Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

na płyte XPSa będę potrzebować dokładnie 27m3 licząc go po 420zł mamy 11340zł, EPS200 będę potrzebować 8m3 więc licząc po 300zł mamy 2400zł, betonu potrzeba jakieś 24m3 więc licząc beton po 230zł mamy 5520zł, nie wiem ile stal będzie kosztować ale pewnie coś koło 1000zł, w sumie wychodzi ok.20k za to i do tego musi jeszcze dojść wymiana gruntu. nie wiem jeszcze na jaką głębokość. badania gruntu będę robić pewnie w październiku czy listopadzie lub za rok ale pewnie max 1m będę musiał wymienić więc 100kubików piachu. kubik to ponoć 1,7t piachu więc mamy 170ton piachu, koszt za tonę pewnie z 50zł wyjdzie 8500zł. już mamy 28,5k, dochodzi koszt koparkowego, zagęszczarka, styro na opaskę więc pewnie w 40k lub max w 50k się zmieści bez problemu licząc jakieś nieprzewidziane koszty. jeszcze fundament pod garaż, może opaskę zrobię z proszku od pigeona więc odpadną te koszty, w sumie myślę że w 60k za to się zmieszczę czyli stan 0 domu i garażu. jak dobrze pójdzie to w 50k będę się starać. będę robić sam z drobną pomocą braci i ojca(z kanalizacją będzie mi pomagał, będzie w tych sprawach szefem bo robi w wodociągach więc się zna), wujek ma uprawnienia na koparko-ładowarkę więc jak się uda wypożyczyć i mi pomoże za zgrzewkę browków to na tym też oszczędzę. Zobaczy się ale jestem dobrej myśli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ile ciebie będzie kosztował licząc do stanu zero? Tzn. stanu gdzie masz podłogę na której można już układać panele/płytki czy kto co tam chce.

 

- koparkowy do wykopania dziury 40x40 pod ławę - 2 godz. - 200zł

- beton na ławy - 9 kubików B15 po 190zł = 1710

- zbrojenie - nie wiem, 2500zł ?

- bloczki fundamentowe - 700zł

- ok. 45m3 styro EPS 80 po 200zł /m3 = 9000zł

- wylewka 10cm B20 po 200zł/ kubik = 3000zł

 

plus folia pod posadzkę, izolacja pozioma ławy, zaprawa do murowania bloczków niech będzie +1200zł

 

SUMA: ok. 18,5 tys. zł

 

Robocizny nie liczę, ale u mnie też będzie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil ten stali chyba coś mało policzyłeś. Przeważnie z tego co widziałem, to koszt stali na płytę jest porównywalny z kosztem betonu.

 

ja planuję zbrojenie rozproszone jak się będzie dało a tradycyjne tylko pod nośne ściany. za rozproszone betoniarnia dolicza jakieś 10zł do kubika więc tak jak podawałem beton 230zł. to są na razie ogólne szacunki i temu dołożyłem te 10k-20k na nieprzewidziane naddatki finansowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylewki nie będziesz zbroił?

Pisałeś, że chcesz wew ściany z silki

 

ja bym sie osobiście bał dać pod silke eps80. nawet nie wiem czy 10cm wylewki wytrzyma aby nie osiadł. lepiej dać eps100 lub 200 i mieć spokój. brat mi mówił że w zeszłym roku u jednej babki robili podłogę bo jej budowlańcy chyba z 5lat temu dali zwykły styro zamiast jakiś lepszy bo mówili że może być a teraz ma pęknięcia na podłodze i siadło jej z 5cm. musieli wszystko skuć, robić to praktycznie od nowa bo okazało sie też że piach był kiepsko zagęszczony. po prostu masakra a koszty przez to takie wielkie że głowa boli. babka nie biedna ale kasę wydawać na lewo i prawo nie lubi. oczywiście z tamtymi budowlańcami nie ma żadnego kontaktu. może to była głównie wina źle zagęszczonego piachu ale ja i tak bym tak nie zaryzykował a tym bardziej że ściany wew. z silki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylewki nie będziesz zbroił?

Pisałeś, że chcesz wew ściany z silki

 

Planowałem siatkę o oczkach 10x10 z drutu fi6. Ale jeszcze tego nie konsultowałem z konstruktorem.

 

ja bym sie osobiście bał dać pod silke eps80. nawet nie wiem czy 10cm wylewki wytrzyma aby nie osiadł. lepiej dać eps100 lub 200 i mieć spokój.

