Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dokładnie. Kamil, nie jeździj po tych targach i nie słuchaj sprzedawców. Policz to sobie na spokojnie, bo jesteś w stanie zrobić na dzień dzisiejszy cztery razy tańszy system ogrzewania.

 

z targów jeszcze nie pytałem o ceny i raczej nie będę pytać.

w domu pasywnym wodną podłogówką nie da się sterować uwzględniając zyski słoneczne a one mają przeważnie ogrzewać dom bo inaczej to nie będzie dom pasywny. jak pójdę w wodną podłogówkę to nie będę robić domu pasywnego bo tego się nie pogodzi. wylewką akumulacyjną w podłodze nie da się sterować więc to się nie nadaje na taki dom no chyba że są jakieś wylewki które szybko się ogrzewają i szybko jakby stygną ale wątpię bo py to przeczyło idei ogrzewania podłogowego. są to trudne tematy a tym bardziej jeżeli się chce mieć coś w dobrej cenie i dobre jednocześnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

to nie jest instalacja grzewcza za 40k tylko w tej cenie jest też woda i do łazienek doprowadzenia itp z robocizną. o kocioł prosiłem jakiś dobry.

 

Dobrze, odlicz 2,5tyś na wodę.

Nadal cena zabija i sam pomysl gazu śmieszy, jeśli chodzi o dom pasywny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie. kable jak się instaluje to ponoć 100W/m2 a że ja planuję pasywny to może uda się 50W/m2 bo jakoś sobie nie wyobrażam że na 1m2 pociągnę 1mb kabla aby było 10W/m2 ale to nie znaczy ze jak będzie nawet 200W/m2 to tyle zużyje a tylko pozwoli szybciej osiągnąć żądaną temperaturę. nagrzewnicą chcę jedynie podgrzewać temperaturę wlatującego powietrza do pomieszczeń i nie może mieć za dużej mocy bo będzie chodzić przez kilka godzin na dzień a prąd kosztuje. nagrzewnice nie są jakieś drogie to można kupić tez jakąś mocniejszą i taką nagrzewnica spróbować ogrzać dom. tylko do tego będzie trzeba jakiś sposób na regulacje mocy czy częstotliwości grzania powietrza przykładowo aby grzało co 15min przez 5min i nie cały czas czy coś w tym rodzaju. gdy dom jest szczelny jak termos i ma bardzo małe straty ciepła to to ciepło jest w tym domu i szybko nie ucieka wiec jak dmuchnie ciepłe powietrze to zanim będzie potrzebna kolejna porcja ciepła to może minąć kilka minut. a dmuchać może zawsze. no chyba że do tej regulacji będzie czytać jakąś średnią temperaturę z czujników od ogrzewania kablami które w tym momencie nie włączałyby ogrzewania kablami tylko podawało sygnał że trzeba kolejnej porcji jakby ciepłego powietrza. trochę to zagmatwałem ale ma nadzieje że wiadomo o co chodzi.

 

Dla mnie bez sensu, przecież będziesz i tak grzać czystym prądem, więc po co Tobie dodatkowe ustrojstwo? Najwyżej kable będą chwilę dłużej grzać, one właśnie od tego będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez kiedyś byłem na targach i dostalem oferte na instalację wodną, grzewcza z kondensatam i kominkek z płaszczem.

Na ponad 50tyś.

Byly tam takie kwietki, jak kociol Junkers Cerapur Smart za 4800zl (w necie po 3800), czy rury KanTherm po 3.60zł (kupiłem po 2.50)

Plus 800zl na "obsługę logistyczna inwestycji" i 300zł za dojazd (firma mieści sie 4km od budowy)

 

Wykonanie podłogówki wyliczyli na 110zł/m2, a ja wybierajac konkretna ekipe i sam zamawiajac materiały uzyskałem cene 68zł/m2

 

Poza tym, ja nie rozumiem Twojej wizji domu.

Bo albo pakujemy duza kasę w 30cm XPS pod plytę,tyle samo grafitu na sciany, okna w ociepleniu itp, po to, aby wybudowac dom pasywny i ogrzać go kablami, czy grzalką, albo nastawiamy się na dom zaledwie energooszczedny, płacac wiecej za instalację grzewczą - kondensat, markowq pompa powietrzna

 

Przeciwz ty za za same oplaty stałe przy gazie zaplacisz 250zl rocznie, plus 23gr za kazdą kWh.

