Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Toś odkrył Ameryke :)

 

Tylko, ze wczesniej rozmawialiśmy o ścianach z takim samym U

 

Masz rację i jeszcze muszę przyznać że ściana z BK gr.24cm + 25cm styro grafitowego ma podobne U do ściany z silki o gr.18cm + 30cm styro grafitowego. Jedynie z silką gr.18cm BK może jakby konkurować z współczynnikiem przy tej samej grubości przegrody. I jedynie taka grubość silki ma sens bo gr.24cm to jest już znacznie gorsza i nieopłacalna. Temu rozważam jedynie silke gr.18 a gr.24cm odrzuciłem na wstępie. W akumulacji i jej korzystaniu nie ma znaczenia czy mur z cegły ma 50cm czy 18cm bo w akumulacji wykorzystuje się jakieś 10cm przegrody od strony wewnętrznej domu a zbyt gruby mur to większe straty niż korzyści. Nawet bloczki ytonga te które niby nie wymagają dodatkowej izolacji nie są dobre bo ściana z silką + 20cm styro ma lepsze U niż ytong o grubości 40cm wiec to jest bezsensu i przyniesie więcej strat niż zysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo... w tym wątku była już przedstawiona "teoria wiecznych strat", wedlug ktorej sciana z silikatu bedzie traciła więcej ciepła, niz ściana z BK, mimo, iż będę posiadać takie same U.

 

Ano będzie. Wszystko zależy od sposobu zamieszkiwania. Jeśli budujesz dom pasywny, i potrzebujesz grzać tylko od 16:00 - 22:00 to przy budynku z SILKI względem styropianowca typu popup-house straty dobowe będziesz miał większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano będzie. Wszystko zależy od sposobu zamieszkiwania. Jeśli budujesz dom pasywny, i potrzebujesz grzać tylko od 16:00 - 22:00 to przy budynku z SILKI względem styropianowca typu popup-house straty dobowe będziesz miał większe.

 

Tak, ale to dlatego, ze średnia delta AT jest większa.

Tylko, że nie o tym była dyskusja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nikogo nie będzie w domu bo przykładowo ferie, wyjazd z domu itp to sobie w domu i tak obniżysz temperaturę o 5st bo po co to grzać jak nikogo nie ma a na dzień przed przyjazdem ustawi się aby grzało więc do 19st na pewno dogrzeje nawet przy takim mrozie a i tak nikt nie dobiera mocy grzewczej na styk tylko każdy robi trochę więcej. To że dom będzie potrzebować obciążenie 10W/m2 a system grzewczy będzie dawać przykładowo 30W/m2 nie oznacza że zje 30W/m2 tylko krócej będzie grzało i szybciej czyli będzie jakby pykać co parę minut na chwilę.

 

ja to wszystko wiem, tylko chciałbym się dowiedzieć czy obciążenie jest liczone przy zyskach bytowych czy bez nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stąd pasywny = apteka ..

dokładnie trzeba przewidzieć co wystąpi, co nie ..

 

A patrząc na samogrzejność to też trzeba wiedzieć jakie będą zyski i czy one wystarczą do zapewnienia komfortowej temperatury. Każdy dom ma straty i nie da się osiągnąć zerowych strat. Jedynie można tak zaizolować dom aby mimo minimalnych strat to zyskami bytowymi czy słonecznymi kompensować te straty aby nie było potrzeby sztucznego dogrzewania pomieszczeń bo jak sam piszesz GRZANIE=STRATA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj padł piec u Teściów, od rana do dziś do 14 .. nie było grzania ..

i temp spadała od +21 na +16 gdzie dom ma zapotrzebowanie 350 W/K czyli przy +2 st=6,3 kW czyli jak by nie było 3,5 x tego co u mnie przy -30 ..

a mino tego w pokoju komputer + lampka utrzymały temp .. to znaczy iż spokojnie na bytowych zyskach pojedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj padł piec u Teściów, od rana do dziś do 14 .. nie było grzania ..

i temp spadała od +21 na +16 gdzie dom ma zapotrzebowanie 350 W/K czyli przy +2 st=6,3 kW czyli jak by nie było 3,5 x tego co u mnie przy -30 ..

a mino tego w pokoju komputer + lampka utrzymały temp .. to znaczy iż spokojnie na bytowych zyskach pojedzie.

 

Ale jezeli chodzi o obciazenie cieplne to do jego obliczen nie wlicza sie zyski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na lato mam taki sposób aby za dużo słońca nie wpuścić do domu więc okapy będę miał i liczę na to że wentylacja z gwc pozwoli schłodzić domek.

Dowiedziałem się dziś ciekawych rzeczy z oknami. Otóż widziałem że aluplast ma takie coś http://www.aluplast.com.pl/index.php?module=katalog&kategoria=33&grupa=6&podgrupa=9&strona=1&id=44. Zadowolony jadę do firmy okmar która robi na ich profilach i się pytam o to a gościu zrobił wielkie oczy co ja tu mu za dziwy prawię. Ja sobie myślę o nim co to za gość skoro nie wie co jego producent ma w ofercie. Wysyłam mu mailem tego linka co wam a on mi odpisuje że takiego czegoś nie robią. Pytam dlaczego skoro to jest na stronie aluplasta to mówił że to jest specjalna technologia i tego nie robią. Zdziwiony dzwonię do aluplasta i pytam czy to mają tylko na stronie a w ofercie nie i mówi mi doradca techniczny że to mało firm robi bo po zrobionym oknie robi się otwory i aplikuje pianę do środka czyli sobie myślę że to jest to nad czym sam się długo zastanawiałem. Więc mówię gościowi że to sobie mogę sam przecież zrobić a on na to że to nie jest takie proste bo do tego potrzeba pianę dwuskładnikową a piany do okien są jednoskładnikowe (nie wiem o co z tym chodzi ale muszę poszperać w sieci) i trzeba wiedzieć ile tej piany wstrzyknąć aby nie była za dużo czy za mało. Podał mi namiary na dwie firmy co to robią i będę się ich o to pytać.

Ale i tak chyba będę musiał spróbować sobie samemu to zrobić bo znając życie takie pianowanie przez firmę tanie to nie będzie. Z drugiej strony trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy warto w to się bawić. U siebie jak miałbym takie profile to współczynnik na całe okno byłby lepszy o jakieś 0,15W/m2 okna więc dla 40m2 zyska się 6W na K. Krótko mówiąc przy obciążeniu cieplnym jak się liczy starty to odliczy się jakieś 240W a to da 1,5W/m2 powierzchni domu mniejsze obciążenie. Nie wiem ile przez to się zmieni zapotrzebowanie ale pewnie to nie będzie znaczne a tym bardziej gdy zrobi się węgarek nachodzący na okno.

Ten doradca mówił też że producenci okien dają czasem wkładki z styropianu zamiast pianowania ale to już wiem i widziałem takie. Chyba już rozumiem czemu tak mało firm ma te wersje z izolacją w profilu. Jedynie albo samemu jakoś to spróbować zrobić albo w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie szkoda ci utraty gwarancji na okna robiac to samemu ? ?

 

No jest to pewne ryzyko i raczej nie warto no chyba że producent się na to zgodzi i nie będzie to miało wpływu na gwarancję. A jak nie to nie będę się w to bawić. Nigdy nie wiadomo czy coś tam źle nie skleją czy coś takiego a zawsze mogą to zwalić na pianę gdybym to zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...