kamilb1987b 20.10.2014 16:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2014 jak jest z tym XPSem frezowanym? jaki jest wymiar x i y? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 21.10.2014 17:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2014 a co myślicie o tym aby zrobić szkielet ze słupów żelbetowych mniej więcej tak i przestrzeń zrobić z belek drewnianych a między nie dać wełnę a na to 30cm styropianu? wtedy ściany zewnętrzne miałyby idealnie 45cm izolacji i dobry współczynnik U w okolicach 0,07 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 23.10.2014 18:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2014 co do technologi jakbym to mógł zrobić to myślę tak że słupy konstrukcyjne będą miały wymiar 18cm X 18cm a ściana wew nośna byłaby z silki o grubości 18cm. od płyty do wieńca który byłby zarazem nadprożem do okien byłoby 240cm a wieniec parteru miałby wysokość 35cm. ścianki działowe byłyby tez z silki a strop monolityczny będzie miał grubość pewnie ok.12cm lub 13cm przy tych rozpiętościach które nie są największe. a to zdjęcia konstrukcji a to zdjęcie z wymiarami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 23.10.2014 19:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2014 słupy żelbetowe o grubości 18cm nie bez powodu wybrałem. wiadomo że przestrzeń między słupami trzeba wypełnić izolacją i oknami a żeby się to trzymało to trzeba zrobić szkielet z belek drewnianych belki miałyby długość 16cm a grubość 4cm i one byłyby montowane na równo z słupami od środka aby od zewnątrz dać płytę o grubości 18mm czyli jakąś OSB lub może nawet gipsowo-włókową bo ponoć jest dużo trwalsza od OSB. cenowo też jest trochę droższa. dla mnie najważniejsze jest to aby można było do tego przykleić styropian i aby on nie odpadł po jakimś czasie i aby przykładowo po 50latach coś jakby nie zgniło i się nie rozsypało. co możecie w tej kwestii doradzić? mając przykładowo otwory tylko dla okien południowych a dla reszty nie i jakby się to płytami obiło to tak by to wyglądało czyli z zewnątrz byłyby widoczne słupy żelbetowe i płyty zewnętrzne. razem by to miało 18cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 23.10.2014 19:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2014 do pełni szczęścia brakuje jeszcze okien i ocieplenia miedzy belkami czyli wełny. bez płyt zewnętrznych tak by to wyglądało czyli już ciekawie ale wiadomo płyty muszą być przed wełną więc z płytami i wełną w środku tak by to wyglądało . oczywiście okna w ociepleniu będą ale są poglądowo wrzucone na zdjęciu. co o takim pomyśle sądzicie? czy to wszystko będzie się kupy trzymać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż.maliniak 24.10.2014 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2014 ...czasami mam wrażenie że próbujesz wyważyć otwarte drzwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 24.10.2014 09:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2014 ...czasami mam wrażenie że próbujesz wyważyć otwarte drzwi czemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż.maliniak 25.10.2014 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 ...idea wydaje się być poprawna, wiele z twoich pomysłów jest teoretycznie trafnych ale warto je zweryfikować prostą kalkulacją, szalowanie słupów to koszty szalunków i dużo pracy, ta konstrukcja drewniana podobnie, dolicz do tego czas temu poświęcony, a to przelicz na złotówki i sam się przekonasz... moim skromnym zdaniem przy budowie systemem gospodarczym, lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie technologii wznoszenia ścian z szalunkiem traconym i tutaj można poszukać optymalizacji biorąc np. podstawowe moduły i uzupełniając styro fasada ale to tylko moje zdanie ...ja porobiłem sobie proste tabelki dla poszczególnych elementów ze zużyciem materiałów na m2 i to wszystko razy np. ilość ścian i szukam optimum biorąc również pod uwagę zakładany efekt końcowy czyli izolacyjność, szczelność, trwałość itp. w ten sposób eliminuję pewne systemy i rozwiązania... zakładam że wiele prac wykonam sam ale w niektóre z czystej niechęci czy też ograniczonego zlecę komuś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 25.10.2014 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 kamil1987b, teorzysz jakieś pomysły, ktore raz są skomplikowane z wykonawstwie, dwa malo popularne - co sprawia, że Twoje pytania pozostaną bez odpowiedzi.Musisz miec jeszcże kogoś, kto to zaprojektuje i sie pod tym podbije.Chcesz mieć szczelnie, cieplo i latwo w wykonawstwie, to sobie wybierz system typu Thesmodom, styropianowe klocki, zalewane