Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Na pewno koszt co i cwu zmniejszy o połowe.

Nie rozumiem, co sie ma z nią stać w minusowej temperaturze ?

COP I moc wyjsciowa spadną, ale Ty 6kW nie potrzebujesz...

 

zmniejszy o połowę czyli połowę z tego co by było przy grzaniu czystym prądem?

przy minusowej temperaturze pracuje już tylko grzałka więc nawet jak to nie będzie trzeba 6kW a 1kW to i tak rachunki będą duże. a z tego co słyszałem to ta pompa pracuje na mocy min 1,4kW więc nawet jak potrzeby będą 1kW to będzie pobierać 1,4kW lub więcej bo rozumiem że praca na min obrotach nie jest za dobra dla pompy. tak na dobra sprawę za bardzo nie rozumiem zasady działania.

ponoć wodna podłogówka jest najlepsza do domu o małych potrzebach grzewczych. jak wodna podłogówka to musi być zalana masą akumulacyjną czyli wylewką betonową o grubości przynajmniej tych 7cm do 10cm lub przewody parteru umieścić w płycie fundamentowej. to jest niby grzanie niskotemperaturowe czyli dokładnie o co chodzi? o to że temperatura płynu w rurkach ma małą temperaturę? jaką może mieć? ponoć w domach pasywnych temperatura podłogi wystarczy jak będzie mieć 23st i możemy mieć temperaturę w pomieszczeniu 22st ale jakiś gościu mi coś wspominał że temperatura podłogi ma 28st do 36st czyli jest bardzo ciepła ale to jak na mój gust za dużo jak na dom o małych potrzebach. czy to od mocy pompy zależy jaka będzie temperatura podłogi? przykładowo pompa 9kW może zagrzać podłogę do 36st a pompa 5kW do 28st a 3kW do 25st itp? jak już płyta akumulacyjna się zagrzeje to jej temperatura nie spadnie w ciągu dnia o 10st tylko jak o jeden czy dwa stopnie spadnie to będzie dobrze więc jakby doładowanie jej temperatury o te 2st też będzie pobierało moc 3kW ale za to będzie to grzało pół godziny? czy musi cały czas utrzymywać temperaturę płyty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka grzalka przy minusowych temperaturach ?

Pobiera 1,4kW, że by oddac 1kW ???

Co to za herezje :)

Moc pompy nie ma przełozenia na temperaturę zasilania. Zasilanie 28C mozesz mieć zarówno przy pompie 5kW, jak i 9kW

 

Zamiast pisać tu elaboraty nad trzecia z kolei wariacją płyty fundamentowej poczytaj wątek o pompach P-W, o Juli,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No i co ? Moc grzewcza, to nie to, co moc pobrana z sieci.

 

Jeśli dom bedzie miał straty 1kW na godzine, to w ciągu trzech godzin pompa bedzie pracowała 2h, dostarczy w tym czasie 3kW i sie na godzine wylączy.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co ? Moc grzewcza, to nie to, co moc pobrana z sieci.

 

Jeśli dom bedzie miał straty 1kW na godzine, to w ciągu trzech godzin pompa bedzie pracowała 2h, dostarczy w tym czasie 3kW i sie na godzine wylączy.

 

patrząc na dom pasywny i potrzebach grzewczych 10Wh/m2 to przy -20st dom 150m2 będzie potrzebować 1,5kW ale przy -5st może potrzebować przykładowo 0,8kW. a z tego przykładowo 0,4kW zyski słoneczne i bytowe dostarczą to układ będzie musiał dostarczyć 0,4kW i dostarczy tyle aby było komfortowo? nie sztuka jest przegrzać do przykładowo 25st ale dostarczyć tyle ile potrzeba. jak się dostarczy więcej to reku bypasem to będzie musiał usuwać czyli będą straty ciepła i tu jest problem przy domach typowo pasywnych. trzeba dostarczyć tyle ile potrzeba a nie przykładowo dwa razy więcej na zapas i kisić się w duchocie. a domy energooszczędne czy pasywne mają być komfortowe. teraz mieszkam w domu w którym jak się grzeje to jest za gorąco i okna trzeba otwierać nawet gdy mrozy są na polu. a jak się nie grzeje to zimno. a jak zbuduję pasywniaka to chce mieć komfortowo cały czas bo inaczej taki budynek nie ma sensu. ale też koszty użytkowania muszą być niewielkie bo inaczej też to sensu nie ma. a jak się grzeje wodną podłogówka zasilaną kondensatem czy pompą to jak tym niby utrzymać komfortową temperaturę? a komfortowa to taka prz której nie powiem że jest mi za ciepło lub za zimno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak szczegolnie działowe ;)

Znamy tą Twoja teorię "wiecznych strat"

:lol:

 

W takim razie grzej sobie ten dom (i CWU) z COP=1

Ciekawe, co bedzie się bardziej opłacać...

