Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam!

Od 1.03.2014 zaplanowana jest podwyżka cen na grzejniki firmy Purmo 6% w stosunku do ceny katalogowej dla przykładu:

Grzejnik Purmo CV22 600x1200 (grzejnik z zasilaniem dolnym V22) 909 netto 1118,07 brutto. aktualnie stosowany rabat przez naszą firmę to ponad 69% od ceny katalogowej co daje nam cenę ww. grzejnika 277,23 netto 341 brutto.

Od pierwszego marca ceny końcowe będą oscylować w okolicach 370 zł brutto, co dla standardowego wyposażenia domu o powierzchni 150m2 stanowi wzrost na poziomie 300 zł.

Jak się zapatrujecie na politykę producenta?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187591-podwy%C5%BCka-cen-grzejnik%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wnikam w cenę katalogową i Wasze rabaty na poziomie 69%... wybieram ten sam grzejnik za 299 brutto PLN w promocji http://allegro.pl/grzejnik-grzejniki-purmo-cv22-600x1200-65-w-wa-i3975610931.html

 

nie kombinuj - skąd wiesz że 299 jest powyżej minimalnej???

 

cena kup teraz 388

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187591-podwy%C5%BCka-cen-grzejnik%C3%B3w/#findComment-6343038
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wnikam w cenę katalogową i Wasze rabaty na poziomie 69%... wybieram ten sam grzejnik za 299 brutto PLN w promocji http://allegro.pl/grzejnik-grzejniki-purmo-cv22-600x1200-65-w-wa-i3975610931.html

Marcinie zaproponowany Twój link oferuje grzejnik CV22 600x1200 w cenie 388 + 25 zł wysyłka = 413 zł Lub licytacja 299 + 70 zł wysyłka = 379 zł

U nas:

http://bayzone.pl/pl/ventil-compact-dolne/48348-grzejnik-purmo-comapct-cv22-600x1200.html

341 zł + 30 zł wysyłka = 371 zł więc jakby nie patrzeć jest taniej u nas :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187591-podwy%C5%BCka-cen-grzejnik%C3%B3w/#findComment-6343882
Udostępnij na innych stronach

Firma dba o wynagrodzenie pracowników .

Droższy grzejnik =większe zarobki

 

Niekoniecznie... Purmo juz nieraz tak robiło..

Podwyżka = towarowanie się przed podwyżką... kolejno promocja i znowu towarowanie..

Kiedyś po wywindowaniu ceny zbyt wysoko w górę po kilku takich właśnie ruchach, przyszla pora na forsowanie Radsona... Kasa i tak szła do tego samego wora...

Później przyszła kolej na inne marki będące własnością tego samego koncernu...

 

Cała podwyżka moze też pójść na podwyższenie rabatów...

Przecież rabat 69% od ceny katalogowej to totalna bzdura, na Zachodzie nie do pomyślenia...

Tam rabaty są kilkuprocentowe i to tylko przy np. płatności gotówką (brak rozliczeń z bankiem za płatność kartą)

 

Po co w takim razie cena katalogowa?

Równie dobrze można by podnieść cenę katalogową o 50% i podwyższyć rabat do 84,5%...

Edytowane przez boguslaw
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187591-podwy%C5%BCka-cen-grzejnik%C3%B3w/#findComment-6344312
Udostępnij na innych stronach

Przecież rabat 69% od ceny katalogowej to totalna bzdura, na Zachodzie nie do pomyślenia...

Tam rabaty są kilkuprocentowe i to tylko przy np. płatności gotówką (brak rozliczeń z bankiem za płatność kartą)

 

Po co w takim razie cena katalogowa?

Równie dobrze można by podnieść cenę katalogową o 50% i podwyższyć rabat do 84,5%...

 

 

Może po to by "zachęcić" sprzedawców aby właśnie "proponowali" właśnie te grzejniki a nie inne , bo mają na tym największy zysk ?

A dodatkowo klient widzi że grzejnik kosztuje 1000zł a może kupić super okazjnie tylko za 400zł i kupuje bo jak taaaaaki drogi grzejnik i taaaki upust to okazja że hoho ...

 

Przecież to samo jest w pompach ciepła , rekuperatorach.

Producent ustala że za dany produkt chce nie mniej niż 1000zł ale cenę katalogowa daje na 10000tys aby produkt był postrzegany jako luksusowy i zaawansowany a potem daje dystrybutorom zniżki nawet 80% :)

A potem kient widzi że to cudo kosztuje w katalogu 10tys zł ale sprzedawca oferuje mu go za 6000zł , wiec "zaoszczędza" 4000zł i jest szczęśliwy jak i sprzedawca ;)

 

Jest mnóstwo produktów mocno zawyżonych cenowo gdzie są naprawdę duże upusty ....

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187591-podwy%C5%BCka-cen-grzejnik%C3%B3w/#findComment-6344408
Udostępnij na innych stronach

Ależ oczywiście..

Wystarczy popatrzeć na wyprzedaże. One najlepiej wskazują na poziom marż i faktycznych kosztów nabycia towaru.