Koszt podobny do pradu w nocnaj taryfie, a przy pradzie płacisz tylko za kable, albo bufor i grzalkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie bez sensu, przecież będziesz i tak grzać czystym prądem, więc po co Tobie dodatkowe ustrojstwo? Najwyżej kable będą chwilę dłużej grzać, one właśnie od tego będą.

 

z drugiej strony to masz rację. ale chcę sprawdzić czy taka nagrzewnica się nada i czym będzie tańsze ogrzewanie. kabli pewnie wejdzie z 10kW a nagrzewnica będzie jedna o mocy max 2kW. wiem że kable nie będą chodzić cały czas i nagrzewnica też nie cały czas. nagrzewnice nie są drogie i nigdy nie zaszkodzi sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez kiedyś byłem na targach i dostalem oferte na instalację wodną, grzewcza z kondensatam i kominkek z płaszczem.

Na ponad 50tyś.

Byly tam takie kwietki, jak kociol Junkers Cerapur Smart za 4800zl (w necie po 3800), czy rury KanTherm po 3.60zł (kupiłem po 2.50)

Plus 800zl na "obsługę logistyczna inwestycji" i 300zł za dojazd (firma mieści sie 4km od budowy)

 

Wykonanie podłogówki wyliczyli na 110zł/m2, a ja wybierajac konkretna ekipe i sam zamawiajac materiały uzyskałem cene 68zł/m2

 

Poza tym, ja nie rozumiem Twojej wizji domu.

Bo albo pakujemy duza kasę w 30cm XPS pod plytę,tyle samo grafitu na sciany, okna w ociepleniu itp, po to, aby wybudowac dom pasywny i ogrzać go kablami, czy grzalką, albo nastawiamy się na dom zaledwie energooszczedny, płacac wiecej za instalację grzewczą - kondensat, markowq pompa powietrzna

 

Przeciwz ty za za same oplaty stałe przy gazie zaplacisz 250zl rocznie, plus 23gr za kazdą kWh.

Koszt podobny do pradu w nocnaj taryfie, a przy pradzie płacisz tylko za kable, albo bufor i grzalkę.

 

masz rację i się zobaczy jeszcze co będzie. mam jeszcze na to czas. na razie muszę pojąć jakby układ wentylacji z rekuperacją o co w tym dokładnie chodzi. nie jest to siódma filozofia ale muszę zgłębić temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po namysłach chyba pójdę jednak w ytonga a nie solbet. najbardziej mnie do tego przekonuje to że można zrobić ściany zewnętrzne zrobić z BK a wew z silki.

jakaś akumulacja musi być w domu a do tego silka bije wszystko na łeb i szyję. cenowo ytong od solbetu to jest różnica jakieś 15zł na 1m2 więc masakry nie ma a z tego co gość na składzie mówił u którego będę się zaopatrywać że ponoć jak kupuje się wszystko z ytonga to można na etapie projektu liczyć na pomoc aby wszystko dobrze dobrać a przy budowie to przedstawiciel może przyjechać i pomóc w pierwszej warstwie bloczków aby to wszystko dobrze zrobić i równo. budując samemu zawsze się przyda pomoc kogoś doświadczonego co pomoże równo wyprowadzić pierwszą warstwę. no chyba że za taką przyjemność policzą sobie duże pieniądze to będę wolał sam sobie z tym radzić. na pewno do budowy będę musiał kupić sobie jakiś przyrząd aby wszystko było równe już na etapie wykopu i płyty fundamentowej. krótko mówiąc bez niwelatora się nie obejdzie ale ponoć warto. będę musiał się tylko gdzieś nauczyć go obsługiwanie bo nie mam pojęcia o co w nim chodzi ale chyba trudne to nie jest. tak sobie wszystko liczę i szczerze mówiąc nie widzę sensu budowania domu innego niż pasywnego. grzejąc kablami to najlepiej spróbować zejść z zapotrzebowaniem na ciepło poniżej 10kWh/m2 i zbliżyć się jak najbardziej do 5kWh/m2. czy zastosowanie wiązarów dachowych pomoże w tym lub utrudni? chodzi mi o połączenie wieńca z wiązarami i to że belki od wiązarów będą przebijać izolację. drewno jest izolatorem ale w porównaniu do styropianu jest o wiele gorsze. będzie robić duży mostek cieplny czy jak na cały dom będzie niewielki i nie ma co się nim przejmować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybuduj budynek o ytonga wyższy, całą izolację zrobisz pod wiązarami, izolację ułożysz na ruszcie do którego przykręca się płytę g-k.

