מרכבה 26.02.2014 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 ale 20cm pustaka pianowego ? ło matko, przecież to tylko wypełniacz pod ramę betonową.Jak pisałem pojemność cieplna żadna ! ( 0,8kJ/kg *400kg = 320 kJ / 3600 = 0,088 kWh w 1m3 .. a w 24 cm ściany ? 0,088 * 0,24 =0,021 kWh na stopień ...teraz drewno ... 2,5 kJ/kg * 550 kg = 1375 kJ/3600 = 0,38 kWh w m^3 w 7cm dece ? 0,0267 kWh na stopień ! czyli 24 pustaka całe nic ... można liczyć tylko na beton w stropie !Silikat ... 25 cm http://www.silikaty.com.pl/stronawww/Oferta,silikat,115.html piękny pełny = 0,8kJ/kg* 1900 kg = 1520 kJ /3600 =0,42 *0,25 =0,1 kWh na 1m^2 stopień !! czyli blisko 5 x tyle co jakiś pustak pianowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 26.02.2014 23:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 ale po co jest ta akumulacja? mam ściany kurde grzać czy dom? na mój rozum to jest bez sensu/ silka jest ciężka i zimna i bym miał do ogrzania dom i ściany. uważam że to jest niepotrzbny wydatek. najwięcej domów pasywnych jest w technologi szkieletowej a one nie akumulują. BK400 wytrzymuje 2Mpa a na ściany wystarczy 1,5Mpa. ja osobiście nie wale młotkiem po ścianach więc czemu miałoby pękać? od stania? jak mucha siadzie? jutro przejadę się na skład i muszę to zobaczyć bo mnie ciekawość zżera. chyba sobie nawet kupie różne bloczki i sprawdzę osobiście ich wytrzymałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 27.02.2014 01:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 ale 20cm pustaka pianowego ? ło matko, przecież to tylko wypełniacz pod ramę betonową. Jak pisałem pojemność cieplna żadna ! ( 0,8kJ/kg *400kg = 320 kJ / 3600 = 0,088 kWh w 1m3 .. a w 24 cm ściany ? 0,088 * 0,24 =0,021 kWh na stopień ... teraz drewno ... 2,5 kJ/kg * 550 kg = 1375 kJ/3600 = 0,38 kWh w m^3 w 7cm dece ? 0,0267 kWh na stopień ! czyli 24 pustaka całe nic ... można liczyć tylko na beton w stropie ! Silikat ... 25 cm http://www.silikaty.com.pl/stronawww/Oferta,silikat,115.html piękny pełny = 0,8kJ/kg* 1900 kg = 1520 kJ /3600 =0,42 *0,25 =0,1 kWh na 1m^2 stopień !! czyli blisko 5 x tyle co jakiś pustak pianowy. no cóż nie mam takiego zacięcia jak Ty do dłubania w wiórach, dlatego chcę coś z czego własnoręcznie szybciutko 150m2 ścian zewnętrznych sobie wzniosę. Poza tym mam z silki 18 wewnętrzną ścianę konstrukcyjną i większość działówek z 11. Ta silka 18 na wprost 15m2 przeszkleń od południa, co prawda w odległości 6m od nich, ale symulacje programem Velux'a mówią że ładnie w zimę po niej słoneczko operuje, okapy 120 chronią od słoneczka latem, Poza tym będę jednak próbował magazynowania letniego ciepełka choćby na połowę zimy - pytanie tylko ile uzyskam z 15m2 puszkowca (to prawie za darmo) a to wymaga pewnych zabiegów żeby nie popełnić zbyt wielu błędów jak ci którzy już próbowali jako pierwsi, ostatecznie jakieś kolektorki na dokładkę z bezpośrednim przepływem - wszystko zależy jakie będą straty, ale nawet jeśli tak jak pesymistycznie założyłem 50% to i tak CO mam z głowy, zostaje tylko CWU na zimę i gotowanie jak u Ciebie, a to wtedy na około utrzymanie roczne domku 200m2 razem ze śmieciami, podatkami i innymi pierdołami nie sięgnie 3000zł - i gra gitara , a spokój na wsi - bezcenny nawet PC aristonka mało mnie się kalkuluje, ale z wolnych funduszy pewnie zakupię żeby zobaczyć co toto może Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 28.02.2014 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Też mam silke na ścianie nośnej wewnętrznej, na wprost ściany południowej i Okna tarasowego 210x 420 jak pamiętam. odległość od okien 4m. W styczniu miałem słońce w salonie od samego rana do wieczora i też liczę na zyski słoneczne zimą.Będę miał tam kominek na samym rogu tej ściany z DGP, na okresy przejściowe jak znalazł. Co do akumulacji zdania są podzielone równo. Brak akumulacji latem