Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zrobiłem jeszcze taki większy bardziej szczegółowy rysunek przedstawiający część w której widać strop domu i strop garażu. Myślicie że tak będzie dobrze?

[ATTACH=CONFIG]299470[/ATTACH]

 

...wg mnie ilość warstw do korekty, po co 3 cm jastrychu jak jest już 5 wylewki, po co ta druga warstwa styro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wg mnie ilość warstw do korekty, po co 3 cm jastrychu jak jest już 5 wylewki, po co ta druga warstwa styro?

 

Odpowiedź jest prosta, po to aby było tak samo jak na parterze. Na parterze mam płytę i na to pójdą bloczki ścienne i już się zacznie pod okna południowe otwór więc przerwa w bloczkach. Chcę aby okna południowe na parterze i piętrze miały jedna wysokość. Na parterze też muszę na płytę dać 3cm jastrychu aby złapać idealny poziom i na to pójdzie już podłoga. Na piętrze na podłodze będę chciał schować rurki od reku a one mają wymiar zewnętrzny 75mm więc na podłogę muszę dać warstwę styropianu o grubości 8cm a na to najlepiej drugą warstwę. Bloczek z xelli ma 20cm wysokości więc w tym wymiarze muszę zmieścić izolację i wylewkę aby było na równo i wtedy na to pójdzie już normalnie murowanie tak jak na parterze a jak na dole będzie jastrych to na górze też musi iść aby był tak samo. Więc temu tyle tego myślę zrobić. To będzie źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"jastrych" spotyka się z progiem ościeżnicy. Szkic ogólnie dość dobry, może kanały wentylacyjne potrzeba dać w środku stropu.

To samo z rurkami od wody. Cały dom będzie ok, kwestia dopracowania szczegółów.

Przy tym co można z tego wyciągnąć śmiało obciążenie winno wyjść poniżej 10 wat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"jastrych" spotyka się z progiem ościeżnicy. Szkic ogólnie dość dobry, może kanały wentylacyjne potrzeba dać w środku stropu.

To samo z rurkami od wody. Cały dom będzie ok, kwestia dopracowania szczegółów.

Przy tym co można z tego wyciągnąć śmiało obciążenie winno wyjść poniżej 10 wat.

 

Wiem że się spotka z progiem okna i temu też myślę o poszerzeniu w oknie tak aby podłoga była na równo z progiem i na to pójdzie wykończenie podłogi.

Jeszcze myślę o czymś takim szczegół3.jpg jeżeli faktycznie jest przesadzona ta grubość izolacji. Ale to jest szczegół.

Liczę sobie to w tym programie co mi podesłałeś i mały problem z oknami bo nie znam powierzchni szklenia i ram i nie wiem jaki przyjąć mostek liniowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przeszadzasz .. tylko zostaw sobie kwestię ogrzewania na po ..

bo rorzuzót wyników będzie jak z czeytaka.https://www.youtube.com/watch?v=xkfyx0Z-iJs

 

Liczę sobie to w tym programie co mi podesłałeś i mały problem z oknami bo nie znam powierzchni szklenia i ram i nie wiem jaki przyjąć mostek liniowy
0,03 dla ciepłej ramki między szybami, dla zimnej ponad 0,1 obwodu.

Lub oprzeć się na tym

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=290855&d=1415567687

tu mostki osadzenia okna, plus jeszcze mostek między szybami.

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil robi to co na 1 roku uczy się budownictwa ogólnego.. :) hydroizolacje w budownictwie, imo obowiązkowa lektura.

 

hydroizolacja tez jest ważna. Nad tym też się zastanawiam jak to zrobić aby było dobrze ale w sieci można znaleźć różne sposoby ale nie wiem który jest skuteczny. Wiele razy od ludzi słyszałem że jacyś sąsiedzi robili wszystko niby dobrze bo się znają ale i tak zacieka więc proste to nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hydroizolacja tez jest ważna. Nad tym też się zastanawiam jak to zrobić aby było dobrze ale w sieci można znaleźć różne sposoby ale nie wiem który jest skuteczny. Wiele razy od ludzi słyszałem że jacyś sąsiedzi robili wszystko niby dobrze bo się znają ale i tak zacieka więc proste to nie jest.