betonem.Proste i malo szans na popełnienie babola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 25.10.2014 12:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 ...idea wydaje się być poprawna, wiele z twoich pomysłów jest teoretycznie trafnych ale warto je zweryfikować prostą kalkulacją, szalowanie słupów to koszty szalunków i dużo pracy, ta konstrukcja drewniana podobnie, dolicz do tego czas temu poświęcony, a to przelicz na złotówki i sam się przekonasz... moim skromnym zdaniem przy budowie systemem gospodarczym, lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie technologii wznoszenia ścian z szalunkiem traconym i tutaj można poszukać optymalizacji biorąc np. podstawowe moduły i uzupełniając styro fasada ale to tylko moje zdanie ...ja porobiłem sobie proste tabelki dla poszczególnych elementów ze zużyciem materiałów na m2 i to wszystko razy np. ilość ścian i szukam optimum biorąc również pod uwagę zakładany efekt końcowy czyli izolacyjność, szczelność, trwałość itp. w ten sposób eliminuję pewne systemy i rozwiązania... zakładam że wiele prac wykonam sam ale w niektóre z czystej niechęci czy też ograniczonego zlecę komuś... wieniec i strop i tak trzeba szalować a zaszalowanie słupów to nie jest wielka i trudna filozofia. czy pozbijanie parę desek jest czasochłonne? można wszystko przygotować i zazbroić i w jeden dzień zalać betonem. szalunki z parteru posłużą do szalunków piętra a potem na deski na stryszek a jak nie to zawsze to będzie na opał dla teściowej do domku. na pewno w parę miesięcy tego nie zrobię wiec deski na zimę do pieca będą jak znalazł. nie wiem jaka jest cena za belki do szkieletu drewnianego ale w tartaku będę musiał zapytać. dziś mogłem to zrobić ale sobie o tym zapomniałem. to muszą być belki suszone i czterostronnie strugane ale mam nadzieję że majątek nie będą kosztować. będę chciał belki o prostokącie 40x160 (mm) i wysokości 2400mm więc jedna będzie miała objętość 0,0154m3. w kubiku takich zmieści się 64sztuki a takich będę potrzebować jakieś 150sztuk na parter czyli ok.300sztuk na całość. wszystko zależy od ceny. ale chyba i tak warto pomyśleć bo dzięki temu ściana może być cieńsza niż przy murowanym więc też powierzchnia zabudowy się zmniejszy i wymiar zewnętrzny domu. trzeba to wszystko brać pod uwagę. przy okazji ściany zewnętrzne nie będą pobierać ciepła z pomieszczeń więc nie będzie trzeba zbyt długo grzać aby było ciepło a do stabilizacji temperatury będą służyć ścianki działowe, podłoga, strop i wyposażenie domu. w domu pasywnym to powinno być wystarczające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 25.10.2014 12:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 kamil1987b, teorzysz jakieś pomysły, ktore raz są skomplikowane z wykonawstwie, dwa malo popularne - co sprawia, że Twoje pytania pozostaną bez odpowiedzi. Musisz miec jeszcże kogoś, kto to zaprojektuje i sie pod tym podbije. Chcesz mieć szczelnie, cieplo i latwo w wykonawstwie, to sobie wybierz system typu Thesmodom, styropianowe klocki, zalewane betonem. Proste i malo szans na popełnienie babola. masz rację, trzeba znaleźć kogoś kto się pod tym podpisze ale nie widzę powodu aby tego nie zrobił bo na pewno na głowę się nie zawali. nie chcę konstrukcji całych zalewanych betonem bo beton ma małą bezwładność cieplna i na ściany zewnętrzne się nie nadaje. takie jest moje zdanie. ściana zewnętrzna powinna stanowić opór dla ciepła a nie go pochłaniać. co innego masywna ściana wewnątrz domu bo to ciepło nie ucieknie a zostanie wewnątrz wiec będzie stabilizować temperaturę. nie zapomnijmy że mowa o domu typowo pasywnym i liczę na wynik poniżej 10kWh/m2 i obciążeniu cieplnym też poniżej 10W/m2. pytanie będzie takie, który dom będzie lepszy jako pasywny: 1) dom murowany z silki w całości z stropem monolitycznym i z styropianem po zewnątrz? 2) dom z betonu komórkowego, ścianami wewnętrznymi z silki i stropem monolitycznym? 