Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Zwieńczeniem tego będzie ułożenia zbrojenia i zalania go betonem o grubości 25cm układanka16.jpg

Płyty XPSu będą frezowane wiec klejenie będzie na frazie a do bocznych płyt będzie trzeba też po bokach na tych płaski dać klej aby też tak to połączyć. Ze względu na frez kupię też sobie XPS o grubości 5cm bez frezu i będę z niego wycinać paski do wypełnienia uskoku w frazie. Na te boczne płyty to nie będzie konieczne bo to wytnę z jednej strony dłuższej i przykleję do drugiej. W ten sposób zaizolowana płyta będzie miała 55cm wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dzięki za wyjaśnienie, fajne obrazki, w czym robisz?

Po zalaniu z gruszki dolna płyta nie odjedzie od ścianek pionowych? Pionowe ścianki pewnie zadeskujesz?

 

Wszystko w sweet home 3D robię i temu są pewne ograniczenia. Ale muszę się nauczyć rysować w AutoCad. Na szczęście brat mówił że w szkole miał obsługę tego programu więc tam będę próbować.

Wszyscy robią podobnie i jakoś im się to trzyma więc myślę że nie odejdzie. Albo deskami to wzmocnie albo zasypię ziemią czy piaskiem wokół. W każdym bądź razie tak to planuję. Jak chcesz wiedzieć jak to w praktyce wygląda to pytaj tych co już robili płyty i jakie mają z tym doświadczenie bo mi się teoretycznie wszystko fajnie mówi ale co będzie to się okaże przy budowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli aż tak bardzo się boisz mostków termicznych, i chcesz wylewać chudy beton, aby kleić boki izolacji do niego, pomyśl nad kupnem kształtek od firmy IZODOM2000:

http://www.vega-system.pl/index.php/izodom2000-ksztaltki

 

Nie koniecznie musisz całą płytę wykonać na tych kształtkach. Pomyśl tylko o brzegowych elementach + jedna warstwa tych płyt poziomych. Resztę wypełnienia, wykonasz ze standardowego XPS-a aby było taniej.

 

3 warstwy izolacji termicznej (tak jak planujesz) są zupełnie zbędne. Wystarczą dwie warstwy z frezem. Nie ma szans na mostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli aż tak bardzo się boisz mostków termicznych, i chcesz wylewać chudy beton, aby kleić boki izolacji do niego, pomyśl nad kupnem kształtek od firmy IZODOM2000:

http://www.vega-system.pl/index.php/izodom2000-ksztaltki

 

Nie koniecznie musisz całą płytę wykonać na tych kształtkach. Pomyśl tylko o brzegowych elementach + jedna warstwa tych płyt poziomych. Resztę wypełnienia, wykonasz ze standardowego XPS-a aby było taniej.

 

3 warstwy izolacji termicznej (tak jak planujesz) są zupełnie zbędne. Wystarczą dwie warstwy z frezem. Nie ma szans na mostek.

 

Kupiłbym te kształtki gdyby były dwa razy tańsze a tak to się nie opłaca. Można też z dwóch warstw zrobić na podłodze ale wtedy styropian brzegowy z EPSa można zrobić i wtedy bez chudziaka obwodowo zrobi się mały rowek, wypełni zaprawą i na tym posadzi styropian coś podobnie jak sadysta robił u siebie. Faktycznie przy domu piętrowym te 20cm wystarczy ale to wszystko zależy od OZC. W przyszłości jak będzie trzeba jeszcze bardziej docieplić dom to w podłodze się już tego nie da zrobić wiec temu też warto z góry zrobić lepiej na przyszłość. Więcej izolacji nigdy nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elementy sie nie skleja tylko laczy na zamek jak klocki lego. Ale te ksztaltki wyjda z wda lub trzy razy drozej niz luzem kupiony styro z klejem. Jak chcialbys aby Ci wszystko ekipa zrobila to wtedy moze byc to oplacalne bo szybciej sie robi a czas to pieniadz w tym przypadku wiec ksztaltki wyjda drogo ale robocizna mniej wiec warto spytac o plyte na gotowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłbym te kształtki gdyby były dwa razy tańsze a tak to się nie opłaca. Można też z dwóch warstw zrobić na podłodze ale wtedy styropian brzegowy z EPSa można zrobić i wtedy bez chudziaka obwodowo zrobi się mały rowek, wypełni zaprawą i na tym posadzi styropian coś podobnie jak sadysta robił u siebie. Faktycznie przy domu piętrowym te 20cm wystarczy ale to wszystko zależy od OZC. W przyszłości jak będzie trzeba jeszcze bardziej docieplić dom to w podłodze się już tego nie da zrobić wiec temu też warto z góry zrobić lepiej na przyszłość. Więcej izolacji nigdy nie zaszkodzi.

