Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

przejrzałem te opinie http://forum.muratordom.pl/showthread.php?133485-Klej-do-styropianu-TYTAN-EOS-opinie i sam nie wiem co o tym myśleć. dodatkowo kolega front247 bardziej poleca inne kleje które są przy okazji tańsze. mnie zastanawia to co wielu pisało czyli ze puchnie piana i wybrzusza płyty które potem już nie da się dobić tylko szlifowanie. i zastanawia mnie czy trzeba kołkować czy nie. bo niby po pianie tak trzyma że prędzej się styro rozleci niż klej puści ale co będzie za 10 czy 20lat? czy wtedy też będzie trzymać? no chyba że tak jak pisał mekava grzebieniem klej na płycie rozprowadzić co czasowo powinno być szybkie i tak przykleić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejrzałem te opinie http://forum.muratordom.pl/showthread.php?133485-Klej-do-styropianu-TYTAN-EOS-opinie i sam nie wiem co o tym myśleć. dodatkowo kolega front247 bardziej poleca inne kleje które są przy okazji tańsze. mnie zastanawia to co wielu pisało czyli ze puchnie piana i wybrzusza płyty które potem już nie da się dobić tylko szlifowanie. i zastanawia mnie czy trzeba kołkować czy nie. bo niby po pianie tak trzyma że prędzej się styro rozleci niż klej puści ale co będzie za 10 czy 20lat? czy wtedy też będzie trzymać? no chyba że tak jak pisał mekava grzebieniem klej na płycie rozprowadzić co czasowo powinno być szybkie i tak przykleić?

 

fachowcy wolą klej z worka, bo te piankowe faktycznie puchną i trzeba trochę więcej czasu poświęcić na korygowanie położenia. ale szlifować nic nie trzeba jeśli się postarają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fachowcy wolą klej z worka, bo te piankowe faktycznie puchną i trzeba trochę więcej czasu poświęcić na korygowanie położenia. ale szlifować nic nie trzeba jeśli się postarają :)

 

a jak się trochę odczeka aż ta piana przestanie rosnąć to też może wypchać płyty styropianowe? ja planuję sam robić więc jak pianą da radę to zrobić dobrze to dla mnie to będzie sporo szybciej i łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos gdzies pisal, ze przyklejal po kilka plyt w rzedzie, a potem po paru minutach wracal do poczatku i dociskal plyty.

 

poczytaj jeszcze tutaj:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?218170-Test-klej%C3%B3w-do-styropianu-%28subiektywny%29

Edytowane przez karolek75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy dobry, szbkowiązacy klej (InstaStik firmy Dow) i nie za niska temperatura (optymalnie 18-22C) i pod warunkiem, że po nalozeniu kleju odczeka sie z 40s, to po przyklejeniu plyty i dociśnieciu przez jakies 20s nic się już nie zmienia w jej położeniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy dobry, szbkowiązacy klej (InstaStik firmy Dow) i nie za niska temperatura (optymalnie 18-22C) i pod warunkiem, że po nalozeniu kleju odczeka sie z 40s, to po przyklejeniu plyty i dociśnieciu przez jakies 20s nic się już nie zmienia w jej położeniu.

 

kleiłeś dokładnie tym i temu polecasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę czasu mi to zajęło ale z grubsza zrobiłem sobie projekt konstrukcji z silki xelli w module. do tego nie licząc łączenia z ścianą wewnętrzną nośną będą wykorzystane tylko bloczki całe i połówkowe albo raczej mam taki plan a co będzie to czas pokaże. ściany nośne będą z bloczka o grubości 18cm. takie będą wymiary zewnętrzne konstrukcji nie licząc ocieplenia i tynków. tu się skupiłem na tym jak będę murować.

