kamilb1987b 24.08.2014 06:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 To nie jest kwestia "bojenia się ". Jest jeszcze inna kwestia ,bardziej poważna i mocniej wpływająca na rachunek,nawet w domu pasywnym czyli cwu. Jeśli nie zamierzasz się myć i kąpać w 15l wody na osobę jak to robią niektórzy kablarze,jeśli nie zamierzasz się myć i kąpać u rodziców,teściów jak to robią niektórzy kablarze,jeśli nie zamierzasz się myć na wyjazdach służbowych jak to czynią niektórzy kablarze to zużycie energii na cwu będziesz miał o wiele wyższe niż za c.o. i ono głównie wpłynie na budżet domowy,licz ok.4000kWh na 3 os. za samo cwu przy zwykłym korzystaniu z cwu. Pytanie co z tym zrobić ? Nie da się dodatkowo "ocieplić" wody. Pompa ciepła do cwu ? Bezsens,bo jej koszt,łącznie z kosztem systemu grzewczego będzie spory. Pompa ciepła do c.o+cwu ? Wg mnie tak i wtedy zasadnicze pytanie,czy jest sens spuszczać się nad zapotrzebowaniem i pasywnym skoro na dzień dobry mamy ok.3x zmniejszone zużycie na c.o a przy okazji na cwu ? zużycie a zapotrzebowanie to dwie różne kwestie. ale fakt jest taki jak sam piszesz że na cwu będzie szło najwięcej. może fajna byłaby jakaś pompa ciepła do ogrzewania cwu ale mocniejsza o te 2kW i to mogłoby ogrzać to powietrze wentylacyjne. pompy do cwu nie są drogie a wentylację i tak się robi więc prawie nic by się nie zapłaciło za jakiś system do ogrzewania. nawet jakby na cwu trzeba by było te 4kW to pompą ciepła koszty roczne w 600zł by się zmieściły+ogrzewanie, z zapasem licząc w 1000zł powinno się zmieścić. ale nie wiem czy są takie pompy do cwu które do ogrzewania powietrza też się nadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 24.08.2014 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 kominków w domu pasywnym się nie montuje i nie jest mi potrzebny. jak dla mnie to nie chciało by mi się gonić koło tego kominka. po pracy wolę przyjść do domu, zjeść coś i legnąć na wyrko niż palić w tym kominku. jak przyjdę do domu to chcę mieć ciepło a nie dopiero rozpalać.Tu się mylisz. Są i takie projekty. Kominek do pasywnego to nieunikniony nadmiar mocy ale i to da się najwyraźniej obejść. Nie chcesz kominka to farelka. Bardzo tania i bardzo skuteczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 24.08.2014 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 W nocy forum padło i nie odpowiedzialem, tak więc dzisiaj: ... jak dobrze pójdzie to w 50k będę się starać.... Ło Jezusie Nazareński!!! Matko Huton!!! 50 tysiów za "stan zero" na 75m2 pow zabudowy? A imię jego było 666zł/m2 stanu zero przy pow. zabudowy 75m2 No ja nie mam takich pieniędzy na wsadzanie psu w dupę i też będę robił stan zero sam, tak jak Ty, a mimo wszystko przy powierzchni zabudowy 204m2 będzie mnie kosztował 43 tysie, czyli 210zł/m2 - za cholerę szatana w tym nie widzę Kamil, poważnie się zastanów, czy te podniesione koszty inwestycyjne są warte tej pasywności i jaka to będzie różnica na plus w poniesionych kosztach na przestrzeni nawet 15-20lat. A miej na uwadze, że jesteś dopiero na etapie "zero". A gdzie reszta? Obyś w pogoni za modą "pasywności" nie stracił z oczu rozsądku w gospodarowaniu funduszami, ale... to w sumie Twoja kasa (no, może nie twoja, tylko cudza, bo pewnie z kredytu będziesz budował, czyli tak jakby z moich, bo ja swoje w banku trzymam ), czyli Twój cyrk - Twoje małpy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 24.08.2014 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 gentoonx to co Kamil podał to rzeczywiście jakaś aberracja.ale..Czy ty w swoim liczysz wszystko bo coś tanio. Pochwal się jakie robisz fundamenty.Czy liczysz w tym