będzie korzystny. Zimą jak grzejesz non stop akumulacja nie jest potrzebna. Akumulacja ogranicza możliwość sterowania ciepłem. trochę się to kłóci z domem pasywnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.02.2014 21:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 dokładnie też tak myślę. też myslałem o nośnej wew z silki ale planuje budowę z termalicy a bloczki te maja 25cm wys a silka 20cm wiec nie bardzo mi to pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 01.03.2014 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Też mam silke na ścianie nośnej wewnętrznej, na wprost ściany południowej i Okna tarasowego 210x 420 jak pamiętam. odległość od okien 4m. W styczniu miałem słońce w salonie od samego rana do wieczora i też liczę na zyski słoneczne zimą. Będę miał tam kominek na samym rogu tej ściany z DGP, na okresy przejściowe jak znalazł. Co do akumulacji zdania są podzielone równo. Brak akumulacji latem będzie korzystny. Zimą jak grzejesz non stop akumulacja nie jest potrzebna. Akumulacja ogranicza możliwość sterowania ciepłem. trochę się to kłóci z domem pasywnym Przy braku akumulacyjności domu pasywnego w lecie zyski słoneczne w ciągu dnia ( no chyba że odetniesz słońce tj. opuścisz wszystkie rolety i zapalisz led y ) bez skutecznego chłodzenia ( czytaj klimatyzacja, albo np. GWC + klimakonwektory albo np. PC z możliwością chłodzenia) będą skutkowały przegrzewaniem wnętrza domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 01.03.2014 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 dokładnie też tak myślę. też myslałem o nośnej wew z silki ale planuje budowę z termalicy a bloczki te maja 25cm wys a silka 20cm wiec nie bardzo mi to pasuje Dociąć jeden wiersz bloczków to nie problem dla żadnego murarza, nie traktuj tego jako żaden problem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 01.03.2014 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Zgadzam się po części z surgi22 Buduję dom energooszczędny na tyle na ile to możliwe przy naszym projekcie i liczę się z tym, że po zamieszkaniu coś trzeba będzie z tym zrobić. Dom moich rodziców to piętrówką, ściany z podwójnego pustaka hasiowego, z przerwą bez ocieplenia o dużej kompilacyjności . Latem pierwsze tygodnie są fajne, ale jak przywali 30oC przez tydzień w domu robi się gorąco. z tego co czytam tu na forum, większość osób mająca duże przeszklenia od południa ma problemy w lecie z przegrzewaniem się domu niezależnie od tego jaką ma on akumulacyjność i zakładają oni różnego rodzaju rolety/ markizy itp. Nie uważam, że akumulacyjność domu pasywnego rozwiąże problem z przegrzewaniem się przy kilkutygodniowym upale. chyba że zbudujesz hacjendę w stylu meksykańskim z półmetrowej grubości kamienia. Mieszkam teraz w Norwegii i zaręczam ci, że domy szkieletowe o zerowej akumulacyjności nie zamieniają się w nagrzane pudełka podczas upałów. Chcesz mieć komfort latem załóż klimę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 01.03.2014 15:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 od południowej i zachodniej strony rolety to obowiązek a nic nie zastąpi dobrej klimy, na targach jak byłem to ludzie od systemów grzewczych też mówili że pompa ciepła wystarczy zamiast klimy. byłem dziś na składzie i zobaczyłem BK. faktycznie jest lekki ale nie powiedziałbym że jest aż tak kruchy. narysowałem sobie projekt domu, tak mi się to widzi: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 01.03.2014 15:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 01.03.2014 15:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 01.03.2014 16:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 wiem że garaż trochę duży jest ale chcę go postawić na starym fundamencie więc muszę wykorzystać ten rozstaw. zastanawiam się tylko czy garaż murować razem z domem i oddzielić od wew styropianem czy najpierw