ale ja nie mówię żeby dawać tylko 20cm izolacji. Możesz dać i 30cm, ale w dwóch warstwach. O to mnie chodziło :)

 

Kształtki są drogie - to prawda. Ale eliminują całkowicie możliwość wystąpienia mostków termicznych. Zamieniając jednak XPS boczny na te kształtki, i rezygnując z chudziaka różnica w cenie nie powali.

A pod płytę dasz już klasyczny XPS a nie te płyty z IZODOM2000.

 

Odpowiadając na pytanie kolegi z wcześniejszego postu: płyta wykonana całkowicie na systemie IZODM2000 jest około 10% droższa od tej na XPS z płyt nie kształtowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja nie mówię żeby dawać tylko 20cm izolacji. Możesz dać i 30cm, ale w dwóch warstwach. O to mnie chodziło :)

 

Kształtki są drogie - to prawda. Ale eliminują całkowicie możliwość wystąpienia mostków termicznych. Zamieniając jednak XPS boczny na te kształtki, i rezygnując z chudziaka różnica w cenie nie powali.

A pod płytę dasz już klasyczny XPS a nie te płyty z IZODOM2000.

 

Odpowiadając na pytanie kolegi z wcześniejszego postu: płyta wykonana całkowicie na systemie IZODM2000 jest około 10% droższa od tej na XPS z płyt nie kształtowanych.

 

Dając boczne w dwóch warstwach po 10cm też się wyeliminuje mostki a nawet jak jakiś mały wacik ucieknie to nie zaszkodzi.

Myślę że cenowo to raczej znacznie drożej wyjdzie niż tylko 10%. Jak dobrze pamiętam to kiedyś pani przez telefon mówiła coś o cenie 2000zł za 1m2 płyty ale nie pamiętam zbyt dobrze a za te pieniądze to się kupi XPS, klej do niego i stal do zbrojenia. Czasowo ekipa w dzień lub dwa ułoży XPSa więc dając IZODOM2000 zyska się dniówkę więc max 1k a jeszcze trzeba policzyć całą resztę. Skromnie licząc z kształtkami to z 30% drożej wyjdzie. Trzeba sobie samemu odpowiedzieć czy chce się dopłacić do tego interesu z 5-8k czy te pieniądze lepiej przeznaczyć na co innego.

Ja już jednak rezygnuje z myśli o chudziaku pod płytą bo skoro mówicie że na piasku też równo wyjdzie to tak musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dając boczne w dwóch warstwach po 10cm też się wyeliminuje mostki a nawet jak jakiś mały wacik ucieknie to nie zaszkodzi.

Myślę że cenowo to raczej znacznie drożej wyjdzie niż tylko 10%. ...

 

...w moim przypadku dla płyty pod częścią pasywną czyli około 89m2 izodom a xps wyszło 18% różnicy dla samego materiału na korzyść xps, ja zdecydowałem się na izodom, a pod pozostałą częścią xps ale możliwe że dokupię krawężniki wykorzystując rozwiązanie sugerowane przez vega1

 

...i taka drobna uwaga, Kamil jak już coś porównujesz to rób to precyzyjnie a nie "jak dobrze pamiętam to kiedyś pani przez telefon mówiła" ;) cenniki izodomu można uzyskać pisząc krótkiego maila do producenta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem co mówię :)

W marcu będziemy wykonywa płytę w systemie IZODOM2000. Inwestor poprosił o kalkulację i w stosunku do płyty na XPS ta na IZODOM2000 wyszła 10% drożej.

 

Skoro tak mówisz tzn że tak jest. Jesteś bardziej w tym obcykany. Z ciekawości wyślę im zapytanie na ich kształtki. Jakieś 40km ode mnie jest firma która w tym systemie buduje całe domy to wyślę im zapytanie na płytę i na cały dom aby mieć porównanie cenowe i żeby wiedzieć jak się sprawy mają bo może przez brak wiedzy w tym temacie zawyżam szacunki cenowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz trochę się pobawiłem z projektem ale tym razem zrobiłem te same odległości okien południowych do ścian w taki sposób że jest po 75cm z jednej i drugiej strony. Tu przyjąłem odległości do muru nie licząc tynków więc powierzchnie użytkowe trochę się zmniejszą ale łatwiej jest to sobie wyobrazić. Szerokość między ściana południową a północną zrobiłem na 8m aby było równo, a ścianę wewnętrzną nośną ustawiłem w odległości od północnej o 350cm więc od ściany południowej zostało 432 bo ściana wew. będzie z silki gr.18cm. Zewnętrzne też z tej silki i na to 30cm styro grafitowego. Wiem że pisałem ostatnio o 50cm ale to nie będzie takie proste więc o domu autonomicznym pomyślę po OZC i czy to będzie możliwe. Na razie z domem jestem bliżej pasywnego niż autonomicznego. Bez zmian pozostaje kwestia z garażem i wiatrołapem jako nieogrzewane pomieszczenia na niezależnym fundamencie. W tej kwestii nie mam już wątpliwości że tak musi być i będzie dobrze. PASYWNIAK.PARTER.POWIERZCHNIA.jpgPASYWNIAK.PIĘTRO.POWIERZCHNIA.jpg w sumie powierzchni ogrzewanej wyszło mi ok.163m2 wiec całkiem sporo. Można byłoby zmniejszyć domek o jakieś 10m2 i nad tym się zastanawiałem ale obawiam się że mogłoby być ''niewygodnie" bo przykładowo musiałbym skrócić go więc pokoje wyszłyby węższe a tak to mają 3,5m szerokości a to jest optymalna szerokość. Szerokość domu też można zmniejszyć ale będzie to mało komfortowe dla tego projektu. Parę dni temu miałem już prawie gotowy projekt o szerokości 8,18m czyli od południowej ściany do wew 4,5m i od północnej do wew 3,5m ale postanowiłem zmniejszyć do łącznie 8m bo w salonie szerokość 4.32m mi wystarczy a zawsze to trochę mniejszy metraż, ale i tak 163m2 to całkiem sporo. Mam tylko nadzieję że się uda osiągnąć zamierzały cel. Jeszcze w porównaniu do poprzednich zdjęć bo ten projekt wizualnie nie będzie się różnić więc nie robiłem nowych zdjęć wyglądu z zewnątrz i wewnątrz bo będą takie jak poprzednio. Tylko zrobiłem jedno zdjęcie aby pokazać dokładniejsze rozwiązanie tarasu nad garażem pasywniak nowy.1.jpg więc chodzi o to co nie raz sugerowaliście aby barierka balkonu była na murku bo zawsze pokazywałem ją jako na stropie garażu a murek musi być chociaż nieduży.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem co mówię :)

W marcu będziemy wykonywa płytę w systemie IZODOM2000. Inwestor poprosił o kalkulację i w stosunku do płyty na XPS ta na IZODOM2000 wyszła 10% drożej.

 

...w moim przypadku dla płyty pod częścią pasywną czyli około 89m2 izodom a xps wyszło 18% różnicy dla samego materiału na korzyść xps

 

Jaki XPS jest porównywany do izolacji IZODOM2000 ? STYRODUR 3035CS?

Edytowane przez Drops2
dodalem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cennik firmy Izodom2000 jest ogólnie dostępny. Na życzenie, mogę podesłać komuś na maila.

 

Dzięki za cennik, teraz podsumowanie.

Z tego co piszą to podstawowy pustak MC2/25 kosztuje brutto 51zł. Ma on po 5cm izolacji między betonem więc łącznie 10cm. Jest to podstawowa kształtka i pewnie na wzór zwykłego styropianu o lambdzie 0,040. Taki styropian za kubik kosztuje max 140zł więc jedna płyta o powierzchni 0,5m2 i grubości 10cm kosztuje 7zł. Jakby nie patrzyło się na cennik to 7zł jest o wiele mniej niż 51zł. Wiem że w kształtce jest to udogodnienie że nie trzeba tego docieplać jeżeli komuś wystarczy takie U ściany. Też trzeba wypełnić betonem i zbrojeniem te kształtki a to nie będzie tańsze od typowej silki, mam tu na myśli stal+beton+pompa o betonu albo bardzo cenowo podobne. Jeżeli podstawowa kształtka jest taka droga to na resztę nietypowych to nawet szkoda patrzeć. Już lepiej murować z silki, kupić sobie rusztowanie i ocieplić dom lub ekipę do tego wynająć i będzie pewnie to z dwa razy taniej niż systemem izodom. Bogatemu nikt nie zabroni ale mówienie że to jest trochę drożej to jest jawne kłamstwo. sam styropian jest tańszy o 700% a skąd się bierze to trochę drożej? Przy płycie fundamentowej dla takiego samego U izodom też wychodzi drożej z 2-4razy bo XPS jest droższy od EPSa. Nie zarzucam Tobie kłamstwa bo nie pisałeś że system izodom jest trochę droższy od tradycyjnego albo ja tego nie widziałem. System z styropianem od środka też nie jest doskonały i na pasywny uważam że się nie nadaje i tak reklama jest przereklamowana. To jest dobry system dla klientów z grubym portfelem i nic poza tym. Jakbym chciał izolację od środka to zrobiłbym dom szkieletowy gdzie cała ściana jest z izolacji a dom w tej technologi wyjdzie taniej i znacznie szybciej ale tego nie zachwalam. Jak izodom spuści z ceny o połowę to wtedy można się nad tym zastanowić czy warto spróbować bo wtedy może będzie to opłacalne ale nie wiem czy z izolacją od środka zrobi to furorę bo styropianem odcina się możliwość akumulacji a jak ktoś chce dom murowany to na tą akumulację właśnie liczy i nie chce się od niej odcinać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sobie dokładnie parametry tych klocków w wersji z grafitem (NEOPOR). Myślę że się zdziwisz. Ja nie pisałem, abyś budował dom z IZODOM-u. Zasugerowałem Ci, żebyś pomyślał nad zakupem samych kształtek brzegowych do płyty fundamentowej - celem eliminacji mostka termicznego.

 

Nie zamierzam tu nikogo na ten system namawiać. Nie taki był mój cel, jednak podawane przez Ciebie kalkulacje są... nieobiektywne. Moim zdaniem, nie zadałeś sobie trudu, aby rzetelnie policzyć różnicę budowy domu tym systemem i porównać to do innej technologii. Fakt - będzie drożej tak jak piszesz. Ale zapewniam Cię, że różnica nie będzie tak gargantuiczna jak tu sugerujesz.

 

No ale to już nie istotne. Każdy robi wg. siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sobie dokładnie parametry tych klocków w wersji z grafitem (NEOPOR). Myślę że się zdziwisz. Ja nie pisałem, abyś budował dom z IZODOM-u. Zasugerowałem Ci, żebyś pomyślał nad zakupem samych kształtek brzegowych do płyty fundamentowej - celem eliminacji mostka termicznego.

