Przemek Kardyś 20.01.2015 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Z tym ogrzewaniem, to zakładając 6500kWh na CO + 3000CWU możesz zrobić podłogówkę, bojler do CO na drugą taryfę, bojler do CWU na drugą taryfę i klimatyzator. Suma kosztów instalacji to 6 tyś podłogówka + dwa bojlery po max 1 tyś + klima z montażem 3 tyś. Razem 11 tyś złotych. Roczny koszt przygotowania CWU to 3000x0,3=900zł. Roczny koszt ogrzewania to 6500x0,25= 1625kWh na podłogówkę . W II taryfie to 1625*0,3=487,5zł Reszta, czyli 6500-1625=4875 klimatyzatorem z COP 3,5, więc 1400kWh. To niechby pół na pół pierwsza i druga taryfa, więc 1400*0,45=630zł Razem CWU + podłogówka + klimatyzacja to koszt roczny 2 tyś. Zatem za 20 lat wychodzi 20*2+11=51 tyś Przy mniejszym zużyciu czysty prąd wychodzi jeszcze bardziej korzystnie, a klimatyzator świetnie nadaje się do podłączenia pod PV. Poza tym jest niedrogi i ewentualna awaria nie boli tak strasznie. No i masz klimatyzację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 20.01.2015 18:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Przemek coś Cię przesterowało Z tym ogrzewaniem, to zakładając 6500kWh na CO + 3000CWU możesz zrobić podłogówkę, bojler do CO na drugą taryfę, bojler do CWU na drugą taryfę i klimatyzator. Suma kosztów instalacji to 6 tyś podłogówka + dwa bojlery po max 1 tyś + klima z montażem 3 tyś. Razem 11 tyś złotych. Roczny koszt przygotowania CWU to 3000x0,3=900zł. - tu rozumiem że zakładasz przygotowywanie też w I taryfie stąd 0,30 zł/kWh Roczny koszt ogrzewania to 6500x0,25= 1625kWh to powinny być chyba zł na podłogówkę . W II taryfie to 1625*0,3=487,5zł Reszta, czyli 6500-1625=4875 klimatyzatorem z COP 3,5, więc 1400kWh. To niechby pół na pół pierwsza i druga taryfa, więc 1400*0,45=630zł Razem CWU + podłogówka + klimatyzacja to koszt roczny 2 tyś. Zatem za 20 lat wychodzi 20*2+11=51 tyś Przy mniejszym zużyciu czysty prąd wychodzi jeszcze bardziej korzystnie, a klimatyzator świetnie nadaje się do podłączenia pod PV. Poza tym jest niedrogi i ewentualna awaria nie boli tak strasznie. No i masz klimatyzację. Powiem Ci że nie bardzo rozumiem. Moim zdaniem bojler to koszt rocznie taki sam jak gaz. Bo 1 kWh z gazu i z II taryfy to prawie tyle samo. Jedynie koszty instalacji różne, ale z drugiej strony gaz kosztuje przez cały dzień tyle samo. Jeżeli chodzi o klime to powiem Ci że nie bardzo mi pasuje dmuchanie ciepłym powietrzem z kratek, strasznie to wysusza i ja czegoś takiego nie lubię. Wiem że Ty masz takie plany, masz to wypróbowane w praktyce/doświadczone osobiście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 20.01.2015 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Z gazu podobnie wychodzi kWh jak z II taryfy, ale za gaz jest abonament. Kilka stówek rocznie się uzbiera. Poza tym przyłącze i kocioł. No i prąd można przerobić na PV. Liczę, że przy grzaniu klimatyzatorem 1/4 energii pójdzie i tak w podłogę. Stąd to 6500*0,25. No i wysuszanie powietrza przy całkowitej recyrkulacji raczej nie będzie miało miejsca. Przy kominku faktycznie tak jest, ale wilgoć idzie w komin ze spalinami. Klima to (chyba) co innego. Mam DGP w obecnym domu i szczerze mówiąc nie odpowiada mi tylko umiejscowienie kratek pod sufitem i głośny wentylator. W nowym domu dam większe przekroje, kratki przy podłodze i lepszy wentyl. Nie namawiam Cię, bo sam nie mam pewności. Ja się boję skomplikowanych i drogich sprzętów, więc wybiorę