robociznę?Czy nie jest tak może, że masz już część materiałów, których nie liczysz bo już je masz?No i pytanie czy przeciętny szaraczek nie związany z budowlanką, ma szanse tak tanio zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 24.08.2014 10:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 Tu się mylisz. Są i takie projekty. Kominek do pasywnego to nieunikniony nadmiar mocy ale i to da się najwyraźniej obejść. Nie chcesz kominka to farelka. Bardzo tania i bardzo skuteczna. kominek będzie pogarszać szczelność więc aby zrobić pasywny to trzeba dołożyć trochę styro, ogólnie nie jest mi potrzebny i szkoda na to kasy. jak myślisz z farelką? przy każdym nawiewniku jedna farelka? da się tym jakoś sterować? aby przykładowo ustawić temperaturę 21-22st aby była utrzymywana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 24.08.2014 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 kominek będzie pogarszać szczelność więc aby zrobić pasywny to trzeba dołożyć trochę styro, ogólnie nie jest mi potrzebny i szkoda na to kasy. jak myślisz z farelką? przy każdym nawiewniku jedna farelka? da się tym jakoś sterować? aby przykładowo ustawić temperaturę 21-22st aby była utrzymywana. Farelka to przenośnia. Można oczywiście ich używać ale bardzo komfortowe to nie jest, poza tym kto chciałby takie coś w pokoju. Nagrzewnica kanałowa lub kanałowa PC. Jest trochę droższa ale umożliwia chłodzenie. Można też zastosować termowentylatory do zabudowy. Masz kratkę w ścianie i nic więcej. Zaleta taka, że kratka nisko więc obieg ciepłego powietrza taki jak powinien być. Może też służyć za wentylator w lecie. Taniej już się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 24.08.2014 10:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 W nocy forum padło i nie odpowiedzialem, tak więc dzisiaj: Ło Jezusie Nazareński!!! Matko Huton!!! 50 tysiów za "stan zero" na 75m2 pow zabudowy? A imię jego było 666zł/m2 stanu zero przy pow. zabudowy 75m2 No ja nie mam takich pieniędzy na wsadzanie psu w dupę i też będę robił stan zero sam, tak jak Ty, a mimo wszystko przy powierzchni zabudowy 204m2 będzie mnie kosztował 43 tysie, czyli 210zł/m2 - za cholerę szatana w tym nie widzę Kamil, poważnie się zastanów, czy te podniesione koszty inwestycyjne są warte tej pasywności i jaka to będzie różnica na plus w poniesionych kosztach na przestrzeni nawet 15-20lat. A miej na uwadze, że jesteś dopiero na etapie "zero". A gdzie reszta? Obyś w pogoni za modą "pasywności" nie stracił z oczu rozsądku w gospodarowaniu funduszami, ale... to w sumie Twoja kasa (no, może nie twoja, tylko cudza, bo pewnie z kredytu będziesz budował, czyli tak jakby z moich, bo ja swoje w banku trzymam ), czyli Twój cyrk - Twoje małpy wymiary domku po zewnątrz nie licząc garażu to 11x9 więc prawie 100m2, plus garaż jakieś 54m2 i weranda przeszklona 6m2 więc 60m2 będzie na tradycyjnym fundamencie. więc za to wszystko mam nadzieję że zmieszczę się w 50k. jak się zmieszczę w 40k to będzie super. będę starać się robić tak aby płyta wyszła równiutko bo na nią od razu będę chciał dawać posadzkę. dla mnie osobiście inwestycja w pasywność jak się zwróci na emeryturę to będę zadowolony. do tego czasu pracując człowiek jakoś sobie poradzi a potem może być ciężko i też trzeba jakoś żyć. pisałem wiele razy ale powtórzę jeszcze raz, na dzień dzisiejszy nie opłaca się budować domu pasywnego, ale patrząc na to że ceny energii rosną i będą rosnąć to im będzie droższa tym okres zwrotu będzie mniejszy. nie ma co się ograniczać do dnia dzisiejszego. można popatrzeć na dzisiejsze domy budowane w latach 80-tych. dziś bez termomodernizacji te domy są bardzo drogie w utrzymaniu. a kiedyś jak węgiel był tani to nie opłacało się dawać ocieplenia. dziś to każdy daje min. 10cm lub 15cm. a i tak to jest mało. wystarczy że za parę lat cena za energię wzrośnie dwukrotnie to jak dziś ktoś płaci za ogrzewanie 1500zł to wtedy będzie płacić 3000zł. a ceny na pewno pójdą do góry. lepiej jest od razu zrobić domek który będzie bardzo mało zużywał. ja opracowałem sobie myśl na temat domu super pasywnego który nie powinien być droższy od domu energooszczędnego pod warunkiem że nie będzie trzeba instalować ogrzewania a takie jest główne założenie domów pasywnych. jak konstruktor potwierdzi mi że można zrobić tak jak chcę to będzie to opłacalne. jedynie chyba trochę zawyżyłem koszty stanu 0 bo faktycznie nie będzie to takie drogie. najdroższe jest ocieplenie a za nie wyjdzie tylko 15k, więc pewnie może w 30k uda się zmieścić robiąc samemu czy z pomocą rodziny. czas pokaże. czas budowy mam uzależniony od tego kiedy żonie rozkręci się praca bo otworzyła żłobek i jak na razie jest cienko. ledwo na opłaty starcza ale od września będzie więcej dzieci i może to ruszy lepiej. jak tak będzie to w przyszłym roku załatwiam formalności, projekt i pozwolenie na budowę. jak to będę mieć to rozglądanie się za kredytem. chciałbym go załatwić na zimę aby móc przez ten czas zamówić materiały które liczę że będą tańsze tak jak zawsze są tańsze. mam gdzie to trzymać bo placu mi nie brakuje więc można magazynować. będę się jeszcze musiał wpisać w kolejkę po proszek do pigeona aby na następną wiosnę już mógł do mnie przyjść cały tir. z tego mam zamiar zrobić opaskę wokół płyty i ocieplenie podłogi w garażu i fundamentu garażu. niby nie ogrzewany planuję garaż ale ocieplić nie zaszkodzi a tym bardziej że nie będzie to zbyt drogi. zawsze się to przyda jak będzie coś trzeba dzióbać z autem przez zimę. na ściany zew.garażu dam z 10cm białego styro i będzie przynajmniej fajnie się tynkować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 24.08.2014 11:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 Farelka to przenośnia. Można oczywiście ich używać ale bardzo komfortowe to nie jest, poza tym kto chciałby takie coś w pokoju. Nagrzewnica kanałowa lub kanałowa PC. Jest trochę droższa ale umożliwia chłodzenie. Można też zastosować termowentylatory do zabudowy. Masz kratkę w ścianie i nic więcej. Zaleta taka, że kratka nisko więc obieg ciepłego powietrza taki jak powinien być. Może też służyć za wentylator w lecie. Taniej już się nie da. a można taką kanałową pompę podpiąć pod reku aby dogrzewało powietrze wentylujące? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 24.08.2014 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 Robisz rowek 40x40, zalewasz ławy. Na styro nie musisz kopać dziury? Możesz bardziej opisać te fundamenty bo chyba nie rozumie. Masz jakich obrazek? Wg obrazka kszhu styro jest w w ziemi, więc jednak koparkowy będzie miał więcej pracy niż wykopanie rowka. Styro będziesz kładł na gruncie rodzimym, czy na jakimś piasku? Ściany fundamentow będę miał na wysokość 30cm czyli tyle ile jest humusu, więc zostaje idealnie 30cm na styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 24.08.2014 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 Może na cyferkach bardziej dotrze: Masz 150m2 dom pasywny czyli ogrzewanie 150*15=2250kWh ale cwu ok.4000kWh daje łącznie 6250kWh Ja tam nie mam domu pasywnego i bez spuszczania się mam zużycie na c.o+cwu 3300kWh(c.o 1900+cwu 1400) Zatem w którym przypadku jest korzystniej ? Ty masz PC za 20 tys. netto, kamil kupi PC za 10tys. netto. Różnice właduje w izolację i rachunki