kamilb1987b 27.04.2014 18:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Pochłaniają, ale oddają tylko wtedy, gdy warunki na to pozwalają. BK do pasywnego, gdzie dajesz 30cm izolacji nie ma żadnych zalet. Proponuję silkę -18-tkę ale co się stanie z bloczkiem jak pochłonie tą wilgoć? zmięknie i się rozsypie czy co? bo tak jak pisałem wielu z tego buduje i mieszkają już długi czas i domy stoją i nie narzekają wiec co się może stać i dlaczego? przez każda przegrodę para przechodzi i przeważnie większość ociepla styro a on nie jest zbyt paroprzepuszczalny więc logiczne że może na styku ściany i styropianu dojść do skroplenia pary ale co się przez to stanie? powodzi raczej nie będzie więc co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 27.04.2014 18:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 A co ci podpowiada intuicja? Jaki COP ma kocioł elektryczny?Bo ty tak trochę intuicyjnie idziesz. nie wiem jaki ale skoro pompa ciepła gruntowa ma ponad 4 to kocioł pewnie 1 lub 2 ale nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 27.04.2014 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Jesteś pewien,że chcesz budować dom pasywny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 27.04.2014 19:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Jesteś pewien,że chcesz budować dom pasywny? mam taki cel ale na razie to chcę zobaczyć czy się uda przy takiej powierzchni jaką chce czyli do 120m2. a co proponujesz? ponoć jesteś tu jednym z lepszych znawców rożnych technologi więc jak możesz to proszę o poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 27.04.2014 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Przegiąłeś .Przepis jest prosty . Suta izolacja zgodnie z potrzebami odbiornika,wykorzystanie wszystkiego co daje dom i natura. Szczelność i jest tani pasywny dom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 27.04.2014 19:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Przegiąłeś . Przepis jest prosty . Suta izolacja zgodnie z potrzebami odbiornika,wykorzystanie wszystkiego co daje dom i natura. Szczelność i jest tani pasywny dom i możesz bardziej rozwinąć tą myśl? będę wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.04.2014 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 (edytowane) ale ponoć powietrzne pompy maja kiepską sprawność i lepiej wychodzi pompa gruntowa. co do ceny to najgorzej też nie jest bo przy gruntowej nie trzeba robić GWC więc ten koszt odpada a nawet jak za 25lat będzie trzeba wymienić na nową to wymieni się tylko urządzenie a odwierty zostaną więc cenowo nie będzie najgorzej, tylko raz trzeba zainwestować, tylko nie wiem jak to jest z problemem co wspominał gentoonx czyli że przy małej pow do 120m2 moc pompy musi być 1,2kW a takiej małej pompy nie ma, no chyba że pompa o mocy 2kW nada się do CO i CWU to wtedy inna sprawa. albo zamiast tego to tak jak radził kable i pompa powietrzna lub kocioł elektryczny ale to też zależy jaki COP ma kocioł, a nigdy o tym nie myslałem więc nie wiem jak to się może sprawować. Policz sobie tak: - koszt inwestycji w dane źródło ciepła (urządzenie, instalacja) - koszt eksploatacji CO przez 15 lat - koszt eksploatacji CWU przez 15 lat i wybierz to, gdzie suma będzie najniższa. ale co się stanie z bloczkiem jak pochłonie tą wilgoć? A dlaczego wybrałeś BK ? Chyba ze względu na lepszą lambdę ? Wilgoć, woda na pewno nie zachowają tej lambdy, więc co w takim bloczku jest lepsze od silki ? Edytowane 27 Kwietnia 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 27.04.2014 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Policz sobie Kamil straty przez przegrody i zobaczysz ile Ci brakuje, czy