Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

zastanawia mnie kwestia grzania w nocnej taryfie. czy przy domu pasywnym to się sprawdza? bo dom pasywny się dogrzewa i może się zdarzyć że w nocy np. nie będzie trzeba grzać bo w domu może być mniejsza temperatura o stopień czy dwa i praktycznie o 5 lub 6 może się nagrzać, w ciągu dnia jak w domu nikogo nie ma to tez nie musi być upału ale podlogówka jak będzie ustawiona np. na temperaturę 20st to jak się obniży temperatura to automatycznie dogrzeje niezależnie czy to dzień czy noć więc jaki ma sens grzanie niby w taniej taryfie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

zastanawia mnie kwestia grzania w nocnej taryfie. czy przy domu pasywnym to się sprawdza? bo dom pasywny się dogrzewa i może się zdarzyć że w nocy np. nie będzie trzeba grzać bo w domu może być mniejsza temperatura o stopień czy dwa i praktycznie o 5 lub 6 może się nagrzać, w ciągu dnia jak w domu nikogo nie ma to tez nie musi być upału ale podlogówka jak będzie ustawiona np. na temperaturę 20st to jak się obniży temperatura to automatycznie dogrzeje niezależnie czy to dzień czy noć więc jaki ma sens grzanie niby w taniej taryfie?

 

Policz sobie tak ... przy -20 potrzeba Ci np w pasywnym 10 wat mocy na 1m2 choć lepszy wskaźnik był by na kubaturę.

Ale mniejsza oto .. to przy 0 st masz 5 wat mocy potrzebnej... co daje 750 wat przy 150m2 domu ... policz jaki masz zapas energii w

20 czy więcej ton silikatu itp .. 0,8 kJ * gęstość objętościowa w kg / 3600 = kWh i sobie liczysz .. aha brakuje mi tyle a tyle .

 

Weź pod uwagę że dom co ma z 500 wato kelwinów to przy 18,5 st osiąga taki deficyt mocy.

Jak masz taki dom to przy +10 st potrzeba ile ? aż 5 kW ... takich domów jest masa... a czy przy +18 na zewnątrz grzejesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to racja, ale przez murek i tak nie będzie nic widać z zewnątrz a zamiast kafelek można dać drewno. będziecie to od razu robić czy najpierw skończycie domek a jak starczy sił to pomału taras?

 

taras mam nadzieję jeszcze w tym roku, żeby już woda nie kapała. elewacja i ocieplenie pomieszczeń gospodarczych i garażu trochę później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to rozumiem tak że jak w domu jest ciepło np.22st i ściany przez to maja ok.21st, więc jak temperatura spada to ściany oddają ciepło i dalej jest ciepło ale nie 22 tylko21st. jak schodzi temperatura poniżej ustawionych np. 19st to zaczyna dogrzewać podłogówka i jeżeli przypuśćmy że na zewnątrz jest tęgi mróz i pochmurno czyli cały czas jest zimno to podłogówka zawsze będzie się włączać aby utrzymywać dana temperaturę niezależnie czy to jest dzień czy noc. nawet w nocy nie będzie grzać cały czas tylko tak tyle aż w pokojach będzie żądana temperatura. więc jak można grzać w nocy tańszym prądem skoro w nocy ogrzewanie może się włączyć raz lub dwa razy i w dzień może być podobnie? no chyba że w nocy ustawia się większą temperaturę np.25st i przez to ściany nagrzeją się do 24st i w ciągu dnia nagrzane mury będą oddawać ciepło i przez to nie będzie trzeba grzać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulacja nie podgrzewa pomieszczeń, jest jak łupka na owocu, pierwsze trzeba pozbyć się łupy, a dopiero potem masz owoc.

Tak samo tu, pierwsze ściana musi energie stracić, aby pociągnąć za sobą i "chłodząc" powietrze wewnątrz ...

ale niczym się to sanie to przy 30cm izolacji miną wieki.

 

Widzę iż nie bardzo jeszcze czujesz liczby z jakimi się je pasywny dom, przez to tylko namnożysz sobie systemów grzewczych.

Pasywny to jest jak tłuścioch 300 kg .. niczym schudnie miną wieki, a zwykł dom to anorektyczka nie ma z czego spadać.

I jak tłuścioch spadnie o 100 kg .. to nic mu nie będzie .. a co ma do za oferowania "kościotrup" ? 100 kg to 0 99,9kg za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulacja nie podgrzewa pomieszczeń, jest jak łupka na owocu, pierwsze trzeba pozbyć się łupy, a dopiero potem masz owoc.

Tak samo tu, pierwsze ściana musi energie stracić, aby pociągnąć za sobą i "chłodząc" powietrze wewnątrz ...

ale niczym się to sanie to przy 30cm izolacji miną wieki.

 

Widzę iż nie bardzo jeszcze czujesz liczby z jakimi się je pasywny dom, przez to tylko namnożysz sobie systemów grzewczych.