postawić dom i ocieplić a potem dostawić garaż. jak kiedyś będę stary (pewnie taki dzień przyjdzie) to w salonie tak gdzie są linie przerywane postawię ściankę działowa i zrobię sobie pokój na stare lata więc tak sobie rozprowadzę podłogówkę aby uwzględnić w przyszłości pokój na parterze. wiecie może czy można zrobić płytę fundamentowa dostawiona do starego fundamentu? tak żebym mógł dom z garażem mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 01.03.2014 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Technicznie to nie powinien by problem. Problem w tym, że o takie sprawy musisz spytać inżyniera, kwestia tego czy ściągając wierzchnią warstwę humusu nie naruszysz stabilności fundamentu. Przez neta nikt ci nie powie na 100 %, może spróbuj napisać na priv do forumowego speca od płyt, ma nicka projektantpłyt jak pamiętam i on takie płyty liczy. Jak mu wyślesz zdjęcia to może coś doradzi, ale ja i tak uważam, że sugerowanie się w takiej sprawie tylko na opinii przez neta będzie nieodpowiedzialne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 01.03.2014 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 PS dużo okien na wszystkich elewacjach, to może być problem jak chcesz budować pasywniaka. salon masz od południa? a duży garaż to skarb jak się nie ma piwnicy, a ma się graty:P, albo narzędzia i lubi majsterkować. Mieszczuchy tego nie zrozumieją, ale jak ktoś mieszkał całe życie na wsi albo na przedmieściach i zażył tej podwórkowej wolności to wie o czym mówie:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 01.03.2014 19:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 masz racje, na chwile obecna w starym domu mam garaż i nie wyobrażam sobie małej kitki. największe przeszklenia to strona południowo-zachodnia, od wschodniej będą tylko 3 okna, nieduże w pom.gosp., w małym holu też jedno żeby doświetlić i w kuchni na wschodniej ścianie żeby było jaśniej. ilość wygląda na duża ale od północy 0 okien. wydaje mi się to rozwiązanie najlepsze na prawie pasywny. zawsze ewentualnie mogę dać jeszcze mniejsze okienko w pom.gosp. i w małym holu ale jakieś musi być. wysłałem zapytania do kilku firm o ofertę cenowa więc za jakiś czas będę wiedział ile ta przyjemność będzie mnie kosztować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 01.03.2014 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Jakie okna cię interesują? Mniejsze okno to słabsze U , zwiększa się stosunek pow. ramy do szyby, więc jest tu jakaś granica sensu zmniejszania okna. zapytaj w wątku o oknach. Ja zakładam okna Vetrex na Vece alphaline 90, wychapałem je tu na forum, tzn. dobre opinie o firmie, poszukałem firmy w mieście która je sprzedaje i montuje i dostałem ofertę na 500zł drożej niż na profilu produkcji drutexa. Nawet się nie zastanawiałem tylko wziąłem. Sprzedawca najbardziej te okna chwalił( na pocztku rozmowy nic nie mówiłem, że akurat ten profil, wspomniałem tylko, że chce b. dobre okna 3x szybowe. A oni chwalą tą veke z Vetrexu, choć mają też chyba rehau i salamandra. Potem już okazało się , że monter udziela się tu na forum, ale wcześniej o tym nie rozmawialismy.. Powiem ci tyle okno z U < 0.8 fix 3xszyb. w ramie kosztuje około 1000 zł rozmiar 140x180. Takie samo ,ale dzielone i otwierane ok 1500 zł. Jak masz wątpliwości to pytaj CINKA na forum o różne profile, powinien doradzić ci coś sensownego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 01.03.2014 21:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 do vetrexu wysłałem zapytanie a do drutexu jeszcze nie ale wyśle. na razie orientacyjnie chce zobaczyć jakie są ceny i czy są duże rozbieżności muszę wiedzieć ile na nie muszę mniej więcej mieć kasy, w zapytaniu prosiłem o najlepsze jakie maja 3-szybowe lub 4 więc się zobaczy co napiszą. liczby okien raczej nie zmienię, najwyżej na wschodniej stronie okno tylko w kotłowni