prostotę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 20.01.2015 20:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Nie namawiam Cię, bo sam nie mam pewności. Ja się boję skomplikowanych i drogich sprzętów, więc wybiorę prostotę. przecież PC to prawie to samo co klimatyzator ja też mam wątpliwości co do PC, ale mam kilkoro znajomych którzy mają i nie wyobrażają sobie innego źródła ciepła. Drogie to dziadostwo, ale można sobie dopomóc dotacjami. A na grzenie wody prundem w II taryfie to muszę ogarnąć jakis bufor całkiem spory z weżownicą, one nie są tanie i zajmują sporo miejsca, a takiego nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 20.01.2015 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Tak, tak... prawie to samo. Jakby co, to chętnie się zamienię. Bojler z wężownicą? Ludzie mają bez, ale nie myślałem o tym. Na razie rekuperator, ściany, prund, tynki i światełka. I styropian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 20.01.2015 21:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 No właśnie, czyli jesteś zdania że nalezy robić tynki tylko na "kabelki" a później już po tynkach robić instalacje wodne itp bo strach że tynkarze to wszystko podepczą/zniszczą? Bo ja sie zastanawiam czy przed tynkami nie zrobić podejśc do ciepłej i zimnej wody, no i chciałem jeszcze dać rurki na jedną ścianę w łazience żeby cieplej było No chyba że to później sam sobie otynkuje, ale czy to bedzie prosto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 20.01.2015 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Kabelki muszą być a potem wszystko w podłodze. Podejścia w kuchni są za meblami, a w łazience pod płytkami. W ogóle myślałem nie tynkowac łazienki tylko zagruntowac i kleic płytki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anowicki84 22.01.2015 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Jeśli prowadzisz instalację wodną zastanów się, czy nie pociągnąć ciepłą wodę do pralki i zmywarki. U nas jeszcze rzadko spotykane ze względu na brak sprzętu (taki technologiczny złom do Polski jeszcze nie dotarł). Lecz za kilka lat i w Polsce zmieni się podejście. Koszt na tym etapie jest nie wielki. Duży plus przy solarach. Wówczas nie trzeba grzać wody od 7-11 stopni. (znajomy w Niemczech tak ma i chwali mniejsze zużycie energii). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 22.01.2015 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Jeśli prowadzisz instalację wodną zastanów się, czy nie pociągnąć ciepłą wodę do pralki i zmywarki. U nas jeszcze rzadko spotykane ze względu na brak sprzętu (taki technologiczny złom do Polski jeszcze nie dotarł). Lecz za kilka lat i w Polsce zmieni się podejście. Koszt na tym etapie jest nie wielki. Duży plus przy solarach. Wówczas nie trzeba grzać wody od 7-11 stopni. (znajomy w Niemczech tak ma i chwali mniejsze zużycie energii). Do pralki czy zmywarki podchodzi chyba jeden wężyk z wodą więc albo zimna albo ciepła. Pralka pierze chyba w temperaturze do 40st a z cwu może mieć ponad 50st więc pralka by musiała schładzać wodę albo by się chodziło w zbyt krótkich gaciach. No chyba że wodę by się miało o temperaturze do 40st a wtedy większy zbiornik. To też jest jakiś sposób. Ale czy tak może być? Przykład jednego znajomego to trochę mało aby coś dobrze stwierdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 22.01.2015 17:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Te urządzenia o których mówicie zazwyczaj