מרכבה 08.05.2014 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Te obrazki z samej góry, to nie jest poprawne wykonanie ściany szczytowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 08.05.2014 16:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 a jak byłoby poprawnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 08.05.2014 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) sam to gdzieś tu na forum wklejałem, ale zrobię to dla Ciebie i wkleję raz jeszcze masz gotowy detal. mur ten sam dach może inny kąt tylko. pomarańczowe to izolacja z EPS'a a do czoła dochodzi wełna nad mur Samo Ci wyjdzie jeśli założysz iż izolacja ma iść jak najkrótszą drogą, czyli ze ściany odrazy w płaszczyznę izolacji stropu/ poddasza. I założenie że ma iść jak najkrótszą drogą jest pomysłogenne/ pomsyłotwórcze itp sprzyja rozwijaniu jak jest przeszkoda to nie omijać a usuwać. Te obrazki to omijanie przeszkody i jak ktoś pisał balkon tylko że w pionie. Edytowane 8 Maja 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 08.05.2014 16:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 dzięki nie pomyślałem jeszcze o tym. przyjąłem że ściana szczytowa musi być murowana po sam dach ale tak na dobrą sprawę to nie musi bo po co. bardzo dobry sposób aby uniknąć mostków na łączeniu. a można robić więźbę dachową z krokwi normalnych czy lepiej z belek dwuteowych typu kronopol lub steicko aby uniknąć mostków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 08.05.2014 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Normalne im bardziej normalnie tym lepiej, czasem dołożenie płatwi dobrze robi plus oczywiście żelbet, jak by za duży był dach.Lub dźwigary z płytek kolczastych, lub krata robiona jak robił J-J ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 08.05.2014 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 imrahil a czemu nie robiłeś pasywniaka? rozkład pomieszczeń pod pasywny masz dobry i mógłby wyjść. taki mi wychodzi z OZC, mam mostek do murłaty, murowaną ścianę szczytową (z BK 500 i ocieploną z każdej strony) i izolację pod płytą tylko 25 cm XPS. dom wychodzi około 35 kWh/m2*rok dla temp 20*C. nie wiem czy likwidacja tych baboli i dodanie GWC (które będzie, ale nie jest uwzględnione w OZC) sprawiłoby, że zapotrzebowanie domu spadłoby dwukrotnie. nie wydaje mi się. a przy okazji - jaką można założyć sprawność temperaturową GWC rurowego w zależności od jego długości (zakopany powiedzmy na głębokości 1,5 m)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 08.05.2014 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 15-20 wat z mb ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 08.05.2014 18:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 taki gościu przesłał mi ofertę na pompę ciepła i pisał że powietrzna byłaby dobra i obliczył że jakbym miał moc do ogrzania 40W/m2 i 120mkw pow i 4 osobach to ogrzewanie wyszłoby niecałe 1700zl a gazem 100zł więcej i koszt pompy z podłogówką i cała instalacja niecałe 38k i do tego rekuperator za 13k-18k i pisał że nie warto bawić się w GWC bo grzałka do reku na rok zje może z 400zł prądu i nie warto bawić się w to a do chłodzenia płaszczyznowego można pompę wykorzystać i tak to będzie w sumie tanie rozwiązanie. więc warto rozważyć sens GWC bo dobry gruntownik z10k pewnie kosztuje i się nie opłaca w to bawić.nie wiem jak miał j-j bo usunął wpisy. a lepiej dać gęściej ale np. krokwie o wymiarach 5x22 czy rzadziej i o wymiarach np. 8x22? czy to konstruktor ustali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 08.05.2014 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 taki gościu przesłał mi ofertę na pompę ciepła i pisał że powietrzna byłaby dobra i obliczył że jakbym miał moc do ogrzania 40W/m2 i 120mkw pow i 4 osobach to ogrzewanie wyszłoby niecałe 1700zl a gazem 100zł więcej i koszt pompy z podłogówką i cała instalacja niecałe 38k i do tego rekuperator za 13k-18k i pisał że nie warto bawić się w GWC bo grzałka do reku na rok zje może z 400zł prądu i nie warto bawić się w to a do chłodzenia płaszczyznowego można pompę wykorzystać i tak to będzie w sumie tanie rozwiązanie. więc warto rozważyć sens GWC bo dobry gruntownik z10k pewnie kosztuje i się nie opłaca w to bawić. nie wiem jak miał j-j bo usunął wpisy. a lepiej dać gęściej ale np. krokwie o wymiarach 5x22 czy rzadziej i o wymiarach np. 8x22? czy to konstruktor ustali? ja to planuję zwykłą rurę. 400 zł prądu na grzałkę w reku to strasznie dużo, skoro ogrzanie pasywniaka 100 m2 czystym prądem w taniej taryfie kosztuje mniej niż 500 zł... j-j ma parterówkę i chyba izolację na stropie (bo pewnie w tym kontekście pytasz o rozstaw krokwii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 08.05.2014 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 taki gościu przesłał mi ofertę na pompę ciepła i pisał że powietrzna byłaby dobra i obliczył