 

grzejnik grzeje jak jest cieplejszy od powietrza czyli aby ściany grzały musiałyby być cieplejsze od powietrza a tak nigdy nie będzie. zawsze chłodniejsze ciało będzie pobierać ciepło od cieplejszego. czasem to będzie trwało dłużej, czasem krócej ale zawsze tak jest. to się tyczy szczególnie ścian które powodują straty czyli zewnętrzne a nie działowe. działówka będzie mieć temperaturę taką jaka jest wewnątrz domu bo ciepło od niej nie będzie miało gdzie uciec czyli będzie w ścianie i jak temperatura będzie się obniżać to one będą stabilizować temperaturę wewnątrz domu ale też meble i wyposażenie domowe. a zewnętrzne zawsze będą się ochładzać gdy na zewnątrz będzie zimniej niż wewnątrz. fizyki się nie oszuka. często w domach fajnie mieć jakieś akwarium, wazony, rzeźby itp bo im więcej tym w domu będzie cieplej przy dużych skokach temperatur. ale nigdy ściany zewnętrzne tego nie zagwarantują. nie ma takiej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. O teorii wiecznych strat nawet nie ma sesu dyskutować ;)

2. Ale tym razem chodzi mi o ściany działowe, które planujesz z kartonu. Akumulacja słabiutka, nawet wliczajac wazony :)

 

Ale na szczescie budujesz ten dom dla siebie...

 

1. masz rację, tu nie ma o czym dyskutować. słuszna uwaga, prawda jest w tej kwestii jedna i dyskusje jej nie zmienią

2. działówki planuję zrobić takie jakie będą łatwiejsze i szybsze do zrobienia. przy stropie z terivy działówki z silki nie mogą być w każdym miejscu czyli nie mogą być bezpośrednio na pustaku a robienie tak aby łączenie wychodziło pod działówkami będzie zbyt drogie i tylko w tym przypadku strop żelbetowy tradycyjny wchodzi w grę czyli dodatkowe koszty. liczę na to że przy pasywnym do akumulacji wystarczy płyta żelbetowa.

nie bez powodu też domy szkieletowe są najlepsze na domy pasywne a ścianki działowe mają z gk a zewnętrzne szkielet drewniany i reszta to izolacja więc porównując do BK akumulacji prawie nie ma i tylko płyta żelbetowa od tego jest. i jakoś takie domy na to najlepiej się nadają. jak bywałem na targach to oferty domów pasywnych były w wersji szkieletu drewnianego i żadnego murowanego z cudownej cegły. nawet firma ogólno-budowlana nie polecała budowy domu z cegły. a jedną z cech domu pasywnego ma być duża bezwładność cieplna. a ja chce jakby połączyć te dwa różne rozwiązania budując dom z BK który będzie akumulował więcej niż dom drewniany ale mniej niż dom z cegły i uważam że to będzie najlepsze rozwiązanie na taki dom.

tylko największym problemem jest ogrzewanie. kable dobre bo niedrogo to wyjdzie ale grzanie jest czystym prądem wiec z 1000zł może ogrzewanie kosztować a to dużo jak na dom pasywny. a pomp ciepła o takich małych potrzebach nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Prawda jest, ale Twoja.

2. Z jednej strony piszesz, ze cechą domu pasywnego ma być duza bezwładność cieplna, a gdzies tam pisałeś, ze planujesz ścianki z kartonu,

Teraz piszesz o BK... No, ten to ma powalającą pojemnosć cieplna, a akustyke, że hej :)

 

Będziesz grzał kablami i CWU z COP = 1 i bedziesz szcześliwy, że nie masz "wiecznych strat" w ścianach :)

A wystarczyloby wybudowac dom z materiału o wiekszej pojemnosci cieplnej, zainstalować pompę ciepla i obniżyć rachunki o 60%

 

Twój cyrk, Twoje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil, wg mnie zaczynasz postępować niezbyt ekonomiczne ;). gdzieś pisałeś o 50 cm styro w ścianach, nie wiadomo ile w podłodze. policz to sobie dobrze. w cenie tych dodatkowych metrów sześciennych izolacji możesz pewnie kupić małą pompę ciepła, która sprawi, że rachunki za ogrzewanie będziesz miał niższe niż przy kablach i grubszej izolacji, dodatkowo masz rozwiązany problem CWU. w celu ograniczenia wydatków możesz wszystko grzać na początek grzałką.

 

nie zapominaj, że przy lekkiej konstrukcji będzie potrzebna klimatyzacja. domy pasywne budują szkieletowe, bo tak najtaniej (multicomfort reklamuje, że wybudują dom w 3 tygodnie) i najprościej jest chyba zapewnić szczelność. zresztą sam nie wiem czy te domy naprawdę są pasywne, skoro stosują w nich np. gruntowe pompy ciepła (np. firma Multikomfort tak robi)? koszt ogrzewania całoroczny wyniósł ich za 120 m2 433 zł (nie licząc CWU) - u forumowego maluxa z powietrzną pompą 500 zł, ale ma wyższe temperatury i dom zdecydowanie niepasywny (nieco ponad 120 m2, wg OZC dom 30 kWh/m2). z tego jasno wynika, że ich dom reklamowany jako pasywny wcale taki nie jest. także uważaj co ci sprzedawcy opowiadają na targach :)

 

EDIT: a tu masz linka do tej ściemy: http://www.multicomfort.pl/pl/domy-pasywne/koszty-ogrzewania

Edytowane przez imrahil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Prawda jest, ale Twoja.