3) dom szkieletowy z ścianami wewnętrznymi z silki i monolitycznym stropem? mowa oczywiście o moim przypadku domu czyli z dwiema pełnymi kondygnacjami, ścianami z U poniżej 0,07, płyta U=0,08 i stropem U=0,06 z WM z rekuperatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 25.10.2014 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 A moze spisz zestawienie przegrod w domu, grubosci ocieplenia i zlec obliczenie OZC. Bedziesz wiedzial na czym stoisz i w ktorym kierunku podazac by osiagnac obciazenie cieplne ponizej 10 W/m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 25.10.2014 16:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 A moze spisz zestawienie przegrod w domu, grubosci ocieplenia i zlec obliczenie OZC. Bedziesz wiedzial na czym stoisz i w ktorym kierunku podazac by osiagnac obciazenie cieplne ponizej 10 W/m2. do ozc trzeba mieć projekt domu i jak go będę miał to asolt będzie mi robił ozc a teraz by to nie miało sensu. liczę na to że ktoś na podstawie swojej wiedzy i doświadczenia będzie mógł coś stwierdzić i włączyć się do konkretnej dyskusji typu to jest dobre bo to i tamto lub jest złe bo to i tamto. ogólne pisanie że ja zrobiłbym tak czy tak nie ma sensu bo wiem jakby się zrobiło i takie rozwiązanie mam w postaci murowania ścian zew z BK a wewnątrz z silki i jak obecny pomysł się nie nada to wybiorę BK+silka. ale może coś z kombinacji się nada i warto o tym pomyśleć jak mogłoby to być lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 25.10.2014 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 masz rację, trzeba znaleźć kogoś kto się pod tym podpisze ale nie widzę powodu aby tego nie zrobił bo na pewno na głowę się nie zawali. nie chcę konstrukcji całych zalewanych betonem bo beton ma małą bezwładność cieplna i na ściany zewnętrzne się nie nadaje. takie jest moje zdanie. ściana zewnętrzna powinna stanowić opór dla ciepła a nie go pochłaniać. co innego masywna ściana wewnątrz domu bo to ciepło nie ucieknie a zostanie wewnątrz wiec będzie stabilizować temperaturę. nie zapomnijmy że mowa o domu typowo pasywnym i liczę na wynik poniżej 10kWh/m2 i obciążeniu cieplnym też poniżej 10W/ Przecież beton jest odizolowany od wnętrza,więc to, jaka ma bezwładnośc cieplną nie ma znaczenia.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 25.10.2014 18:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 Przecież beton jest odizolowany od wnętrza,więc to, jaka ma bezwładnośc cieplną nie ma znaczenia.... kształtki styropianowe są fajne ale strasznie drogie. jakby mi zależało konkretnie na czasie a nie pieniądzach to pewnie bym to wybrał. murowanie a potem ocieplanie wychodzi dwa lub trzy razy taniej niż kształtki styropianowe zalewane betonem i zbrojone. nie jestem taki pewny że dużo szybciej to się robi. murując na kleju też to idzie szybko nawet jakby się samemu robiło a do tego planuję kogoś do pomocy na miejscu. nie wiem czy w kształtkach nie ma znaczenia bezwładność cieplna betonu. przez 5cm styropianu ciepło też będzie szybko uciekać do betonu, dodatkowo też będzie wiele razy przebijany pod instalację więc dużo mostków cieplnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 25.10.2014 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 Rożnica jest mniejsza, zwłaszcza, że ta sciana posiada już przyzwoite U i można oszczedzic na styropianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 26.10.2014 08:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2014 Rożnica jest mniejsza, zwłaszcza, że ta sciana posiada już przyzwoite U i można oszczedzic na styropianie. maksymalna grubość styropianu w kształtce to 30cm. jak liczyłem to wyszło za kubik tych kształtek 900zł a przyzwoity styropian kupi się za 200zł z lambdą 0,031. do tego nawet jak użyje się silki na ściany to ich cena będzie podobna do betonu który trzeba wlać do tych kształtek lub troszkę więcej ale nie dużo więcej. ściana z silki jest równiutka i nie trzeba jej tynkować tylko można klejem zaciągnąć i malować a przy kształtkach gk na ściany trzeba dać aby się potem nie martwić czy ktoś opierając się o ścianę jej nie zepsuje jak za mocno przyciśnie. cenowo wyszłoby mi z 3razy więcej niż murując i ocieplając. jak cena tego pójdzie w dół z dwa razy to może się na to skusze ale muszę szukać dobrych i tanich rozwiązań aby zmieścić się w pewnym przedziale cenowym. dopłacenie nawet 20tyś co przy całej inwestycji nie jest tak dużo to po spłacie kredytu rośnie dwukrotnie i nie ma to sensu ale jak ktoś lubi dopłacać do ciekawych rozwiązań to jego wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 26.10.2014 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2014 A widziałeć scian zaciagnięte klejem, czy tylko o tym czytałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 26.10.2014 12:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2014 A widziałeć scian zaciagnięte klejem, czy tylko o tym czytałeś ? słyszałem od sąsiada który zajmuje się wykończeniówkami. ponoć można mur z silki i BK zaciągnąć klejem i cienką warstwą ewentualnie zagipsować aby wyrównać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 26.10.2014 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2014 I to ma być tańsze/szybsze z tym gipsowaniem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.