nie brakuje.Ciebie będzie ścigać tylko ciepła woda użytkowa. Pasywny to też ścisłe kontrolowanie ewentualnego ogrzewania.Czyli np skracanie sezonu grzewczego, czego jakoś nie wyczytałeś ... a tym czymś jest pojemność cieplna.Masz sytuację taką .. jest -3 st na zewnątrz pada śnieżek, wypogadza się i nagle jest mróz -25 ....dom bez pojemności cieplnej, szybko dojdzie do stanu potrzeby grzania.A Ty masz ten trudny okres przetrwać i po to Ci tu mówimy o silikatach czy wykorzystaniu cegły i betonu. Na razie to jest u Ciebie, chcę się wybrać w Himalaje, ale nie wiem jaki szczyt i czy w zimie itp ...Jak sobie zarzucisz wyższą górę to zaczniesz twórczo podchodzić do tematu. Wykuwanie domu pasywnego to właśnie analiza samodzielna i w tym tkwi siła i obniżenie kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 27.04.2014 19:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Policz sobie tak: - koszt inwestycji w dane źródło ciepła (urządzenie, instalacja) - koszt eksploatacji CO przez 15 lat - koszt eksploatacji CWU przez 15 lat i wybierz to, gdzie suma będzie najniższa. A dlaczego wybrałeś BK ? Chyba ze względu na lepszą lambdę ? Wilgoć, woda na pewno nie zachowaj tej lambdy, więc do w takim bloczku jest lepszego od silki ? myśle o tym bo ściana z BK jest cieplejsza od ściany z silki a od akumulacji w domu powinna wystarczyć ściana wew z silki, podłoga i strop, tak to rozumuje na mój skromny rozumek. bo domy np szkieletowe nie akumulują ciepła tak jak silikaty a większość firm w tej technologii proponują domy pasywne a ja chciałbym dom budować własnymi siłami z pomocą rodziny więc szkieletu sobie nie zrobię więc wydaje mi się że najlepiej nada się na to BK. wydaje mi sie że ściany zew powinny być jak najlepszym izolatorem aby nie tracić energii na ogrzanie ścian. bo w lato jak te ściany pochłoną ciepło i zaczną oddawać w nocy jak będzie chłodniej to w domu dalej będzie piekarnik. a jak dom będzie szczelnym termosem to łatwiej go dogrzać niż ściany z silki. tak mi się wydaje. ale mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 27.04.2014 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Widać szkołę tego TB ... ściany grzać ... nie grzejesz ścian. Izolacja termiczna= opornik który blokuje odpływ ciepła z domu. Widzę że każdy chce rozpatrywać ścianę jako coś co jest przez godzinę grzane i godzinę stygnie ... Czy teraz jak jest koło 18-20 st na zewnątrz ... robisz jakieś ogrzewanie i martwisz się czy ściana weźmie tyle kWh czy tyle ? nie ... lecisz z tym stanem aż do okresu zimowego ... i małym ogrzewaniem tylko dokręcasz tą wielką kulę .. Pisałem Ci przyjdzie -25 nagle ... i w domu który ma z 100 ton materiału nagrzanego do 20 st jest z czego zabrać ... niczym zaczniesz czuć potrzebę grzania ... trudny okres się skończy. Właśnie to jest idea pasywności, abyś nie pędził 24 h ogrzewania choć by po 200 wat .. jednak jak już włączysz ogrzewanie to koniec licznik bije. Licząc zyski i straty słoneczne w odniesieniu całego sezonu można już w pierwszą pułapkę wpaść ... Średni zysk kierunek S 350 kWh sezon ... na 1m2 okna potem razy * coś tam * coś tam i wyjdzie np 190 kWh czystego zysku ... razy np 30 m2 i masz 5700 kWh ... a potrzeby domu są ... 2000 kWh .. czyli co masz -30 ,3 kWh sorry było by tak ... ale zyski z marca to nie to samo co ilość dla grudnia ... i tu jest pułapka. Są dni gdzie włączysz ogrzewanie i rachunek nabije tak czy siak ... zysków słonecznych nie sprzedasz aby odrobić straty poniesione na grzanie. Wniosek ? lepiej unikać grzania. Te -30 kWh to będzie kula w płot ... tego nie ma ... 