byggmol 10.03.2014 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Płyta GK pustka powietrzna 1,5 cm folia PE/Alu/PE czyli folia aluminiowa zalana folią PE wełna w ścianę, ruszt i wełna na przekładkę i wiatroizolacja / pustka powietrzna 2,5-3,5 cm elewacja OSB tynk czy inne cholerstwo, gont, guano krowie.... A nie styropiany podnoszące tylko opór dyfuzyjny. Pustka powietrzna za membraną wiatroszczelną na minimum 1,5 cm z dopływem powietrza z dołu i wylotem od góry. Czasami biją pod membranę asfaltplate, dodatkowo, czyli płytę pilśniową nasączona jakimś dziegciem żeby nie gniła. Stolarz z islandii mówił mi że u nich szkieleciaki obijają sklejką 15mm z zewnatrz ze względu na wiatry. Robienie dodatkowej pustki po płycie G-K jest rzadko spotykane Układ GK, folia paroszcz., łaty z wełną, OSB, ściana nośna 20 cm z wełną, membrana wiatroszcz.,pustka i elewacja z desek tak to robiłem z polecenia majstra stolarza jako zgodne z normą tek 10 w Norwegii. Ale jest jedno ale. Co stolarz to detale czasem istotne inaczej wyglądają. Rządzą przyzwyczajenia, a na budowie wychodzą problemy których teorie książkowe nie opisują, Najtrudniej oczywiście o szczelność w szkieleciaka. żeby był szczelny trzeba by robić wszystko samemu. Miałem prikaz dawać asfaltplate na membranę wiartszcz. co dla mnie było głupotą bo narobiło tylko problemów wykonawczych, i przyczyniło się do podziurawienia membrany w miejscach gdzie góźdź nie trafił w ruszt drewniany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 10.03.2014 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 (edytowane) tak jak sam napisałeś "bogacze", a zdjęcia pokazałeś chałupy robionej pewnie przez szarego kowalskiego. nie wątpię że kiedyś drewno mieli lepszej jakości tylko na tą jakość mogli sobie pozwolić ludzie z dużym portfelem a w dzisiejszych czasach każdy może. Są domy z drewna, tzn. belek drewnianych mające po 600 lat i wciąż stoją. Można je zobaczyć tu http://www.norskfolkemuseum.no/, domy z różnych części Norwegii, z bali drewnianych, nie odsączanych z żywicy, kryte a jak , kamieniem najczęściej. Takie domy miały swietną wentylacje i do pasywności im daleko. Czy dziś da się zbudować dom pasywny z drewna, który przetrwa 600 lat i nie zgniję, watpie, tamte domy miały tylko jedną instalacje-kominową, ot drewno i kamienie i chałupa stała. Dziś tak prosto nie jest domy są złożonymi obiektami. Edytowane 10 Marca 2014 przez byggmol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 10.03.2014 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 http://taita.blog.onet.pl/2010/11/02/perly-bygdy-norweskie-muzeum-ludowe/ tu dach ala trawnik też popularny w czasach obecnych.. Wady, trzeba kosić kosą co parę lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 10.03.2014 18:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 chyba co parę dni. mnie osobiście taki dach się nie podoba. najlepiej dom pasywny można by było zrobić na dużym skosie ziemi, coś na tej zasadzie największe przeszklenie byłoby na południe a północ w ziemi. można byłoby korzystać z ciepła ziemi i słońca od południa, minus jest taki że konstrukcja domu musiałaby wytrzymać napór ziemi czyli b.mocna i nieciekawy kształt terenu. ale można by było coś wymyślić żeby było ciekawie. jakbym miał taką skośną działkę to może bym z tym spróbował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 10.03.2014 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 chyba co parę dni. mnie osobiście taki dach się nie podoba. najlepiej dom pasywny można by było zrobić na dużym skosie ziemi, coś na tej zasadzie [ATTACH=CONFIG]247373[/ATTACH] największe przeszklenie byłoby na południe a północ w ziemi. można byłoby korzystać z ciepła ziemi i słońca od południa, minus jest taki że konstrukcja domu musiałaby wytrzymać napór ziemi czyli b.mocna i nieciekawy kształt terenu. ale można by było coś wymyślić żeby było ciekawie. jakbym miał taką skośną działkę to może bym z tym spróbował. Co parę lat wystarczy. wejdź na google street i poszukaj na holmenkollen. Na niektórych dachach rosną brzozy i sosny na 3 metry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 10.03.2014 18:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 nie ważne co ile lat. ja bym takiego