BCS 11.04.2014 05:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Ty masz wyższy budynek niż to co ja będę chciał zrobić. właśnie rysuję nowy projekt i zastanawiam się nad grubością ścian. przyjmuję 18cm bo to powinno wystarczyć. instalację nie powinno robić się źle..... Nie powinno się ich już podkuwać, jak w 18 masz pion kanalizacyjny, to ja w czasie murowania przewiązałem ściany drutem, wpuściłem pion, zaszalowałem blatami z obu stron i na dwa razy w wysokości zalałem betonem, po wykonaniu wygląda jak słup betonowy w ścianie z rurą 110mm w środku, ale i na 24 też kucie pionów, stropów przez instalatorów wygląda żałośnie, między innymi z tego powodu konstruktorzy wszystko razy 2-3 liczą do wytrzymałości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 11.04.2014 21:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 coś tam podziubałem i mam zmniejszony projekt teraz to bez garażu będzie z poddaszem do 110m2 czyli najmniejszy jaki można na małą rodzinkę a zarazem funkcjonalny i powinien wyjść z tego pasywny jak leci. oczywiście balkon drewniany przykręcony do konstrukcji budynku. na poddaszu zmienię okna i w pokoju 1 dam okno lub drzwi balkonowe o szerokości 100cm, w łazience okno 100cm szer lub węższe a w pokojach 2 i 3 dam drzwi balkonowe o szer 100cm i bez dodatkowych okien, same drzwi wystarczą a będzie trochę taniej. teraz muszę się dowiedzieć od konstruktora czy może to być tak i będę szukać instalacji do tego. mam nadzieję że jak na taki nieduży domek to rekuperacja czy pompa ciepła nie będą zbyt drogie. jak możecie to doradźcie czy warto robić GWC czy nie bo już sam nie wiem. wielu jest takich co robi a słyszałem kiedyś że to jest zbędny wydatek, to jak to z tym w końcu jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BCS 12.04.2014 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 Fajny domeczek, szczegółów działki nie znam, ale może skasować jedne z dwóch drzwi na południe, a otworzyć drzwi na zachód-> pod drewnianym tarasem może wyjść fajna ala weranda, na którą warto mieć wyjście. GWC robi się przy okazji wykopu i daje ileś darmowego ciepła, a reku swoje kosztuje, i ma dobrą sprawność tylko w największe mrozy,a w lato i przy mniejszych różnicach temperatur trochę leniuchuje. Ja raczej skłaniam się do mechanicznej z GWC(działa lato i zima) i tanim rekuperatorem na zimę, ale na razie sam czytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
enedue 12.04.2014 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 A jak masz zamiar puścić blaty w kuchni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 12.04.2014 16:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 A jak masz zamiar puścić blaty w kuchni? jeżeli chodzi o umeblowanie wew to nad tym się jeszcze nie zastanawiałem, jak będzie wyglądać kuchnia? nie wiem, na razie próbuję domek tak zaprojektować aby nadawał się na pasywny lub prawie pasywny i żeby przy tym był niedrogi w budowie i wyposażeniu. metraż do 120m2 powinno wyjść, prosta bryła budynku, prosty dach bez okien dachowych, w salonie duże przeszklenia ale nie za wielkie w porównaniu do poprzedniej myśli, mniejsza powierzchnia to wszystkiego mniej trzeba a to co najważniejsze czyli duży salon aby zmieścić stół do bilarda jest zachowane:p. z tym darmowym ciepłem to przesadziłeś i to z grubej rury. ponoć GWC wspomaga reku aby ten nie brał zimne powietrze z otoczenia tylko o takiej temperaturze co jest parę metrów pod ziemią. w zimie przy mrozach reku nie musi się aż tak męczyć a w lato ponoć może chłodzić ale też słyszałem że w gorące lato i tak nie pomaga i bez klimy się nie obejdzie więc po co wywalać na to parę dobrych tysięcy (nawiasem mówiąc nie wiem jakie są koszty GWC)? a reku gdy wywala zużyte cieplejsze powietrze to ono podgrzewa to wchodzące więc jaki sens ma GWC? no chyba że patrząc na przestrzeni 25lat lub 30 przyniesie takie korzyści że na siebie zarobi. za jak najwięcej cennych porad w tym temacie na za i przeciw do jutra będę bardzo wdzięczny bo jutro jadę na targi i nie chcę aby jakiś sprzedawca próbował mi wcisnąć jakiś kit tylko dla tego ze tego nie rozumiem za bardzo. na zachodniej elewacji celowo nie dałem drzwi balkonowych bo niepotrzebne koszty a i tak