mają podłączenie ciepłej i zimnej wody, jak cwu jest za gorąca to mieszają sobie z zimną. Z zasady są droższe niż urzadzenia korzystające tylko z zimnej wody. Z drugiej strony lwia częśc energii którą pobiera pralka/zmywarka jest zużywana na podgrzewanie wody. A przy podgrzewaniu mają COP=1 więc jak ktoś ma urządzenia do grzania wody o większej sprawności to może sie opłacać. Kwestia kalkulacji, ile jest droższe urządzenie, ile pobiera na podgrzanie wody. Chociaż podejrzewam że to wyjdzie na to samo. W poprzednim mieszkaniu miałem starą zmywarkę siemensa własnie z podpiętą ciepłą wodą. Nie zauważyłem zebym jakoś specjalnie miał mniejsze rachunki za prund Ale wtedy miałem gaz, teraz przy PC to może się opłacić - trzeba sprawdzić ile takie urządzenia kosztują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 22.01.2015 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Nowe pralki piorą w zimnej wodzie - EcoBubble czy coś. A do zmywarki można podłączyć wodę 40stC. Należy spiąć gorącą z zimną przez zawór termostatyczny 3D i po kłopocie. Woda w bojlerze może mieć nawet 90stC, co pozwala zastosować mniejszy bojler bez ryzyka poparzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robbaz78 22.01.2015 23:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 (edytowane) No więc potwierdzam, Pompa Ciepła z programu PROSUMENT to dobry kierunek. Pytanie tylko czy każdy wniosek jest rozpatrywany pozytywnie. Generalnie to jednak trzeba dokumentację zebrać no i ktoś ten wniosek musi zaakceptować, a pewnie fundusze są ograniczone, więc szansa 50/50 jest. Można próbować, a nawet trzeba. Szkoda, że już mam komin Reasumując twoje obliczenia zrobiłem analizę tego co w sieci no i wyszło takie coś... Opinie użytkowników/inwestorów: Wiele osób zachwala sobie PC i nie wyobraża przejścia na inne źródło Z kilkudziesięciu wpisów znalazłem jeden rażący przypadek, w którym inwestor opisuje negatywnie może nie samą pompę, a generalnie brak fachowości instalatorów w zgraniu systemu CO z instalacją PC (w porównaniu do gazu to i tak sukces, bo praktycznie połowa inwestorów Kotłów gazowych ma problemy z kotłami, instalacją i cenami gazu) wg wielu ekspertów to zgranie PC i systemu CO to podstawa (źle dobrana instalacja CO do PC może spalić cały plan oszczędzania, np. zmyłki PC i wchodzenie jej w stan awarii, włączanie częste grzałki, długa praca sprężarki (powodując zmniejszanie jej trwałości) Wysoki komfort przygotowania CWU :D dla mnie także bardzo istotna informacja zwrotna Czyli opinie w większości na TAK Teraz kalkulacje: Faktycznie zerowe koszty instalacji - 0 na start!!! Obliczenia kalkulatora na stronie Danfoss (prod. m.in. PC); Potwierdza to opinie użytkowników, 1/2 oszczędności, a w przypadku CWU w cieplejszych miesiącach nawet 70% !!! Generalnie większość osób podaje zużycie pomiędzy 5000-7000 kwh/rok CO i CWU (domy 140-160mkw), ocieplenie ściany 15-20, dach 15-20 Myślę, że te 9500 kwh które gdzieś tam ktoś obliczył to mocno przesadzone. Wg mnie można zmieścić się w 5000 kwh/rok przy takiej zimie jak w 2013 i 2014r. i przy takich parametrach domu jak Twój, mój wypadnie słabiej...ale nie sądzę że 9500... System i wiedza, którą zebrałem prosząc o weryfikację: Nie jestem mega-eko-mózgiem, ale eksperci podają, że wchodzi tylko w grę ogrzewanie podłogowe (wtedy tak naprawdę na niskiej temp. mamy ten zysk z PC, przygotowanie temp 50-55C przez PC mija się z celem, jeśli już to grzejniki większe o 