Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

ja mam płytę garażu niżej o grubość izolacji pod domem. łatwiej wtedy zagęścić równomiernie całość podbudowy, ale pojawia się schodek.

 

a ja nie chcę mieć schodka tylko na jednym poziomie. przy okazji chce mieć domek podniesiony względem pierwotnego gruntu o jakieś 50cm czyli o wysokość płyty fundamentowej aby woda się do domu nie lała gdy rów melioracyjny w czasie deszczów zaś wyleje. jak garaż dałbym niżej to by mi go zalało a tak to ze względu na skos będzie jakieś 30cm wyżej czyli woda już nie wpłynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

na targach byli fachowcy od domów energooszczędnych i rozmawiałem z panem Szymonem Firląg na temat domów pasywnych. mówił że nie ma większego znaczenia z jakiego materiału będzie się dom murować tylko parametry cieplne ale ponoć w domach drewnianych jest trudniej osiągnąć szczelność niż w murowanych co mnie zdziwiło. On jakby budował dom pasywny to wybrałby silkę o grubości 18cm i na to 30cm izolacji i mur będzie miał te pół metra grubości. w takich domach ponoć jakby nie stosuje się chwilowe obniżanie temperatury jak kogoś w domu nie ma i nie ma to sensu. skoro fachowiec tak radzi to być może myliłem się co do silikatów i nadają się na taki dom najlepiej. ale BK nie negował i też może być ale wtedy ściana jest grubsza. przy domu typowo pasywnym do ogrzewania wystarczy nagrzewnica w kanale wentylacyjnym a w łazienkach grzejniki elektryczne aby było w nich te 24st. podłogówkę wodną nie polecał gdyż aby była dobra to musiałaby być typowo niskotemperaturowa i to jeszcze z jakimiś sterowaniami do przewidzenia możliwych zysków aby w porę wyłączyć ogrzewanie by nie przegrzać gdy zaświeci słonko więc to są dodatkowe koszta. tu może dobre będzie ogrzewanie ścienne gdyż szybsza reakcja jest w tynku niż masywnej podłodze. ale też na targach był architekt który może zaprojektować mi dom na płycie i za rozsądne pieniądze. ponoć też zna się na charakterystyce energetycznej czyli jak będę chciał domek 15kWh/m2 to taki zaprojektuje. cenę podał taką jaką bym dał swojemu architektowi i za płytę osobno więc warto wszystko jednemu zlecić od początku do końca. nawet wiązary może zaprojektować czyli wszystko i nic go nie przeraża. odpowiedni na taki dom system grzewczy też dobierze więc mogę spać spokojnie. nie boi się domów energooszczędnych czy pasywnych więc nie będzie źle. ale domek będzie wyglądał miej więcej tak jak prezentowałem bo to najlepszy układ na dom pasywny.

pan Szymon nie polecał pomp powietrznych do ogrzewania tylko zamiast tego kocioł kondensacyjny ale mi się to jakoś nie widzi z tym gazem. do cwu można wziąć jakąś pompe powietrzną i w moim przypadku mieć czerpnię w garażu i cały rok będę miał tanio ciepła wodę. ponoć jest to lepsze rozwiązanie niż solary na dachu. ale z tymi rozwiązaniami będę dyskutować z architektem gdy będzie już projekt i będzie miał policzone zapotrzebowanie na ciepło. ale też aby mieć większą pewność że wszystko będzie dobrze policzone to asolt będzie mi to sprawdzał i jak potwierdzi to wtedy będę się martwić co dalej. raczej uważam że to tylko formalność i nie ma szans aby nie wyszedł domek pasywny i nawet może wyjdzie domek poniżej 10kWh/m2 i jak dobrze pójdzie to zbliży się do 5kWh/m2. wtedy będzie najbardziej opłacalne chyba ogrzewanie kablami czy tą nagrzewnicą. najpierw trzeba zaprojektować fachowo, obliczyć dokładnie a potem się zastanawiać nad najlepszym rozwiązaniem. jak się nie znajdzie dobrego rozwiązania bo go po prostu nie będzie to dobierze się parametry domu tak aby było wszystko dobre i opłacalne.

