Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

dwa na dole bym dał fixy więc tylko tu mógłbym kombinować z pakietami a jeszcze jest poddasze a tam na wschodniej ścianie można dać lepsze okna a na zachodniej to nie wiem bo im mniejsze U to też mniej ciepła wpuszczają więc to by trzeba było przeliczyć czy warto.

pakiet 4szybowy wypełniony kryptonem ma U szyby 0,3 a niewiadomo jaki współczynnik da sklejenie dwóch pakietów 3szybowych bo producenci tak nie robią więc tez nie obliczą ale to nie jest pakiet 6szybowy tylko 2x3szybowy a to jest duża różnica. na szyby od zew i wew ponoć jakieś powłoki się daje dzięki którym wpuszczają tyle i tyle ciepła i słońca i tak samo hamują aby się ciepło nie wydostało wiec sklejeniu dwóch takich pakietów myślę że bardziej zaszkodzi niż pomoże ale jak ktoś chce to może próbować.

na pewno w fixie łatwiej wymienić szybę niż wycinać elewację.

fajnie że wyliczyłeś ten okap. przyda się. wiesz może czy jak będzie na 2m to w okresie grzewczym słońce bedzie wpadać do środka czy za duży będzie ten okap? tak jak na zdjęciu planuje

kolor2większe.okna1.png

na południu chciałbym 2m a na zachodzie 1,3m lub dołożyć jeszcze daszek aby było lepiej w lato chyba że to nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

dwa na dole bym dał fixy więc tylko tu mógłbym kombinować z pakietami a jeszcze jest poddasze a tam na wschodniej ścianie można dać lepsze okna

 

Co to znaczy lepsze ? Mniejsze U, czy większe g ? Niektórzy twierdzą, że na wschodniej ścianie łapiesz więcej słońca niż na ścianie południowej. Ja bym dał okna/pakiety o U=0,6 i g=60%.

 

a na zachodniej to nie wiem bo im mniejsze U to też mniej ciepła wpuszczają więc to by trzeba było przeliczyć czy warto.

 

Na zachodniej daj lepsze U. Tam nie ma co łapać, a lecie tylko problem.

 

pakiet 4szybowy wypełniony kryptonem ma U szyby 0,3 a niewiadomo jaki współczynnik da sklejenie dwóch pakietów 3szybowych bo producenci tak nie robią więc tez nie obliczą ale to nie jest pakiet 6szybowy tylko 2x3szybowy a to jest duża różnica.

 

Jest różnica, na korzyść 2x3. Będzie mniejsze U. A jeszcze lepsze będzie, jeśli zostawisz pomiędzy pakietami szczelinę powietrzną.

 

na pewno w fixie łatwiej wymienić szybę niż wycinać elewację.

 

Nie zawsze. W fix'ach często nie da się wymienić samego pakietu i trzeba wymieniać okno, a to zdecydowanie trudniej niż sam pakiet.

 

fajnie że wyliczyłeś ten okap. przyda się. wiesz może czy jak będzie na 2m to w okresie grzewczym słońce będzie wpadać do środka czy za duży będzie ten okap? tak jak na zdjęciu planuje

 

Te dodatkowe 0,5 to jakieś pół godziny dłużej zacienienia. Przy zachodzi słońca okap jest mało przydatny. Wtedy przydają się żaluzje fasadowe, albo jakie rolety zewn. pionowe.

 

na południu chciałbym 2m a na zachodzie 1,3m lub dołożyć jeszcze daszek aby było lepiej w lato chyba że to nie pomoże.

 

Okap od strony zachodniej nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za konkretne podpowiedzi. dzięki nim rozwiałeś moje wątpliwości co do okien i okapu. a czemu od zachodu mniej się łapie ciepła? temu że w zimie jak słońce jest niżej to szybciej zachodzi i nie zdąży dogrzać czy jak? czy przy 2metrowym okapie w zimie od południa słońce będzie wpadać do salonu czy ten okap jest za duży? co do fixów będę jeszcze musiał zapytać się w sokółce jak to jest z wymianą pakietu jak się rozbije czy da się czy nie a jak powiedzą nie to wtedy rozważę same pakiet. myślałem że dla bilansu cieplnego lepsze są okna zachodnie a nie wschodnie ale nie można wiedzieć wszystkiego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli uważasz że pod takim kątem najlepiej dom pasywny usytuować? patrząc w skali całego roku tak będzie najlepiej? według ułożenia na działce dom mi wyjdzie właśnie w kierunku S z odchyleniem niewielkim na SE więc z góry będzie łatwiej. ale dla bilansu cieplnego słońce nie będzie lepsze zachodnie? bo w domu nie licząc dni wolnych zazwyczaj jest się popołudniu a wtedy słońce jest już bliżej zachodu i wtedy ono powinno dogrzać. nie znam się za bardzo na tym więc pytam bo nie mogę tego za bardzo zrozumieć. a chciałbym aby było dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod kątem lata, tak bym to ściślej określił.