wymiary silka.jpg

przyjąłem że 3 bloczki dają długość 1m czyli tak jak podaje producent wiec szerokość domu to 33bloczki (11m) i jeszcze nie wolno zapomnieć o przesunięciu o te 1,4cm na stronie więc łącznie szerokość będzie 1102,4cm. więc zacznę w narożniku od tej ściany. do niej pójdą ściany boczne i tu patrząc od strony południowej w której są otwory pod okna tarasowe pójdzie 13 bloczków (433,3cm) czyli 12bloczków da 4m i do tego jedna długość bloczka da tą długość. następnie pójdzie ściana wewnętrzna nośna i ona będzie szła równolegle do ściany południowej tak samo czyli zaś 33 bloczki (11m). potem ściana na drugą część budynku czyli na północną i tu pójdzie 10 bloczków (333,3cm) czyli 9 bloczków da 3m plus jedna długość bloczka. w porównaniu do poprzedniej wersji którą podawałem na BK nowy.dom.pasywny.parter.jpg to część południowa się trochę powiększy a północna zmniejszy ale mi to pójdzie kosztem holu niż pomieszczeń północnych wiec wiele nie stracę na funkcjonalności. nie wrzucałem projektu na garaż bo z czego pójdzie to się zobaczy i ma to drugorzędne znaczenie bo i tak będzie na swojej niezależnej konstrukcji. cdn.

Edytowane przez kamilb1987b
błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz wizualne zdjęcia i tłumaczenia.

1) pierwszą warstwę zacznę od bloczka o wysokości dwa razy mniejszej niż standardowe 20cm czyli 10cm warstwa.01.jpg

tutaj będzie sprawa dość prosta jeżeli chodzi o długości bloczków ale wiadomo pierwsza warstwa najważniejsza więc tu użyje niwelator który kupię na samym początku już do płyty fundamentowej aby wyszło równiutko. jak na pierwszą warstwę przystało będzie na zaprawie tradycyjnej plus praca z niwelatorem i mam nadzieję że będzie ok. pierwszą warstwę na pewno z pomocą będę robić bo co dwie głowy to nie jedna a jak będzie ich więcej to jeszcze lepiej. niby przedstawiciel xelli może być przy układaniu pierwszej warstwy aby było dobrze i jak to nie będzie zaporowa cena to skorzystam tym bardziej że z pomocą rodziny będę działać i to pewnie starczy ale nigdy nie zaszkodzi chociaż jeden fachowiec. może to będzie ten który będzie korygować projekt pod moduł na etapie projektowania przez architekta. czas pokaże. cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) druga warstwa będzie szła już z pełnej wysokości bloczka. na pewno to będzie minimum cienka zaprawa klejowa a jeszcze muszę się zastanowić nad pianą do klejenia bo też są. będę musiał porozmawiać z fachowcem z xelli i na składzie to się jeszcze zobaczy jak będzie. wizualnie tak to będzie

warstwa.02.jpg

3,4,5) kolejne warstwy do 5 będą szły normalnie

warstwa.03.jpgwarstwa.04.jpgwarstwa.05.jpg

temu od pierwszej zacznę od połówki bo da to wysokość ok.90cm więc pod okno idealnie

6) warstwa.06.jpg po prawej stronie widać już gdzie będzie otwór pod okno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7) warstwa.07.jpg a tu po lewej stronie zacznie się drugie okno. celowo będzie wyżej bo tam będzie kuchnia i chcę aby okno było wyżej nad szafkami aby się tak nie brudziło albo przynajmniej mam taką nadzieję. te okno będzie o długości 5 i pół bloczka czyli ok.183,4cm a okna po prawej stronie będą miały otwór 4 i pół bloczka czyli 1,5m

8-11) kolejne warstwy będą szły aż będzie wysokośc pod drzwi wejściowe czyli jakieś 210cm

warstwa.08.jpgwarstwa.09.jpgwarstwa.10.jpgwarstwa.11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12) warstwa.12a.jpgwarstwa.12b.jpg to będzie poważniejszy przystanek w murowaniu bo będzie trzeba zrobić nadproże. można to zostawić na koniec i wylać je wraz z wieńcem ale to nie ma znaczenia. i tak będzie trzeba to przygotować prędzej czy później a tak mi było wygodnie po kolei przedstawić.

13) następnie będę miał dwa wyjścia albo tu zaczynam z wieńcem już i trochę niższe okna będą albo tak jak na zdjęciu daję bloczek 1/2h czyli 10cm.

warstwa.13.jpg tu pierwsze skrzypce będą grać warunki dostawy. chodzi o to ze zamawiać chyba trzeba takie całymi paletami więc będę musiał je zużyć jak już będą. można też zrobić normalnie wieniec zamiast tej warstwy i pod okna podwyższenie zastosować. to się jeszcze zobaczy. nie mam ciśnienia że musi być tak a nie inaczej. jak będzie ta warstwa z bloczka niższego to rozważam że może być dawany na zaprawie tradycyjnej aby w razie czego jeszcze wyrównać ewentualne odchyłki na wysokościach jeżeli wystąpią a jak będzie fajnie równiutko to na cienkiej spoinie.