2 tygodnie -10 ... i dziennie po 30 kWh 420 kWh ... i co zyski z mara skasują straty grudnia ? nie . Właśnie trzeba ograniczać potrzeby bezwzględne grzewcze, a tu wyznacznikiem jest moc jednostkowa... to raz Dwa masz moc typu Htr i Hve na 1 st C ... i to zestawiasz z tym co dom jest wstanie każdego dnia równo dać ..komputer/ oświetlenie/ rybki w akwarium/ pies itp ... to w domu gdzie jest 3 do 10 wat mocy przy -30 ... ma ogromne znaczenie ..a ha mam Ht = 60 wat ... czyli przy dt 20 st będzie mi potrzeba 1,2 kW mocy na utrzymanie temp .. a w domu mam rybki, psa, komputer, parę żarówek, gotowanie itp .. i z tego mam 800 wat stale . czyli potrzeba jest 400 wat na potrzymanie temp. Jeśli to przesuniesz do np temp już sporadycznej czyli np -10 ... to będziesz wiedział iż przy 0 st bilans wyjdzie bez grzania i na to polujesz. Tak jak Ci Nydar pisał szara woda ... to co podgrzejesz do 50 st licz z tego 30% energii, a zobaczysz jak poważne to jest źródło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 27.04.2014 20:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 czy silka czy BK to ja to tak rozumiem. mamy przykładową ścianę wiadomo że podłogówka równomiernie ogrzeje pomieszczenie aż w całym będzie równa temperatura ale też ciepło ucieka przez przegrody bo to logiczne. ponoć jeżeli chodzi o akumulację to wykorzystuje się do tego ok 10cm muru. więc ciepło w tej warstwie będzie akumulowało się do jakiej temperatury? do takiej co w pomieszczeniu czyli np.22st? ale mimo wszystko ciepło dalej będzie wędrować na zewnątrz bo tam chłodniej wiec logiczne że ciepło idzie z cieplejszego miejsca do chłodniejszego. w takim razie z tej warstwy akumulacyjnej 10cm ciepła dalej będzie wychodzić na zewnątrz, napotka styropian i wiem że jego zadaniem jest ograniczenie strat ciepła ale mimo wszystko zawsze coś ucieknie. więc przy ścianie z silki z 30cm ocieplenia współczynnik przenikania ciepła jest U=0,099 a z BK400 U=0,083 czyli prawie 20% ciepła mniej wypuści. wiem że silka więcej ciepła zakumuluje ale BK też akumuluje ale 3razy mniej. więc skoro mimo akumulacji ciepło i tak ucieknie z domu to po co przykładać dużą wagę do akumulacji w ścianach zewnętrznych? ponoć podłogówka charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną więc mimo że grzałaby podłogę całą noc to jak nawet z rana się wyłączy to nie ostygnie w parę minut i jak temperatura będzie powoli spadać i będzie np. w pokoju 21st to ściana która zakumulowała ciepło będzie je oddawać więc temperatura nie spadnie zbyt bardzo ale co w przypadku słonecznego dnia w zimie(bo takie tez się zdarzają)? ciepło będzie oddawać podłoga, ściana i słońce to w domu nie zrobi się za gorąco? czy nie ma co się o to martwić bo ściany z silki nie będą oddawać ciepła tylko je przyjmą? ale jak długo mogą przyjmować? to wtedy jak będą przyjmować to od rana podłogówka się wyłączy i podłoga ochłodzi do jakiej temperatury? a jak ochłodzi i do nocy ściana odda już wszystko co miała to podłogówka zaś będzie musiała się włączyć ale ponoć nie warto wychładzać podłogi bo to jest nieekonomiczne i lepiej jak podłoga ma stałą temperaturę bo więcej kosztuje ogrzewanie podłogi po ochłodzeniu niż stałe utrzymywanie jej temperatury. może trochę pokręciłem ale proszę o sprostowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 27.04.2014 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 ... Wykuwanie domu pasywnego to właśnie analiza samodzielna i w tym tkwi siła i obniżenie kosztów. O właśnie - rozłożyć XPS na ziemi, przytargać na plecach kawał góry ( z czubka ją uciąć będzie łatwiej ), wykuć w skale, obłożyć styropianem - jest akumulacja, szczelność itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 28.04.2014 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Z kamienia