 

Spokojnie wytrzyma. Bardziej boję się o wylewkę, dlatego zastanawiam się, czy te zbrojenie drutem fi6 będzie wystarczające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil z garażem pojechałeś po bandzie :D trzeba było głębiej te ławy jeszcze dać ... może była by piwnica ..

Stąd Ci mówiłem zostaw szczegóły konstruktorowi, a broń Boże artyście "architektowi" nie można lekarza zastąpić weterniarzem

tak samo nie można inż konstruktora zastąpić artystą plastykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil z garażem pojechałeś po bandzie :D trzeba było głębiej te ławy jeszcze dać ... może była by piwnica ..

Stąd Ci mówiłem zostaw szczegóły konstruktorowi, a broń Boże artyście "architektowi" nie można lekarza zastąpić weterniarzem

tak samo nie można inż konstruktora zastąpić artystą plastykiem.

 

tak jak widać na obrazkach garaż chcę na osobnej konstrukcji dostawiony do domu który ma być na płycie. temu tak głęboko to narysowałem bo przyjąłem najgorszy wariant że na 1m będę wymieniać grunt pod domem. dziurę jak się kopie to po metrze na stronę więcej więc wyjdzie jeszcze na teren garażu. jeżeli na ten 1m będę musiał to wymieniać to jak będzie wykopana dziura to będę musiał chyba najpierw zrobić ławę pod garaż??? więc na te 40cm będzie trzeba wykopać dołek, prawda? bo przecież jak zasypię dziurę piachem to ten piach będzie pod jedną stroną garażu więc nie mogę ławy zrobić na 60cm w piachu a drugi koniec w glinie bo może nierówno osiadać. no chyba że nie będzie z tym problemu, ale to i tak przedyskutuję z konstruktorem, tylko zrobiłem rysunek można rzec orientacyjny. a posadzkę garażu chcę mieć na jednym poziomie z posadzką domu. jeszcze jest jakby ten problem że mój miejscowy architekt zrobi projekt z domem na ławach a projekt płyty zamówię przez neta u PPKONSTRUKTORÓW. w poniedziałek wracają z urlopu więc będę z nimi o tym rozmawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- koparkowy do wykopania dziury 40x40 pod ławę - 2 godz. - 200zł

- beton na ławy - 9 kubików B15 po 190zł = 1710

- zbrojenie - nie wiem, 2500zł ?

- bloczki fundamentowe - 700zł

- ok. 45m3 styro EPS 80 po 200zł /m3 = 9000zł

- wylewka 10cm B20 po 200zł/ kubik = 3000zł

 

plus folia pod posadzkę, izolacja pozioma ławy, zaprawa do murowania bloczków niech będzie +1200zł

 

SUMA: ok. 18,5 tys. zł

 

Robocizny nie liczę, ale u mnie też będzie taniej.

 

Robisz rowek 40x40, zalewasz ławy.

Na styro nie musisz kopać dziury?

Możesz bardziej opisać te fundamenty bo chyba nie rozumie. Masz jakich obrazek?

Wg obrazka kszhu styro jest w w ziemi, więc jednak koparkowy będzie miał więcej pracy niż wykopanie rowka.

Styro będziesz kładł na gruncie rodzimym, czy na jakimś piasku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba największe kontrowersje koło domu pasywnego budzi jego "ogrzewanie". specjalnie wyszczególniam "ogrzewanie" ponieważ dom pasywny to taki dom w którym nie instaluje się ogrzewania bo nie ma takiego kotła które spełni oczekiwania domu pasywnego. po drugie taka instalacja tania nie jest. wielu wybiera takie rozwiązania do domu pasywnego aby było z zapasem. każdy wie że dom pasywny to max 10W/m2K ale nie każdy to rozumie. mój domek będzie miał powierzchnie 150m2 więc potrzeba źródło mocy 1,5kW aby przy -20st utrzymać komfortową temperaturę. to jest ten zapas. przy -10st będzie tej mocy trzeba jeszcze mniej. śmiem nawet przypuszczać że uda mi się zejść poniżej 10W/m2K. warunkiem tego jest też zbudowanie domu dokładnie tak jak trzeba. przy tak małych potrzebach grzewczych w domu pasywnym wystarczy dogrzewać powietrze wentylujące. inny system nie ma sensu i może tylko podrażać inwestycje. jeżeli ktoś się boi że nie uda się zrobić domu pasywnego to lepiej w niego nie mierzyć tylko w dom niskoenergetyczny i wpakować do niego pompę ciepła i pod to dobrać izolację i resztę aby było opłacalne.

znacie jakiś sposób aby dogrzewać powietrze wentylujące aby było dobre, tanie i tanie w utrzymaniu? albo chociaż adekwatna cena do jakości? firma pro-vent ma taki reku z pompą ale pewnie tanie to nie jest. czym byście to zastąpili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śmiem nawet przypuszczać że uda mi się zejść poniżej 10W/m2K.