Pasywny to jest jak tłuścioch 300 kg .. niczym schudnie miną wieki, a zwykł dom to anorektyczka nie ma z czego spadać.

I jak tłuścioch spadnie o 100 kg .. to nic mu nie będzie .. a co ma do za oferowania "kościotrup" ? 100 kg to 0 99,9kg za dużo.

 

akumulacja nie podgrzewa ale oddaje swoje ciepło i przez to w pokojach dalej jest ciepło, tak? i jak już odda to wtedy zaś, w tym przypadku przez noc, grzejąc tańszym prądem ściany na nowo uzupełnia jakby "baterię"? tak to mam rozumieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przy większych ulewach woda na tarasie będzie leżeć?

 

chodzi o to, że teraz to jest zwykły strop żelbetowy (nawet bez spadku) przykryty tylko prowizorycznie folią przez co w pomieszczeniach pod stropem jest wilgotno. w przyszłym tygodniu będę miał zaizolowaną część mieszkalną i chciałbym, żeby przed zimą był dach nad częścią gospodarczą i żeby tam było w miarę sucho.

 

właśnie jestem na etapie przemyśleń dotyczących sterowania ogrzewaniem. będzie u mnie bufor 200 L z grzałką + wodna podłogówka (już jest). buforek taki mały (w zakresie temperatur 35-75*C zgromadzi zaledwie 8 kWh energii), żeby pompą obiegową z niego tylko dogrzać przegrody. przeliczyłem mniej więcej tę masę żelbetu i silikatów i wychodzi na to, że dom zakumuluje około 35 kWh/K. oznacza to, że przy założeniu braku jakichkolwiek zysków i ogrzewania będzie się wychładzał o 2*C na dobę przy -20*C. a daleko mojemu obciążeniu 26 W/m2 do domów pasywnych (10 W/m2)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam koleją zmianę drobną w swoim projekcie. niewielka ale jednak jest, teraz fotki:

NOWIUTKI.PODDASZE.jpgNOWIUTKI.PARTER1.jpg

zmieniłem trochę wejście i łazienkę na dolę, mianowicie zachowałem kształt domu jako prostokąt, zmniejszając łazienkę parteru w bryle zrobiłem wiatrołap i z niego wejście do przedpokoju i pod schodami zrobię garderobę. powierzchnia całkowita bez garażu wychodzi ok.111m2 ale uważam ze to i tak dużo. poprzednio musiałem się pomylić w obliczeniach bo teraz domek trochę zmniejszyłem i powierzchnia wyszła mi podobna. ale to nie istotne.

może w poniedziałek poszukam kogoś w swoich stronach co umie robić OZC i wytłumaczy mi co robię źle że nie wychodzi mi to. wtedy będę wiedział więcej co może z tego wyjść. okna od południa będę dawać z szybą U=0,6 i współczynnikiem g-60%, w salonie na zachodniej ścianie też takie a w łazience najcieplejsze jakie się da i raczej fix. w kuchni też fixa dam. na poddaszu na wschodniej ścianie ze względu na małe wymiary dam 3szybowy pakiet U=0,5 i otwierane okna bo trzeba je jakoś myć raz na jakiś czas. zastanawiam się tylko czy w pokojach 2 i 3 dać pakiet 3szybowy 0,6 czy 0,5. domek będę miał skierowany trochę na zachodnia stronę wiec tu mogę liczyć na zyski słoneczne.

NOWIUTKI.PODDASZE.jpg

nowiutki.jpg

nowiutki1.png1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.dobreprogramy.pl/Solid-Edge,Program,Windows,12097.html tu masz CAD program co prawda płaski ale już bardzo dużo.

pod rys dxf do http://www.blender.org/ plus https://www.google.pl/search?q=kerkythea&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=9OtvU9CBFcnm7AaooYHQDQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1364&bih=640

jak jesteś studentem to masz dostęp do znacznie większej liczby programów np autodesk czy solid edge 3d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo wiem jak w tym programie miałbym zrobić projekt domu. dziwny jakiś ten program. nie znam angielskiego więc ten odpada

 

Sketchup? Do opanowania w jeden wieczór na poziomie pozwalającym narysowanie domu.

Dodatkowo bogata darmowa biblioteka obiektów (meble, sprzęty agd/rtv itd.), więc można nawet wstępnie zaplanować wnętrze.

 

Jeśli nie znasz angielskiego i nie chcesz poznać, to będziesz miał bardzo okrojoną ilość oprogramowania, które mógłbyś użyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jeszcze cos o gwc. Przy rurowym gwc co jest jeszcze potrzebne oprocz komina czerpniowego? Jak grubosc wew i dlugosc musi byc tej rury? Taka rure moge sobie zalatwic po cenie hurtowej od producenta wiec to moze nie byc takie drogie i moze byc dla mnie oplacalne. Pracuje w firmie zajkujaca sie hydraulika silowa i taz handlujemy wezami przemyslowymi i taka rure z tworzywa moge sprowadzic sobie z wloch przy okazji po cenie dla hurtownika. Tylko co oprocz rury trzeba?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...