30-50% (więc odpada); mieszana inst. także do bani z wielu względów PC może obsługiwać CO i CWU jednocześnie np. z zasobnikiem 180l wg mnie ekstra rozwiązanie System z dolnym źródłem poziomym z pewnością będzie mniej uzależniony od temp. ale koszt wykonania też wzrośnie Nawierty nie wchodzą w grę (30-50% wyższe koszty aniżeli poziomego) No i zostaje opcja PC powietrze która działa (teoretycznie wg danych producenta) do -20C później załączają się grzałki szczytowe=więcej prądu Co wybrać? Jaka PC do DURIS 3? Dobry wybór zawsze w cenie: Nawierty odpadają // Pozioma, może może - Wyślę zapytania do 3 firm i się dowiem. // Powietrzna - co raz bliższa moim przemyśleniom - bez zbędnego rycia działki, rozwiązanie tańsze podobno o 30-40% - ale czy korzystne? nie wiem Kilka wrzutek z kalkulatorów: Kalkulator opłat za energię (bardzo fajny+porównywarka cen u różnych dostawców energii) http://enerad.pl/porownywarka-kalkulator/# Kalkulator PC Danfoss: http://pl.heating.consumers.danfoss.com/Content/92f938ac-d15f-4c07-a41e-ecb5c9889c24_MNU17508228_SIT312.html Jest nad czym myśleć... np. co na posadzki, jeśli ma być w 100% podłogówka... płytki nie wszędzie są ok, deska odpada, więc pozostają panele i mata kwarcowa pod panele, która dobrze przewodzi ciepło i wygłusza akustycznie dźwięki nawet do 30% ... Fajny wątek, obok którego nie można przejść obojętnie... tym bardziej że i tak planowałem kolektory słoneczne, KTÓRE OKAZUJĄ SIĘ ZBĘDNE ZALETY: 1. ZEROWE KOSZTY INSTALACJI - no może prawie zerowe znając życie 2. PO 15 LATACH NIŻSZE KOSZTY OGRZEWANIA DOMU I PRZYGOTOWANIA CWU O 60% (PRZEZ PIERWSZE 15 LAT INWESTOR WYCHODZI NA ZERO WG MNIE) 3. WYSOKI KOMFORT CWU 4. TAŃSZA CWU = KOLEKTORY SŁONECZNE ZBĘDNE 5. DOTACJA 20%, KREDYT 1% NA ROK 6. WZROST CEN GAZU JEST WIĘKSZY ANIŻELI OPŁAT ZA ENERGIĘ ELEKTR. (2002-2012 OD 1.35 - 3,50 ŚREDNIE CENY ZA 1M3 GAZU, 0,38-0,61 ŚREDNIE CENY ZA 1KWH ENERGI ELEKTR. WADY: 1. DŁUŻSZE NAGRZEWANIE POMIESZCZEŃ 2. MODUŁ NA ZEWN. DOMU (ESTETYKA RACZEJ) WIĘCEJ NIE ZNALAZŁEM W SIECI CZY O CZYMŚ WARTO JESZCZE POMYŚLEĆ? PS. SEBA, ILE ROBISZ RYNIEN SPUSTOWYCH? BO TU MI DEKARZ PRZELICZYŁ I OD PÓŁNOCNEJ JEDNAK PROPONUJE 2 RURY SPUSTOWE ZE WZGLĘDU NA DUŻĄ POWIERZCHNIĘ DACHU, NO I WŁAŚNIE TO ŻE OD PÓŁNOCY... PZDR Edytowane 23 Stycznia 2015 przez robbaz78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 23.01.2015 08:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 PS. SEBA, ILE ROBISZ RYNIEN SPUSTOWYCH? BO TU MI DEKARZ PRZELICZYŁ I OD PÓŁNOCNEJ JEDNAK PROPONUJE 2 RURY SPUSTOWE ZE WZGLĘDU NA DUŻĄ POWIERZCHNIĘ DACHU, NO I WŁAŚNIE TO ŻE OD PÓŁNOCY... PZDR Ja robię wg projektu, chociaż rynien jeszcze nie mam, ciągle mi brak czasu. Robię po jednej spustowej na połać. Wejdz sobie na strone producenta Twoich rynien i oni przeważnie piszą ile spustów na jaki rozmiar dachu w zależności od położenia spustu. Bo jeżeli dasz na krańcach to koniecznie po 2. Z tego co pamiętam to od północy spust jest chyba na środku, więc jeden 90 przy rynnie 120 spokojnie wystarczy - przynajmniej tak twierdzi producent moich rynien. Wracając do PC i dofinansowania. Wczoraj byłem w Szczecinie i przy okazji odwiedziłem WFOSIGW - tam rozdają dotacje na prosumenta. Takie sobie biuro odj****** że za to nie jedną PC można by zamontować Dowiedziałem się że najwiecej wniosków odpada przy weryfikacji projektów. Wystarczy projekt zrobić taki jak oni chcą i przejdzie - sam to zrobie + pieczątka projektanta. Kolejna sprawa to