ad_mar 07.06.2016 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Może trochę pomogę, przecież to wszystko jest wyraźnie i jasno napisane w WT. "3. Jeżeli z warunków, o których mowa w ust. 1 oraz w § 13, 60 i 271, nie wynikajà inne wymagania, odległości zabudowy od granicy działki budowlanej powinny wynosić co najmniej:1) przy równoległym do granicy sytuowaniu ścianybudynku:a) z otworami okiennymi lub drzwiowymi — 4 m,b) bez otworów okiennych lub drzwiowych — 3 m,2) przy nierównoległym do granicy sytuowaniu ściany budynku — 4 m do najbliższej krawędzi zewnętrznej otworu drzwiowego lub okiennegow ścianach zwróconych w stronę tej granicy oraz 3 m do najbliższego narożnika, ryzalitu lub wykuszu budynku." Nie potrzeba żadnych dywagacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 08.06.2016 05:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Może trochę pomogę, przecież to wszystko jest wyraźnie i jasno napisane w WT. "3. Jeżeli z warunków, o których mowa w ust. 1 oraz w § 13, 60 i 271, nie wynikajà inne wymagania, odległości zabudowy od granicy działki budowlanej powinny wynosić co najmniej: 1) przy równoległym do granicy sytuowaniu ściany budynku: a) z otworami okiennymi lub drzwiowymi — 4 m, b) bez otworów okiennych lub drzwiowych — 3 m, 2) przy nierównoległym do granicy sytuowaniu ściany budynku — 4 m do najbliższej krawędzi zewnętrznej otworu drzwiowego lub okiennego w ścianach zwróconych w stronę tej granicy oraz 3 m do najbliższego narożnika, ryzalitu lub wykuszu budynku." Nie potrzeba żadnych dywagacji. To ja rozumiem tylko zastanawia mnie do której części będzie mierzone te 3m czy wersja X czy wersja Y Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ad_mar 08.06.2016 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 To ja rozumiem tylko zastanawia mnie do której części będzie mierzone te 3m czy wersja X czy wersja Y [ATTACH=CONFIG]357888[/ATTACH] wytłuszczę: 3. Jeżeli z warunków, o których mowa w ust. 1 oraz w § 13, 60 i 271, nie wynikajà inne wymagania, odległości zabudowy od granicy działki budowlanej powinny wynosić co najmniej: 1) przy równoległym do granicy sytuowaniu ściany budynku: a) z otworami okiennymi lub drzwiowymi — 4 m, b) bez otworów okiennych lub drzwiowych — 3 m, 2) przy nierównoległym do granicy sytuowaniu ściany budynku — 4 m do najbliższej krawędzi zewnętrznej otworu drzwiowego lub okiennego w ścianach zwróconych w stronę tej granicy oraz 3 m do najbliższego narożnika, ryzalitu lub wykuszu budynku." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 08.06.2016 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 To ja rozumiem tylko zastanawia mnie do której części będzie mierzone te 3m czy wersja X czy wersja Y [ATTACH=CONFIG]357888[/ATTACH] No przecież jest jasno napisane,mże najbliższa odległość od ściany". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 08.06.2016 15:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 No przecież jest jasno napisane,mże najbliższa odległość od ściany". Ale nie jest napisane czy to ma być ściana piwnicy czy ściana części mieszkalnej w przypadku gdy ich grubość jest różna przez różną grubość izolacji. Tak samo może być przy tym jak na piętrze byłaby grubsza izolacja aby oddzielić kondygnacje a tak się zdarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jbloch 08.06.2016 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Najbliższa odległość od ściany ,jak będzie to ściana piwnicy to od niej , jak będzie to inna ściana to od niej ,niema tu żadnej niejasności , kurcze Kamil jak masz tutaj problem , tonie wiem jak będziesz sobie dawał radę na budowie ,tam nieraz trzeba szybko podejmować decyzję . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 08.06.2016 19:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Najbliższa odległość od ściany ,jak będzie to ściana piwnicy to od niej , jak będzie to inna ściana to od niej ,niema tu żadnej niejasności , kurcze Kamil jak masz tutaj problem , tonie wiem jak będziesz sobie dawał radę na budowie ,tam nieraz trzeba szybko podejmować decyzję . Według mnie jest to niezbyt jasne a formalności zawsze potrafią stanowić największy problem. Przy analizie kwestii budowy sądzę że nie będzie trudnych przypadków z którymi bym sobie nie poradził w tym projekcie. Oczywiście będzie trzeba dojść do wprawy choćby przy murowaniu ale wielu samorobów sobie z tym radzi to i ja sobie poradzę. Oprócz tych niejasności z odległościami do granicy działki zastanawia mnie kwestia fundamentu. Aby było szczelniej przy piwnicy to lepiej jak to będzie fundament wylewany ale robiąc to z szalunków z płyt OSB to na nie pójdzie prawie 4k a to już sporo. Biorąc strop kanałowy nie jest mi potrzebne pełne deskowanie ani żadne deskowanie więc płyty na strop się już nie przydadzą. Jednym słowem będzie to zmarnowany wydatek a przy okazji dużo roboty z tym. Temu lepiej myślę że byłoby użyć pustaki szalunkowe bo przy okazji mniej betonu pójdzie i chyba też mniej stali. Na pewno byłoby to łatwiejsze ale czy szczelniejsze? To już tego nie wiem. No chyba że na każdą warstwę rozdzielającą dałbym uszczelkę bentonitową bo chyba można do 4 warstw bloczków układać je bez zaprawy jedna na drugą i zalać betonem a to myślę że fajnie by przyśpieszyło pracę. A że ściany betonowe planuję na wysokość 1,5m więc na dwa razy bym je zalewał po ułożeniu 3warstw a potem kolejne 3warstwy. Oczywiście bloczki o wysokości 25cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzes123 08.06.2016 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 To trochę Kamil jak z tą piwnicą wszyscy Cię przekonują do stanu faktycznego a Ty dalej upierasz że przy swoim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzes123 08.06.2016 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Jak patrzyłem na wizualizację i bardziej od szczelności murów obawiałbym się szczelności bramy garażowej. Czasami tak mocno pada deszcz, że nawet najlepsze odwodnienie nie pomoże przy takim garażu, lepiej zakupić dobrą pompę Jak masz auto na gaz to ja bym w takim garażu nie parkował, za duże ryzyko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jbloch 08.06.2016 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Według mnie jest to niezbyt jasne a formalności zawsze potrafią stanowić największy problem. Przy analizie kwestii budowy sądzę że nie będzie trudnych przypadków z którymi bym sobie nie poradził w tym projekcie. Oczywiście będzie trzeba dojść do wprawy choćby przy murowaniu ale wielu samorobów sobie z tym radzi to i ja sobie poradzę. Oprócz tych niejasności z odległościami do granicy działki zastanawia mnie kwestia fundamentu. Aby było szczelniej przy piwnicy to lepiej jak to będzie fundament wylewany ale robiąc to z szalunków z płyt OSB to na nie pójdzie prawie 4k a to już sporo. Biorąc strop kanałowy nie jest mi potrzebne pełne deskowanie ani żadne deskowanie więc płyty na strop się już nie przydadzą. Jednym słowem będzie to zmarnowany wydatek a