 

tyle (na jeden stopień) to każdy da radę ;). powinieneś napisać 10 W/m2. zobaczymy czy się uda.

 

co do ogrzewania, to byłbyś chyba pierwszy z takim systemem na forum. ja bym jednak poszedł w podłogówkę - kable lub rurki + grzałka. to sprawdzone rozwiązanie i zadziała nawet jeśli z domem coś pójdzie nie tak. poza tym chyba bardziej komfortowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
jeżeli ktoś się boi że nie uda się zrobić domu pasywnego to lepiej w niego nie mierzyć tylko w dom niskoenergetyczny i wpakować do niego pompę ciepła i pod to dobrać izolację i resztę aby było opłacalne.

To nie jest kwestia "bojenia się ".

Jest jeszcze inna kwestia ,bardziej poważna i mocniej wpływająca na rachunek,nawet w domu pasywnym czyli cwu.

Jeśli nie zamierzasz się myć i kąpać w 15l wody na osobę jak to robią niektórzy kablarze,jeśli nie zamierzasz się myć i kąpać u rodziców,teściów jak to robią niektórzy kablarze,jeśli nie zamierzasz się myć na wyjazdach służbowych jak to czynią niektórzy kablarze to zużycie energii na cwu będziesz miał o wiele wyższe niż za c.o. i ono głównie wpłynie na budżet domowy,licz ok.4000kWh na 3 os. za samo cwu przy zwykłym korzystaniu z cwu.

Pytanie co z tym zrobić ? Nie da się dodatkowo "ocieplić" wody.

Pompa ciepła do cwu ? Bezsens,bo jej koszt,łącznie z kosztem systemu grzewczego będzie spory.

Pompa ciepła do c.o+cwu ?

Wg mnie tak i wtedy zasadnicze pytanie,czy jest sens spuszczać się nad zapotrzebowaniem i pasywnym skoro na dzień dobry mamy ok.3x zmniejszone zużycie na c.o a przy okazji na cwu ?

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72

Może na cyferkach bardziej dotrze:

Masz 150m2 dom pasywny czyli

ogrzewanie 150*15=2250kWh ale cwu ok.4000kWh daje łącznie 6250kWh

 

Ja tam nie mam domu pasywnego i bez spuszczania się mam zużycie na c.o+cwu 3300kWh(c.o 1900+cwu 1400)

 

Zatem w którym przypadku jest korzystniej ?

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kominek. Ciepło i nastrój jak się patrzy.

 

kominków w domu pasywnym się nie montuje i nie jest mi potrzebny. jak dla mnie to nie chciało by mi się gonić koło tego kominka. po pracy wolę przyjść do domu, zjeść coś i legnąć na wyrko niż palić w tym kominku. jak przyjdę do domu to chcę mieć ciepło a nie dopiero rozpalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle (na jeden stopień) to każdy da radę ;). powinieneś napisać 10 W/m2. zobaczymy czy się uda.

 

co do ogrzewania, to byłbyś chyba pierwszy z takim systemem na forum. ja bym jednak poszedł w podłogówkę - kable lub rurki + grzałka. to sprawdzone rozwiązanie i zadziała nawet jeśli z domem coś pójdzie nie tak. poza tym chyba bardziej komfortowe.

 

podłogówką ciężko jest sterować przy tak małych potrzebach na ogrzewanie jakie ma dom pasywny. przypuśćmy że podłogówka się włączy i zacznie grzać i rozgrzana płyta będzie oddawać ciepło jeszcze przez parę godzin a tu w ciągu dnia słonko wyjdzie i będzie w domu piekarnik. 10W to jest przy -20st a przy -10st trzeba jeszcze mniej a podłogówka jest za mocna jakby do tego domu. kurde szczerze mówiąc to jest ciężki temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...