 

...czy dasz papę termozgrzewalną czy epdm czy też cos innego to w tym przypadku najważniejsze jest stosowanie się do technologii i dokładność jeszcze raz dokładność... przemyśl stosowanie płytek na zewnątrz bo to jeden z głównych elementów który jest u nas źle wykonywany, pomyśl nad jakąś alternatywą może zamiast warstwy dociskowej daj deski tarasowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy u Ciebie będzie ogrzewanie wodne podłogowe?

 

Tak jak kiedyś już wspominałem to jeżeli inaczej się nie uda to rurki do wodnej podłogówki pociągnę w płycie fundamentowej przy okazji zbrojenia i w wylewce na piętrze. Wtedy dam do 30cm styropianu na ścianach, może w płycie 20cm a w stropie pod strychem nieogrzewanym to wełny i granulatu jakieś 50cm. A zasilę to pompą ciepła, może spróbuję julę albo jakąś inną. Ale chcę spróbować dać 50cm styro na ściany, 30cm w płycie i jakieś 70cm w suficie i nie robić wodnej podłogówki z pompą. Wtedy w łazienkach kable i/lub grzejnik elektryczny a w reszcie nic. Jeżeli w zimie okaże się że jest za mała temperatura i nie da rady pasywnie to spróbuję w reku dać jakąś nagrzewnicę która będzie podgrzewać powietrze nawiewne z 16/17st na 20st i wtedy zobaczę jak się będzie sprawować. Jak to nie pomoże to wtedy w pokojach dam grzejniki elektryczne i z czystym sumieniem będę mógł powiedzieć że to czy tamto nie zdaje egzaminu. Przy dobrej izolacji straty będą tak małe że pewnie sporadyczne dogrzanie będzie potrzebne a to nie zje dużo prądu. Wtedy też nie będę musiał dawać jakiś droższych paneli czy płytek które się nadają pod podłogówkę więc na tym też się oszczędzi. A skoro przy ogrzewaniu podłogowym nie można czuć ciepłej podłogi to nie będzie mi robiło różnicy czy to będzie grzejnik czy podłogówka. Myślę że spróbuję zrobić w taki mało typowy sposób bo jak znajomym mówię że tyle planuje dać izolacji to przyjmują to z uśmiechem i nie chcą wierzyć że w takim domu będzie się dało żyć. Zawsze jest tekst że się podusimy w domu a jak mówię że będzie rekuperator od wentylacji to z braku wiedzy o nim kpią że nic nie da. A ja za to się śmieje z nich że oni będą wiecznymi palaczami w piecu a ja wtedy będę mógł sobie spokojnie odpoczywać po pracy i na to kichać. Ludzie się nie znają i uważają że to jest coś złego. Trzeba zbudować, zaprosić do domu w najgorsze mrozy i pokazać licznik co wskazuje i ile tego zejdzie bo inaczej chyba nie uwierzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest rozsądne wyjście, przy bardzo małych potrzebach masz proste alternatywy.

Okna, może rolety ? i inne rozwiązania; proste bez mechaniczne.

Reku to w sumie jedyna mechaniczna rzecz którą zaleca się.

 

i nie chcą wierzyć że w takim domu będzie się dało żyć
no tak bo jak by nie ich "oddychające" ściany to nie wiadomo by było.

Niech okna, drzwi, uszczelnią ma maksa i zobaczą czy im oddycha.

 

Ludzie się nie znają i uważają że to jest coś złego. Trzeba zbudować, zaprosić do domu w najgorsze mrozy i pokazać licznik co wskazuje i ile tego zejdzie bo inaczej chyba nie uwierzą.
ale problem jest też z doborem mocy kotła ! wyciąga Ci instalator katalog "defro" i pokazane jest dobieranie kotła do obciążenia 100 W/m2 :lol2: jak w porywach obciążenie wyliczone przezemnia na 350 W/K co daje przy -30 79 W/m2.

to już tak "naciągane" teraz cegły w piecu i heja.

 

Bardzo dobrą drogę obrałeś, weźmiesz np kredyt i nie będziesz się martwił czy zimno czy nie .. kiedyś dasz PV i będziesz

miał w rzopie cały świat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...czy dasz papę termozgrzewalną czy epdm czy też cos innego to w tym przypadku najważniejsze jest stosowanie się do technologii i dokładność jeszcze raz dokładność... przemyśl stosowanie płytek na zewnątrz bo to jeden z głównych elementów który jest u nas źle wykonywany, pomyśl nad jakąś alternatywą może zamiast warstwy dociskowej daj deski tarasowe...