pewnie wiecznie zamknięte by były bo po co tyle tych drzwi. na południu mam 2 bo może w przyszłości między nimi postawię ściankę działową i zrobię dodatkowy pokój jak nie będę w stanie na starość gonić na poddasze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 12.04.2014 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 z tym darmowym ciepłem to przesadziłeś i to z grubej rury. ponoć GWC wspomaga reku aby ten nie brał zimne powietrze z otoczenia tylko o takiej temperaturze co jest parę metrów pod ziemią. w zimie przy mrozach reku nie musi się aż tak męczyć a w lato ponoć może chłodzić ale też słyszałem że w gorące lato i tak nie pomaga i bez klimy się nie obejdzie więc po co wywalać na to parę dobrych tysięcy (nawiasem mówiąc nie wiem jakie są koszty GWC)? a reku gdy wywala zużyte cieplejsze powietrze to ono podgrzewa to wchodzące więc jaki sens ma GWC? no chyba że patrząc na przestrzeni 25lat lub 30 przyniesie takie korzyści że na siebie zarobi. za jak najwięcej cennych porad w tym temacie na za i przeciw do jutra będę bardzo wdzięczny bo jutro jadę na targi i nie chcę aby jakiś sprzedawca próbował mi wcisnąć jakiś kit tylko dla tego ze tego nie rozumiem za bardzo. na zachodniej elewacji celowo nie dałem drzwi balkonowych bo niepotrzebne koszty a i tak pewnie wiecznie zamknięte by były bo po co tyle tych drzwi. na południu mam 2 bo może w przyszłości między nimi postawię ściankę działową i zrobię dodatkowy pokój jak nie będę w stanie na starość gonić na poddasze. GWC wg mnie ma taki sens, że rekuperator nie zamarza i nie musi się włączać nagrzewnica. do chłodzenia się nie nadaje, ale pewnie opóźni w lecie o kilka dni moment przegrzania domu. koszt - to zależy. ja mam zamiar zakopać 30-50 m pomarańczowej rury kanalizacyjnej fi 200-250 poniżej granicy przemarzania ze spadkiem. koszt = koszt rury + 2 godziny pracy koparki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BCS 12.04.2014 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 (edytowane) .... pompa ciepła nie będą zbyt drogie.... ....z tym darmowym ciepłem to przesadziłeś i to z grubej rury. Ja napisałem, że "daje ileś darmowego ciepła" to gdzie ta gruba rura, da ciepła proporcjonalnie do zajmowanej powierzchni, powierzchni wymiany itd - to samo ciepło żre PC, tylko, że w GWC starczy "ciepła" około +8*, a PC podbija do 35-50*- bo takie "ciepło" jest nam miłe. ....jak możecie to doradźcie czy warto robić GWC czy nie bo już sam nie wiem. wielu jest takich co robi a słyszałem kiedyś że to jest zbędny wydatek, to jak to z tym w końcu jest? .... ponoć GWC wspomaga reku aby ten nie brał zimne powietrze z otoczenia tylko o takiej temperaturze co jest parę metrów pod ziemią. w zimie przy mrozach reku nie musi się aż tak męczyć a w lato ponoć może chłodzić ale też słyszałem że w gorące lato i tak nie pomaga i bez klimy się nie obejdzie więc po co wywalać na to parę dobrych tysięcy (nawiasem mówiąc nie wiem jakie są koszty GWC)? a reku gdy wywala zużyte cieplejsze powietrze to ono podgrzewa to wchodzące więc jaki sens ma GWC ... Edytowane 12 Kwietnia 2014 przez BCS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 12.04.2014 19:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 GWC wg mnie ma taki sens, że rekuperator nie zamarza i nie musi się włączać nagrzewnica. do chłodzenia się nie nadaje, ale pewnie opóźni w lecie o kilka dni moment przegrzania domu. koszt - to zależy. ja mam zamiar zakopać 30-50 m pomarańczowej rury kanalizacyjnej fi 200-250 poniżej granicy przemarzania ze spadkiem. koszt = koszt rury + 2 godziny pracy koparki myślałem że do tego jakaś specjalna rura musi iść. pod płyta można ją zakopać czy obok domu musi być? wytrzyma ciężar domu? może dochodzić do zapadnięcia się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 12.04.2014 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 myślałem że do tego jakaś specjalna rura musi iść. pod płyta można ją zakopać czy obok domu musi być? wytrzyma ciężar domu? może dochodzić do zapadnięcia się? trudno powiedzieć, u mnie pójdzie poza domem, bo w sumie po co wychładzać grunt pod domem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 12.04.2014 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 