14) zwieńczeniem tego będzie wieniec na wysokość 35cm warstwa.14.wieniec.jpg przy okazji wieniec będzie nadprożem do okien abym nie musiał ich za dużo robić.

warstwa.15.a.strop.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15) oczywiście finishem parteru będzie strop monolityczny warstwa.15.a.strop.jpgwarstwa.15.b.strop.jpg jego grubość będzie min12cm. powinno to wystarczyć przy moich rozpiętościach. to też będzie ważna sprawa z kanałami wentylacyjnymi. muszę się zastanowić czy mogą być zatopione w stropie a jak mogą być to jaka musi być grubość stropu. bo jak przykładowo grubość 15cm na to pozwoli to zrobię taką grubość. nie wiem jak to będzie z zbrojeniem bo konstrukcja jest najważniejsza i jak ktoś ma wiedze na ten temat i może się nią podzielić to będę wdzięczny. ale konstruktor będzie miał jak zawsze ostatnie słowo decydujące. jak się będzie bać bo tak nie robił a ktoś z was to robił i nie ma z tym problemu to muszę mieć argumenty aby go przekonać.

na zdjęciu widoczny jest jeszcze otwór pod schody które też będą wylewane wraz z stropem no chyba że cena u stolarza będzie ciekawa za schody to się jeszcze zastanowię. zrobienie schodów pewnie nie jest trudną sztuką ale na pewno czasochłonną a potem i tak je trzeba jakoś wykończyć aby to wyglądało przyzwoicie i to też trzeba brać pod uwagę. ale też jak schody będą wylane wraz z stropem to będzie można się po nich poruszać normalnie pracując na pietrze a nie cackać się z drabiną. zawsze jak kasa przyciśnie to będzie można dać jakąś wykładzinę i też się przeżyje jakiś czas a na gotowe schody trzeba czekać na wykończenie domu i jak wtedy kasa będzie blokować to nie będzie że boli tylko musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piętro domu:

16) w zależności co będzie z stropem i jak będzie rozwiązana wentylacja będzie zależeć jak będzie wyglądać pierwsza warstwa piętra. zmierzam do tego aby było tak samo jak na parterze. jeżeli kanały nie poprowadzę w stropie tylko będą musiały iść na nim to muszę wziąć pod uwagę że dam 13cm styro w dwóch warstwach 8cm i 5cm. w 8cm schowam fajnie kanały a na to dam 5cm płyty aby wyrównać wszystko. na to pójdzie do 8cm wylewki z zatopionymi rurkami do wodnej podłogówki. więc pierwszą warstwę zrobię z pełnego bloczka 20cm i dzięki styro i wylewce będę miał jakby stan 0 z płyty na parterze czyli analogicznie do początku pierwszej warstwy parteru dam niższy bloczek 10cm warstwa.16.jpg. jeżeli kanały schowam w stropie to dam 5cm styro i wylewkę do 6cm. dzięki temu pod okna południowe pierwszą warstwę zrobię z niższego bloczka a na reszcie z pełnego i będzie wyglądać tak jak na zdjęciu.

17-20) warstwa.17.jpgwarstwa.18.jpgwarstwa.19.jpgwarstwa.20.jpg

tu normalnie będzie szło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20,21) warstwa.20.jpgwarstwa.21.jpg zwykłych okien tu nie będzie dużo. praktycznie to po lewej stronie będzie jedno w łazience i na hol, a od północy to wyjście będzie na taras nad garażem z pralni, okienko na schody aby dodać trochę światła naturalnego i aby sztucznie nie trzeba było cały czas doświetlać. wiem że sa żarówki energooszczędne i różne sposoby na czujkę ruchu i czujki będą gdy będzie ciemno ale w ciągu dnia przyda się naturalne doświetlenie. i jeszcze jedno okienko z łazienki można powiedzieć małżeńskiej. wiem że to bilans psuje takie okna północne ale tu myślę że też przyda się naturalne doświetlenie. na noc rolety będą się zamykać więc nikt mnie nie będzie podglądać pod prysznicem:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...