć w ścianach zewnętrznych nie ma za dużo miejsc aby szły kable, że więcej w działówkach tego idzie. Jeszcze się zastanawiam jak kable puścić ale myślę że w suficie podwieszonym je schowam mocując do stropu i wtedy kabelki pójdą prosto do puszki czy kontaktu. Na samą pasywność domu to chyba nie ma znaczenia więc tego nie zgłębiałem jeszcze ale warto pomyśleć gdzie jakie gniazdko, czy włącznik będzie. Peszle na pewno są dobrym pomysłem aby w przyszłości za jakieś 20-30lat można było łatwo wymienić kable na nowe gdy będzie taka potrzeba. Więc peszle też dam w działówkach a to będzie oznaczało więcej kucia jak będą murowane ale myślę że warto. Oczywiście jak będzie trzeba kable wymieniać to sufit podwieszony się rozbierze ale trudno. Może uda się tak tam kable poprowadzić by nie trzeba było całego sufitu rozwalać ale za wcześnie aby o tym myśleć bo trzeba się skupić na wybudowaniu domu a do tego jeszcze daleka droga.

Mam do Ciebie pytanie o ggwc. Jak Ci się sprawuje? Czy wystarcza 150mb rury? Mierzyłeś może jaką daje temperaturę szczególnie latem i zimą? Ktoś Ci liczył ile tego masz dać czy sam tak oszacowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym gwc to mi chodzi o następujące kwestie:

1) Na jakiej głębokości masz ułożone rury?

2) Pod domem czy obok i na jakiej powierzchni?

3) Jaki daje efekt w postaci czerpni dla reku? Jaką daje temperaturę latem i zimą?

 

Rury położone na głębokości 2m poza domem. Decyzję o budowie ggwc podjąłem ad hoc przy okazji prowadzenie rury wodociągu i kanalizacji. Koparka była na miejscu. GGWC jest pętlą o średnicy na jaką pozwalała dł. rury 150 mb. Z lotu ptaka wielki balon. O efektach nie wiem nic, bo dom w budowie, a rura jeszcze sucha.

Inwestycja w ggwc miała początkowo wspomagać wentylację z reku do wstępnego grzania zimą i chłodzenia latem, ale jasiek71 już mnie nieco naprostował co do sprawności chłodzenia. Teraz kombinuję jakąś malutką PC woda/woda z wykorzystaniem tej rury bo ponoć mogę wyciągnąć z ziemi 3 kW, a mam bardzo dobre warunki terenowe t/z woda gruntowa na 1,5 m głębokości. Zakopywaliśmy tę rurę we wrześniu zeszłego roku po długotrwałych suszach.

 

Pozdrawiam

Cezary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rury położone na głębokości 2m poza domem. Decyzję o budowie ggwc podjąłem ad hoc przy okazji prowadzenie rury wodociągu i kanalizacji. Koparka była na miejscu. GGWC jest pętlą o średnicy na jaką pozwalała dł. rury 150 mb. Z lotu ptaka wielki balon. O efektach nie wiem nic, bo dom w budowie, a rura jeszcze sucha.

Inwestycja w ggwc miała początkowo wspomagać wentylację z reku do wstępnego grzania zimą i chłodzenia latem, ale jasiek71 już mnie nieco naprostował co do sprawności chłodzenia. Teraz kombinuję jakąś malutką PC woda/woda z wykorzystaniem tej rury bo ponoć mogę wyciągnąć z ziemi 3 kW, a mam bardzo dobre warunki terenowe t/z woda gruntowa na 1,5 m głębokości. Zakopywaliśmy tę rurę we wrześniu zeszłego roku po długotrwałych suszach.

 

Pozdrawiam

Cezary

 

Ja się zastanawiam nad gwc ale najlepiej jakby mogło być pod domem ale to się okaże po badaniach gruntu bo to co wykopię na tych 2m chciałbym z powrotem dać. Pytanie czy do tego trzeba wykopać dziurę czy wystarczy jakieś paski rowów zrobić i w nich umieścić rurki od gwc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanawiam nad gwc ale najlepiej jakby mogło być pod domem ale to się okaże po badaniach gruntu bo to co wykopię na tych 2m chciałbym z powrotem dać. Pytanie czy do tego trzeba wykopać dziurę czy wystarczy jakieś paski rowów zrobić i w nich umieścić rurki od gwc?

 

Jeśli rury gwc/ggwc będą zanurzone w wodach gruntowych to może być pod domem. W innym przypadku wychłodzisz grunt po domem przez okres zimowy, a nie odzyskasz tego chłodu latem.

 

Pozdrawiam

Cezary

 

PS. Na temat wyrywania ciepła i chłodu z gruntu są osobne obszerne wątki.

Edytowane przez cezary.pl
PS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...