Panowie, przekazanie ciepła z rury do powietrza to spory opór co najmniej 0,04 m2K/W dla 4m/s prędkości przepływu... im przepływ mniejszy tu większy opór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 12.04.2014 20:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 trudno powiedzieć, u mnie pójdzie poza domem, bo w sumie po co wychładzać grunt pod domem? To GWC wychładza grunt? jak nie pod domem to na południowej części lub północnej, a czy jakieś przepisy mówią o tym co jest w ziemi zakopane w jakich odstępach miedzy sobą mogą się znajdować? typu czy GWC może być koło szamba lub studni, jakie odległości maja być między nimi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 12.04.2014 20:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 Panowie, przekazanie ciepła z rury do powietrza to spory opór co najmniej 0,04 m2K/W dla 4m/s prędkości przepływu... im przepływ mniejszy tu większy opór. proponujesz rurki o mniejszym przepływie? jakie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 12.04.2014 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 proponujesz rurki o mniejszym przepływie? jakie? pewnie raczej GWC żwirowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 12.04.2014 23:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 pokaże wam kilka wizualizacji poglądowych, na razie bez kolorów ale jak zrobię to wsadzę ale mniej więcej widać o co mi chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 12.04.2014 23:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 12.04.2014 23:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 może jeszcze taki okap zrobię na południu bo może być fajny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 13.04.2014 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 GWC wg mnie ma taki sens, że rekuperator nie zamarza i nie musi się włączać nagrzewnica. do chłodzenia się nie nadaje, ale pewnie opóźni w lecie o kilka dni moment przegrzania domu. koszt - to zależy. ja mam zamiar zakopać 30-50 m pomarańczowej rury kanalizacyjnej fi 200-250 poniżej granicy przemarzania ze spadkiem. koszt = koszt rury + 2 godziny pracy koparki Ja raczej zrobiłbym dwie rurki fi 160 (bo znacznie tańsza niż fi 200) o długości 30mb. Robisz jeden wykop o szerokości 1m i ok. 1-1,5m od fundamentów. Po obu ściankach tego wykopu wrzucasz rury. Najlepiej te dwa odcinki zrobić niezależnie począwszy od czerpni aż do zakończenia w domu. W zimie wystarczy korzystać z jednej rurki, a pod drugą podłączyć PC do CWU. W lecie nie ma potrzeby korzystać z GWC dla PC, więc łączysz obie rurki pod nawiew (bypass - najlepiej omijając reku poza obudową). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 13.04.2014 08:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 A na jakiej glebokosci? 1m starczy czy glebiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.04.2014 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 Trzeba zrobić bilans powierzchni rury o może tak. ale lepsze będzie długa rura, cóż większy opór itp nie mniej powietrze musi mieć czas przy prędkości np 2m/s odebrać ciepło z rury współczynnik alfa dla 1,5 m/s to 0,065 m2K/W to własnie broni przed czystym przewodzeniem z rury do powietrza. Żwirowiec jest chyba najbardziej wydajnym urządzeniem energetycznym przy 100 watach wnetylatora ciepła uciągnie nawet 4 kW tego nie czuć ponieważ temp gruntu nie jest szałowa, ale jeśli ciągnie się powietrze -20 a po żwirze wychodzi +2 + 5 to różnica jest zasadnicza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.04.2014 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 Trzeba zrobić bilans powierzchni rury o może tak. ale lepsze będzie długa rura, cóż większy opór itp nie mniej powietrze musi mieć czas przy prędkości np 2m/s odebrać ciepło z rury współczynnik alfa dla 1,5 m/s to 0,065 m2K/W to własnie broni przed czystym przewodzeniem z rury do powietrza. Żwirowiec jest chyba najbardziej wydajnym urządzeniem energetycznym przy 100 watach wnetylatora ciepła uciągnie nawet 4 kW tego nie czuć ponieważ temp gruntu nie jest szałowa, ale jeśli ciągnie się powietrze -20 a po żwirze wychodzi +2 + 5 to różnica jest zasadnicza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.