mają na dotacje 22 miliony, z czego chyba jeszcze nie wydali ani zł bo podobno mało wniosków, nawet w radiu się skarżyli - dla mnie to lepiej Te zerowe koszty instalacji okazały się lipą bo od dotacji (czyli w przypadku PC 20% kwoty) trzeba zapłacić podatek 18% lub 32% zależy kto się łapie na jaki próg. Bo przecież to wzbogacenie, a w naszym kochanym państwie trzeba płacić od tego haracz żeby nie mieć za dużo. To nie będą duże kwoty ale jednak. Ja i tak będę składał wniosek, najwyżej nie podpiszę umowy jak zmienie zdanie. Najgorsze jest to że trzeba zrobić projekty wszystkiego, jak się robi samemu to spoko. Ale zlecać komuś i płacić xxx zł i nie dostać dotacji to lipa. Ale jak się dostanie to można koszty projektu wrzucić jako koszt kwalifikowany. // będzie weekend to może w końcu pojadę na budowę, bo od tygodnia nic nie zrobiłem..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robbaz78 23.01.2015 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Z tego co pamiętam to od północy spust jest chyba na środku, więc jeden 90 przy rynnie 120 spokojnie wystarczy - przynajmniej tak twierdzi producent moich rynien. No właśnie i tu problem. Bo faktycznie od północy wypada po środku, więc można dać jedną - ale ja i tak daję dwie: jedną po środku i drugą na brzegu i wrzucę ją od ściany szczytowej. Natomiast od południa nie bardzo wypada po środku a gdzieś w okolicy 3/4. W poprzednim domu miałem podobną sytuację i zimą rynna się niestety przeginała, a podczas ulew jedna rynna spustowa nie nadążała. Ja generalnie robię tytan-cynk, więc haki i rynny są solidne. Nie wiem, zgłupiałem trochę. A decyzję trzeba podjąć szybko, bo dachówka w trakcie montażu. Co do PC to faktycznie podatek jest, ale kwota wolna od podatku to ok 9500, więc jeśli dotacja wyniesie do 9500 to zero chyba, a nawet jak przekroczy i wyniesie 12k to wtedy podatek płaci się od różnicy czyli 2500x18% czyli ok 500 stówek. Myślę, że jednak spróbuję Edytowane 23 Stycznia 2015 przez robbaz78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 23.01.2015 14:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Kurde u mnie w rzeszowskim wojewódzkim funduszu nie dają dopłat dla Prosumenta, tylko muszę czekać na programy bankowe. Te ruszą gdzieś w kwietniu i na pewno będą droższe. Liczyłem opłacalność PV i lepiej zrobić wersję cywilną, bo ta pod Prosumenta potrzebuje zbyt dużo papierów i innych zatwierdzeń. Jak zwykle w tym kraju - dopłaty są, bo muszą być... unia kazała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 24.01.2015 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Też dużo myślałem o pompach ciepła. Na gruntową miałem ofertę 34k ale mówiłem o jak najmniejszej pompie bo dużo nie potrzebuję. Za powietrzna w okolicach 15k-20k. Do tego robić trzeba jeszcze wodną podłogówkę, w łazience i tak jakiś grzejnik elektryczny bo nie zawsze ogrzewanie będzie włączane a w łazience lepiej jak jest ciepło i tak koszt mi rósł o dodatkowe jakieś 15k jeżeli by to robiła firma bo dają gwarancje itd. Samemu montaż pompy nie jest prosty jak ktoś się nie zna na tym a mało kto się zna. Podłogówkę można samemu poukładać rurki ale podłączyć też trzeba. Do tego dochodzi jeszcze wybór posadzki bo przy podłogówce najlepiej płytki a one tanie nie są. Więc spróbuje nie robić ogrzewania a zainwestować w grubszą izolację a i tak będę do przodu czyli zbudować dom który sam będzie się ogrzewać. Nawet jak jednak będzie trzeba jakieś ogrzewanie