Bayzone_pl 17.02.2014 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Witam!Od 1.03.2014 zaplanowana jest podwyżka cen na grzejniki firmy Purmo 6% w stosunku do ceny katalogowej dla przykładu:Grzejnik Purmo CV22 600x1200 (grzejnik z zasilaniem dolnym V22) 909 netto 1118,07 brutto. aktualnie stosowany rabat przez naszą firmę to ponad 69% od ceny katalogowej co daje nam cenę ww. grzejnika 277,23 netto 341 brutto.Od pierwszego marca ceny końcowe będą oscylować w okolicach 370 zł brutto, co dla standardowego wyposażenia domu o powierzchni 150m2 stanowi wzrost na poziomie 300 zł.Jak się zapatrujecie na politykę producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 17.02.2014 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Firma dba o wynagrodzenie pracowników .Droższy grzejnik =większe zarobki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 18.02.2014 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 Ja nie wnikam w cenę katalogową i Wasze rabaty na poziomie 69%... wybieram ten sam grzejnik za 299 brutto PLN w promocji http://allegro.pl/grzejnik-grzejniki-purmo-cv22-600x1200-65-w-wa-i3975610931.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 20.02.2014 23:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Ja nie wnikam w cenę katalogową i Wasze rabaty na poziomie 69%... wybieram ten sam grzejnik za 299 brutto PLN w promocji http://allegro.pl/grzejnik-grzejniki-purmo-cv22-600x1200-65-w-wa-i3975610931.html nie kombinuj - skąd wiesz że 299 jest powyżej minimalnej??? cena kup teraz 388 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bayzone_pl 21.02.2014 15:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Ja nie wnikam w cenę katalogową i Wasze rabaty na poziomie 69%... wybieram ten sam grzejnik za 299 brutto PLN w promocji http://allegro.pl/grzejnik-grzejniki-purmo-cv22-600x1200-65-w-wa-i3975610931.html Marcinie zaproponowany Twój link oferuje grzejnik CV22 600x1200 w cenie 388 + 25 zł wysyłka = 413 zł Lub licytacja 299 + 70 zł wysyłka = 379 zł U nas: http://bayzone.pl/pl/ventil-compact-dolne/48348-grzejnik-purmo-comapct-cv22-600x1200.html 341 zł + 30 zł wysyłka = 371 zł więc jakby nie patrzeć jest taniej u nas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boguslaw 21.02.2014 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 (edytowane) Firma dba o wynagrodzenie pracowników . Droższy grzejnik =większe zarobki Niekoniecznie... Purmo juz nieraz tak robiło.. Podwyżka = towarowanie się przed podwyżką... kolejno promocja i znowu towarowanie.. Kiedyś po wywindowaniu ceny zbyt wysoko w górę po kilku takich właśnie ruchach, przyszla pora na forsowanie Radsona... Kasa i tak szła do tego samego wora... Później przyszła kolej na inne marki będące własnością tego samego koncernu... Cała podwyżka moze też pójść na podwyższenie rabatów... Przecież rabat 69% od ceny katalogowej to totalna bzdura, na Zachodzie nie do pomyślenia... Tam rabaty są kilkuprocentowe i to tylko przy np. płatności gotówką (brak rozliczeń z bankiem za płatność kartą) Po co w takim razie cena katalogowa? Równie dobrze można by podnieść cenę katalogową o 50% i podwyższyć rabat do 84,5%... Edytowane 21 Lutego 2014 przez boguslaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 21.02.2014 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Przecież rabat 69% od ceny katalogowej to totalna bzdura, na Zachodzie nie do pomyślenia... Tam rabaty są kilkuprocentowe i to tylko przy np. płatności gotówką (brak rozliczeń z bankiem za płatność kartą) Po co w takim razie cena katalogowa? Równie dobrze można by podnieść cenę katalogową o 50% i podwyższyć rabat do 84,5%... Może po to by "zachęcić" sprzedawców aby właśnie "proponowali" właśnie te grzejniki a nie inne , bo mają na tym największy zysk ? A dodatkowo klient widzi że grzejnik kosztuje 1000zł a może kupić super okazjnie tylko za 400zł i kupuje bo jak taaaaaki drogi grzejnik i taaaki upust to okazja że hoho ... Przecież to samo jest w pompach ciepła , rekuperatorach. Producent ustala że za dany produkt chce nie mniej niż 1000zł ale cenę katalogowa daje na 10000tys aby produkt był postrzegany jako luksusowy i zaawansowany a potem daje dystrybutorom zniżki nawet 80% A potem kient widzi że to cudo kosztuje w katalogu 10tys zł ale sprzedawca oferuje mu go za 6000zł , wiec "zaoszczędza" 4000zł i jest szczęśliwy jak i sprzedawca Jest mnóstwo produktów mocno zawyżonych cenowo gdzie są naprawdę duże upusty .