roczne będzie miał niższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 24.08.2014 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) Ty masz PC za 20 tys. netto, kamil kupi PC za 10tys. netto. Różnice właduje w izolację i rachunki roczne będzie miał niższe. No to jest oczywiste. Chciałem przy okazji zastanawiania się nad systemem grzewczym do pasywniaka zwrócić uwagę na to,że w takim domu to głównie zużycie cwu wpływa na wybór systemu grzewczego. Kombinujecie ze zmniejszeniem zużycia na c.o a tu się okazuje,że zużycie na cwu będzie 2x większe. Z drugiej strony,po takich zabiegach zmniejszających zużycie na c.o to gdzie sens instalowania pompy do c.o gdzie zużyjemy ok.600kWh za cały sezon ? No ale cwu nie ocieplimy i te 4000kWh trzeba liczyć. I następne strona,skoro i tak zmniejszymy cwu jednym urządzeniem a przy okazji zmniejszymy tym urządzeniem c.o to gdzie sens zmniejszania za wszelką cenę zużycia na c.o do niewyobrażalnych wartości z COP 600kWh ? Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 24.08.2014 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 Z drugiej strony,po takich zabiegach zmniejszających zużycie na c.o to gdzie sens instalowania pompy do c.o gdzie zużyjemy ok.600kWh za cały sezon ? No ale cwu nie ocieplimy i te 4000kWh trzeba liczyć. I następne strona,skoro i tak zmniejszymy cwu jednym urządzeniem a przy okazji zmniejszymy tym urządzeniem c.o to gdzie sens zmniejszania za wszelką cenę zużycia na c.o do niewyobrażalnych wartości z COP 600kWh ? Bo się opłaca. Skoro kamil da radę ogrzać dom i CWU pompą ciepła Panasonic aquarea o mocy 3,2kW, która na allegro kosztuje 13tys. zł brutto to na samej różnicy w stosunku do twojej pompy zaoszczędzi 10tys. zł. Te 10 tys. powinno mu wystarczyć do polepszenia izolacji i zejście do pasywności. Dlaczego zatem tego nie zrobić, skoro koszty inwestycyjne są identyczne jak u ciebie, a rachunki będzie miał niższe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 24.08.2014 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 gentoonx to co Kamil podał to rzeczywiście jakaś aberracja. ale.. Czy ty w swoim liczysz wszystko bo coś tanio. Pochwal się jakie robisz fundamenty. Czy liczysz w tym robociznę? Czy nie jest tak może, że masz już część materiałów, których nie liczysz bo już je masz? No i pytanie czy przeciętny szaraczek nie związany z budowlanką, ma szanse tak tanio zrobić? policzyłem wszystko, fundament 1,25m wys długość 89mb: koparkowy do zciągnięcia warstwy humusu i wykopki pod ławy, beton na ławy i stal, bloczki thermomur, dodatkowe 10cm styro docieplenia, siatki, kleje, hydroizolacje dwustronnie, beton i stal na fundamenty, izolacje poziome, koparkowy do zasypania fundamentów i koszt wypożyczenia zagęszczarki, wylewka betonowa wewnątrz 10cm, opaska 3m wkoło budynku gr średnio 20cm, swoich autorskich instalacji nie liczę bo to osobna sprawa - na wszystko mam wycenę, wszystko kupuję w jednym składzie po 3-miesięcznych negocjacjach cen także wyceny mam, projekt mam szczegółowy łącznie ze specyfikacją to i policzyć nie trudno. Napisałem przecież że robię sam, to o jaką robociznę ci chodzi/ koparkowego i najem sprzętu policzylem Policzyłem wszystkie materiały i te co mam i te co ich nie mam - z tego wszystkiego najdroższy jest beton bo ponad 9 tyś Przeciętny szaraczek powiadasz? A opisz no przeciętnego szaraczka, bo jeśli się okaże, że to huma-huma-humanista to odpowiedź brzmi - NIE, TEN SZARACZEK SAM TEGO NIE ZROBI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 24.08.2014 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 wymiary domku po zewnątrz nie licząc garażu to 