sebcioc55 03.02.2015 21:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 (edytowane) Na szybko znalazłem, że taki jeden wieszak wytrzymuje 75kg, nie wiem ile się ich daje np na 1 m^2 bo to nie ten czas. Znalazłem też, że 1 m^2 super-maty 10cm wazy ok 2,5kg więc chyba nie ma się czym przejmować. Kurde już mnie ręce bolą od noszenia tych bloczków, jeden bloczek wazy 10kg, każdy nosze i układam jedną ręką, bo dwoma nie wypada bo bloczek za mały Kiedyś pokazywałem że umieściłem pod płytą kilka termometrów DS18B20, ostatnimi czasy w końcu ogarnąłem do nich soft no i wszytko podłączyłem i mam. Wchodzę do domu, łączę się z wifi (a co, już mam ) i sprawdzam sobie czy jest zimno czy ciepło. Mierzę temperaturę na zewnątrz (ściana południowa, ale termometr schowany przed słońcem), wewnątrz (termometr 15cm nad płytą), termometr pod XPS na piachu na środku płyty, trzy termometry ok 50cm od krawędzi płyty, pierwszy pomiędzy płytą (beton 22cm) a XPS, drugi termometr pod XPS i trzeci 50cm pod XPSem. Najpierw wykres z dzisiaj: http://pics.tinypic.pl/i/00627/dz2svpnq9ekw.jpg Dzisiaj temp. wew. trochę nie wiarygodna bo odpaliłem kozę. Tutaj temperatura z ostatnich 3 dni: http://pics.tinypic.pl/i/00627/vznj0dejc0iu.jpg Jak już będę miał neta to udostępnię pomiary dla chętnych. EDIT: tak patrzę że mam chyba ustawioną złą godzinę, jutro sprawdzę. Żeby powiększyć zrzut kliknij prawym na obrazek>otwórz w nowej karcie tam będzie większy. Edytowane 3 Lutego 2015 przez sebcioc55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robbaz78 03.02.2015 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 Na szybko znalazłem, że taki jeden wieszak wytrzymuje 75kg, nie wiem ile się ich daje np na 1 m^2 bo to nie ten czas. Znalazłem też, że 1 m^2 super-maty 10cm wazy ok 2,5kg więc chyba nie ma się czym przejmować. Też już sprawdziłem i znalazłem. Wychodzi 2szt/m2 przy standardowym rozstawie - wytrzymałość wieszaków noniuszowych to 40-50kg/szt (kilka źródeł), czyli ok 80kg/m2 ciężar własny konstrukcji to ok.17kg/m2 więc jestem już spokojny i robię te 25cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 04.02.2015 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 Ale masz fajne wykresy... Jakeś to zrobił? Pytam o czujniki, sterownik i oprogramowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 05.02.2015 07:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Sprzet: - czujniki temp. Dallasa DS18B20 + kilka opornikow - okablowanie, w wiekszosci skretka - jakis stary router z szafy - raspberry pi Oprogramowanie: - raspbian dystrybu ja linuxa na rPi - opensourcowy nettemp Wszystko odpowiednio polaczone (na razie na krotko) i skonfigurowane. Hula jak ta lala calkowity koszt ok 200zl, ale w sumie wszystko juz mialem, tylko kupilem termometry po kilka zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.02.2015 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Aha... boję się Linuksa. I boję się ograniczeń długości magistrali 1 wire. Podłączyłeś po prostu czujki skrętką do routera? Masz jakiś link gdzie jest opisane jak to zrobić z tym sterownikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 05.02.2015 20:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Przemek odpisałem na privie bo to nie tematy na to forum. Ciągle muruje działówki, mam ich do zrobienia ponad 100m^2 a z tej je***** silki powoli się muruje. W ramach relaksu wrzucam nocne zimowe zdjęcie. http://files.tinypic.pl/i/00628/no6zwgrjjisi.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HieronimDWed 06.02.2015 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 (edytowane) mnie sie wydaje ze wystarczy poprostu obnizyc palenisko w stosunku do drzwiczek , powiedzmy o te 6-7 cm , ruszt jest nie potrzebny a pp lepiej jak omywa palenisko niz jak dmucha w srodek ---------------------------------------- Reklamy są niezgodne z regulaminem (pkt II 2.4 b/c) Edytowane 18 Lutego 2015 przez finlandia reklama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BooM80 06.02.2015 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Aha... boję się Linuksa. I boję się ograniczeń długości magistrali 1 wire. Podłączyłeś po prostu czujki skrętką do