dachu nie zrobił choćby za darmo był i tyle. zupełnie mi się nie podoba. no chyba że ma to świetne właściwości izolujące to można się nad tym zastanowić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 10.03.2014 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Nie, :bye:ja też nie o tym, dałem to jako przykład dla czegoś prostego i skutecznego. Można wybudować, piękne domy łącząc to co masz pod ręką czyli w ich przypadku, drewno i kamień.Sam dach pod takie coś wymaga konkretnych krokwi,podwójnego deskowania na krzyż, papy, membrany, cuda na kiju..., jednym słowem drogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 10.03.2014 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 a ty nie masz przypadkiem cegieł z rozbiórki starego domu i garażu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 11.03.2014 15:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 będą cegły i szlaka i dachówki. zastanawiam się tylko czy mogę to wrzucić do dziury pod płytę fundamentową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 11.03.2014 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Beton to tak ale cegły i dachówkę nie, bo to siądzie z czasem i może ci narobić syfu. Pod płytę powinieneś zrobić badania geologiczne i na tej podstawie projektant płyty dobierze wysokość i uziarnienie podsypki. No chyba, że masz sam piach pod humusem, to tylko wyrównać teren i działać. Ja myślałem raczej o użyciu cegły jako dekoracji na którejś ze ścian. Kumpel ma cegłę wypiaskowaną, ze starego komina na ścianie w salonie i wygląda to bajecznie. Ile to kosztuje to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 11.03.2014 18:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 ale jak to skruszę na niewielkie kamyczki i sypnąłbym to na sam dół dziury np na 1,5m a na to normalnie dałbym tłuczeń i ubijałbym to też by siadło? do 1m na pewno jest glina a może nawet głębiej ale już dalej nie kopałem. na dach dałbym blachodachówkę a ona jest 6razy lżejsza od normalnej dachówki więc już nie musi to być aż tak mocne. jak np zdecyduje się na szkieleciaka to już tym bardziej wszystko będzie z 10 razy lżejsze lub więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 12.03.2014 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 będą cegły i szlaka i dachówki. zastanawiam się tylko czy mogę to wrzucić do dziury pod płytę fundamentową. no materiał na chałupę gdzie wyrzucał ... płytę sadowi się na 40cm pod ! dodaj sobie do tego 20-30 cm izolacji i masz że humus out i jeszcze z 20cm zagęszczara z 500-700 kg uklepać na to włóknina piach uklepać i jedziesz z izolacją, na obwodzie może jakieś szkło tłuczone. Ja wiem że leśne dziady chcą się modlić do posadowienia na 0,8-1,4 m ..ale to jest już historia powoli. A jak masz grunt nie nośny z 3 m to nie pomoże nic tylko właśnie lita szersza płyta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 12.03.2014 16:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 czyli twierdzisz że nie trzeba kopać dziury na 1,5m tylko np.0,5m starczy i dobrze to zagęścić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 12.03.2014 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Oczywiście że tak, teraz w dobie izolacji termicznej, dostępności do programów komp, jest na to nawet norma, zakupiłem sobie jedyne 129 zł.I jest jak na tacy podane na jakiej ze względu na mróz głębokości Hf można posadawiać budynek, czasem ciężko mówić o posadowieniu.Masz warunki gruntowe ? jakie grunty gdzie ?, jak wsio nośne to wiele nie trzeba robić, jeśli nie to kopara, jamu nawet na 3 metry i 15 cm warstwa po warstwie układasz od nowa grunt, ba jak trza to sypiesz cement przemieszasz i ubijanie.Ale pierwsze trza mieć inż budownictwa nie architekta ... choć nie jest to generalna zasada.Takiego co nie stoi w miejscu, miejscu z lat 80 czy nawet 70 . A cegła jak twarda i dobra nada się na budowę. Kiedy teraz używa się izolacji, stare materiału wracają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 12.03.2014 17:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 do metra jest glina na pewno a może nawet głębiej. stary dom stoi na fundamencie na głębokości 80cm i ma pół metrowe ściany. wydaje mi się że powinno wystarczyć na 80cm dziura, na pierwsza warstwę chciałbym gruz z rozbiórki domu wsypać i dobrze zagęścić a na to tłuczeń a na jakieś 20cm pod płytę ubić piach i na to stryo i cała reszta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 12.03.2014 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 (edytowane) Gruz z rozbiórki, na co inne może być dobry. Patrzyłem na Twój dom, masz wszędzie dookoła płasko. Nie brałem udziału w dyskusji. Moje zdanie jest takie iż do co masz da radę naprawić, wyczyścić, po uzupełniać itp. To że ja mam imperialne zapędy u siebie. To też podyktowane jest tym, że nie mogę być goło słowny i na swoim przykładzie chcę dawać przykład innym. Ale Ty nie musisz się bawić na siłę w coś. Sam projekt itp to jest już blisko 1/2 izolacji. Wolisz zrobić sobie projekt na większe okna lub zabudować elewację ale ogród zimowy. Bój będzie się toczył o strefę brzegową fundamentu i tylko przez to zaatakujesz dom. http://www.atcepoxy.com/informational-videos/ http://schnellcontractors.com/concrete-repair/galvanic-anode-protection/ http://www.structural.net/service/post-tensioning-repair http://www.pl.izoservice.com/237,hydroizolacje-w-budownictwie-wyd-ii-rozszerzone-maciej-rokiel- http://www.technologie-budowlane.com/GeoLite_40-3-102552-103_42.html a tym jak byś robił masz 15 min na robotę, później możesz wyrzucić tak twardnieje. https://www.google.pl/search?q=brutt+saver&espv=210&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=k6MgU-SZG4qCzAPU-ICoAg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1274&bih=621 http://www.megachemie.com/pl/ Edytowane 12 Marca 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 12.03.2014 21:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 ja stary dom chce rozebrać i tyle. tam nie ma co naprawiać. z tego domu to może jedynie mury można by było wykorzystać ale to by nie było proste. każdy kto chciałby zrobić coś dobrze na moim miejscu postanowiłby rozebrać dom. tylko opcje są dwie. pierwsza to taka że rozbiera się stary dom, na fundamencie robi się wieniec i na nim nowy buduje, tylko gorzej jak rozbierze się ściany i fundament się podniesie a ponoć tak może być, druga opcja to za nim postawić nowy i spróbować na starym fundamencie zrobić sobie garaż. uważam że ta druga opcja jest najlepsza ale to nie znaczy że pierwsza jest zła tylko zależy od tego czy uda się na starym fundamencie postawić nowy domek czy nie. jeżeli z tyłu bym robił nowy to mniej więcej tak by wygladał żeby bardziej ograniczyć straty ciepła to z holu i kuchni na elewacji wschodniej okna mógłbym wywalić najwyżej w kotłowni bym zostawił żeby trochę naturalnego światła wpadało lub też można wywalić bo w kotłowni i tak się nie siedzi a jak się coś będzie chciało zobaczyć to zawsze można zapalić lampkę. najdroższe z tego byłyby duże okna ale za to można pozyskać w dni słoneczne w zimie dużo energii do ogrzania. jeszcze mam na myśli inny projekt z innym układem wew ściany nośnej aby móc balkon z stropu wyciągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 12.03.2014 21:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 coś na tej zasadzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 12.03.2014 21:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 wtedy strop może iść tak tylko pytanie czy tak np mogą iść gotowe płyty stropowe? ytong czy termalica mają w ofercie gotowe płyty. zastanawia mnie rozwiązanie na schodami. czy można płytę tak położyć żeby część wystawała na balkon a od wewnątrz jej część nad schodami czy nad schodami muszę wylać belkę żelbetową i na niej położyć płyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 12.03.2014 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 To dobrze, jak jesteś pewny. Jak nowy to trzeba pierwsze na rozebranie tego papier.Albo MPZP, lub WZ ? masz ? rozbierasz i jak cegły dobre to do budowy w sam raz. Przygotowujesz, podkład pod płytę fundamentową, widzisz ten dom stał bez żadnego przygotowania, a tu dajesz płytę.Tak że nie ma co kombinować z jakimiś wymianami, tylko zagęścić to co jest. Płyta 30cm izolacji, płyta 20-25cm, C25/30 . Ściany silikat, cegła, strop żelbetowy lity. Na całość 30cm izolacji, od północy 40cm .Balkon, pasuje na osobnej konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.