Barth3z 29.03.2014 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Widziałem w UK istne akrobacje przy klejeniu płyt GK - kiepsko wyszło ale to pod gładź. Nie widzę ani siebie w tej roli ani możliwości przyklejenia ich równo nawet na grzebień. Nie ma znaczenia czy podłoże równe czy nie bo to jest jedna wielka i cholernie elastyczna płyta, którą trzeba idealnie równo docisnąć i oczywiście jeszcze zlicować z otaczającymi. Jedno za mocne dociśnięcie, ciut za mało kleju, wklęsłość podłoża itp. i już masz "krater" widoczny z każdego miejsca i pod każdym kątem. Chyba, że to chcesz jeszcze po całości szpachlować to ok ale to czas i pieniądze. Przecież takie płyty nie dociskasz łapami, tylko np. łatą (długą poziomicą). Sądzisz, że nie wyjdzie ? Ja nigdy nie próbowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 29.03.2014 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 A czym się różni ściana z odwróconym układem, czyli silka wewnątrz a 30cm styro na zewnątrz ? Tyle samo przepuszcza pary. Gdzie tak woda będzie i jaki może powodować problem ? Skoro jesteś przekonany do tej technologii to działaj i opisz jak to będzie funkcjonowało po latach .Kszhu chce to zrobić podobno kiedyś tam .Ty chcesz teraz. Poniesiesz konsekwencje bycia pierwszym.A czy to słuszna decyzja? Do mnie przemawia że 30cm styro to taki opór dla pary wodnej jak 18m powietrza.Zasłonięcie styro ścianą spowolni proces wysychania okresowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 29.03.2014 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 A ja myślę,ze ty szukasz łosia coby sprawdził zasadność tej konstrukcji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 29.03.2014 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Widziałem w UK istne akrobacje przy klejeniu płyt GK - kiepsko wyszło ... to jest jedna wielka i cholernie elastyczna płyta... Chyba, że to chcesz jeszcze po całości szpachlować to ok ale to czas i pieniądze. Płyty 12mm nie nazwał bym "cholernie elastyczną", może oni tam mieli te cieńsze płyty? Nie chcę szpachlować. Będę się z tym mierzył, za późno (u mnie) na zmianę decyzji. Przecież takie płyty nie dociskasz łapami, tylko np. łatą (długą poziomicą). Sądzisz, że nie wyjdzie ? Ja nigdy nie próbowałem. Coś mi majaczy, że łatą owszem sprawdzasz, ale klupać nią chyba nie należy. Ale może pletę... ...po cholerę się tym przejmować? Przecież wtopić w to byle jak siatkę i zawołać majstrów od tynków maszynowych - wyjdzie to i szybciej i taniej... Porównując zlecanie całości - jasne. Ale jak możesz/chcesz kleić płyty samodzielnie, to wyjdzie dużo taniej (nawet blisko połowę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 30.03.2014 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Uważam kszhu, że przesadzasz z tym problemem przyklejenia płyt GK. Ludzie tak robią i nie szpachlują potem po całości... bo krzywe. Staranność konieczna, ale myślę, że pokrycie styro będzie nawet łatwiejsze, bo mury jednak zbudowane są z mniejszych elementów, które są bardziej podatne na zrobienie nierówności niż płyta styro. Zresztą, chyba nie problem zamówić duże płyty styro zamiast kupowć standard 50x100cm!? Mniej szczelin to też jakiś zysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.03.2014 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Bardziej mnie martwi jak na takiej ścianie zawiesić szafki kuchenne... I chyba tylko szafki są problemem, bo nic innego mi nie przychodzi do głowy co trzeba podwiesić na ścianie zewnętrznej. Czy w takim przypadku można zrobić jedną ścianę z bloczków silikatowych ? Czynie nie będzie obawy, że taka niezakotwiona ściana położy się po zawieszeniu szafek ? Czy należy zbroić posadzkę pod taką ścianę, tym bardziej że stawiana będzie na brzegu posadzki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 30.03.2014 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 (edytowane) Też mocno myślę nad swoim jamniczkiem. Przerabiałem chyba z 10 wariantów po drodze jednak ciężko mi zejść poniżej 9m szerokości, aby zachować układ funkcjonalny pomieszczeń. Edytowane 4 Kwietnia 2014 przez grzes124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.03.2014 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Zresztą, chyba nie problem zamówić duże płyty styro zamiast kupowć standard 50x100cm!? Mniej szczelin to też jakiś zysk. Teoretycznie można, ale gdzie takie kupić ? http://jcdn771.asmira.com/photo/29/355129/album/8148306_720.jpg Szafki możesz stawiać od ziemi albo zawieszać do stropu (ja mam tak w obecnym). To jest rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.03.2014 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 (edytowane) Też mocno myślę nad swoim jamniczkiem. Przerabiałem chyba z 10 wariantów po drodze jednak ciężko mi zejść poniżej 9m szerokości, aby zachować układ funkcjonalny pomieszczeń. Ja na obecnym etapie doszedłem do takiej koncepcji (7,3m x 18,5m): Mam jeszcze możliwość poszerzenia do 7,5m max do 7,8 oraz wydłużenia do 19m max 20m. Te zmiany będą rozważane wtedy, gdy nie wpłyną na zmianę rozwiązań konstrukcyjnych. Edytowane 30 Marca 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 30.03.2014 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Nic dziwnego jak planujesz nie taki mały domek, 9m przy kącie 20st jest całkiem w porządku. Użytkowej wyjdzie niecałe 130m2. Chętnie bym go zmniejszył, ale bez rezygnacji z pewnych pomieszczeń się nie da. Pytanie czy warto na początku zaoszczędzić na budowie, tracąc później cały czas na komforcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.03.2014 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Po prostu trochę przy tym robiłem i wiem, że nie jest to łatwe. Ale jeśli z płyt można zrezygnować na rzecz normalnego tynku to powinno być taniej i lepiej. A tak można prowadzić instalacje w styro: http://jcdn771.asmira.com/photo/29/355129/album/23903248_720.jpg http://jcdn772.asmira.com/photo/29/355129/album/23903327_720.jpg http://jcdn772.asmira.com/photo/29/355129/album/23903379_720.jpg Tutaj wypełnienie przed wciśnięciem peszla (dobry pomysł): http://jcdn772.asmira.com/photo/29/355129/album/23903409_720.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 30.03.2014 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 (edytowane) Ja na obecnym etapie doszedłem do takiej koncepcji; [ATTACH=CONFIG]251879[/ATTACH] Mam jeszcze możliwość poszerzenia do 7,5m max do 7,8 oraz wydłużenia do 19m max 20m. Te zmiany będą rozważane wtedy, jeśli nie wpłyną na zmianę rozwiązań konstrukcyjnych. Załącznik nie działa.. Edit: Ok, juz jest. Nie boisz się, że robiąc bardzo długi i wąski dom, podniesiesz jego koszty budowy? Będziesz miał bardzo dużą powierzchnie ścian. Pytam, bo pisałeś, że m.in z powodów kosztów chcesz zmniejszyć kąt dachu. Edytowane 30 Marca 2014 przez grzes124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.03.2014 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Nie boisz się, że robiąc bardzo długi i wąski dom, podniesiesz jego koszty budowy? Będziesz miał bardzo dużą powierzchnie ścian. . W tym przypadku nie ma znaczenia. Taką samą powierzchnię ścian będzie dla budynku w kwadracie. Długi budynek jest mniej energooszczędny - znacznie trudniej zrobić z niego pasywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 30.03.2014 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 (edytowane) Wydaje mi się że jesteś w błędzie.Im większa różnica długości do szerokości domu, tym większa powierzchnia ścian, przy zachowaniu tej samej powierzchni użytkowej. Edit:Dlatego właśnie taki budynek jest mniej energooszczędny, bo ma większą powierzchnie przegród zewnętrznych. Edytowane 30 Marca 2014 przez