routera? Masz jakiś link gdzie jest opisane jak to zrobić z tym sterownikiem? Przemek odpisałem na privie bo to nie tematy na to forum. Może jednak napisz coś więcej o rozwiązaniach technicznych jakie zastosowałeś do mierzenia temperatury. Też chcę zastosować kilka czujników DS18B20 po płytą fundamentową, a na pewno takich osób jest więcej. Ciekawych informacji technicznych nigdy za wiele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konik85 06.02.2015 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Może jednak napisz coś więcej o rozwiązaniach technicznych jakie zastosowałeś do mierzenia temperatury. Też chcę zastosować kilka czujników DS18B20 po płytą fundamentową, a na pewno takich osób jest więcej. Ciekawych informacji technicznych nigdy za wiele Popieram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 06.02.2015 21:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Skoro są zainteresowani to proszę bardzo Może zacznę od początku. Poniżej opiszę najtańszy (tak mi się wydaję) sposób pomiaru temperatury gdziekolwiek i oglądanie wyników w przeglądarce internetowej na dowolnym urzadzeniu: Zacznijmy od termometrów, ja użyłem DS18B20 na magistrali 1-wire. Najlepiej użyć gotowe czujniki (np. takie) zakopujesz w ziemi i tyle. W jednym miejscu po prostu przykleiłem kabel do rury od kanalizy i tak sobie wystaje, żaden beton mu nie straszny. Inne puściłem przez płytę fundamentową w ułamanym aluminiowym kiju od szczotki! bo zapomniałem o peszlu, a 10 min przed betonowaniem tylko to miałem pod ręką Jeżeli termometry mają być gdzieś dalej to możemy dolutować nawet zwykłą skrętkę. Potem termometry trzeba podłączyć do urządzenia z magistralą 1-wire które zczyta nam tempraturę, zapisze i odpowiednio pokaże. Ponieważ miałem raspberry Pi to go użyłem. To co mam u siebie, to wygląda to na razie mocno prowizorycznie jest trochę więcej kabelków bo podłączam też na razie 2 przekaźniki. http://images.tinypic.pl/i/00628/9l1s9j4rsy9h.jpg Na raspberry Pi jest zainstalowana dedykowana dystrybucja linuxa tam jest też poradnik jak to zainstalować. Potem trzeba zainstalować to tam też jest instrukcja jak to zrobić. Na koniec podłączamy sobie do odpowiednich pinów raspberry Pi swoje termometry. Ogólnie sam soft obsługuje chyba do 50 termometrów, a interfejs 1-wire w terori pozwala na przewód 100m. Ograniczenia też mają termometry DS18B20, trochę internetu: Magistrala 1-Wire pozwala podłączyć czujniki do przewodu o długości nawet 100m. Jednak już przy kilku metrach mogą zacząć się kłopoty z transmisją. Jeśli masz kłopoty z odebraniem prawidłowej temperatury lub nawet połączeniem się z czujnikiem - musisz dobrać wartość rezystora podciągającego. Domyślnie ma on wartość 4,7 kΩ. Wynika ona z 2 rzeczy. Gdy czujnik wymusza stan niski w przewodzie, prąd nie powinien przekraczać 4 mA. Gdy czujnik potrzebuje zasilania, obwód powinien dostarczyć mu około 1 mA. Zatem między zaciskami DQ i GND powinien być prąd o wartości od 1 do 4 mA. Prąd można obliczyć ze wzoru prąd = napięcie / rezystancja = 5 V / 4700 Ω = 0,00106 A = 1,06 mA lub zmierzyć podłączając miedzy te zaciski multimetr nastawiony na pomiar prądu stałego. Gdy przewód jest dłuższy, to zaczyna nabierać cech rezystora i kondensatora. Rezystancja przewodu połączona z rezystorem podciągającym zmniejsza prąd jaki może dojść do czujnika. Cechy kondensatora powodują, że przewód ma opóźnienia w zmienianiu stanu z LOW na HIGH i odwrotnie. Zatem gdy występują problemy z transmisją danych z czujnika należy zmniejszać wartość rezystora podciągającego do takiej aż transmisja zadziała. Ja mam podłączony jeden termometr na skrętce 7m około bez żadnych cudów. Jak będę kładł elektryke itp to wtedy sprawdzę na jakim max kablu to pójdzie. Na koniec podłączyłem sobie router żebym mógł podglądać temperaturę. W internecie są dziesiątki tutoriali, opisów, zdjęć jak się posługiwać termometrami dallasa i rPi. W razie czego służę pomocą. Ostatecznie nie wiem jak się u mnie skończy temat pomiaru temperatury, bo będę chciał te dane procesować a nie tylko oglądać, ale to temat na kiedy indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BooM80 06.02.2015 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 I o to chodziło. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robbaz78 08.02.2015 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 (edytowane) Na raspberry Pi jest zainstalowana dedykowana dystrybucja linuxa tam jest też poradnik jak to zainstalować. Potem trzeba zainstalować to tam też jest instrukcja jak to zrobić. Na koniec podłączamy sobie do odpowiednich pinów raspberry Pi swoje termometry. Widzę, że Seba działasz zgodnie z trendami, Rapsberry PI to fajny mini komputerek do różnych zastosowań jak widać Ale w innym temacie. Co sądzicie o zastosowaniu podcięć styropianu pod kątem w strefie izolacji przy oknach. Normalnie stosuje się to wewn. na poddaszach by lepiej doświetlić pomieszczenia. Obliczyłem, że przy styropianie 20cm tracę ok. 25% powierzchni szyby montaż okień w izolacji był za drogi, więc to chyba jedyna opcja na poprawienie tego parametru(swoją drogą będzie to także ciekawa opcja aranżacji elewacji). I od razu nasunęło mi się kilka pytań: 1. czy tylko boki, czy może górną krawędź także... 2. Pod jakim kątem przyciąć styropian??? 3. Co Wy w ogóle o tym sądzicie??? Link do filmiku, w którym znalazłem potwierdzenie moich ostatnich przemyśleń dot. wnęk okiennych: http://tv.muratordom.pl/budowa-i-remont/budowa-domu/nf15-pierwszy-dom-z-doplata-proba-szczelnosci,1234/ Zdjęcia przedstawiające przycięcie styropianu pod kątem: A skoro o izolacji, to słyszeliście coś może o płytach Kingspan Kooltherm które wg danych producenta mają lambdę=0,020 ??? Tak się zastanawiam nad położeniem tego na posadzce, bo niestety mam ograniczenie maks do 15-16cm... Edytowane 8 Lutego 2015 przez robbaz78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 08.02.2015 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Podcięcia mają sens. Można podpiąć prostownik samochodowy do struny od gitary basowej (albo struny E od akustycznej) i zrobić prostą wycinarkę. Tutaj można podglądnąć kąty boczne. Kąt górny zmienia się w zakresie 20 - 60 stopni od horyzontu. Ja bym zrobił 30stopni na górze i +/- 30stopni od południa po bokach gdybym to robił, choć mi się nie podoba. Zobaczę - mam 20cm szpalety zewnętrzne, to może się opłaci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 08.02.2015 17:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Widzę, że Seba działasz zgodnie z trendami, Rapsberry PI to fajny mini komputerek do różnych zastosowań jak widać Raspberry Pi mieszka ze mną od 2 lat, już mam zamówioną nową wersje z 4 rdzeniami Co sądzicie o zastosowaniu podcięć styropianu pod kątem w strefie izolacji przy oknach. też o tym myślałem, ale rozważałem opcję podciec tylko po bokach (bo rolety), musisz sobie to zwizualizować bo to Tobie musi sie podobać. Tak jak pisze Przemek, 30* wydaje się spoko. Ja ostatecznie z tego zrezygnowałem ze względu na różne technologie wykończenia elewacji, które wykluczają takie podciecia. A skoro o izolacji, to słyszeliście coś może o płytach Kingspan Kooltherm które wg danych producenta mają lambdę=0,020 ??? Tak się zastanawiam nad położeniem tego na posadzce, bo niestety mam ograniczenie maks do 15-16cm... A ile to to kosztuje? mi się wydaję że jak dasz 16cm jakiegoś epsa 031 to tragedii nie będzie... _ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 08.02.2015 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Widzę, że Seba działasz zgodnie z trendami, Rapsberry PI to fajny mini komputerek do różnych zastosowań jak widać Ale w innym temacie. Co sądzicie o zastosowaniu podcięć styropianu pod kątem w strefie izolacji przy oknach. Normalnie stosuje się to wewn. na poddaszach by lepiej doświetlić pomieszczenia. Obliczyłem, że przy styropianie 20cm tracę ok. 25% powierzchni szyby montaż okień w izolacji był za drogi, więc to chyba jedyna opcja na poprawienie tego parametru(swoją drogą będzie to także ciekawa opcja aranżacji elewacji). I od razu nasunęło mi się kilka pytań: 1. czy tylko boki, czy może górną krawędź także... 2. Pod jakim kątem przyciąć styropian??? 