Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

To wszystko zależy, jak grzejesz np klimą, to akumulacja zda ci się na nic, grzejesz bezpośrednio powietrze w dużych ilościach

 

było w którymś wątku na dziale "ogrzewanie" - ja kiedyś napisałem, ale ostatnio ktoś przypomniał choć ogólnie za mało się o tym mówi:

 

Kolejność dokonywania wyborów po tym jak mamy działkę i wiemy co za media na niej i jaki grunt:

1. określamy swoje preferencje - ile m2 dom, co nam odpowiada (utrzymywanie stałej temperatury w całym domu czy nie, czy lubimy na bosaka latać w całym domu czy nie i tym podobne "ważne" duperele)

2. pod punkt1 dobieramy system grzewczy - czym i jak grzejemy

3. pod punkty 1 i 2 wybieramy technologię budowania i liczymy kasiorę, jak jesteśmy za krótcy to wracamy do punktu1

 

To w wielkim skrócie. Proste. Ale NIGDY PRZENIGDY NA ODWRÓT, że najpierw budujemy, wybieramy technologie, a potem się martwimy czym ogrzewamy i jak bardzo trzymamy się za kieszeń przy wykonawstwie i użytkowaniu

 

inną sprawą jest wysokość pomieszczenia na poddaszu gdzie łóżko pod skosem a "ona na górze" - ale to w innym wątku miałeś poddane do przemyśleń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

to było wyolbrzymione i niewłaściwe bo idąc tym myśleniem to jak do skosu mamy 1,1m a łózko ma 2m to zazwyczaj główne akrobację są na środku czyli 1m od ścianki kolankowej a tu jest już 2m do skosu i w niczym nie przeszkadza.

odnośnie Twojego punktu jak dobrać to już do tej pory podałem jaki chce dom i żeby był jak najtańszy w użytkowaniu czyli coś pokroju pasywnego czyli dobrze ustawiony do słońca i z ogrzewaniem podłogowym niskotemperaturowym. więc do tego lepiej dać silke czy ściany nośne zrobić z BK a wew nośną ścianę z silki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak daleko od Ciebie bo jakieś 30-40 min jazdy będzie budowany dom pasywny.

Ale to kwestia inwesora już czy pozwoli oglądać.

Dom idzie z silikatów 240mm i żelbet. Pełne indywidualne podejście przez mnie do zadania powierzonego

efekt myślę że koło zeroeenrgetycznego

 

Jest coś takiego jak stała czasowa budynku... a wpływa znacząco na długość sezonu grzewczego.

Ten sam dom z BK i silki dwa różne światy. To tak jaj niedźwiedź i jego sadło ...

wiadomo że jak by jadł cały rok to tylko by uzupełniał straty.

A tak ma z czego tracić nie robiąc nic i o to cała zabawa.

 