teraz też można budować i betonu i cegły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 28.04.2014 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Z kamienia teraz też można budować i betonu i cegły. ale ile to narzędzi do murowania potrzeba - elektronarzędzi a do dłubania w skale tylko dłuto i młotek i pamiętać nalezy, że w skale ten dom już jest, trzeba tylko usunąć zbędny materiał - ... i wykorzystać go potem do utwardzenia podjazdu i drogi dojazdowej same plusy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.04.2014 14:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 ale ile to narzędzi do murowania potrzeba - elektronarzędzi a do dłubania w skale tylko dłuto i młotek i pamiętać nalezy, że w skale ten dom już jest, trzeba tylko usunąć zbędny materiał - ... i wykorzystać go potem do utwardzenia podjazdu i drogi dojazdowej same plusy widzę że lubimy żartować. po co odcinać wierzchołek góry i dłubać w nim dom jak można grotę sobie od południa wydłubać, zrobić ocieplenie od środka i też można mieszkać i mieć najlepszego pasywniaka na świecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 28.04.2014 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 widzę że lubimy żartować. po co odcinać wierzchołek góry i dłubać w nim dom jak można grotę sobie od południa wydłubać, zrobić ocieplenie od środka i też można mieszkać i mieć najlepszego pasywniaka na świecie. Po prostu nie każdemu lokalizacja góry odpowiada - także na ogół trzeba targać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.04.2014 15:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Po prostu nie każdemu lokalizacja góry odpowiada - także na ogół trzeba targać no tak masz rację. a co powiesz o tym co wcześniej pisałem? czy w domu pasywnym akumulacja na pewno jest taka ważna? ważniejsza od izolacyjności ściany? mimo że ciepło przy silce bardziej ucieka niż przy BK? czy źle to rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 28.04.2014 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 no tak masz rację. a co powiesz o tym co wcześniej pisałem? czy w domu pasywnym akumulacja na pewno jest taka ważna? ważniejsza od izolacyjności ściany? mimo że ciepło przy silce bardziej ucieka niż przy BK? czy źle to rozumiem? Ta róznica 20% którą wyliczyłeś z konstrukcji ściany BK vs SILKA robi wrażenie i może powalić na kolana, ale myślę że po przeliczeniu na pieniądze już nie będzie tak strasznie, a po prawdzie bedzie niewielka, ale zobaczysz ją dopiero jak zrobisz OZC!!! Także rób OZC, nie zadawaj takich nieistotnych pytań, bo zmiana tej konstrukcji ściany w OZC to trzy kliknięcia myszą, obliczenia 1 kliknięcie - razem 20sek - po co takie pytania nieistotne??? Silka ze względu na akumulację - jak potrzeba OZC!!!, OZC!!!, OZC!!! - skoro bryłę już wymyśliłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.04.2014 18:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 z ozc nie tak prędko bo muszę znaleźć kumatego co mi wyjaśni jak to zrobić żeby było dobrze bo mi coś to nie wychodzi. pewnie źle coś robię.20% to tylko przez ściany ale w porównaniu do całego budynku to tylko parę procent tylko wyjdzie. ale co prawda to prawda bez OZC to tylko gadanie bezpodstawnie. ale chodzi mi bardziej o to czy to co pisałem mija się z prawdą czy tak tez jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 28.04.2014 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 20% to tylko przez ściany a jak myślałeś ... wentylacją jak wstawisz do obliczeń grawitacyjną to będzie nawet 300-400 % strat .. ściany czy okna to będzie margines .. sam dojdziesz że bez WM nie rozbieriosz ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.