3. Co Wy w ogóle o tym sądzicie??? Link do filmiku, w którym znalazłem potwierdzenie moich ostatnich przemyśleń dot. wnęk okiennych: http://tv.muratordom.pl/budowa-i-remont/budowa-domu/nf15-pierwszy-dom-z-doplata-proba-szczelnosci,1234/ Zdjęcia przedstawiające przycięcie styropianu pod kątem: [ATTACH=CONFIG]303308[/ATTACH] A skoro o izolacji, to słyszeliście coś może o płytach Kingspan Kooltherm które wg danych producenta mają lambdę=0,020 ??? Tak się zastanawiam nad położeniem tego na posadzce, bo niestety mam ograniczenie maks do 15-16cm... Podcięcia to mostki. Odnośnie płyt pogadaj z Fighter1983 - ma jakieś w ofercie. Tanie to to nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 09.02.2015 19:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 Kolejne info odnośnie instalacji OZE. W senacie odrzucili poprawki które wprowadzały gwarancję skupu 1kWh za 0,65 zł. Zamiast tego zaproponowali 210% średniej ceny rocznej (w tym roku to około 16gr), co daje ok 0,32 zł/kWh. Więc lipa, strzał w kolano, będzie jeszcze głosowanie w sejmie ale tam PO ma dużo głosów a te 210% to ich pomysł wiec raczej tak zostanie. Najgorsze jest to że wprowadzili też zapis że jeżeli skorzystasz z dotacji do instalacji OZE (u mnie 40%) to nie możesz już sprzedawać energii w tej wyższej cenie (210%) - kolejny strzał w kolano, teraz będę się tylko czołgał.Pozostała nadzieja w Enei i rozliczaniu energii zużytej do wyprodukowanej. Byłem dzisiaj u nich i niestety nie będzie tak różowo. Jak było wiadomo będą dwie umowy, jedna to standardowa na sprzedaż energii, a druga to umowa kupna energii czyli to co wyprodukuje zużyje sam na bieżąco a resztę sprzedam za śmieszne pieniądze. Więc dupa, bo latem będę pewnie produkował więcej niż zużywał i nie będę mógł tego zbuforować rozliczeniem półrocznym. Kwestia tego jak to jeszcze będzie zliczał licznik, musze się dowiedzieć. Ostatecznie jestem już sceptycznie nastawiony instalację OZE. Zostaje ewentualnie instalacja samoróbka na własne potrzeby latem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jbloch 09.02.2015 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 A tam biadolisz . Jak przez powiedzmy 7-8miesięcy można produkować tyle energii że w zasadzie nić nie muszę płacić enei toi tak jest ok ,jak uda sie odsprzedać trochę za te32 grosze , a kupujesz po powiedzmy 58 groszy to masz ponad połowę mniejszą kwotę płaconą za energię enei,jak masz licznik dwutaryfowy to mniej wiecej zapłacisz średnio enei jakięś 45 groszy ,a nadmiar sprzedasz po 32 grosze to już nie jest tak źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 09.02.2015 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 Jesteś pewien że nie można się rozliczać co pół roku? Bo mi mówili zupełnie co innego w PGE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 09.02.2015 22:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 Podobno dwie osobne umowy, dwa osobne odczyty i tak się rozliczasz, nie na podstawie różnicy, tak powiedział gościu w Enei, ale czy tak będzie? Na papierze tego nie mam, ich bok na emaile nie odpisuje, przez telefon babka powiedziała że nie ma pojęcia, pytała się kierownika i on też nic nie wie. U mnie w rejonie energetycznym nie ma ani jednej podłączonej instalacji, więc nie ma żadnych doświadczeń. Muszę poszukać na necie czy ktoś nie ma mikroinstalacji podpiętej do Enei. Denerwuje mnie ta blokada, albo dotacja albo więcej kasy za 1 kWh następne posiedzenie sejmu chyba 18 lutego, wtedy powinno się wszystko wyjaśnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 10.02.2015 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 Też dzisiaj pytałem w centrali PGE i powiedzieli mi to samo - dwie umowy i dwa rozliczenia. Tu w Mielcu gość mówił co innego... Jeśli wejdzie te 210%, to cena netto wyniesie u mnie 0,38zł. Dzisiaj 80% to 0,145zł i tyle płacą. Gość był pewien, że płacą NETTO, ale nie był pewien dlaczego. Mówił, że to potwierdzili ich prawnicy i koniec. Ale nie jest tak źle. Wyliczyłem, że średnia cena prądu przy II taryfach to jakieś 0,45zł, więc jeśli zapłacą 0,38 to będzie całkiem nieźle. Zauważ, że w tym wariancie dużo bardziej opłaca się większa instalacja, która generuje nadprodukcję. A co do dopłat z programu Prosument to od początku byłem przekonany, że to lipa. Jak każda dopłata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.