a w jakiej miejscowości? bo bym odwiedził jakby można było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzę bardziej w pasywny ale bez papieru czyli nie chce kupować poszczególne elementy z papierem że nadaje się do domu pasywnego. przykładowo drzwi zew średnio 8k do tego domu kosztują ale bez papieru a certyfikowane zaczynają się od 12k w góre itp.więc nie mam zamiaru dopłacać do tego aby pisało że jest pasywne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam że dom pasywny musi mieć prostą bryłę o być odpowiednio ustawiony do słońca. ale to powinien spełniać każdy dom energooszczędny ale żeby zejść bardzo nisko przy ogrzewaniu to jak się ma idealną działkę to trzeba dobrze izolować, dać dobre okna czyli takie które od strony słonecznej wpuszczą jak najwięcej ciepła a zarazem jak najmniej go oddadzą, a od strony gdzie nie można liczyć na zbyt duże zyski słoneczne to trzeba dać jak najcieplejsze okna które jak najmniej ciepła z domu wypuszczą a jeszcze lepiej będzie jak w tej stronie będzie unikać się okien. w domu super szczelnym najważniejszy jest rekuperator o jak najlepszej sprawności. nie można też zapomnieć o tym że duże przeszklenia w lecie są przyczyną przegrzania a wtedy też trzeba jakoś żyć w domu więc temu myślałem o jakimś okapie który ma za zadanie nie wpuszczać słońca w okresie letnim a jak się obniży na jesień i zimę to musi wpaść do środka bez problemu. z tego co pisał barth3z jak sprawdzał w programie to na długość 1,5m taki okap będzie dobry więc to cenna informacja. rolety też się przydadzą w takim domu i z tego co rozmawiałem wczoraj z takim gościem w firmie z oknami to można roletę dać na warstwę ocieplenia tylko trzeba zastosować dłuższe śruby aby przeszły przez 30cm ocieplenia i wkręciły się w mur. wydaje mi się to najlepsze rozwiązanie aby uniknąć mostków w tym rejonie. wiadomo że będą mostki przez śruby które będą przechodzić przez ocieplenie ale to będą małe punkciki i straty przez nie będą tak minimalne że nie ma co się nimi przejmować. bo strata paru złotych przez to na rok niczego nie zmieni. ale na pewno jest to lepsze niż rolety nadstawne i podtynkowe bo one będą zawsze powodować duży mostek ale ich nie widać. ale to trzeba byłoby przeliczyć dokładnie aby móc stwierdzić na 100% co jest lepsze do domu pasywnego, no chyba że ktoś z was liczył i może się pochwalić tą wiedzą to będę wdzięczny. ważne jest też to aby dom nie robić za duży dla swojej rodziny. można zrobić dom 200m2 dla rodziny 3osobowej ale wtedy nie osiągnie się pasywności bo ludzi w tym domu swoim przebywaniem nie ogrzeją taki metraż więc ja mierzę w dom o powierzchni całkowitej bez garażu miedzy 110 a 120m2 i to wydaje mi się optymalne. nie ma sensu budować domy rodzinne bo wiem po swoim przykładzie że jak się dorasta to chce się żyć na swoim i się wyfruwa z domu a potem zostaje się z zbyt dużym domem. nawet 120m2 dla dwóch ludzi to dużo ale ja sobie wymyśliłem nieduże sypialnie na poddaszu ale za to na parterze duży salon i w ten sposób jak córka dorośnie i pójdzie w swoją stronę to dojdzie mi tylko jeden jej pokój na mnie i żonę i to jeszcze nieduży czyli jakieś do 12m2, bo praktycznie wykorzystam każdy m2 domu. więc po wielu zmianach jakie wprowadzałem od początku moich przemyśleń stworzyłem sobie taki obraz domu który mi odpowiada poddasze.nalnowsze.kolor.jpgparter.najnowszy.jpgparter.najnowszy.kolor.jpg i tak mniej więcej będzie wyglądać jeżeli chodzi o kształt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc przy domu pasywnym warto robić cały z silki czy lepiej ściany zewnętrzne zrobić z BK a od akumulacji mieć ścianę wew z silki, strop i podłogę?

 

piszesz że czytałeś moją wyliczankę, a mimo to zadajesz takie pytanie?

piszesz że rozumiesz co to pasywność, ale nadal nie pojmujesz co to wybór technologii budowania

 

To ja zapytam - CZYM TO BĘDZIESZ OGRZEWAŁ? wungiel, gaz, prund?

podpowiem ci od razu że jak pasywny ma być w podobie (choć od innych to wymagasz certyfikatu, ale sam to go nie chcesz, hmmm - schizofrenia?) to te dwa pierwsze ze względu na koszt inwestycyjny i niemożność eksploatacji w domu 120m2 odpadają w przedbiegach

 

aha i jeszcze - z innego tematu

 

rób OZC, to pogadamy czy jest/będzie/może będzie/prawdopodobnie będzie/miał być pasywny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale to jest przy temperaturze 20st a myślę o temp. w salonie 22 a w sypialniach może być do 20 żeby się lepiej spało. ale faktycznie takiej pompy nie ma, najmniejsza jaka słyszałem to jak dobrze pamiętam 1,7kW lub 2,2kW, na targach taka była ale nie pamiętam dobrze. czyli uważasz że pompa do domu który planuje się nie nada? to co proponujesz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie

 

było wiele razy to powtórzę:

po podliczeniu kosztów inwestycyjnych i potem eksploatacji nic innego tylko prąd - w różnych formach, podłogówka wodna i kocioł elektryczny lub PC P/W, albo kable, do tego 1 czy 2 klimy z funkcją grzania. - to w pasywnym

 

Kable oczywiście najtaniej.

 

Poczytaj wątek kszhu "bedzie mały,..itd" w tym dziale - tam to jest dobrze rozkminione

 

To że te pompy co podałes maja koło dwóch to jedno - pytanie czy modulują do mniejszych mocy, bo te obliczeniowe to tydzień, dwa góra, a sezon grzewczy to nie tylko temp. obliczeniowa, ale większość dni z taką koło 0oC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruntowa ok ale hand made. da się. Inaczej jak Gentoox pisze to strzelanie po stopach.

tu się uśmiałem bo wiem że i tak tego nic nie pobije

https://www.youtube.com/watch?v=6dcjqLuuEkQ :jawdrop: można się rajcować pierdziawkami za mln a można posłuchać starego dobrego bizona.

Na żywo każdy golf z wsi nawet z największą rurą mięknie.

 

I tak samo jest z budownictwem...

Pierwsze garaż moim zdaniem nada go wykorzystać jako bufor, a teraz styka się z domem małą częścią.

W Twoim domu do ogrzewania można zastosować przeróżne źródła.

Ale nie komercyjną dużą pompę ciepła za dobre 40-50kzł ... bo za tyle ... to masz x kubików izolacji że ogrzewania w cale nie potrzeba innego jak na ciepłą wodę.

Pompa ciepła ale powietrzna z zasobnikiem, ponieważ spełni kilka funkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Ale ludzie buduja cale domy z BK i jakos zyja i chwala ze dobrze. Bo ponoc BK pochlania wilgoc ale tez oddaje gdy jest jej malo. Wiec to zle czy ja zle to rozumiem?

 

Pochłaniają, ale oddają tylko wtedy, gdy warunki na to pozwalają. BK do pasywnego, gdzie dajesz 30cm izolacji nie ma żadnych zalet. Proponuję silkę -18-tkę ;)

 

czyli radzicie pompę powietrzną a co z jej sprawnością? bo ponoć nie jest za dobra i tak realnie do jakiej temperatury potrafi dizałać bez grzałki a jak nawet grzałka się załączy to czy będzie to ostry pożeracz prądu czy da się przeżyć?

 

Policz sobie.

Zwróć uwagę, że w pasywniaku więcej ciepła idzie na CWU, także zakup PC czasami się po prostu nie opłaca, szczególnie gruntówki. Pompa do CO i CWU w pasywnym nie może kosztować więcej jaki 10-12k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ponoć powietrzne pompy maja kiepską sprawność i lepiej wychodzi pompa gruntowa. co do ceny to najgorzej też nie jest bo przy gruntowej nie trzeba robić GWC więc ten koszt odpada a nawet jak za 25lat będzie trzeba wymienić na nową to wymieni się tylko urządzenie a odwierty zostaną więc cenowo nie będzie najgorzej, tylko raz trzeba zainwestować, tylko nie wiem jak to jest z problemem co wspominał gentoonx czyli że przy małej pow do 120m2 moc pompy musi być 1,2kW a takiej małej pompy nie ma, no chyba że pompa o mocy 2kW nada się do CO i CWU to wtedy inna sprawa. albo zamiast tego to tak jak radził kable i pompa powietrzna lub kocioł elektryczny ale to też zależy jaki COP ma kocioł, a nigdy o tym nie myslałem więc nie wiem jak to się może sprawować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...