przy okazji dużo roboty z tym. Temu lepiej myślę że byłoby użyć pustaki szalunkowe bo przy okazji mniej betonu pójdzie i chyba też mniej stali. Na pewno byłoby to łatwiejsze ale czy szczelniejsze? To już tego nie wiem. No chyba że na każdą warstwę rozdzielającą dałbym uszczelkę bentonitową bo chyba można do 4 warstw bloczków układać je bez zaprawy jedna na drugą i zalać betonem a to myślę że fajnie by przyśpieszyło pracę. A że ściany betonowe planuję na wysokość 1,5m więc na dwa razy bym je zalewał po ułożeniu 3warstw a potem kolejne 3warstwy. Oczywiście bloczki o wysokości 25cm. To jest bardzo jasne. Ja u siebie robiłem fundament z tych pustaków szacunkowych , nie polecam ,wcale to tanio nie wyjdzie ,nadygać się trzeba,szczerze mówiąc nim się fundament zasypie to sporo roboty przy tych pustakach jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 08.06.2016 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Ale nie jest napisane czy to ma być ściana piwnicy czy ściana części mieszkalnej w przypadku gdy ich grubość jest różna przez różną grubość izolacji. Tak samo może być przy tym jak na piętrze byłaby grubsza izolacja aby oddzielić kondygnacje a tak się zdarza. Mówi ci coś sformułowanie "najbliższa odległość" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 09.06.2016 05:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Jak patrzyłem na wizualizację i bardziej od szczelności murów obawiałbym się szczelności bramy garażowej. Czasami tak mocno pada deszcz, że nawet najlepsze odwodnienie nie pomoże przy takim garażu, lepiej zakupić dobrą pompę Jak masz auto na gaz to ja bym w takim garażu nie parkował, za duże ryzyko. Oczywiście przed bramą będzie kratka i to szeroka aby woda się nie lała do garażu. Też mam o to największą obawę. Na pewno nie chciałbym powodzi w garażu. Temu myślałem o tym aby zrobić drenaż obwodowy i z tego wyprowadzi się rurę do jakiejś głębszej studzienki w której będzie pompka aby wypompowywała na bieżąco wodę do przydrożnego rowu melioracyjnego i mam nadzieję że to wystarczy. Na pewno też zamontuję czujkę w garażu która będzie mówić czy woda się dostaje do środka by w porę w razie czego wyjechać samochodem z garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 09.06.2016 16:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 To jest bardzo jasne. Ja u siebie robiłem fundament z tych pustaków szacunkowych , nie polecam ,wcale to tanio nie wyjdzie ,nadygać się trzeba,szczerze mówiąc nim się fundament zasypie to sporo roboty przy tych pustakach jest. Przy szalunkach też jest sporo roboty. Wiem ze tanio to nie będzie ale wydaje mi się że będzie to łatwiejsze jak dla mnie tym bardziej że ponoć do 4 warstw nie trzeba układać na zaprawie. Możesz to zdementować? Masz może jakieś zdjęcia z tego etapu? Jak w tym przypadku wygląda kwestia zbrojenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 09.06.2016 16:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Mówi ci coś sformułowanie "najbliższa odległość" ? Oczywiście że mówi ale nie jest zbyt dokładnie to określone. Spójrzmy na taki przypadek. Ktoś buduje dom i ustawia dom na 4m od granicy działki ale po pół roku czasu postanowił że da więcej izolacji i zamiast 15cm białego styro daje 30cm grafitowego. Będzie mógł czy nie? Czy musi to gdzieś zgłaszać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 09.06.2016 18:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 (edytowane) To pora przedstawić szacowany kosztorys. Jeżeli wiecie jakie mogą być koszty czy czas poszczególnych prac to będę wdzięczny za komentarze. 