2. Z jednej strony piszesz, ze cechą domu pasywnego ma być duza bezwładność cieplna, a gdzies tam pisałeś, ze planujesz ścianki z kartonu,

Teraz piszesz o BK... No, ten to ma powalającą pojemnosć cieplna, a akustyke, że hej :)

 

Będziesz grzał kablami i CWU z COP = 1 i bedziesz szcześliwy, że nie masz "wiecznych strat" w ścianach :)

A wystarczyloby wybudowac dom z materiału o wiekszej pojemnosci cieplnej, zainstalować pompę ciepla i obniżyć rachunki o 60%

 

Twój cyrk, Twoje...

 

a rozumiesz pojecie bezwładność cieplna domu? czyli jakby ile czasu dom potrzebuje aby się nagrzał tak na chłopski rozum. najlepsze na to są szkieletory. sam bym taki chciał ale firmy co tym się zajmują cenią sobie takie domy a samemu tego się nie zbuduje.

BK masz rację że ma małą pojemność cieplna w porównaniu do cegły ale dzięki temu szybciej domek się ogrzeje a zarazem ściana z BK o tej samej grubości izolacji co ściana z cegły będzie mieć lepszy współczynnik U wiec będzie mniej ciepła tracić. z gk tak jak pisałem chcę ścianki działowe zrobić bo będzie to szybsze i tańsze niż murowane ale straci się na akumulacji w działówkach. ale przy domu pasywnym nie trzeba tyle akumulacji co przy domu choćby energooszczędnym. podłoga do akumulacji powinna wystarczyć plus wyposażenie domu i te gk na ścianach. w pasywnym nieekonomiczne jest za duże akumulowanie ciepła wiec jest to nieopłacalne.

w Polsce nie ma domów pasywnych więc temu wszyscy by chcieli aby domy z cudownej cegły były pasywne a tak się nie da.

dobrze też piszesz że można zrobić ciężkie ściany i dać pompę bo dla tych samych warunków ale zamiast pompy danie kabli w podłodze będzie drogie w użytkowaniu. pompy ciepła świetnie się sprawdzają z dużą akumulacją bo nadmiar ciepła przejmą ściany ale wtedy nie da się sterować temperaturą. pompa fajnie załatwia jeszcze sprawę cwu i tylko w połączeniu ma sens. ale nie chce mi się wierzyć że pompy za parę tysięcy będą tanie w użytkowaniu. oprócz samego urządzenia jest jeszcze jego podłączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że zakładasz grzanie akumulacyjne z pompą a z kablami nie? pompę możesz dać do lekkiego domu. pamiętaj tylko, że w szkielecie otworzysz drzwi w upał i masz przegrzane pomieszczenie. nawet program do OZC Sankomu na to wskazuje, kiedy zmienimy typ konstrukcji z ciężkiego na szkielet. nie bez powodu TB wciska klimatyzatory przy izolacji od środka :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że zakładasz grzanie akumulacyjne z pompą a z kablami nie? pompę możesz dać do lekkiego domu. pamiętaj tylko, że w szkielecie otworzysz drzwi w upał i masz przegrzane pomieszczenie. nawet program do OZC Sankomu na to wskazuje, kiedy zmienimy typ konstrukcji z ciężkiego na szkielet. nie bez powodu TB wciska klimatyzatory przy izolacji od środka :)

 

kable można dać pod płytkami w kleju więc szybciej to ogrzeje. mnie najbardziej interesuje przy wodnej podłogówce grubość wylewki akumulacyjnej jaka min musi być. może wylewka do 5cm będzie się szybko nagrzewać i szybko ochładzać i wtedy może nada się do domu pasywnego. ale to zależy jaka temperatura podłogi wystarczy aby było w domu pasywnym przykładowo 22st ale w sypialni lepiej jak będzie do 20st a w łazience min.24st a zarazem jaka jest temperatura płynu w rurkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kable można dać pod płytkami w kleju więc szybciej to ogrzeje.

 

czyli chcesz grzać w całodobowej taryfie kablami? R&K ma kable pod płytkami na betonowej płycie fundamentowej, ściany z silikatu i grzeje tylko w taniej taryfie. nie wiem po co ci szybkie nagrzewanie i ochładzanie. mam niedaleko budowy sąsiada w szkielecie na płycie fundamentowej (postawiony w zeszłym roku, niby energooszczędny). zapytam kiedyś przy okazji jak się mieszka w lecie i jakie temperatury mieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...