to zawsze można powiesić grzejnik elektryczny w każdym pokoju i mimo czystego prądu to zje tyle co przy gorszej izolacji z pompą. Ale aby tak mieć to trzeba mieć projekt domu który będzie temu sprzyjać. Nie mniej lepsza izolacja zawsze będzie lepsza od najlepszej pompy bo pompy mogę się psuć a izolacja się nie starzeje i za 30lat będzie się miało dalej te same straty ciepła lub trochę gorsze bo okna się starzeją. Ale styropian nie. Wniosek taki że lepiej izolować niż głowić się nad ogrzewaniem. Ale każdy zrobi jak zechce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 27.01.2015 21:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 (edytowane) 27.01.2015 Mamy własny prąd! Witam, dzisiaj poświęciłem trochę czasu na budowanie ale co wazniejsze w końcu doczekałem się licznika i klucza do ZK, więc się tam wpiąłem tymczasowym kablem alumuniowym który akurat miałem. Na razie nie mam 1000zł na miedziany. Na początek zdjęcia skrzynki i jej bebechów. Część operatora: http://images.tinypic.pl/i/00624/o5w9bj0lnjnf.jpg http://images.tinypic.pl/i/00624/inwvwa8hbl4o.jpg Część dostawcy - wyłącznik nadprądowy C25, rozłącnzik 125A i licznik Iskra MT174 "dwukierunkowy" czyli prawdopodobnie nada się bez kombinacji przy instalacji paneli fotowoltaicznych. http://images.tinypic.pl/i/00624/0823y5o4zcmk.jpg Część moja już w domu mini rozdzielnia z 4 gniazdami a w niej różnicówka 40A 3fazowa + dwa wyłączniki nadprądowe B16, wszystko kupiłem na allegro za jakieś 180zł. Pierwszy raz składałem taką rozdzielnię i podłączałem się do ZK - wszystko działa i dalej żyję więc się udało http://images.tinypic.pl/i/00624/cejg5f7d0cep.jpg Do tego wszystkiego pokleiłem trochę silki bo było +4*C, jutro też mam zamiar trochę porobić. Jak już się pojawił temat temperatury to zmierzyłem moim super dokładnym termometrem z błędem pomiarowym +/- 1*C (sprawdzałem i mierzy dobrze) temperaturę wody gruntowej. Wyszło 6, *C, jest to woda na głębokości 90cm, nie wiem jak głęboko sięga ale to może być raj dla dolnego źródła PC http://files.tinypic.pl/i/00624/c7tmmvk8hcob.jpg W tym czasie temp powietrza wynosiła 4,5 *C, muszę jeszcze to raz zmierzyć jak będą jakieś wieksze mrozy. Podjarany tymi wszystkimi pomiarami zmierzyłem też temperaturę w kanalizacji, przewód od termometru ma 1m długości a temperatura w domu to 4,5 *C. Mam oczywiście rozmieszczone pod płytą termometry DS18B20 ale jeszcze nie ogarnąłem softu do zbierania danych, na dniach powinienem to dokończyć i wrzucę tutaj wyniki. http://images.tinypic.pl/i/00624/h7uyv99t8g63.jpg Edytowane 27 Stycznia 2015 przez sebcioc55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 28.01.2015 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Ja też od niedawna mam własny i czekam na pierwszy rachunek. Ponad 60zł abonamentu... ale za to jest 3 fazy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 28.01.2015 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Jak długo czekałeś za prądem od momentu ustawienia szafki. Ja czekam od 22 grudnia i ... czekam. Jeszcze generator mi padł ... Jest klej zimowy Xelli i mozna kleić do -6 stopni. Mieszanie z wodą i denaturatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 28.01.2015 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Skrzynkę miałem 10 listopada, a licznik 13 stycznia;) A zaprawy używam Quick-Mix KSK zimowej do silikatów i BK do -10stC. Mieszam z wodą i muruję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.