 

EDIT: tylko wtedy musisz przy murłacie izolacją iść do góry aby złączyć się z izolacją zewnętrzną.

Edytowane przez rafał2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądając dzienniki a w nich szczególnie płyty fundamentowe doszedłem do wniosku że nie będę kombinować z XPS/EPS tylko zostanę typowo przy XPSie. z tego co oglądam to byłoby kłopotliwe mieszanie tego a jak kłopotliwe to czasochłonne a czas to też pieniądz. z płytą nie będzie czasu bawić się nie wiadomo jak długo. jedynie co się zastanawiam i rozważam to to aby płyty mieć o grubości 15cm i dzięki temu układać na dwie warstwy a nie na trzy tak jak wielu to robi. jedynie co będę jakby kombinować to to aby po bokach dać EPSa o grubości 30cm w jednym kawałku i jakimiś łącznikami je łączyć aby się nie rozjeżdżało a przy okazji będzie szybciej. ten styropian będę chciał zamówić o ile się da to frezowany tylko po bokach. EPS ma wymiar 50x100 więc mi to odpowiada. popytam jeszcze producenta czy na długość może zrobić dłuższe odcinki aby było jak najmniej łączeń. zastanawiam się też nad chudziakiem na piachu. na pewno będzie równiejszy i łatwiej się na nim będzie układać styropian i będzie to bardziej odporne jakby na warunki pogodowe typu że jak przyjdzie ulewa to nie rozmyje mi piachu czy coś takiego. co o tym myślicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślimy, gdzie znajdziesz XPS 150mm i który producent EPS zechce wyprodukować 2000x500 z frezem tylko po bokach na cokól jednego domu.

Chudziak to dobry pomysł, jeśli bedzie równy. Jeśli nie, tylko utrudni ukladanie styroduru.

 

na składzie gościu mówił że najgrubszy XPS to 15cm jaki sprzedawali więc z takim nie będzie problemu. cena mniej więcej 430zł brutto za 1m3 wiec przystępna. ale zapomniałem zapytać o producenta ale chyba mogę być spokojny bo szajsu nie sprzedają.

nie wiem który producent zechce zrobić taki EPS, trzeba popytać. nie wiem jak to wszystko wygląda ale jak się uda to będzie duże ułatwienie. na pewno są jakieś miesiące w których mogliby coś takiego zrobić, tzn wymiar taki mniej typowy a polegałby przykładowo na tym że z gotowej formy nie cięłoby na kawałki 50x100 tylko na 50x???-choćby długość formy. to chyba nie problem. nie śpieszy mi się więc mogę spokojnie szukać. praktycznie to wszystko mam zamiar zamawiać raczej z jednego składu który ma najlepsze ceny w okolicy więc wezmę to co będą mogli załatwić. a jeżeli chodzi o frez po bokach to tak nie da się zrobić??

skoro tak piszesz o chudziaku tzn że może się zdarzyć że nie wyjdzie równy. ale mam nadzieję że mi uda się wszystko zrobić idealnie równo od początku aż po dach i błędów nie biorę pod uwagę. zainwestuję w niwelator i będę robić równo. na jakiś rurkach będę ustawiać poziom aby łatą do nich zbierać beton i musi wyjść równiutko. podobnie też mam zamiar robić potem przy płycie fundamentowej. chyba sadysta tak robił u siebie i mam zamiar zrobić podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukam namiarów na fajny projekt domu "prawie" pasywnego , co by nie wyglądał jak bunkier:)

 

prawie pasywne mogą być prawie wszystkie typowe projekty tylko bez udziwnień, balkonów czy lukarn. więc wybierz sobie projekt jaki chcesz, wywal z niego balkony, lukarny, jak chcesz dom z poddaszem użytkowym to szukaj takie co mogą nie mieć okien dachowych, daj 30cm styro grafitowego na ściany, 30cm w podłogę i 40-50cm wełny w dachu i prawie pasywny będzie jak znalazł. nie zapomnij o oknach aby dużo ich było od południa, lub z niewielkim odchyleniem na którąś stronę. jak działka na to nie pozwala to daruj sobie domek prawie pasywny. jeżeli nic nie znajdziesz to projekt indywidualny. prawie pasywny nie jest trudny do zaprojektowania i zbudowania ale z typowo pasywnym trochę się napocisz ale trzeba sobie jasno powiedzieć co się chce i do tego dążyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...