W zimie nie będzie miało znaczenia czy to jest SE czy SW ... może tak.

Od koło 15 kwietnia kierunek zachodni coraz bardziej daje się we znaki.

U mnie jest odchylenie od S w kierunku E 37,5 st już dużo. Ale za to w lecie jestem na plusie ponieważ od zachodu jestem osłonięty.

1. budynkiem sąsiada.

2. dom jest na stoku północnym.

Łapie jednak z kąta SW jeszcze i jest w sam raz.

Pamiętaj jeszcze że nie tylko bezpośrednia operacja słońca, ale i promieniowanie rozproszone daje do wiwatu.

Plus większa dt .. ponieważ po południu koło 15-16 właśnie temp osiąga apogeum i do 19 masz plus 50st na elewacji i słońce w okna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak zastosuje się rolety w domu to w lecie można zasłonić roletę na W i słońce nie będzie uciążliwe. a w zimie i okresach przejściowych właśnie na nie liczę aby grzać. ostatnio też się zastanawiam nad kombinacją aby ścianę pólnocną zrobić z BK bo tam akumulacja nie jest potrzebna a uważam że lepiej aby ta ściana jak najwięcej izolowała niż akumulowała. wiadomo że jest styro na cały dom ale tym sposobem może być jeszcze cieplej. i poddasze bym zrobił z BK, dodatkowo na wełnę dałbym specjalną folie odbijającą ciepło i może poddasze ogrzeje ciepło z parteru które idąc do góry najpierw ogrzeje strop a on oddając ciepło ogrzałby poddasze. jak myślicie czy to jest możliwe?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak zastosuje się rolety w domu to w lecie można zasłonić roletę na W i słońce nie będzie uciążliwe. a w zimie i okresach przejściowych właśnie na nie liczę aby grzać. ostatnio też się zastanawiam nad kombinacją aby ścianę pólnocną zrobić z BK bo tam akumulacja nie jest potrzebna a uważam że lepiej aby ta ściana jak najwięcej izolowała niż akumulowała. wiadomo że jest styro na cały dom ale tym sposobem może być jeszcze cieplej. i poddasze bym zrobił z BK, dodatkowo na wełnę dałbym specjalną folie odbijającą ciepło i może poddasze ogrzeje ciepło z parteru które idąc do góry najpierw ogrzeje strop a on oddając ciepło ogrzałby poddasze. jak myślicie czy to jest możliwe?

 

Osobiście uważam, że rolety to zbędny wydatek. Ale jak już będziesz miał, to nie zamykaj ich na czas, w którym jesteś w pracy, szczególnie w zimie, bo wtedy słoneczko pasywnie dogrzewa Ci dom. Jak wracasz z roboty po godz. 15:00 , 16:00 to słońca już nie ma i zysk zerowy.

Słońce zachodnie jest zawsze na tak niskim poziomie, że żaden okap Cię przed nim nie ochroni. Tylko żaluzje, i tylko fasadowe.

Kierunek domu wschodnio-południowy jest najlepszy.

Nie zmieniaj ściany północnej na BK, bo bedziesz miał więcej problemów. BK chłonie wilgoć, a ta będzie zawsze większa w ścianie północnej niż południowej. Poza tym, akumulacja będzie dziąłać również dla ściany północnej. Zostaw silkę, a dorzuć paroizolację od wewnątrz (np. wymaluj ściany folią w płynie, lub w najgorszym wypadku farbą paroszczelną - są takie).

Co do izolacji dachu, to pomyśl nad izolacją nakrokwiową w postaci płyt PIR (laminowane dwustronnie powłoką ALu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zime to logiczne aby rolet nie zamykac, o zamykaniu rolet mysle w lato a szczegolnie sloneczne aby nie przegrzac. A wilgoc tez sie bedzie zbierac gdy reku bedzie chodzic? Myslalem ze on to niweluje

 

Wilgoć w przegrodzie wynika z kondensacji pary wodnej zawartej w powietrzu. A tej w lecie jest bardzo dużo. Reku nie wysusza powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Ale ludzie buduja cale domy z BK i jakos zyja i chwala ze dobrze. Bo ponoc BK pochlania wilgoc ale tez oddaje gdy jest jej malo. Wiec to zle czy ja zle to rozumiem?

 

???

 

kamil, co krok udowadniasz że nie masz bladego pojęcia o budowaniu, a już na pewno nie o budowaniu pasywnie, zresztą w tytule sam podałeś że ma być prawie pasywnie, a prawie robi wielką różnice.

