Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zasady instalacji oświetlenia w mieszkaniu


Recommended Posts

Drodzy forumowicze, przymierzam się do dość dużego remontu mieszkania i od dłuższego czasu czytam forum muratora, aby jak najwięcej się dowiedzieć i popełnić jak najmniej knotów :)

Szukałam podobnego tematu, ale nigdzie nie znalazłam - no może w 10 grzechach znalazł się dość spory OT, w którym znalazły się porady dla urządzających/budujących dot. oświetlenia. Może inni forumowicze też skorzystają z tego wątku i będą podpinać swoje pytania??

Odpowiednie oświetlenie buduje klimat domu, a żyrandole na środku pokoju już dawno wyszły z mody. Pytanie - co zamiast?

Ja jestem laikiem w kwestii projektowania wnętrz i potrzebuję pomocy w tej kwestii. Może ktoś doradzi mi coś mądrego :)

 

Na sam początek wrzucam projekt salonu z pytaniem, w którym miejscu umieścić jakie oświetlenie:

 

rzut gora.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lampa nad stól

lampa stołowa na szafce od TV

Jakieś sufiitowe spoty lub plafon nad kanapą lub wisząca rzeźbiarska lampa w narożniku kanapy (zależnie od planowanego stylu wnętrza)

 

I teraz:

będziesz czytać ksiazki siedzą na kanapie? to przydałby się kinkiet do czytania.

Lubisz LEDy? - możesz zrobić sobie oświetlenie regału lub wzdłuż krawędzi sufitu

 

Rzut, który wklejasz jest miniaturowy i niewiele widać

Edytowane przez Elfir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest ta wnęka obok stołu?

 

Lampa stojąca - a gdzie ją ustawisz?

 

http://images65.fotosik.pl/1146/6c58c8452e816585gen.jpg

 

Wnęka obok stołu - to wejście z przedpokoju, obok rogówki - wejście do kuchni. No stojąca może i nie ma racji bytu w tym salonie :)

Czy w środkowo-górnej części obrazka jest jakaś górna lampa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz całkowitą rację :) to teraz może poproszę Cię o pomysły na oświetlenie w innych częściach mieszkania??

:rolleyes:

 

Łazienka: