Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ściana szczytowa szkice.jpg sam to gdzieś tu na forum wklejałem, ale zrobię to dla Ciebie i wkleję raz jeszcze :) masz gotowy detal. mur ten sam dach może inny kąt tylko.

Ściana szczytowa detal 2 .jpg pomarańczowe to izolacja z EPS'a a do czoła dochodzi wełna nad mur

 

Samo Ci wyjdzie jeśli założysz iż izolacja ma iść jak najkrótszą drogą, czyli ze ściany odrazy w płaszczyznę izolacji stropu/ poddasza.

I założenie że ma iść jak najkrótszą drogą jest pomysłogenne/ pomsyłotwórcze itp sprzyja rozwijaniu

jak jest przeszkoda to nie omijać a usuwać.

Te obrazki to omijanie przeszkody i jak ktoś pisał balkon tylko że w pionie.

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187329-dom-prawie-pasywny/page/35/#findComment-6442849
Udostępnij na innych stronach

dzięki nie pomyślałem jeszcze o tym. przyjąłem że ściana szczytowa musi być murowana po sam dach ale tak na dobrą sprawę to nie musi bo po co. bardzo dobry sposób aby uniknąć mostków na łączeniu. a można robić więźbę dachową z krokwi normalnych czy lepiej z belek dwuteowych typu kronopol lub steicko aby uniknąć mostków?
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187329-dom-prawie-pasywny/page/35/#findComment-6442866
Udostępnij na innych stronach

imrahil a czemu nie robiłeś pasywniaka? rozkład pomieszczeń pod pasywny masz dobry i mógłby wyjść.

 

taki mi wychodzi z OZC, mam mostek do murłaty, murowaną ścianę szczytową (z BK 500 i ocieploną z każdej strony) i izolację pod płytą tylko 25 cm XPS. dom wychodzi około 35 kWh/m2*rok dla temp 20*C. nie wiem czy likwidacja tych baboli i dodanie GWC (które będzie, ale nie jest uwzględnione w OZC) sprawiłoby, że zapotrzebowanie domu spadłoby dwukrotnie. nie wydaje mi się.

 

a przy okazji - jaką można założyć sprawność temperaturową GWC rurowego w zależności od jego długości (zakopany powiedzmy na głębokości 1,5 m)?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187329-dom-prawie-pasywny/page/35/#findComment-6442898
Udostępnij na innych stronach

taki gościu przesłał mi ofertę na pompę ciepła i pisał że powietrzna byłaby dobra i obliczył że jakbym miał moc do ogrzania 40W/m2 i 120mkw pow i 4 osobach to ogrzewanie wyszłoby niecałe 1700zl a gazem 100zł więcej i koszt pompy z podłogówką i cała instalacja niecałe 38k i do tego rekuperator za 13k-18k i pisał że nie warto bawić się w GWC bo grzałka do reku na rok zje może z 400zł prądu i nie warto bawić się w to a do chłodzenia płaszczyznowego można pompę wykorzystać i tak to będzie w sumie tanie rozwiązanie. więc warto rozważyć sens GWC bo dobry gruntownik z10k pewnie kosztuje i się nie opłaca w to bawić.

nie wiem jak miał j-j bo usunął wpisy. a lepiej dać gęściej ale np. krokwie o wymiarach 5x22 czy rzadziej i o wymiarach np. 8x22? czy to konstruktor ustali?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187329-dom-prawie-pasywny/page/35/#findComment-6442931
Udostępnij na innych stronach

taki gościu przesłał mi ofertę na pompę ciepła i pisał że powietrzna byłaby dobra i obliczył że jakbym miał moc do ogrzania 40W/m2 i 120mkw pow i 4 osobach to ogrzewanie wyszłoby niecałe 1700zl a gazem 100zł więcej i koszt pompy z podłogówką i cała instalacja niecałe 38k i do tego rekuperator za 13k-18k i pisał że nie warto bawić się w GWC bo grzałka do reku na rok zje może z 400zł prądu i nie warto bawić się w to a do chłodzenia płaszczyznowego można pompę wykorzystać i tak to będzie w sumie tanie rozwiązanie. więc warto rozważyć sens GWC bo dobry gruntownik z10k pewnie kosztuje i się nie opłaca w to bawić.

nie wiem jak miał j-j bo usunął wpisy. a lepiej dać gęściej ale np. krokwie o wymiarach 5x22 czy rzadziej i o wymiarach np. 8x22? czy to konstruktor ustali?

 

ja to planuję zwykłą rurę. 400 zł prądu na grzałkę w reku to strasznie dużo, skoro ogrzanie pasywniaka 100 m2 czystym prądem w taniej taryfie kosztuje mniej niż 500 zł...