 

Co do dokładności to wiadomo że trzeba. Dokładniej to myślałem tak aby po tym jak wyleje się strop na garażem i odczeka się to co trzeba i przyjdzie czas aby to zrobić to wymuruję murek z dwóch warstw bloczków czyli będzie jakieś 40cm od stropu. Obwodowo od środka na łączeniu strop z ścianą murku i izolacją domu to zrobi się taki skos do trójkąta z zaprawy. Na to powinna pójść folia paroizolacyjna (tak mi się wydaje). Potem ułoży się EPSa spadkowego i na moim tarasie który będzie miał w środku jakieś 6,5m długości, a musi być spadek 2% to na 1m 2cm wiec na 6,5m będzie 13cm. Wtedy w najwyższym punkcie przy domku powinno mieć 15cm a przy najniższym to 2cm a przy murku to myślę że powinno być jakieś korytko do którego woda będzie spływać i ono też powinno iść spadkiem na boki to rynien a stamtąd do odpływu. Jak będzie ten styro to chyba na to musi iść 2x papa zgrzewalna. Na to 5cm XPSu frezowanego a na niego folia i wylewka dociskająca o grubości do 5cm. Zastanawiam się jeszcze czy tej wylewki nie puścić z zbrojeniem rozproszonym ale rzadszym niż przy płycie aby nie robić przerw dylatacyjnych a to jakimś zraszaczem by się moczyło aby dobrze związało i przy okazji będzie testowanie jak woda spływa i czy nie zacieka. Jak będzie ok to na to płytki tarasowe a jak nie ok to jeszcze raz na to folia EPDM i wtedy deski tarasowe. Będę miał na to ewentualny zapas tych 5cm więc podejdzie. Oczywiście folie będą zachodzić na murek na górną część a na murku pójdzie blacha aby nie zaciekało a na murze od domu to będzie zachodzić jakieś30cm i też blachą się to wykończy i silikonem jakimś uszczelni łączenie blachy z murem domu a raczej z elewacją domu. Widziałem że to powinno zachodzić na mur przed ociepleniem ale że mój garaż będzie oddzielnie to będę musiał to zrobić inaczej. Myślisz że będzie to dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest rozsądne wyjście, przy bardzo małych potrzebach masz proste alternatywy.

Okna, może rolety ? i inne rozwiązania; proste bez mechaniczne.

Reku to w sumie jedyna mechaniczna rzecz którą zaleca się.

 

no tak bo jak by nie ich "oddychające" ściany to nie wiadomo by było.

Niech okna, drzwi, uszczelnią ma maksa i zobaczą czy im oddycha.

 

ale problem jest też z doborem mocy kotła ! wyciąga Ci instalator katalog "defro" i pokazane jest dobieranie kotła do obciążenia 100 W/m2 :lol2: jak w porywach obciążenie wyliczone przezemnia na 350 W/K co daje przy -30 79 W/m2.

to już tak "naciągane" teraz cegły w piecu i heja.

 

Bardzo dobrą drogę obrałeś, weźmiesz np kredyt i nie będziesz się martwił czy zimno czy nie .. kiedyś dasz PV i będziesz

miał w rzopie cały świat.

 

Z tymi PV to bardzo bym chciał ale z tego co jest na razie to jest to nieopłacalne. Rząd sobie kpi ustawiając to aby sprzedawać tak tanio prąd do elektrowni. Za zieloną energię bo tak to chyba można nazwać, to powinni kupować za o wiele większe pieniądze bo w końcu unia narzuca jakieś pakiety klimatyczne i to że ileś tam procent musi być prądu z zielonej energii a jak nie to kary się płaci. Dziwne że w Niemczech jakoś się opłacało to zrobić, dopłacać ludziom i się działo a u nas już nie. Wolą do górników dopłacać bo wszystkich namówią do strajku i trzeba się ugiąć. kpina i nic poza tym.

Fajnie by było cała połać dachu w PV pokryć i mieć do tego auto na prąd i kichać na wszystko. Tylko to musi mieć sens finansowy. Już samo grube ocieplenie domu ma sens na przestrzeni min.30lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...