rozmawiałem też z panią z banku pko bp i zaskoczyła mnie w miarę dobrą ofertą na kredyt. mają też ofertę mix czyli kredyt na budowę i na jednoczesną spłatę innych zobowiązań. czyli w przyszłym roku jak najszybciej będę w stanie to będę załatwiać formalności z działką. jedynie co mnie trzyma to to że na razie nie mam kasy na to. najpierw będzie trzeba opłacić geodetów na podział działki na taką wersję jaką chcę a na to muszę mieć jakieś 2,5k, potem sprawy notarialne itd więc zaś parę groszy na to trzeba mieć. żonie żłobek dopiero się rozkręcił od września więc jakiś dobry zarobek z tego miesiąca będzie w przyszłym miesiącu i regularnie co miesiąc więc do tego lutego czy marca powinienem uzbierać aby móc zacząć formalności. zobaczymy jak wszystko pójdzie czasowo ale cały przyszły rok i praktycznie do następnej wiosny będę miał czas aby mieć wszystko załatwione i móc działać czyli budować. jeszcze muszę odwiedzić siedzibę banku aby dokładnie wszystko sprawdzili czy na pewno dostane ten kredyt i dopytać jak będzie z zdolnością kredytową biorąc pod uwagę moje dochody i zony a zona ten żłobek ma z prowadzenia spółdzielni socjalnej a to nie jest działalność gospodarcza. muszę wiedzieć czy mam szanse na ten kredyt czy muszę najpierw spłacić wszystkie zobowiązania ale to może potrwać 2 lub 3lata jeszcze a chciałbym jak najszybciej zacząć budowę bo aż mnie nosi każdego dnia. nawet coraz częściej ostatnio śni mi się że już buduję i się budzić nawet człowiekowi nie chce. pewnie jak będę budować to będzie mi to bokiem wychodzić ale nie mogę się już doczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil architekta wybierz starannie, a najlepiej szukaj konstruktora z wiedzą o pasywnych i odpowiednimi uprawnieniami.

Oni wszyscy się znają na budynkach pasywnych itp. Przynajmniej na początku wszyscy tak twierdzą. Później wychodzą różne kwiatki ;)

Sprawdzone empirycznie... niestety ;)

 

tacy co się znają to dają cenę 100-150zł za 1m2 więc nie mało. ja wiem jaki chcę mieć projekt więc będzie robić to co ja chcę a nie to co jemu się wydaję. dla mnie liczy się aby dom zaprojektować na płycie fundamentowej i z wiązarami a mój architekt miejscowy tego nie zrobi. nie zależy mi na tym aby miał dyplom z pasywności bo sam wiem jak to ma wyglądać. danie 30cm styropianu na ściany i w płycie to nie jest siódma filozofia. ze względu na prostą bryłę mostków termicznych prawie nie będzie. wentylację mechaniczną z reku to firmy się tym zajmujące dobiorą odpowiednio pod to co będą mieć. ma już kogoś z swoich rejonów któremu to zlecę i po znajomości będę miał dobrze zrobione i dobrą cenę a to są najważniejsze cechy.

dziś dostałem ofertę na wodną podłogówkę w całym domu i z kotłem kondensacyjnym i wodą i kanalizacją i razem z robocizną to 37tys netto ale z tego 18k to są elementy potrzebne na instalacje, 10k to na piec z zbiornikiem i jakimiś bajerami potrzebnymi a 9k to robocizna więc brutto 40k wyjdzie. zamawiając tylko potrzebne elementy i płacąc za części z 23%VATem oszczędzę jakieś 5k ale muszę sam wszystko robić a sam i tak nie dam radę tego zrobić więc myślę że nie ma co się sępić i to może mi zrobić w całości firma ale wtedy lepiej nie robić domu pasywnego tylko taki 3l bo i tak piec będzie o mocy 3kW-13kW. jak pytałem się gościa o pompę powietrzną to nie polecał i ponoć kondensatem będzie znacznie tańsze ogrzewanie ale zapytałem o pompe to się zobaczy co odpisze. on to ma elementy z firmy viessmann a oni maja pompy powietrzne ale zobaczy się w jakiej cenie.

normalnie nie ma lekko. jak nie znajdzie się coś w dobrej cenie to będę szedł w gruba izolację i spróbować zejść z zapotrzebowaniem do 5kWh/m2 i zastosować kable w posadzce tylko o mniejszej mocy niż 100W/m2. liczę na to że zamiast dawać przykładowo 10mb kabla na 1m2 to dam przykładowo 5mb i wyjdzie 50W/m2 a przy okazji będzie taniej a też dobrze. no chyba że nie będzie dobrze to się jeszcze zobaczy. do cwu można wziąć jakąś pompę powietrzną i mieć czerpnie w garażu więc będzie cały rok pracować na dobrym COPie.

są jakieś nagrzewnice o małej mocy które można dać w kanale wentylacyjnym głównym nawiewnym która podgrzeje powietrze do określonej temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś dostałem ofertę na wodną podłogówkę w całym domu i z kotłem kondensacyjnym i wodą i kanalizacją i razem z robocizną to 37tys netto ale z tego 18k to są elementy potrzebne na instalacje, 10k to na piec z zbiornikiem i jakimiś bajerami potrzebnymi a 9k to robocizna więc brutto 40k wyjdzie.

 

sporo. ja na 123 m2 dostałem ofertę na podłogówkę za 8,5 tys. zł + pompa ciepła (Panasonic 7 kW) z zasobnikiem za 20 tys. zł. Razem 28,5 tys. zł (brutto). firma z Twojej okolicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co Tobie taka kanałówka?