 

Nie zamierzam tu nikogo na ten system namawiać. Nie taki był mój cel, jednak podawane przez Ciebie kalkulacje są... nieobiektywne. Moim zdaniem, nie zadałeś sobie trudu, aby rzetelnie policzyć różnicę budowy domu tym systemem i porównać to do innej technologii. Fakt - będzie drożej tak jak piszesz. Ale zapewniam Cię, że różnica nie będzie tak gargantuiczna jak tu sugerujesz.

 

No ale to już nie istotne. Każdy robi wg. siebie.

 

Nie sprawdzałem dokładnie różnicy w cenie bo nie ma takiej potrzeby. Jeżeli podstawowa kształtka która przez to że jest podstawowa powinna być najtańsza jest taka droga to na co mam patrzeć? Wiadomo że narożniki będą znacznie droższe, nadproża też itp. bo to mniej typowe więc cena będzie rosła a nie malała. Nie chce tych narożników bo są zdecydowanie za drogie i nie ma to sensu ekonomicznego. Nawet jeżeli chodzi o eliminację mostków to wystarczy brzeg płyty zrobić w dwóch warstwach na mijankę i mostki się wyeliminuje lub użyć płyty frezowane.

Ale jeżeli mogę Cię prosić o opinie to chciałbym abyś podpowiedział czy tak można zrobić płytę płyta,opcja.jpg tu chciałbym brzegowo zastosować EPSa który jest znacznie tańszy od XPSa ale on będzie miał wysokość 50cm a XPS ma 60cm więc EPSa zastosuje nie frezowanego bo przez frez odpadłoby 5cm więc przy 30cm zostanie miejsca tylko na beton o grubości 20cm a to może być za mało pod masywny dom z silki więc pod ściany nośne można zostawić przerwę w izolacji na to aby w tym miejscu było więcej betonu a pod resztą pod którą będą mniejsze obciążenia zastosować EPS150 i będzie on znacznie tańszy od XPSa i taki EPS też pójdzie na brzegi. Dzięki temu można trochę zaoszczędzić, szacuję że jakieś 2k. Co o tym myślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypadałoby to samo zrobić pod ewentualnymi ścianami nośnymi wewnętrznymi (jeśli będą). W rozwiązaniu o które pytasz, będzie kłopot z ułożeniem izolacji bocznej, tak aby była równo i ładnie. Chyba że, wylejesz płytę do szalunku a boki dokleisz po betonowaniu.

 

Powiedz mi, jaki chcesz osiągnąć współczynnik przenikania ciepła, dodając do 20cm XPS-a te 10cm EPS?

 

Poza tym, płyta 20cm jest najczęściej w zupełności wystarczająca pod dom z silikatów. W zależności jednak, ile instalacji tam chcesz "upchać"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypadałoby to samo zrobić pod ewentualnymi ścianami nośnymi wewnętrznymi (jeśli będą). W rozwiązaniu o które pytasz, będzie kłopot z ułożeniem izolacji bocznej, tak aby była równo i ładnie. Chyba że, wylejesz płytę do szalunku a boki dokleisz po betonowaniu.

 

Powiedz mi, jaki chcesz osiągnąć współczynnik przenikania ciepła, dodając do 20cm XPS-a te 10cm EPS?

 

Poza tym, płyta 20cm jest najczęściej w zupełności wystarczająca pod dom z silikatów. W zależności jednak, ile instalacji tam chcesz "upchać"?

 

Oczywiście że pod wewnętrzną nośną będzie tak samo. Czemu będzie problem z boczną izolacją? Normalnie się ją ułoży jako pierwszą i w środku wypełni izolacją poziomą.

Chce osiągnąć U=0,08W/m2

Myślisz że grubość płyty 20cm wystarczy? Jedynie co bym chcial upchac to wodną podłogówkę w niej i być może centralny odkurzacz bo rury kanalizacyjne będą pod płytą i nie wiem jak z rurami od cwu ale je chyba w ścianach można pociągnąć lub jakoś tako.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...