zostawię bo jakieś musi być a resztę mogę wywalić. szczerze mówiąc na ramach i typach się nie znam ale jak prosiłem o dobre okna to chyba dadzą dobre. jeszcze tylko muszę zapytanie przygotować na materiały potrzebne na SSO i na instalacje. ale to trochę dłużej zejdzie bo jest tego trochę do pisania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 01.03.2014 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Ważne jest, żeby producent okien miał dobrą opinie. Drutex ma dość liche profile, chyba jeszcze nie do końca mają technologie opanowaną na produkcję swoich profili, choć to polska produkcja i ja im kibicuje.Za parę lat jak zrobią lepszy profil to może. Reszta dużychm polskich firm zgrzewa okna na profilach głównie niemieckich. Profil musi być sztywny żeby okno przy zamykaniu i regulacji było szczelne, a to podstawa pasywności. Vetrex ma tą zaletę, że pozwala na testy swoich okien, ale tych dowolnie wybranych , a nie spreparowanych pod testy. Za to mają u mnie plusa. jakość zgrzewania też jest b. dobra i serwis gwarancyjny według Cinka jest ok. Inny przykład< Znajomy pobudował dom kupił okna tanio od znajomego sprzedawcy. Dwuszybowe, profil 5 komorowy. Jak pytałem go co by zmienił w domu to powiedział, że okna, dołożył bym z 5000 zł na lepsze, mówił, bo te co ma są nieszczelne, a mieszka 4 lata! jak mu wyregulował serwis na szczelniem to nie mógł okna otworzyć , jak popuścili docisk to mu dmucha. Sam sprawdzałem, masakra, jak dmucha. Dlatego zwróć uwagę na producenta okien i poszukaj montażysty dla którego ciepły montaż to nie fanaberia. Wg mnie to podstawa. Zamiast czwartej szyby załóż rolety jak cię stać. Za 4 szybe dopłata jest chyba kosmiczna i nie ma kalkulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 01.03.2014 23:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 w domu w którym mieszkam 2lata temu wymieniłem sobie okna na zwykłe i potwierdzam że ciągnie, jest lepiej niż jak było gdy były stare drewniane ale szału nie ma. nie szukam tanich okien tylko dobrych i o takie pytam. u mnie w wiosce byłem w jednym domu jak był na etapie instalacji, dom szkieleciak i były tam okna z drutexu 4-szybowe. szef firmy która robiła ten domek chwalił te okna i temu wysłałem tam zapytanie ale nikt nie powiedział że się na nie zdecyduje. chce zobaczyć jakie są rozbieżności cenowe żeby wiedzieć ile mniej więcej muszę liczyć na swoje okna żeby się potem nie okazało że coś źle policzyłem. a przepłacać też nie warto bo czasem można znaleźć coś równie dobrego i tańszego tylko trzeba poszukać. zawsze lepiej mieć wybór, ale fakt jest taki że okna są bardzo ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 02.03.2014 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Zgadzam się po części z surgi22 Buduję dom energooszczędny na tyle na ile to możliwe przy naszym projekcie i liczę się z tym, że po zamieszkaniu coś trzeba będzie z tym zrobić. Dom moich rodziców to piętrówką, ściany z podwójnego pustaka hasiowego, z przerwą bez ocieplenia o dużej kompilacyjności . Latem pierwsze tygodnie są fajne, ale jak przywali 30oC przez tydzień w domu robi się gorąco. z tego co czytam tu na forum, większość osób mająca duże przeszklenia od południa ma problemy w lecie z przegrzewaniem się domu niezależnie od tego jaką ma on akumulacyjność i zakładają oni różnego rodzaju rolety/ markizy itp. Nie uważam, że akumulacyjność domu pasywnego rozwiąże problem z przegrzewaniem się przy kilkutygodniowym upale. chyba że zbudujesz hacjendę w stylu meksykańskim z półmetrowej grubości kamienia. Mieszkam teraz w Norwegii i zaręczam ci, że domy szkieletowe o zerowej akumulacyjności nie zamieniają się w nagrzane pudełka podczas upałów. Chcesz mieć komfort latem załóż klimę Nie mam klimy a w największe 2-3 tygodniowe upały w ubiegłym roku miałem 23 C wewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.