Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 459
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Dodatkowo w kilka godzin obrobiłem spore fragmenty ścian z zewnątrz zaprawą klejącą. Jednak całości nie dam rady obskoczyć. Za dużo metrów i miejscami za wysoko jak na drabinę. Może uda mi się kogoś zorganizować aby przeciągnąć wszystkie ściany cienką warstwą zaprawy cementowej. Dla ekipy z rusztowaniem to 1-2 dni. Muszę się spieszyć bo ociepleniowcy pomimo, że mają poślizg wejdą na budowę za tydzień-półtorej.

 

I jeszcze pytanie, po co ta zaprawa cementowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam626, dzięki za poradę o rozciągnięcie kasety. Zamawiając skrzynkę wybrałem tę z pogrubioną blachą. Jest dość sztywna choć nie na tyle aby była "nie do ruszenia". Na skrzynce będzie cienka warstwa styro i tynk. Mam nadzieję, że tynk nie będzie pękał.

 

Ktoś pisał że niepotrzebnie zrobiłeś tak wysokie okna i zupełnie się z tym nie zgodzę - super że zrobiłeś jeszcze ten lufcik fix na górze. Dużo bym dał zeby i u siebie tak skorygować ale to sie juz nie da;)

 

Dzięki. Z fixa mógłbym zrezygnować bo jego użyteczność jest prawie żadna. Zaraz za wyjściem na taras jest duże zadaszenie z płyty balkonowej więc słońce tamtędy nie wpadnie. Ale gdyby tego fiaxa nie było to estetyka okien byłaby słaba. Natomiast stałe fixy od południa i zachodu... od podłogi do sufitu... Po to są marzenia aby je spełniać :)

 

A co konkretnie tym akrylem uszczelniales?

 

I jeszcze pytanie, po co ta zaprawa cementowa?

 

Uszczelnianie powietrzne. Gdzie się da i jak się da. W sumie to takie dmuchanie na zimne. Powinno się zrobić jedną warstwę szczelną powietrznie i tyle. Ja trochę na wyrost uszczelniam i od środka i na zewnątrz.

Wszystkie przebicia ściany uszczelniałem silikonem i zaprawą cementową. Gdybym miał płytę fundamentową to miałbym trochę mniejszy problem. Mam jednak zwykłe fundamenty i więcej komplikacji.

Od środka barierą powietrzną będzie tynk. Słabym miejscem są puszki elektryczne (do obrobienia zaprawą/gipsem), rewizje kanalizacyjne i przede wszystkim styk tynku i szlichty. Warstwa folii PE w warstwach styro w podłodze jest wywinięta na ścianę. Ma być wklejona pod tynk. To powinno dać mi odpowiednią szczelność na styku szlichta-tynk. Do tego wszystkie przebicia w chudziaku izolowałem grubo akrylem. Gdzieś tam jeszcze używałem specjalistycznych uszczelniaczy z Siki (choćby wyjścia wody do ogrodu, kabli elektrycznych). Z 20 tubek akrylu zostało mi niewiele.

Natomiast na zewnątrz starałem się uszczelnić wszelkie nieszczelności zaprawą. Dom jest z silikatów na pióro-wpust. Spoiny pionowe też są klejone.

Cyrk zacznie się dopiero na poddaszu. Zrobienie szczelnej bariery na styku tynk-skosy-sufit.

 

IMAG0415.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Dom jest z silikatów na pióro-wpust. Spoiny pionowe też są klejone.

Myslalem ze spoiny poprzeczne (jezeli juz) to klei sie w bloczkach bez pioro-wpust. Tez chcialem to zrobic. Ale wlasnie musze zamienic swoje bloczki na pioro-wpust.

 

Dlaczego zdecydowales sie tu kleic (w systemie pioro-wpust).. Murarze nie protestowali bardzo ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pukali się w czoło :). Ale tak to już jest z naszymi budowlańcami. Jeśli robisz coś niestandardowo to nasłuchasz się "panie, tak się nie robi". Po prostu robisz swoje.

Kosztowało to dodatkowo trochę kasy. Dlaczego to robiłem? Szczelność powietrzna. W spoinie poziomej masz prawie szczelnie ale pióro-wpust to jedna wielka dziura powietrzna. Czy warto było? Jeszcze nie wiem.

Zależało mi od początku na odpowiedniej szczelności budynku. Ameryki nie odkryję jeśli napiszę coś co każdy budujący energooszczędnie wie: odpowiednia izolacja termiczna ale i odpowiednia szczelność budynku (plus zyski słoneczne/pasywne, ekspozycja itp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica 1-3 mm to praktycznie żadna różnica. Ponieważ chodziło o szczelność a nie o dodatkową wytrzymałość muru to ta szczelina jest pociągnięta tylko na zewnętrznym zamku (czy jak to się tam nazywa). Jeśli ma to stanowić barierę powietrzną to ten jeden zamek powinien wystarczyć.

Jak nie masz daleko to wpadnij do mnie na budowę i zobaczysz jak to w praktyce wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Na budowie równolegle trwają dwie większe prace. To trwa i jeszcze potrwa.

 

Ocieplenie i później tynkowanie na zewnątrz plus tynki wewnętrzne.

 

Ściana przygotowana do zbrojenia. Już wytarowana. Na bieżąco ekipa musiała sobie poradzić z różnymi sprawami. Poniżej kwestia szczytu ściany pomiędzy krokwiami. Najpierw mocowali łaty do boków krokwi. Później na to płytę osb i dopiero to stanowiło oparcie do przyklejenia płyty eps. Konstrukcyjnie krokwie wystają z 3-4 cm. Na to przyjdzie z przodu płyta osb i na to obróbka z blachy (80 cm).