1) WYKOP do ścian fundamentowych będzie po zewnątrz wymiar 7,08x11,28m a wykop zrobię szerzej o 1m na stronę więc wymiary będą 9,08x13,28m=120,6m2 powierzchni. Wykop będzie na 2m więc ok.241m3 ziemi do wybrania. Nie wiem ile koparkowy będzie na to potrzebować czasu ale myślę że w 8h się wyrobi. Z tej ziemi tylko warstwa humusu się przyda do równania terenu a resztę będzie trzeba wywieźć. Szacuję że wyjdzie tego 20 wanien ziemi. Nie wiem jaki koszt byłby wywózki ale myślę że z 50zł do samochodu więc koszt ok.1000zł. Myślę ze wykop razem z wywozem ziemi w 2,5k się zmieści. 2) PODBUDOWA pod PŁYTĘ na 2m będzie wykop bo myślę że prawdopodobnie będzie trzeba pod płytę fund. wymienić gruntu te 45cm. To bym zrobił na dwa etapy czyli w pierwszym na sam spód dałbym grubszego kamienia/klińca aby przygotować porządną podbudowę bo jednak kilkadziesiąt ton będzie na tym spoczywać. Więc 130m2 x 0,25m=ok.32,5m3 kamienia czyli ok.65t. Licząc tonę po 55zł daje to koszt 3575zł. Następnie drobniejszy kliniec który łatwiej będzie wyrównać do odpowiedniego poziomu a tego pójdzie warstwa o gr.20cm więc 130x0,2=26m3 czyli ok.52t a koszt trzeba liczyć te 60zł za tonę więc 3120zł. Łącznie na podbudowę pójdzie sporo ale to musi być dobre ok.6,7k+zagęszczarka na 1weekend za 100zł czyli 6,8k. Jak się uda coś tańszego znaleźć to super a jak nie to lepiej przyjąć większy koszt niż potem być zdziwionym że drogo. Jak by się miało pewność że przez kilka tygodni by nic nie padało to bym wziął wysiewkę ale jak popada to będzie niewesoło. 3) PŁYTA FUNDAMENTOWA płyta będzie o powierzchni 79,86m2 i do tego będzie połączona jakby z ławą murku oporowego na zasadzie takich wąsów o długości 5,13m i szerokości 0,5m co da razem ok.85m2. Płyta i te ławy będą o grubości 30cm. Nie wiem czy tak można to łączyć ale myślę że nie będzie z tym problemów. a) betonu tu wyjdzie 25,5m3 a koszt betonu z dodatkiem wodoodporności i pompą wyjdzie 250zł więc łączny koszt ok.6375zł b) stali pójdzie jakieś 25kg/m2 czyli ok.2,1t x 2700zł=ok.5670zł Łącznie na beton i stal pójdzie ok.12k 4) ŚCIANY FUNDAMENTOWE ścian będzie ok.50,5mb na wysokość 1,5m więc a) betonu pójdzie 18,2m3 x 250= ok.4550zł b) zbrojenia pójdzie ok.1,5t x 2700=4050zł c) taśma bentonitowa: jest pakowana w rolce o długości 8mb a obwodu jest niecałe 40m wiec 5 rolek czyli koszt 430zł z przesyłką. Nie wiem czy jeden taki pasek wystarczy czy najlepiej jak będą dwa a wtedy koszt razy dwa. d) szalunki z płyt OSB o gr.18mm: 150mb x 1,5=225m2 x 18zł=4050zł. Łącznie na to pójdzie ok. 13,5k Edytowane 9 Czerwca 2016 przez kamilb1987b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 09.06.2016 19:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 (edytowane) 5) DWIE WARSTWY BK następnie jak będzie czas to przyjdzie kolej na murowanie ścian piwnicy z BK ze względu na to że będą nad ziemią to nie muszą być tu już ściany betonowe. Oczywiście izolację poziomą się ułoży i na niej pójdzie pierwsza warstwa z BK na zaprawie tak jak należy. Odliczając otwory okienne to ścian będzie 17,25m2. Na 1m2 idzie 6,67szt więc ok.115szt, cena za bloczek 8zł (w zaokrągleniu) więc ok.0,9k 6) TRZECIA WARSTWA BK w trzeciej warstwie pójdą nadproża, podciągi i oczywiście bloczki. a) bloczków pójdzie ok.53szt x 8= 424zł b) nadproża i podciągi będę robił z kształtek U a ich potrzebuję 20szt x 18,5 (cena za sztukę)= 370zł c) stali do tego