że jakbym miał moc do ogrzania 40W/m2 i 120mkw pow i 4 osobach to ogrzewanie wyszłoby niecałe 1700zl a gazem 100zł więcej i koszt pompy z podłogówką i cała instalacja niecałe 38k i do tego rekuperator za 13k-18k i pisał że nie warto bawić się w GWC bo grzałka do reku na rok zje może z 400zł prądu i nie warto bawić się w to a do chłodzenia płaszczyznowego można pompę wykorzystać i tak to będzie w sumie tanie rozwiązanie. więc warto rozważyć sens GWC bo dobry gruntownik z10k pewnie kosztuje i się nie opłaca w to bawić. nie wiem jak miał j-j bo usunął wpisy. a lepiej dać gęściej ale np. krokwie o wymiarach 5x22 czy rzadziej i o wymiarach np. 8x22? czy to konstruktor ustali? Konstruktor ustali, 8x 16 nawet zależy ... A koszty co dałeś 40 Wat ... a paswyny 10 nie rozmieniaj na drobne celu - pasywny. U Ciebie jak ogrzewanie wyszło by 12 tyś i więcej to już jest pytanie czemu tyle ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 08.05.2014 19:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 bo gościu tak założył że tyle będzie i na tym opierając się zrobił takie a nie inne obliczenia ale jak się uda mi zrobić pasywny i koszty ogrzewania w takim razie będą poniżej 500zł to jest b.dobry wynik. co do tego w jakim rozstawie to aby fajnie sie wełnę układało i nie było odpadków, bo jak się rozstawi co np. 48cm belki to fajnie będzie ciąć wełnę na kawałki 50cm i takie układać. może z tym trochę przesadziłem ale mam nadzieję że rozumiecie o co mi chodzi. myślałem o wysokości krokwi 22cm aby między krokwiami dać 20cm wełny i na to jeszcze ułożyć jakoś 30cm wełny i myślę że najpierw 20cm wełny i na to jeszcze 10cm i w sumie będzie 50cm. tylko czy przez krokwie nie będzie się robić mostek? czy będzie tak mały że nie warto się nim martwić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 08.05.2014 20:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 ja to planuję zwykłą rurę. 400 zł prądu na grzałkę w reku to strasznie dużo, skoro ogrzanie pasywniaka 100 m2 czystym prądem w taniej taryfie kosztuje mniej niż 500 zł... j-j ma parterówkę i chyba izolację na stropie (bo pewnie w tym kontekście pytasz o rozstaw krokwii. jaką zwykłą rurę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 08.05.2014 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 jaką zwykłą rurę? kanalizacyjną pomarańczową fi 200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 08.05.2014 21:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 kanalizacyjną pomarańczową fi 200 kanalizacyjna jest do kanalizacji i tyle ale jak tam chcesz to próbuj. ja wolałbym nie robić niż robić z byle czego, takie jest moje zdanie. ale na szczęście to nie ja będę tym powietrzem oddychać jak z Twoim tarasem nad garażem i pomieszczeniami gospodarczymi? jak to zrobić aby nie było przecieków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 09.05.2014 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 kanalizacyjna jest do kanalizacji i tyle ale jak tam chcesz to próbuj. ja wolałbym nie robić niż robić z byle czego, takie jest moje zdanie. ale na szczęście to nie ja będę tym powietrzem oddychać jak z Twoim tarasem nad garażem i pomieszczeniami gospodarczymi? jak to zrobić aby nie było przecieków? taras planuję mniej więcej tak: - strop - paroizolacja z folii - spadek z płyt styropianowych - membrana EPDM - izolacja XPS - geowłóknina - żwir / zielony dach / płyty chodnikowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 09.05.2014 13:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 a sprawdzony sposób czy będziesz próbował jako pierwszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 09.05.2014 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 a sprawdzony sposób czy będziesz próbował jako pierwszy? to raczej normalna konstrukcja stropu o odwróconym układzie warstw, ponoć działa bardzo dobrze i jest trwała ze względu na to że izolacja przeciwwodna jest chroniona przed czynnikami atmosferycznymi izolacją termiczną. na pewno wyjdzie trochę drożej niż normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 09.05.2014 17:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 a o tarasie normalnie kafelkowanym nie myślałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 09.05.2014 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 a o tarasie normalnie kafelkowanym nie myślałeś? nie, bo ten północny taras będzie rzadko używany. ma ładnie wyglądać i nie sprawiać problemów, a kafelki nie bardzo nam się podobają, poza tym kojarzą mi się z kłopotami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 09.05.2014 20:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 to racja, ale przez murek i tak nie będzie nic widać z zewnątrz a zamiast kafelek można dać drewno. będziecie to od razu robić czy najpierw skończycie domek a jak starczy sił to pomału taras? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.