 

j-j ma parterówkę i chyba izolację na stropie (bo pewnie w tym kontekście pytasz o rozstaw krokwii.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187329-dom-prawie-pasywny/page/35/#findComment-6442943
Udostępnij na innych stronach

taki gościu przesłał mi ofertę na pompę ciepła i pisał że powietrzna byłaby dobra i obliczył że jakbym miał moc do ogrzania 40W/m2 i 120mkw pow i 4 osobach to ogrzewanie wyszłoby niecałe 1700zl a gazem 100zł więcej i koszt pompy z podłogówką i cała instalacja niecałe 38k i do tego rekuperator za 13k-18k i pisał że nie warto bawić się w GWC bo grzałka do reku na rok zje może z 400zł prądu i nie warto bawić się w to a do chłodzenia płaszczyznowego można pompę wykorzystać i tak to będzie w sumie tanie rozwiązanie. więc warto rozważyć sens GWC bo dobry gruntownik z10k pewnie kosztuje i się nie opłaca w to bawić.

nie wiem jak miał j-j bo usunął wpisy. a lepiej dać gęściej ale np. krokwie o wymiarach 5x22 czy rzadziej i o wymiarach np. 8x22? czy to konstruktor ustali?

Konstruktor ustali, 8x 16 nawet zależy ...

A koszty co dałeś :jawdrop: 40 Wat ... a paswyny 10 nie rozmieniaj na drobne celu - pasywny.

 

U Ciebie jak ogrzewanie wyszło by 12 tyś i więcej to już jest pytanie czemu tyle ...

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187329-dom-prawie-pasywny/page/35/#findComment-6442954
Udostępnij na innych stronach

bo gościu tak założył że tyle będzie i na tym opierając się zrobił takie a nie inne obliczenia ale jak się uda mi zrobić pasywny i koszty ogrzewania w takim razie będą poniżej 500zł to jest b.dobry wynik.

co do tego w jakim rozstawie to aby fajnie sie wełnę układało i nie było odpadków, bo jak się rozstawi co np. 48cm belki to fajnie będzie ciąć wełnę na kawałki 50cm i takie układać. może z tym trochę przesadziłem ale mam nadzieję że rozumiecie o co mi chodzi. myślałem o wysokości krokwi 22cm aby między krokwiami dać 20cm wełny i na to jeszcze ułożyć jakoś 30cm wełny i myślę że najpierw 20cm wełny i na to jeszcze 10cm i w sumie będzie 50cm. tylko czy przez krokwie nie będzie się robić mostek? czy będzie tak mały że nie warto się nim martwić?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187329-dom-prawie-pasywny/page/35/#findComment-6443043
Udostępnij na innych stronach

ja to planuję zwykłą rurę. 400 zł prądu na grzałkę w reku to strasznie dużo, skoro ogrzanie pasywniaka 100 m2 czystym prądem w taniej taryfie kosztuje mniej niż 500 zł...

 

j-j ma parterówkę i chyba izolację na stropie (bo pewnie w tym kontekście pytasz o rozstaw krokwii.

 

jaką zwykłą rurę?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187329-dom-prawie-pasywny/page/35/#findComment-6443110
Udostępnij na innych stronach

kanalizacyjną pomarańczową fi 200 :)

 

kanalizacyjna jest do kanalizacji i tyle ale jak tam chcesz to próbuj. ja wolałbym nie robić niż robić z byle czego, takie jest moje zdanie. ale na szczęście to nie ja będę tym powietrzem oddychać:D

jak z Twoim tarasem nad garażem i pomieszczeniami gospodarczymi? jak to zrobić aby nie było przecieków?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187329-dom-prawie-pasywny/page/35/#findComment-6443233
Udostępnij na innych stronach

kanalizacyjna jest do kanalizacji i tyle ale jak tam chcesz to próbuj. ja wolałbym nie robić niż robić z byle czego, takie jest moje zdanie. ale na szczęście to nie ja będę tym powietrzem oddychać:D

jak z Twoim tarasem nad garażem i pomieszczeniami gospodarczymi? jak to zrobić aby nie było przecieków?

 

taras planuję mniej więcej tak:

- strop

- paroizolacja z folii

- spadek z płyt styropianowych

- membrana EPDM

- izolacja XPS

- geowłóknina

- żwir / zielony dach / płyty chodnikowe

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187329-dom-prawie-pasywny/page/35/#findComment-6443426
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzony sposób czy będziesz próbował jako pierwszy?

 

to raczej normalna konstrukcja stropu o odwróconym układzie warstw, ponoć działa bardzo dobrze i jest trwała ze względu na to że izolacja przeciwwodna jest chroniona przed czynnikami atmosferycznymi izolacją termiczną. na pewno wyjdzie trochę drożej niż normalnie

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187329-dom-prawie-pasywny/page/35/#findComment-6443964
Udostępnij na innych stronach

a o tarasie normalnie kafelkowanym nie myślałeś?

 

nie, bo ten północny taras będzie rzadko używany. ma ładnie wyglądać i nie sprawiać problemów, a kafelki nie bardzo nam się podobają, poza tym kojarzą mi się z kłopotami ;)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187329-dom-prawie-pasywny/page/35/#findComment-6444133
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...