DSCF3473.JPG

 

 

Fragment z największą "wycinanką" czyli daszek nad wejściem. To ta skośna konstrukcja po lewej stronie zdjęcia wraz z konstrukcją drewnianą.

Wszystkie elementy betonowe związane z konstrukcją ogrzewaną domu mają izolację min. 30 cm (chyba, że przeszkadzają krokwie). Więc taki daszek, który w przekroju wygląda jak litera U również. Spadek daszku w kierunku tarasu. Izolacja jednego boku praktycznie łączy się z izolacją z drugiego boku. Innym problemem do bieżącego rozwiązania była izolacja pomiędzy głównymi krokwiami brzegowymi. Rozstaw 70 cm dawał nam mniej więcej krokwie na brzegu ściany szczytowej i kolejną poza ścianą (wysunięte na około 20-30 cm). Gdyby elewatorzy ocieplili tylko z zewnątrz to co do nich należy byłby problem. Ociepleniowcy poddasza nie weszliby później z wełną pomiędzy te brzegowe krokwie. Dlatego już na tym etapie musieliśmy tam wejść z prasowaną wełną.

DSCF3509.JPG

 

 

Balkon na własnej konstrukcji ma tylko cienki styropian. Nie ma on znaczenia i służy tylko jako warstwa po której będzie rozprowadzony tynk.

DSCF3501.JPG

 

Próby z tynkiem. Brakuje tutaj przykładu z AVA Weiss czyli jak go nazywam biały-biały (biały balkon ze zdjęcia powyżej, daszek nad wejściem też z wcześniejszego zdjęcia) oraz część samodzielna z tarasem na górze. Tak to będzie wyglądało w kolorystyce z okleiną złoty dąb i parapetem. Kolor dachu jest bardzo zbliżony do parapetu. Tutaj akurat nie załapał się do kadru.

DSCF3453.JPG

 

Wewnątrz trwa tynkowanie. Piętro jest już gotowe. Trwa tynkowanie na parterze części samodzielnej. Więcej zdjęć nie wrzucam bo u wszystkich wygląda to podobnie. Tynk Knauf Diamant (utwardzany gipsowy).

DSCF3491.JPG

 

 

Wejście ma już wyciętą wylewkę i w to miejsce w części wstawione 2 wiersze isomuru. To będzie podparcie dużej konstrukcji drewnianej wejściowej. Sama konstrukcja już zamówiona. Otwór wejściowy zwymiarowany. Montaż dopiero jak już będzie sucho w środku (wyschnięte tynki i wylewka).

DSCF3479.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fundamencie są dwie warstwy aquastyru z frezem. W sumie 20 cm. Pod HSem i dwoma fixami wymieniony jest na 10 cm XPS, który stanowi dodatkowe podparcie pod wysunięte bloczki isomuru. Na tych isomurach opierają się te okna (częściowo bo głównie oczywiście na konsolach bocznych a w przypadku HSa jest to jeszcze fakt, że jest on częściowo w murze a częściowo wysunięte poza lico muru).

Na tym zdjęciu, które wkleiłeś widać to dokładnie. 10 cm bloczek wysunięty poza lico muru i pod spodem ciemnoszary XPS. Na to z powrotem od zewnątrz 10 cm aquastyru zazbrojonego do jakiejś głębokości (z uwagi na ewentualne gryzonie). Ponieważ listew startowych praktycznie nie ma dla 30 cm izolacji termicznej to zrobione jest zbrojenie (podwójna siatka plus klej) w poziomie. Od tego poziomu zaczyna się izolacja 30 cm z grafitu.

 

Żaluzje jeszcze nie są zamontowane. Będą dopiero po elewacji. Teraz najważniejsze było zamontowanie skrzynek i dociągnięcie zasilania. Same żaluzje to już praktycznie formalność. Jedna skrzynka schowała się w styropianie. Druga też powinna. To dość istotne bo na skrzynkę musi być naklejone przynajmniej 1-2 cm styropianu aby można było wszystko ładnie schować pod tynkiem. Muszę jeszcze wymyślić coś sensownego z zacienieniem okna na półpiętrze. Tam nie ma miejsca na standardową skrzynkę żaluzji zewnętrznej (okno dochodzi do krokwi więc standardowa skrzynka musiałaby zasłonić część okna). Tam żaluzji nie będzie. Mam już jakiś pomysł choć liczę, że ostatecznie okaże się, że nic nie trzeba tam dawać. Jest tam sensowny dostęp od strony tarasu technicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
  • 2 weeks później...

Cześć.

Poddasze rozpocznie się z lekkim poślizgiem. Od połowy sierpnia. Wpadaj jak się już rozkręci.

Prace na budowie były intensywne. Były bo właśnie ociepleniowcy zakończyli swoją pracę (wrócą jeszcze na dwie ściany jak już będzie konstrukcja wejściowa). Ocieplenie i tynk trwały prawie 2 miesiące. Tynki wewnętrzne też już schną. Całość zamknęła się w miesiącu.

 

Stan na dziś (brakuje obróbek blacharskich o szerokości 80 cm pod dachem i jeszcze w kilku miejscach):

 

DSCF4020.JPG

 

 

DSCF4044.JPG

 

DSCF4048.JPG

 

 

DSCF4026.JPG

 

Kolor tynku praktycznie nie do pokazania na zdjęciach. Wszystko zależy od pory dnia, zachmurzenia itp. Tutaj jeszcze przed obróbkami blacharskimi, bez koszy i rynien spustowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...