grzes124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.03.2014 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 (edytowane) grzes124, racja. Źle pomyślałem.Co do energooszczędności, to zauważ, że w koncepcji którą przedstawiłem wszystkie zimne pomieszczenia są na stronie północnej, a południowe wystawione na zyski słoneczne. Edytowane 30 Marca 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.03.2014 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 I jeśli godzimy się z tym, że po płn. stronie jest/może być nieco chłodniej niż po płdn. to jest to rewelacyjne rozwiązanie do konsumpcji zysków słonecznych. Do tego jeszcze umiejętnie rozplanować wentylację - nawiew od strony południowej, a wyciąg w północnej, np: (niebieskie to nawiew, żółte wyciąg) W takim układzie przeciągasz nagrzane słońcem powietrze przez dom, dogrzewając pomieszczenia północne gdzie jest wyciąg. Powyższą wentylację można znacznie uprościć robiąc nawiew jedną rurą spiro a drugą wyciąg. trzeba tylko dobrać przekroje żeby nie szumiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 30.03.2014 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 (edytowane) Ja na obecnym etapie doszedłem do takiej koncepcji (7,3m x 18,5m): Mam jeszcze możliwość poszerzenia do 7,5m max do 7,8 oraz wydłużenia do 19m max 20m. Te zmiany będą rozważane wtedy, gdy nie wpłyną na zmianę rozwiązań konstrukcyjnych.Aż się prosi przenieść te dwie sypialnie z końca na drugą stronę, tj przed salon. Ten zaś z kuchnią bardziej do środka. W kuchni nie będzie wprawdzie tego okna na ścianie szczytowej ale i tak na tym rysunku jest tam kuchenka więc okno nie wskazane. W łazience przesuwasz drzwi bardziej do środka domu i zyskujesz dodatkową powierzchnię. Takie cuś: (tak na szybko) Edytowane 30 Marca 2014 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.03.2014 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Aż się prosi przenieść te dwie sypialnie z końca na drugą stronę, tj przed salon. Ten zaś z kuchnią bardziej do środka. W kuchni nie będzie wprawdzie tego okna na ścianie szczytowej ale i tak na tym rysunku jest tam kuchenka więc okno nie wskazane. W łazience przesuwasz drzwi bardziej do środka domu i zyskujesz dodatkową powierzchnię. Takie cuś: (tak na szybko) [ATTACH=CONFIG]251905[/ATTACH] Masz rację. Zyskujemy kilka m2 powierzchni pokoju zamiast korytarza. To jest na plus. Ale zwiększa się podjazd do garażu (garaż trzeba cofnąć o długość pomieszczenia przed kuchnią). No i mały minus jakim jest łazienka na drugim końcu domu względem sypialni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 30.03.2014 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Teoretycznie można, ale gdzie takie kupić ? http://jcdn771.asmira.com/photo/29/355129/album/8148306_720.jpg Pojedź do fabryki i pogadaj - ja byłem np w Styropminie i nie ma żadnych problemów, zrobią mi płyty 3mx1mx24cm, a te co potrzebuję w klinie z 20cm na 10cm też zrobią 3m długie - im mniejszy producent tym łatwiej załatwić cięcie na zamówienie, a jak u mnie przy ilości całkowitej powyżej 100m3 to i cena atrakcyjna jak sie masz, nawet na te "nietypowe elementy, bo wybrałem takie żeby praktycznie żadnych odpadów z bloku nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 30.03.2014 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 A tak można prowadzić instalacje w styro: http://jcdn771.asmira.com/photo/29/355129/album/23903248_720.jpg http://jcdn772.asmira.com/photo/29/355129/album/23903327_720.jpg http://jcdn772.asmira.com/photo/29/355129/album/23903379_720.jpg Tutaj wypełnienie przed wciśnięciem peszla (dobry pomysł): http://jcdn772.asmira.com/photo/29/355129/album/23903409_720.jpg widziałem już dawniej te obrazki i dalej nie rozumiem po chu... ta piana przed, skoro kanał wycięty drutem tak, że peszel na styk wchodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.