 

Musisz poczytać o ciśnieniu pary wodnej, o dyfuzji i przepływie pary wodnej w przegrodzie, o izolacyjności przegród budowlanych suchych i zawilgoconych, kondensacji pary wodnej i o jeszcze wielu rzeczach o których coś tam słyszałeś, ale nie chce ci się ich zgłębić

 

W wątku R&K było ci powiedziane że ważne jest to z czego się buduje, ale jeszcze ważniejsza jest technologia

 

Czytaj chłopaku, czytaj, bo ...;)

 

albo zapłać Merkavie, niech ci to zbuduje, bo tak to sobie rady nie da z Tobą

Edytowane przez gentoonx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie że nie mam bladego pojęcia o budowie, bo skąd? temu pytam a nie stanowczo stwierdzam że zrobię tak lub tak. od spraw konstrukcyjnych będzie architekt i on musi wiedzieć o dyfuzji i przepływie pary wodnej a ja nie muszę, jak napisze w projekcie że ma być zrobione tak to zrobię tak i tyle.

pisze tylko że ludzie budują z BK cały dom i na tym forum jest wielu takich i jakoś nikt nie pisał o jakiś problemach z dyfuzją pary wodnej. nie zgłębiam technicznej wiedzy bo i tak tego nie zrozumiem i wolę tu zapytać i może ktoś to wytłumaczy w jasny sposób czy można tak zrobić czy nie a jak się zrobi to co się złego lub dobrego może stać. poczytaj sobie co piszę tu na stronie szczególnie 6 i 7 http://termalica.pl/pliki/download/katalog.pdf więc albo oni oszukują klientów chwaląc BK albo sam nie wiem. może ktoś mi to wyjaśni? bo tam piszą że ma wysoką zdolność akumulacji a twierdzicie że silka ma wysoką. to jak to jest? kto ma rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...więc albo oni oszukują klientów chwaląc BK albo sam nie wiem. może ktoś mi to wyjaśni? bo tam piszą że ma wysoką zdolność akumulacji a twierdzicie że silka ma wysoką. to jak to jest? kto ma rację?

 

dlatego napisałem, że nie chce ci się zgłębiać tematu tylko gdybasz i stawiasz pytania na które sam możesz znaleźć prostą odpowiedź

 

podpowiem ci:

porównaj pojemność cieplną (czyli prościej napiszę CIEPŁO WŁAŚCIWE obu materiałów) i powiedz który ma lepsze zdolności akumulacyjne

 

Poza tym tam jest napisana sama prawda - tylko ty jej nie rozumiesz, a właściwie to nie tak że nie rozumiesz tylko rozumiesz na opak i stąd te twoje dziwne pytania, a właściwie z braku wiedzy budowlanej podstawowej

 

Jak sam napisałeś od takich rzeczy masz architekta i konstruktora - skoro nie masz do nich zaufania to ich zwolnij i najmij innych

Edytowane przez gentoonx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od spraw konstrukcyjnych będzie architekt
:mad: architekt co najwyżej może sobie pomarzyć ... architekci nie znają się na fizyce budowli bo mają bardzo mało zajęć z tym związanych, ale pchają się ostro na szkło.

W Twojej okolic architekta władnego od pasywnych nie ma... to jest stawianie pod ścianą kogoś kto projektował coś z innej epoki ... aby nagle

rozumiał potrzeby izolacji więcej jak np 12 -15 cm ..

Troszkę się obracam w tych kręgach to wiem jaki jest poziom wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego chce jak najwięcej się tu dowiedzieć aby idąc do architekta przedstawić mu jak chcę żeby było i tyle.

gentoonx:

BK ma ciepło właściwe 840 a silka drążona 880 więc tu ważna będzie masa własna czyli przez to że silka jest 3x cięższa to będzie więcej akumulować. ale w domu pasywnym lub prawie pasywnym nie trzeba dużo do ogrzania więc tu wydaje mi się że na ściany zewnętrzne lepiej zastosować materiał o jak najniższej przewodności cieplnej a do akumulacji można zrobić ścianę wewnętrzna nośną i podłogę czyli na zewnątrz BK a w środku silka, a tym bardziej że przy ogrzewaniu niskotemperaturowym z pompą ciepła lub kotłem kondensacyjnym gazowym to co jakiś czas by dogrzewało posadzkę a nie tylko w tańszej nocnej taryfie. więc proszę o fachową poradę w tej kwestii dla mojego przykładu że chciałbym dom który byłby zbliżony do domu pasywnego jeżeli chodzi o koszty użytkowania. silka czy BK? jako fachowcy co radzicie i proszę uzasadnić o ile to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak daleko od Ciebie bo jakieś 30-40 min jazdy będzie budowany dom pasywny.

Ale to kwestia inwesora już czy pozwoli oglądać.

Dom idzie z silikatów 240mm i żelbet. Pełne indywidualne podejście przez mnie do zadania powierzonego

efekt myślę że koło zeroeenrgetycznego

 

Jest coś takiego jak stała czasowa budynku... a wpływa znacząco na długość sezonu grzewczego.

Ten sam dom z BK i silki dwa różne światy. To tak jaj niedźwiedź i jego sadło ...

wiadomo że jak by jadł cały rok to tylko by uzupełniał straty.

A tak ma z czego tracić nie robiąc nic i o to cała zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...