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boguslaw 22.02.2014 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Ależ oczywiście..Wystarczy popatrzeć na wyprzedaże. One najlepiej wskazują na poziom marż i faktycznych kosztów nabycia towaru.Lecz wyprzedaże trwają krótko i maja charakter posezonowy. Utrzymywany permanentnie duży rabat przestaje spełniać swoją funkcję nadzwyczajną, gdyż staje się czymś zwyczajnym.Jeśli rabat staje sie permanentnie horrendalnie duży, i nie ma charakteru posezonowej wyprzedaży, należy przyjrzeć się, czy nie jest on aby możliwy kosztem jakości produktu- blacha cieńsza, stal gorszej jakości, pomijanie niektórych elementów procesu technologicznego.. Najlepiej porównać wagę podobnych rozmiarowo produktów i przy minimalnej wszak różnicy w cenie wybrać produkt cięższy a zatem zrobiony z grubszej blachy, a zatem znacznie trwalszy. PozdrawiamBogusław Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 22.02.2014 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 A ty Bogusław jakie rabaty preferujesz ? Kilka procent - jak na zachodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boguslaw 22.02.2014 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Jeśli ktoś patrzy tylko na cenę, to jego problem... POważny problem... Kupi odzież, która po pierwszym praniu, a nawet już na wieszaku się zeszmaci, kupi urządzenie, krótko żywotne, którego nie opłaci się naprawiać i serwisować, myśli o dniu dzisiejszym i jutrzejszym, lecz już pojutrze go nie interesuje. Szybka konsumpcja, gliniane podstawy egzystencji. Trzeba umieć ocenić, co jest inwestycją na nasze zawsze, a który produkt ulega tak szybkiej modyfikacji, że przy jego zakupie, stopień jego komplikacji należy dostosować do naszych rzeczywistych, aktualnych potrzeb. Nie żyjemy na zachodzie tylko tu i teraz. Grzejnikowy rynek polski został skażony wysokimi, nie występującymi nigdzie indziej rabatami w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych i tkwi w tej sytuacji do nadal..Rabat firma sprzedająca powinna utrzymywać taki, by zagwarantować sobie rentowność i rozwój. W przeciwnym razie firma szybko upadnie, szczególnie w sytuacji dekoniunktury. MInimalny poziom rentowności, ktory firma handlowa musi utrzymać średnio na sprzedawanych towarach to 13-15%.Firmy, które tego nie przestrzegają, to krótko żyjące efemerydy, które przed swoim upadkiem zdążą jeszcze zepsuć rynek i narobić długów wśrod swoich dostawców.Rynek psują także handlowcy opłacani źle, tzn. od wysokości sprzedaży a nie od marży czy też od wykonanej sprzedaży zapłaconej... Inne rabaty dopuszczane są dla sprzedaży detalicznej a inne do sprzedaży dużym firmom sieciowym. Klient indywidualny powinien otrzymać rabat satysfakcjonujący lecz nie demolujący sensu prowadzenia działalności produkcyjnej i handlowej. Cena dla inwestora powinna być adekwatna do jakości i trwałości kupowanego produktu oraz wkładu materiałowego, robocizny oraz myśli technicznej do sprzedawanego urządzenia. Cena jest też efektem pozycji marki na rynku i konkurencyjności sprzedawanego towaru.Towar o wysokiej wartości i pozycji rynkowej nie bedzie nigdy sprzedawany za kwoty znacznie odbiegające od ustalonej pod średni upust rynku ceny wyjściowej (katalogowej).Może moje rabaty nie są konkurencyjne, gdyż w takiej konkurencji nigdy bym nie wziął udziału, lecz za to produkty zdecydowanie konkurencyjne. Pod wieloma względami.One to pozwalają mi utrzymywać poziom rabatowania zdrowy dla firmy i uczciwy dla nabywców. Płacą lecz nie przepłacają. PozdrawiamBogusław Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nerwus 22.02.2014 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Bogusław cały problem w tym że mamy zepsuty rynek, każdy chce się dorobić najszybciej jak sie da dając marżę na maxa, znam realia handlu od środka i nierzadko spotykam się z marżą na poziomie ponad 100%, rekordziści dobijają do 300%. Sam jak kupuje to szukam produktu dobrego ale nie drenującego moją kieszeń. Na temat upustów i rabatów nie wypowiadam sie bo to co jest u nas to lichwa!! przeceny to są w UK a nie u nas. Niestety właściciele firm premiują i gloryfikują handlowców którzy w opisany przez Ciebie sposób wpierw podbijają ceną a potem dają rabat, po czym konsument i tak zapłaci wiecej niż musi. Niestety nasze prawo tego nie reguluje i nie każe za nieuczciwe praktyki handlowe. Więc pozostaje tylko rozmyślny zakup poprzedzony dokładną analizą rynku, ale czy wszyscy mamy na to czas i umiejętności??Nie zawsze to co super drogie jest the best, bardzo często to co tanie jest s..we Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mirek_Lewandowski 22.02.2014 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Uczciwie byłoby tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariusz242 25.02.2014 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.