pójdzie z 80kg za 216zł a betonu za ok.68zł Razem ok.0,86k plus coś na stemple czyli razem ok.1k 7) STROP a) stropu kanałowego wyjdzie ok.67m2 x 125zł=ok.8,4k (z transportem) b) betonu na wieniec pójdzie ok.2m3 x 205zł=410zł + 250(pompa)=660zł c) stali na wieniec potrzeba ok.0,2t x 2700=540zł d) na schody betonu potrzeba 0,8m3x205=165zł i stali ok.0,1t x 2700=270zł Razem ok.10k plus dźwig i pomoc w montażu czyli ok. 12k Edytowane 9 Czerwca 2016 przez kamilb1987b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ad_mar 09.06.2016 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Oczywiście że mówi ale nie jest zbyt dokładnie to określone. Spójrzmy na taki przypadek. Ktoś buduje dom i ustawia dom na 4m od granicy działki ale po pół roku czasu postanowił że da więcej izolacji i zamiast 15cm białego styro daje 30cm grafitowego. Będzie mógł czy nie? Czy musi to gdzieś zgłaszać? Oczywiście że nie może tego zrobić bo to zmiana geometrii budynku a na to potrzebna jest zmiana pozwolenia na budowę i jest to wyraźnie w prawie budowlanym napisane. Ale to jest proste, wystarczy tylko poczytać prawo budowlane. Na tyle rzeczy jakie Ty musiałeś przeczytać w kwestii "jedynie słusznych domów pasywnych" (aczkolwiek ostatecznie nie do końca bo sam z budowy takiego jednak rezygnujesz pomimo nabicia tylu postów w podobnych wątkach i przekonywaniu innych że to jedyna słuszna droga), OZC i innych dupereli dziwię się że masz takie problemy z podstawami i rozumieniem tekstu. Przewiduję, że będziesz miał o wiele więcej podobnym zagwozdek na dalszej drodze w "teoretyzowaniu" o budowie. A prawdziwa budowa i jeszcze się nawet nie zaczęła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jbloch 09.06.2016 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Przy szalunkach też jest sporo roboty. Wiem ze tanio to nie będzie ale wydaje mi się że będzie to łatwiejsze jak dla mnie tym bardziej że ponoć do 4 warstw nie trzeba układać na zaprawie. Możesz to zdementować? Masz może jakieś zdjęcia z tego etapu? Jak w tym przypadku wygląda kwestia zbrojenia? Nie wiem czemu niektórzy tak myślą że szalunek jest drogi i trzeba się narobić , bzdura .Nie kupuj żadnych płyt ,jedź do najbliższej firmy wypożyczającej szalunki , zdziwisz się jakie to tanie( zwłaszcza jak powiesz że nie trzeba fak ) . Ja najpierw zrobiłem ścianę fundamentową z tych pustaków szalunkowych , bo wydawało mi się podobnie jak tobie że to extra , ale grubo się pomyliłem , później jak miałem zalewać strop typu JS , też chciałem jakieś stemple kupić , ale udałem się do firmy wpożyczającej takie systemowe stemple ( praca z nimi to bajka ) cena była praktycznie w cenie ,,stempli" drewnianych , ale jak się dowiedziałem po ile mogłem wypożyczyć szalunki sytemowe do ściany fundamentowej , to wara mi opadła , ze tak się dałem wrobić ( na własne życzenie ) w te pustaki szalunkowe,. Kamil olej te pustaki szalunkowe,olej ta piwnicę , bo nie wyrobisz się w trzystu tysiącach kredytu , dzieci dorosną nim skończyć budować ,,pójdą w świat" ,a TY nie adoptujesz dzieci bo raz że już będziesz za stary, drugie że z takim obciążeniem finansowym ( kredyt) nie przejdziesz na rodzica zastępczego,wiem co mówię . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 10.06.2016 05:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Oczywiście że nie może tego zrobić bo to zmiana geometrii budynku a na to potrzebna jest zmiana pozwolenia na budowę i jest to wyraźnie w prawie budowlanym napisane. Ale to jest proste, wystarczy tylko poczytać prawo budowlane. Na tyle rzeczy jakie Ty musiałeś przeczytać w kwestii "jedynie słusznych domów pasywnych" (aczkolwiek ostatecznie nie do końca bo sam z budowy takiego jednak rezygnujesz pomimo nabicia tylu postów w podobnych wątkach i przekonywaniu innych że to jedyna słuszna droga), OZC i innych dupereli dziwię się że masz takie problemy z podstawami i rozumieniem tekstu. Przewiduję, że będziesz miał o wiele więcej podobnym zagwozdek na dalszej drodze w "teoretyzowaniu" o budowie. A prawdziwa budowa i jeszcze się nawet nie zaczęła... Temu o to pytałem bo parę osób co znam to mówiło że budują dom a potem pomyślą ile dadzą ocieplenia i że niby potem można to bez problemu zmienić. Widzę że znasz dobrze prawo budowlane a ja faktycznie się z nim nie zapoznawałem bo nie widziałem takiej potrzeby. Ja nie zmieniłem zdania na temat domów pasywnych i dalej uważam że jak ktoś ma możliwość to warto w tą stronę iść. U siebie sprawdziłem w OZC że aby osiągnąć odpowiednio niski wynik to bym musiał dać większe okna niż normalnie bym to robił a wtedy trzeba byłoby pomyśleć o okapie. Dodatkowo jeszcze wypadałoby zrobić piwnicę i w niej garaż, mały składzik i jakiś pokój rozrywkowy na stół do bilarda czy też na coś innego. A jak piwnica to robienie okapu byłoby dość kosztowne i czasochłonne temu lepiej byłoby w tym przypadku z tego zrezygnować. Ale jak miałbym nie robić piwnicy to warto przemyśleć czy iść w dom o zap. do 15kWh/m2 czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 10.06.2016 08:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Nie wiem czemu niektórzy tak myślą że szalunek jest drogi i trzeba się narobić , bzdura .Nie kupuj żadnych płyt ,jedź do najbliższej firmy wypożyczającej szalunki , zdziwisz się jakie to tanie( zwłaszcza jak powiesz że nie trzeba fak ) . Ja najpierw zrobiłem ścianę fundamentową z tych pustaków szalunkowych , bo wydawało mi się podobnie jak tobie że to extra , ale grubo się pomyliłem , później jak miałem zalewać strop typu JS , też chciałem jakieś stemple kupić , ale udałem się do firmy wpożyczającej takie systemowe stemple ( praca z nimi to bajka ) cena była praktycznie w cenie ,,stempli" drewnianych , ale jak się dowiedziałem po ile mogłem wypożyczyć szalunki sytemowe do ściany fundamentowej , to wara mi opadła , ze tak się dałem wrobić ( na własne życzenie ) w te pustaki szalunkowe,. Kamil olej te pustaki szalunkowe,olej ta piwnicę , bo nie wyrobisz się w trzystu tysiącach kredytu , dzieci dorosną nim skończyć budować ,,pójdą w świat" ,a TY nie adoptujesz dzieci bo raz że już będziesz za stary, drugie że z takim obciążeniem finansowym ( kredyt) nie przejdziesz na rodzica zastępczego,wiem co mówię . Zapomniałem o możliwości pożyczania takich szalunków bo to faktycznie może być ciekawsze rozwiązanie o ile u mnie gdzieś taka wypożyczalnia jest i będzie za rozsądne pieniądze. Pisałem w firmach co pożyczaja maszyny to mówili że szalunków nie pożyczaja. Szacunkowo wychodzi mi że piwnica będzie kosztować do 40k więc najwyżej wezmę 350k pożyczki bo piwnica się przyda. Jak podliczę koszty to się zobaczy ile łącznie to wyjdzie i się zdecyduje co z ta piwnica. Jakbym jej nie robił to będę musiał postawić garaż i jakieś pomieszczenie gospodarcze a to wyjdzie pewnie drożej niż piwnica i przy okazji zajmie więcej powierzchni działki a na to może nawet zgody nie będzie. Trzeba patrzeć na całokształt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.