Lecz wyprzedaże trwają krótko i maja charakter posezonowy.

 

Utrzymywany permanentnie duży rabat przestaje spełniać swoją funkcję nadzwyczajną, gdyż staje się czymś zwyczajnym.

Jeśli rabat staje sie permanentnie horrendalnie duży, i nie ma charakteru posezonowej wyprzedaży, należy przyjrzeć się, czy nie jest on aby możliwy kosztem jakości produktu- blacha cieńsza, stal gorszej jakości, pomijanie niektórych elementów procesu technologicznego..

 

Najlepiej porównać wagę podobnych rozmiarowo produktów i przy minimalnej wszak różnicy w cenie wybrać produkt cięższy a zatem zrobiony z grubszej blachy, a zatem znacznie trwalszy.

 

Pozdrawiam

Bogusław

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187591-podwy%C5%BCka-cen-grzejnik%C3%B3w/#findComment-6344598
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś patrzy tylko na cenę, to jego problem... POważny problem... Kupi odzież, która po pierwszym praniu, a nawet już na wieszaku się zeszmaci, kupi urządzenie, krótko żywotne, którego nie opłaci się naprawiać i serwisować, myśli o dniu dzisiejszym i jutrzejszym, lecz już pojutrze go nie interesuje.

Szybka konsumpcja, gliniane podstawy egzystencji.

Trzeba umieć ocenić, co jest inwestycją na nasze zawsze, a który produkt ulega tak szybkiej modyfikacji, że przy jego zakupie, stopień jego komplikacji należy dostosować do naszych rzeczywistych, aktualnych potrzeb.

 

Nie żyjemy na zachodzie tylko tu i teraz. Grzejnikowy rynek polski został skażony wysokimi, nie występującymi nigdzie indziej rabatami w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych i tkwi w tej sytuacji do nadal..

Rabat firma sprzedająca powinna utrzymywać taki, by zagwarantować sobie rentowność i rozwój. W przeciwnym razie firma szybko upadnie, szczególnie w sytuacji dekoniunktury. MInimalny poziom rentowności, ktory firma handlowa musi utrzymać średnio na sprzedawanych towarach to 13-15%.

Firmy, które tego nie przestrzegają, to krótko żyjące efemerydy, które przed swoim upadkiem zdążą jeszcze zepsuć rynek i narobić długów wśrod swoich dostawców.

Rynek psują także handlowcy opłacani źle, tzn. od wysokości sprzedaży a nie od marży czy też od wykonanej sprzedaży zapłaconej...

 

Inne rabaty dopuszczane są dla sprzedaży detalicznej a inne do sprzedaży dużym firmom sieciowym. Klient indywidualny powinien otrzymać rabat satysfakcjonujący lecz nie demolujący sensu prowadzenia działalności produkcyjnej i handlowej. Cena dla inwestora powinna być adekwatna do jakości i trwałości kupowanego produktu oraz wkładu materiałowego, robocizny oraz myśli technicznej do sprzedawanego urządzenia.

Cena jest też efektem pozycji marki na rynku i konkurencyjności sprzedawanego towaru.

Towar o wysokiej wartości i pozycji rynkowej nie bedzie nigdy sprzedawany za kwoty znacznie odbiegające od ustalonej pod średni upust rynku ceny wyjściowej (katalogowej).

Może moje rabaty nie są konkurencyjne, gdyż w takiej konkurencji nigdy bym nie wziął udziału, lecz za to produkty zdecydowanie konkurencyjne. Pod wieloma względami.

One to pozwalają mi utrzymywać poziom rabatowania zdrowy dla firmy i uczciwy dla nabywców. Płacą lecz nie przepłacają.

 

Pozdrawiam

Bogusław

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187591-podwy%C5%BCka-cen-grzejnik%C3%B3w/#findComment-6345249
Udostępnij na innych stronach

Bogusław cały problem w tym że mamy zepsuty rynek, każdy chce się dorobić najszybciej jak sie da dając marżę na maxa, znam realia handlu od środka i nierzadko spotykam się z marżą na poziomie ponad 100%, rekordziści dobijają do 300%. Sam jak kupuje to szukam produktu dobrego ale nie drenującego moją kieszeń. Na temat upustów i rabatów nie wypowiadam sie bo to co jest u nas to lichwa!! przeceny to są w UK a nie u nas.

Niestety właściciele firm premiują i gloryfikują handlowców którzy w opisany przez Ciebie sposób wpierw podbijają ceną a potem dają rabat, po czym konsument i tak zapłaci wiecej niż musi.

Niestety nasze prawo tego nie reguluje i nie każe za nieuczciwe praktyki handlowe. Więc pozostaje tylko rozmyślny zakup poprzedzony dokładną analizą rynku, ale czy wszyscy mamy na to czas i umiejętności??

Nie zawsze to co super drogie jest the best, bardzo często to co tanie jest s..we

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/187591-podwy%C5%BCka-cen-grzejnik%C3%B3w/#findComment-6345313
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...