Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Widzisz, ja Ci nie powiem co masz wybrać, ale ja osobiście będę miał w parterze 15mx12m+garaż doklejony 8mx6m i zewnętrzne z BK 20cm (dla mnie to i to za dużo), a wewnętrzna konstrukcyjna z Silki 18cm. Wybrałem BK świadomie z tych czy innych powodów i eksperymentów jakie u siebie będę robił. Ci co wybierają BK maja w dupie dużą akumulację i robią to świadomie

 

To z czego budować to musi być Twoja decyzja, znasz +sy i -sy każdego materiału, wiesz do czego przydatny jeden i drugi, jeśli często masz wyłączenia prądu na kilkanaście godzin do jednego-półtora dnia - Silka będzie OK, ale nie liczyłbym na podtrzymanie akumulacją komfortowej temp w domu jak wyłączenia na 2 i więcej dni.

 

Kombinuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Widzisz, ja Ci nie powiem co masz wybrać, ale ja osobiście będę miał w parterze 15mx12m+garaż doklejony 8mx6m i zewnętrzne z BK 20cm (dla mnie to i to za dużo), a wewnętrzna konstrukcyjna z Silki 18cm. Wybrałem BK świadomie z tych czy innych powodów i eksperymentów jakie u siebie będę robił. Ci co wybierają BK maja w dupie dużą akumulację i robią to świadomie

 

To z czego budować to musi być Twoja decyzja, znasz +sy i -sy każdego materiału, wiesz do czego przydatny jeden i drugi, jeśli często masz wyłączenia prądu na kilkanaście godzin do jednego-półtora dnia - Silka będzie OK, ale nie liczyłbym na podtrzymanie akumulacją komfortowej temp w domu jak wyłączenia na 2 i więcej dni.

 

Kombinuj

 

u mnie nie wyłączają prądu zbyt często tylko jak coś naprawiają ale w mroźne dni prąd zawsze jest ale tego nikt nie przewidzi i temu jakiś generator prądotwórczy sobie zapodam bo się zawsze przyda. ja zawsze uważałem że najważniejsze są straty ciepła a przez ścianę z BK są mniejsze niż z silki przy tej samej grubości ocieplenia. ale tez BK akumuluje ciepło tylko 3x mniej niż silka ale i tak nie jest najgorzej w porównaniu do domów szkieletowych które nie akumulują. też myślę o nośnej z silki i reszta BK tylko problem jest w tym że aby tak zrobić te materiały muszą mieć tę samą wysokość a tak jest tylko w przypadku firmy xella czyli ytong z systemem 20cm. ale patrząc na cenę to u mnie ytong kosztuje 9,5zł a solbet 7,5zł czyli duża różnica w cenie. ale za to bloczek z solbetu ma wysokość 25cm a bloczki z silki nie mają aż tyle. chyba że z jakiejś innej firmy te bloczki maja taka wysokość? a jak nie to myślałem aby aby ściany zew. zrobić z BK400 a wew nośną z BK700. dobre to rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podoba mi się projekt lipińskich ale jest większy o 20m2 a każdy m2 kosztuje więc muszę coś o tym pomyśleć. w ich projekcie podobają mi się okna i skoro takie im wystarczą aby osiągnąć dom pasywny to znaczy że większe nie muszą być tak jak wcześniej myślałem:kwadracik.bez.okapu.południe.png.

dodatkowo w gminie babka mówiła mi że tylko dachy spadziste wchodzą w grę więc dorobiłem dach i zmieniłem okna i mam teraz coś takiego na uwadze:

kwadracik.z.daszkiem.południe.pngkwadracik.z.daszkiem.północ.pngkwadracik.z.daszkiem.2.pngkwadracik.z.daszkiem.3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tej wersji na pietrze pojawiły się dwa małe okna. wiem że w pasywnym trzeba unikać okien od północy ale w pralni i łazience okna dałem na północ bo mogą to być wtedy fixy i łatwiej je będzie umyć z zewnątrz bo wyjdę sobie na taras i sprawa załatwiona. myślę jeszcze o oknach na pietrze też fixach. wiem że wtedy będzie je ciężko umyć ale może z drabiny je obgonie. jeszcze w pokojach po bokach może dołożę po 1 okienku jak na wizualizacji aby bardziej doświetlić ale to się okaże później jak na jakiejś wizualizacji ze słońcem zobaczę jaki to ma wpływ na pomieszczenie. jak bez tych okien też będzie ok to ich nie dam i tyle. i tak na dobrą sprawę w ten sposób wszystkie okna oprócz w salonie i wyjście na taras nad garażem mogę mieć fixy czyli tańsze o jakieś 20% lub tak jak to niejeden kombinuje same pakiety szybowe w ociepleniu bo wtedy cena będzie bardzo niska za okna. montaż w ociepleniu jest bardzo drogi więc trzeba szukać jakiś oszczędności. lipińscy do swojego domu pasywnego brali pod uwagę okna z szyba 0,5 i to wystarczyło. w większym pokoju na pietrze okno raczej w ramie bo dość szerokie mi wychodzi na 240cm więc jako jedna duża tafla szkła byłoby ciężko więc na pół trzeba przedzielić. wyszłoby mi że na ścianie południowej miałbym 3 fixy (lub pakiety szybowe) 150x230 z szybą 0,6.

jeden dzielony na pół fix 240x230, jeden w salonie też 240x230 ale z tego fix 150 i 90 drzwi balkonowe i te z szybą 0,6.