11x9 więc prawie 100m2, plus garaż jakieś 54m2 i weranda przeszklona 6m2 .... razem, mając dwie pełne kondygnacje i zakładając że ściana zew gr 50cm to: 10x8=80x2=160+54 garaż=214+6=220m2 pow a jeszcze niedawno pisałeś: ... mój domek będzie miał powierzchnie 150m2 ... gdzie zgubiłeś tyle metrów? czego nie rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 25.08.2014 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 (edytowane) Racja gentoonx, twoje wyliczenia są prawdopodobne. Przypomniało mi się, że chyba kolega santosz robił płytę fundamentową i z 20cm styro i wyszło go to coś 220zł/m2. Z wycen które dostałem, można zrobić od 280zł/m2 bez ruszenia placem Edytowane 25 Sierpnia 2014 przez grzes124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 25.08.2014 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 Ściany fundamentow będę miał na wysokość 30cm czyli tyle ile jest humusu, więc zostaje idealnie 30cm na styro. Możesz zapodać jakiś obrazek, żeby było jaśniej? Ściany fundamentowe będziesz miał powyżej poziomu obecnego terenu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 25.08.2014 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 Możesz zapodać jakiś obrazek, żeby było jaśniej? Ściany fundamentowe będziesz miał powyżej poziomu obecnego terenu? Coś takiego: Wcześniej, zamiast proszku PUR na rysunku był humus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 25.08.2014 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 Coś takiego: [ATTACH=CONFIG]276415[/ATTACH] Wcześniej, zamiast proszku PUR na rysunku był humus. Dzięki, już jaśniej. Szczęściarz, ma grunt niewysadzinowy na działce Tak na szybko licząc, myślę że twój fundament będzie tańszy 10-15tys. od płyty. Przede wszystkim przez dużo tańszy styropian w twojej koncepcji. Jedyna wątpliwość jaką można mieć to jak Twój styro przetrwa próbę czasu w tych trudnych warunkach. To jest jakaś odmiana aqua, czy zamierzasz wpakować najzwyklejszy EPS 80? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 25.08.2014 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 Dzięki, już jaśniej. Szczęściarz, ma grunt niewysadzinowy na działce Dlatego pasuje mi ta koncepcja kszhu. Inaczej nie wiem czy poszedłbym w tą koncepcję. Tak jak piszesz, na realizacji tego fundamentu można sporo zaoszczędzić. Ale muszą być ku temu spełnione warunki. Jedyna wątpliwość jaką można mieć to jak Twój styro przetrwa próbę czasu w tych trudnych warunkach. To jest jakaś odmiana aqua, czy zamierzasz wpakować najzwyklejszy EPS 80? Nie obawiam się, że coś się z nim stanie, bo mam dobre warunki gruntowe pod domem. Wody gruntowe praktycznie nie mierzalne, sam piasek na całej działce. Dlatego styro będę kładł bezpośrednio na zagęszczonym piachu. Żadnych folii, żadnego chudziaka. A w piasku, pomiędzy ławami będzie osadzony żwirowy GWC w układzie tichelmana, który w zimie będzie wysuszał grunt pod domem. Co do styro to "zwykły", grafitowy: http://www.austrotherm.pl/produkty/austrotherm-eps/austrotherm-eps-dach-podloga-premium.html Jest on jednak lepszy od innych grafitowych na rynku. Jest nieco twardszy EPS 80 zamiast 70. Spokojnie jednak wytrzyma 10cm wylewki i ewentualnie kilka ścian wewnętrznych z silki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 25.08.2014 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 Raczej mam na myśli mało przyjazne środowisko, duża wilgotność.Ja osobiście wolałbym mieć tam coś bardziej odpornego, bo poprawić później będzie raczej niemożliwe.Z drugiej strony dajesz 30cm, więc nawet jak lambda spadnie o połowę to i tak nie będzie źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.