Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

zastanawia mnie jeszcze kwestia pompy i systemu grzewczego. dom pasywny jak sama nazwa mówi powinien pasywnie się ogrzać czyli typowego ogrzewania nie potrzebuje ale mimo wszystko wielu co pisze że chce robić pasywny robią ogrzewanie w postaci pompy ciepła czy na gaz. ja się zastanawiam nad opcją firmy pro-vent:

http://www.pro-vent.pl/rekuperatory-mistral-max,0.html

wtedy nie muszę dawać pompy ciepła, nie trzeba robić ogrzewania podłogowego i przy tym jastrychu. ponoć w domu pasywnym taki rekuperator z pompa powinien wystarczyć bo nie trzeba grzać tylko dogrzewać. spotkaliście się już z tym? co o tym myślicie?

 

ogrzewanie nadmuchowe to co innego niż wentylacja. jeśli faktycznie dom pasywny, to czemu nie. ale wtedy nici z grzania w taniej taryfie, co może być istotne jeśli jednak wyjdzie dom np. 3-litrowy. poza tym uważam, że jednak dogrzewanie podłogówką powinno być przyjemniejsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie wiem czy będę miał tanią taryfę. ale co prawda to prawda to że jak nie wyjdzie pasywny to może być gorzej. niby do prawie pasywnych też może być ale jakoś cięzko w to uwierzyć. rozwiązanie jakie proponuje pro-vent powinno być tańsze niż pompa ciepła+ podłogówka. jeżeli zastosuje się ten rekuperator to nie trzeba robić instalacji podłogowej, przy niej najlepiej spisują się płytki niż panele a one są droższe, jastrych też nie jest tani bo 550zł za kubik, przy reku z pompą na podłogę da się styropian podłogowy i na to panele i też będzie ciepło. z ta firmą współpracuje global-tech i babka mówiła że w sumie dwa takie systemy montowali, jeden dla jakiegoś inwestora a drugi to szef sobie zamontował aby na własnej skórze to sprawdzić żeby wiedzieć co proponuje klientom. będę musiał kiedyś ich odwiedzić w mroźny dzień i sprawdzić jak to się spisuje ale na pierwszy rzut oka wydaje się to idealne rozwiązanie do domu pasywnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko w tym przypadku zastanawiam się czy akumulacja ścian w domu będzie dobra czy lepiej mieć cieplejsze pustaki z BK na ściany. będę musiał chyba porozumieć się z nimi drogą mailową co w tej sprawie doradzają lub odwiedzić ich osobiście ale kawałek drogi do nich mam i temu nie będzie to takie proste.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

??

 

pewnie komórkowy na ściany zewnętrzne. a poza tym według mnie za dużo kombinujesz ;). dawaj wodną podłogówkę, ewentualnie coś na ściany i tyle. z panelami też dobrze podłogówka działa. do tego grzałka, ewentualnie jakaś mała pompa ciepła czy klimatyzator i gotowe. u mnie będzie baniak 200 L i grzałka. jak osiągniesz 30 kWh/m2 przy powierzchni 100 m2 to naprawdę nie ma co kombinować, a wodna podłogówka da Ci możliwość zmniejszenia rachunków w przyszłości w razie podwyżek cen energii. sam się zastanawiałem nad pompą ciepła, ale przy obecnej cenie energii i moim planowanym zużyciu na CO i CWU to nie ma sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym jeszcze pomęczyć temat okien. czy w domu pasywnym muszą być rolety zew. czy wew. też wystarczą a szczególnie latem? ponoć nadstawne rolety nie są zbyt dobrym rozwiązaniem bo okno musi być zakotwione do muru a przy tej rolecie jest mocowane od góry do rolety. a może taki sposób będzie lepszy:

roleta.JPG

co doradzicie aby było dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to liczyłeś, że Ci PC nie wychodzi ?

 

przez tani prąd ;). 8000 kWh na CO i CWU to u mnie w nocnej taryfie 2000 zł (0,25 zł za 1 kWh z przesyłem i opłatą jakościową). Przy powietrznej pompie ciepła to 666 zł, czyli 1330 zł. koszt kompletnej kotłowni na PCi to 20000 zł. koszt kompletnej kotłowni opartej na baniaku i grzałce to max 3000 zł, czyli różnica 17000 zł. czas zwrotu wychodzi prawie 13 lat. do tego doliczyć należałoby jakiś serwis tej pompy oraz koszt kredytu, bo tej pompy nie kupię za gotówkę, baniak prawdopodobnie tak. składając to wszystko razem z rocznym wzrostem ceny energii 5% wychodzi, że pompa zacznie na siebie zarabiać w piętnastym roku swojego życia i to zakładając kredyt hipoteczny 5%, a ja musiałbym chyba brać konsumpcyjny. dodatkowo baniakiem jestem w stanie zgromadzić trochę kWh nocą i puścić w podłogę o godz. 18 w celu zwiększenia komfortu. przy pompie ciepła dla uzyskania takiego czegoś może się okazać, że musi ona pracować w drogiej taryfie.