 

jeżeli się da to taką kanałówkę można zainstalować na kanale nawiewnym i dzięki niej może dmuchać na pomieszczenia cieplejsze powietrze. będę mógł przetestować czy taką nagrzewnicą da radę ogrzać dom ale głównym ogrzewaniem będą mogły być kable. ale wtedy będę starać się zejść z zapotrzebowaniem jak najmniej się uda czyli spróbuję dobić do 5kWh/m2 i wtedy ogrzewanie czystym prądem nie będzie takie drogie. kable w porównaniu do wodnej podłogówki mają szybszy czas reakcji na możliwe zyski słoneczne. jeszcze do tego byłaby ciekawa pompa powietrzna jakaś tania która mogłaby mieć czerpnie w garażu lub jak to nie będzie możliwe a warunki gruntowe pozwolą to może pod płytą zakopię rurę kanalizacyjną jako gwc bo tylko wtedy ma to sens. najbardziej boję się o to aby jakieś bakterie się tam nie rozwijały ale ponoć jak się zrobi wszystko z odpowiednimi spadkami i ze studzienka do której wilgoć będzie się po skraplaniu będzie odpływać to może nie będzie problemu z bakteriami itp. ale to ma sens tylko robiąc przy okazji wykopu gwc aby było tańszym kosztem a tez dobrym. zobaczy się jeszcze co będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posłałem Ci maila, w wolnej chwili rzuć okiem

 

masz w tej wycenie rurki 17 mm, czyli fajnie, do tego zestaw kominowy przez ścianę (komin do kotła?), stelaże WC, drabinki łazienkowe, jakieś mieszacze (skomplikowana instalacja się robi). trudno powiedzieć czy to dużo, bo nie wiadomo jak ta podłogówka zostałaby zaprojektowana, ale odrzucając kocioł z zasobnikiem i tak zostaje chyba około 30 tys. brutto, do tego przyłącze gazowe.

 

mój system grzewczy zamknął się w 10 tys. zł z robocizną znajomego hydraulika, robiąc firmą, to pewnie byłoby z 11 tys. zł. muszę jeszcze dokupić bojler dlaczego tak nie zrobisz? wkładasz sporo kasy w ocieplenie, okna, fundament. zamiast zrobić system grzewczy za 10 tys. zł, chcesz zrobić taki za 30 tys. zł? gaz teraz w sumie w porównywalnej cenie do prądu. jeśli Twój dom zadziała, to spalisz rocznie około 2500 kWh, do tego jakiś 1000 kWh za CWU/osobę. czyli w sumie 5000-6000 kWh rocznie, w nocnym prądzie to 1800 zł, gazem pewnie trochę drożej (bo dochodzą opłaty stałe). na kredyt nie opłaca się w tej chwili usprawniać takiego systemu. w przyszłości może to być bardziej opłacalne (droższy prąd lub więcej gotówki w kieszeni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocioł kondensacyjny w takim domu i za taka kasę ??

;)

Dobry żart :)

Do tych 37 tys dolicz sobie jeszcze 5 tyś zł za przyłacze, projekt instalaji i jej wykonanie.

Dom pasywny z instalaca grzewczą za ponad 40tyś zł... Kapitalne.

 

Kupujesz to, co ci wciskają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obciążenie cieplne liczysz 50W/m2 a chcesz sprawdzić czy nagrzewnica 0,3kW da radę ogrzać dom:)

 

nie. kable jak się instaluje to ponoć 100W/m2 a że ja planuję pasywny to może uda się 50W/m2 bo jakoś sobie nie wyobrażam że na 1m2 pociągnę 1mb kabla aby było 10W/m2 ale to nie znaczy ze jak będzie nawet 200W/m2 to tyle zużyje a tylko pozwoli szybciej osiągnąć żądaną temperaturę. nagrzewnicą chcę jedynie podgrzewać temperaturę wlatującego powietrza do pomieszczeń i nie może mieć za dużej mocy bo będzie chodzić przez kilka godzin na dzień a prąd kosztuje. nagrzewnice nie są jakieś drogie to można kupić tez jakąś mocniejszą i taką nagrzewnica spróbować ogrzać dom. tylko do tego będzie trzeba jakiś sposób na regulacje mocy czy częstotliwości grzania powietrza przykładowo aby grzało co 15min przez 5min i nie cały czas czy coś w tym rodzaju. gdy dom jest szczelny jak termos i ma bardzo małe straty ciepła to to ciepło jest w tym domu i szybko nie ucieka wiec jak dmuchnie ciepłe powietrze to zanim będzie potrzebna kolejna porcja ciepła to może minąć kilka minut. a dmuchać może zawsze. no chyba że do tej regulacji będzie czytać jakąś średnią temperaturę z czujników od ogrzewania kablami które w tym momencie nie włączałyby ogrzewania kablami tylko podawało sygnał że trzeba kolejnej porcji jakby ciepłego powietrza. trochę to zagmatwałem ale ma nadzieje że wiadomo o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocioł kondensacyjny w takim domu i za taka kasę ??

;)

Dobry żart :)

Do tych 37 tys dolicz sobie jeszcze 5 tyś zł za przyłacze, projekt instalaji i jej wykonanie.

Dom pasywny z instalaca grzewczą za ponad 40tyś zł... Kapitalne.

 

Kupujesz to, co ci wciskają...

 

to nie jest instalacja grzewcza za 40k tylko w tej cenie jest też woda i do łazienek doprowadzenia itp z robocizną. o kocioł prosiłem jakiś dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...