w kuchni i salonie od zachodu dałbym fixy 150x150 z szybą 0,5 (3szt) i pozostałe to małe okienka 100x120 i też fixy i tu będę szukał pakietów 4szybowych albo jak cena okaże się kosmiczna to zostanę przy 3szybowych 0,5.

porobiłem tak aby łatwo się robiło i było dużo jednakowych. mam nadzieję że przez to będą tańsze. co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie jeszcze okap nad oknami południowymi a bardziej jak go zrobić aby było dobrze. chciałbym do muru przykręcić coś na tej zasadzie

balkonik.JPG

wiem że to duży mostek więc takie elementy stalowe mogłyby być 4, tak jak na rysunku przykręciłbym je na styropian o grubości 10cm do muru ale zamiast zwykłego styropianu użyłbym do tego styrodur który jest znacznie cieplejszy no innych, jakby to mógłby być kątownik kwadratowy to wypełniłbym go pianą i na niego też by poszedł styropian że mocowań by nie było widać tylko wystający jakby pręt o długości 1,3m i na nie przykręciłbym belki drewniane i w ten sposób zrobiłbym sobie balkonik i okap jednocześnie. jak myślicie czy przez to duży mostek się zrobi? nada się to tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki gentoonx za podpowiedź w sprawie mapy. dzięki temu wiem że działkę mam idealnie skierowaną na południe więc lepiej być nie może. tak mi wygląda cała działka: działka.jpg

a ja chcę wydzielić ten kawałek na czerwono zaznaczony działka1.JPG. teraz stoi tam stary domek ale zrównam go z ziemią i nowy zbuduję. teraz mam jeszcze większą pewność że warto w tym miejscu budować i że na pasywny domek to jest idealne miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy chcesz wystartować?

 

najchętniej już bym zaczął ale nie jest to takie proste. na razie to muszę wydzielić na żonę kawałek działki. a że właścicielem jest teściowa i jej siostra to czekam jak ciotka przyjedzie z Niemiec w sierpniu i będę z nią o tym rozmawiać. ale z tego co mówiła teściowa to nie będzie z tym problemu. potem będę musiał się dowiedzieć czy jak wydzielę tą działkę to czy będę mógł na niej postawić nowy dom pod względem technicznym i żeby nie było z tym problemu. bo wiadomo musi być dojazd, odbiór ścieków itp. jak nie będzie z tym problemu to zacznę formalności z przepisaniem. wszystko pewnie będzie trwało dość długo ale się z tym liczę. jak uda się załatwić te formalności i będzie się miało papier że to moje i żony to wtedy muszę ruszyć z projektem czyli albo jakiś kupić albo indywidualny. myślałem o projekcie lipińskich na dom pasywny bo w projekcie już są wszystkie dane jak zrobić aby to osiągnąć ale za to mój własny projekt jest mniejszy o jakieś 20m2 więc też taniej w budowie wyjdzie a to też się liczy bo oby dwa mi się podobają więc tu pierwsze skrzypce będzie grała cena. drugi problem jest to że w gminie babka mówiła że nie pozwolą na dach płaski więc wyglądem będzie przypominał Twój a Ty pisałeś że nie udało się osiągnąć pasywnego. wiesz może dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że ciężko w Polsce wybudować dom pasywny stosując zasadę, że wszystkie przegrody mają mieć U=0,1. poniżej link do domu w Tychowie na Pomorzu, gdzie sporo cieplej niż u nas. dom certyfikowany, z poddaszem, czyli o . zapotrzebowanie 15 kWh/m2.

 

http://www.passivhausprojekte.de/#d_2916

 

współczynniki U:

- ściana 0,089

- podłoga 0,088

- dach 0,075

 

na Śląsku te przegrody musiałyby być jeszcze cieplejsze. u mnie wychodzi wg obliczeń dom 3,5 L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji - dom ma certyfikat, zastosowano w nim drzwi CAL z kolekcji Arktycznej, model Thule, cena katalogowa 5559 zł. przypuszczam, że cena w jakimś salonie niższa, z mojego doświadczenia wynika że w cenie katalogowej normalnie powinieneś zmieścić montaż na taśmach. także nie trzeba drzwi wejściowych za 10000 zł :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że ciężko w Polsce wybudować dom pasywny stosując zasadę, że wszystkie przegrody mają mieć U=0,1. poniżej link do domu w Tychowie na Pomorzu, gdzie sporo cieplej niż u nas. dom certyfikowany, z poddaszem, czyli o . zapotrzebowanie 15 kWh/m2.

 

http://www.passivhausprojekte.de/#d_2916

 

współczynniki U:

- ściana 0,089

- podłoga 0,088

- dach 0,075

 

I mimo to:

Heating load

13 W/m2

 

Gdzie zatem te 10W/m2 ? Jeszcze 30% brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mimo to:

Heating load

13 W/m2

 

Gdzie zatem te 10W/m2 ? Jeszcze 30% brakuje.

 

dokładnie. widocznie to nie ma znaczenia, ale jak to się ma do grzania kanałami wentylacyjnymi, z którego wynikał próg 10 W/m2? ogólnie rzecz biorą budowa domu pasywnego to nie takie proste. w moim projekcie nawet jak w OZC założę brak jakichkolwiek mostków i wysoką szczelność, to i tak sporo więcej będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...