 

dodatkowo tej zimy jeszcze się nie wprowadzę a chcę grzać dom, żeby pozbyć się wilgoci, więc i tak muszę zainwestować w tani kocioł, bo bez sensu kupować PC i tracić jeden rok gwarancji dla wygrzania domu.

 

dla mnie to bez sensu, a pompę mogę zainstalować zawsze. OZC liczone dla trochę gorszych okien niż mam, braku GWC i cieńszej izolacji od strony pomieszczeń nieogrzewanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym jeszcze pomęczyć temat okien. czy w domu pasywnym muszą być rolety zew. czy wew. też wystarczą a szczególnie latem? ponoć nadstawne rolety nie są zbyt dobrym rozwiązaniem bo okno musi być zakotwione do muru a przy tej rolecie jest mocowane od góry do rolety. a może taki sposób będzie lepszy:

[ATTACH=CONFIG]254667[/ATTACH]

co doradzicie aby było dobrze?

 

u mnie dokładnie tak to będzie zamontowane w piątek, przy czym ciągle liczę, że nie będę musiał robić tego "daszku" i wszystko się zmieści w 30 cm styropianu. sprzedawca rolet i okien policzył, że da radę, ale wychodzi na styk, tzn. przykryte 1-2 cm styropianu. zobaczymy co powiedzą goście od elewacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno się zmieści ale ja myslę o daszku aby zwiększyć w tym miejscu izolację bo bez tego jak ma się w sumie 30cm na ścianie to przez roletę za nią będzie tylko 10cm wiec spory mostek a jak się na roletę naklei trochę styropianu to może będzie lepiej ale nie jestem pewny. no chyba że ktoś wie czy ma to sens czy nie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno się zmieści ale ja myslę o daszku aby zwiększyć w tym miejscu izolację bo bez tego jak ma się w sumie 30cm na ścianie to przez roletę za nią będzie tylko 10cm wiec spory mostek a jak się na roletę naklei trochę styropianu to może będzie lepiej ale nie jestem pewny. no chyba że ktoś wie czy ma to sens czy nie

 

nie ma, bo i tak z dołu będzie wiało zimnem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

??

raczej żelbet, bierzemy szalujemy ściany zbrojone fi 8 x 250 x 250 oczko po obu stronach, ściana gruba na 18-22 cm tyle i aż tyle.

Sam rozwijam koncepcję właśnie wylania całego domu z żelbetu.

 

A Kamil weź dorób okapy do Twojego domu, to zacienienie od przodu za mocne, lepiej zrobić coś 1/2 z tego i dołożyć wysuwaną markizą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogrzewanie nadmuchowe to co innego niż wentylacja. jeśli faktycznie dom pasywny, to czemu nie. ale wtedy nici z grzania w taniej taryfie, co może być istotne jeśli jednak wyjdzie dom np. 3-litrowy. poza tym uważam, że jednak dogrzewanie podłogówką powinno być przyjemniejsze :)

 

W przypadku ogrzewania nadmuchowego koszt zrobienia (a raczej nie zrobienia) samej podłogówki (ok. 70-80 zł/m2) przy dobrym rozkładzie domu może zrównoważyć koszty zakupu centrali i rozprowadzenia.

 

A gdyby umieścić wyjścia kanałów w kratkach przypodłogowych była to całkiem ciekawa alternatywa...

Edytowane przez inwestorbb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym jeszcze pomęczyć temat okien. czy w domu pasywnym muszą być rolety zew. czy wew. też wystarczą a szczególnie latem? ponoć nadstawne rolety nie są zbyt dobrym rozwiązaniem bo okno musi być zakotwione do muru a przy tej rolecie jest mocowane od góry do rolety. a może taki sposób będzie lepszy:

[ATTACH=CONFIG]254667[/ATTACH]

co doradzicie aby było dobrze?

 

Najlepszym rozwiązaniem są żaluzje fasadowe*. Szególnie w przypadku wysokich okien są znacząco węższe niż nawijane na wałek rolety - to odnośnie mostków.

 

*) Takie "standardowe" na profilu C80 to koszt ok 330-350 zł/m2 czyli porównywalnie z ceną FIX-a o dobrych parametrach cieplnych.

:confused:

Edytowane przez inwestorbb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wybrałam żaluzje fasadowe. Ze względu na możliwość sterowania dopływem światła do budynku oraz kilka innych zalet. Wady uważam za mniej ważne:). i z tego co mi wiadomo, a robiłam już wycenę dla siebie, to nie wychodzą tak drogo. Wtedy, gdy przynajmniej większość jest sterowana radiowo, włącznikiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...